Рішення
від 28.11.2013 по справі 910/18304/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 910/18304/13 28.11.13

За позовом публічного акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Київської міської філії

до Київської обласної державної насіннєвої інспекції Міністерства аграрної політики та продовольства України

про стягнення 3 583,59 грн.

Суддя Удалова О.Г.

за участю представників сторін:

від позивача Андрієш П.О. (за довіреністю)

від відповідача Аксютенко А.О. (за довіреністю)

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Публічне акціонерне товариство "Укртелеком" (далі - ПАТ "Укртелеком") в особі Київської міської філії звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Київської обласної державної насіннєвої інспекції Міністерства аграрної політики та продовольства України про стягнення 3 583,59 грн., а саме: 3 491,75 грн. боргу, 0,02 грн. інфляційних, 26,88 грн. трьох відсотків річних та 64,94 грн. пені.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач порушив взяті на себе зобов'язання щодо повноти та своєчасності внесення оплати за надані телекомунікаційні послуги по договорам № 7700056897 від 29.05.2001 р., № 8200007720001504 від 17.05.2010 р., о/р 8200007720001504.

З огляду на викладене, позивач просить суд стягнути з відповідача заборгованість за надані телекомунікаційні послуги та штрафні санкції.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.09.2013 р. порушено провадження у справі № 910/18304/13 та призначено її розгляд на 29.10.2013 р.

Через канцелярію суду 29.10.2013 р. від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Представник позивача надав суду усні пояснення по суті спору.

Клопотання про відкладення розгляду справи судом задоволено.

В порядку ст. 77 Господарського процесуального кодексу України судом винесено ухвалу про відкладення розгляду справи на 19.11.2013 р.

Представники сторін надали суду усні пояснення по суті спору.

У судовому засіданні представники сторін надали суду спільне клопотання про продовження строку вирішення спору.

Відповідно до ч. 3 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України судом оголошено перерву до 28.11.2013 р. та в порядку ст. 69 Господарського процесуального кодексу України продовжено строк вирішення спору.

Через канцелярію суду 27.11.2013 р. від відповідача надійшла заява, відповідно до якої відповідач позов визнав та не заперечив проти його задоволення.

Відповідно до ч. 5 ст. 22 Господарського процесуального кодексу України відповідач має право визнати позов повністю або частково, а також має право до початку розгляду господарським судом справи по суті подати зустрічний позов.

У судовому засіданні представником позивача було надано довідку про розмір заборгованості відповідача, уточнений розрахунок сум штрафних санкцій та додаткові документи.

Представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача відзиву на позовну заяву не надав та не заперечив проти задоволення позовних вимог.

За таких обставин, суд вважає за можливе на підставі ст. 75 ГПК України розглянути справу за наявними матеріалами.

Розглянувши надані документи та матеріали, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, з'ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд встановив:

29.05.2001 р. між відкритим акціонерним товариством "Укртелеком" в особі Київської міської філії (правонаступником якого є ПАТ "Укртелеком") (підприємством зв'язку) та Київською обласною державною насіннєвою інспекцією Міністерства аграрної політики та продовольства України (споживачем) було укладено договір № 7700056897 про надання послуг електрозв'язку (далі - Договір № 1).

Відповідно до п. 1 підприємство зв'язку надає послуги електрозв'язку, перераховані в додатку 1, і безоплатні послуги, перераховані в додатку 2.

Підприємство зв'язку зобов'язане забезпечувати безперебійне і якісне надання послуг телефонного зв'язку (п. 2.1.1.).

Згідно з п. 3.2.8. споживач зобов'язаний своєчасно вносити плату за користування телефоном, міжміські та міжнародні телефонні розмови, подані в кредит телеграми та інші послуги, надані по телефону.

Відповідно до п. 4.3. споживач повинен своєчасно оплачувати надані послуги. Розрахунок абонплати за користування місцевим телефонним зв'язком здійснюється за сталою (без почасової оплати) або за змінною (з почасовою) величиною, якщо остання передбачена технічними можливостями обладнання АТС.

Розрахунки за фактично отримані в кредит послуги електрозв'язку за кожний попередній місяць проводиться споживачем протягом десяти днів з дня одержання рахунка, але не пізніше 20-го числа місяця, наступного за розрахунковим (п. 4.5.).

Згідно з п. 5.8 у разі несплати за надані послуги електрозв'язку понад установлений термін (з 21 числа місяця, що настає після розрахункового періоду) споживач сплачує пеню, яка обчислюється від вартості неоплачених послуг у розмірі облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який нараховується пеня.

Крім того, 17.05.2010 р. між відкритим акціонерним товариством "Укртелеком" в особі Київської міської філії (правонаступник ПАТ "Укртелеком") (Укртелеком) та Київською обласною державною насіннєвою інспекцією Міністерства аграрної політики та продовольства України (споживач) було укладено договір № 8200007720001504 про надання послуги ADSL-підключення до мережі Інтернет (далі - договір № 2).

Відповідно до п. 1.1. Укртелеком надає споживачу на платній основі послугу доступу до мережі Інтернет шляхом підключення до порту вузла Інтернет Укртелеком по абонентській лінії за допомогою ADSL, динамічної або постійної IP адреси, та інші додаткові послуги Інтернет, які споживач може самостійно замовити через систему самообслуговування.

Згідно з п. 3.1.1. Укртелеком зобов'язується надати споживачу послугу згідно з конфігурацією, що обрана споживачем.

Відповідно до п. 3.2.1. споживач зобов'язується своєчасно вносити плату за користування послугою, відповідно до розділу 5 цього договору.

Укртелеком має право вимагати своєчасної оплати споживачем послуги (п. 4.1.1.).

Згідно з п. 5.1. розрахунок вартості послуги здійснюється щомісячно на підставі діючих тарифів Укртелекому ( http://my.ukrtelecom.ua/ua/group_wide/dsl_init/tariff/ ) і залежить від обраного споживачем тарифного плану.

Відповідно до п. 5.2. Укртелеком виставляє єдиний рахунок на оплату телекомунікаційних послуг. Нарахування вартості послуг входить окремим рядком до єдиного рахунку за телекомунікаційні послуги.

Споживач проводить оплату за надану послугу щомісяця до 20 числа поточного місяця, на підставі рахунків Укртелекому, виставлених до 10 числа поточного місяця, що наступає за звітним. Оплата послуги проводиться в грошовій одиниці України. Додатково нараховується податок на додану вартість у розмірі, встановленому законодавством (п. 5.3.).

17.05.2010 р. між відкритим акціонерним товариством "Укртелеком" в особі Київської міської філії та Київською обласною державною насіннєвою інспекцією Міністерства аграрної політики та продовольства України було укладено додаткову угоду до договору № 8200007720001504 про надання послуги ADSL-підключення до мережі Інтернет, відповідно до якої сторони погодили, що Укртелеком зобов'язується забезпечити підключення до мережі Інтернет за технологією ADSL згідно з договором № 8200007720001504 за ціною 0,83 грн. без ПДВ та користування послугою "ОГО!" зі зниженням на 10% рівня тарифу протягом одного року з дня активації послуги абонентом, а споживач зобов'язався користуватися послугою ADSL-підключення до мережі Інтернет протягом дії цієї додаткової угоди, тобто протягом 1 року з моменту її підписання.

13.09.2012 р. між відкритим акціонерним товариством "Укртелеком" в особі Київської міської філії (правонаступник ПАТ "Укртелеком") та Київською обласною державною насіннєвою інспекцією Міністерства аграрної політики та продовольства України було укладено додаткову угоду до договору № 8200007720001504 про надання послуги ADSL-підключення до мережі Інтернет, відповідно до якої сторони погодили, що Укртелеком зобов'язується забезпечити підключення до мережі Інтернет за технологією ADSL згідно з договором № 2000150 від 18.05.2011 р. та продаж ADSL-модема ZTE ZXV H108L за спеціальною ціною 1,00 грн., споживач зобов'язався користуватися послугою ADSL-підключення до мережі Інтернет протягом дії цієї додаткової угоди, тобто протягом 24 календарних місяців з моменту її підписання.

Відповідно до акту № 2893199 від 13.09.2012 р. Укртелеком передав, а споживач прийняв ADSL-модем ZTE ZXV H108L у кількості 1 штука.

На виконання умов зазначених договорів позивач надав відповідачу зазначені послуги, що підтверджується наявними в матеріалах справи рахунками-актами, розшифровками по міським та міжміським переговорам.

У порушення умов договорів, оплату за надані послуги відповідач здійснював несвоєчасно та не в повному обсязі, тому внаслідок неналежного виконання своїх зобов'язань по оплаті наданих послуг у відповідача утворилась заборгованість в розмірі 3 491,75 грн.

Частина 1 статті 193 Господарського кодексу України встановлює, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно з ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до ст.ст. 33, 36, 63 даного Закону України "Про телекомунікації" послуги операторами зв'язку всіх форм власності надаються споживачам згідно з чинним законодавством, умовами відповідної ліцензії та договору між споживачем і оператором, а також за умови дотримання споживачем правил користування мережами зв'язку і оплати замовленої споживачем телекомунікаційної послуги.

Пунктом 5 ст. 33 Закону України "Про телекомунікації" передбачено, що споживач зобов'язаний виконувати умови договору про надання телекомунікаційних послуг у разі його укладення, у тому числі своєчасно оплачувати отримані ними телекомунікаційні послуги.

Статтею 63 Закону України "Про телекомунікації" врегульовано порядок надання та отримання телекомунікаційних послуг. Положеннями цієї статті визначено, що телекомунікаційні послуги надаються відповідно до законодавства. Також визначено умови надання зазначених послуг, якими є укладення договору між оператором, провайдером телекомунікацій і споживачем телекомунікаційних послуг, відповідно до основних вимог договору про надання телекомунікаційних послуг, встановлених НКРЗ та наявність оплати замовленої споживачем телекомунікаційної послуги.

Суду були надані докази направлення позивачем рахунків за телекомунікаційні послуги відповідачу.

Внаслідок неналежного виконання своїх зобов'язань за договором щодо оплати наданих послуг у відповідача перед позивачем виникла заборгованість, що не заперечується відповідачем по справі.

Враховуючи те, що всупереч вимогам законодавства та умовам договору, відповідач за надані йому послуги не розрахувався, вимоги позивача про стягнення з відповідача основного боргу в сумі 3 491,75 грн. підлягають задоволенню.

Статтею 611 Цивільного кодексу України передбачено, що у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.

Відповідно до ст. 549 Цивільного кодексу України неустойкою є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.

Згідно з ч. 2 ст. 551 Цивільного кодексу України, якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства.

Відповідно до ч. 2 ст. 36 Закону України "Про телекомунікації" у разі затримки плати за надані оператором, провайдером телекомунікаційні послуги споживачі сплачують пеню, яка обчислюється від вартості неоплачених послуг у розмірі облікової ставки Національного банку України, що діяла в період, за який нараховується пеня.

Беручи до уваги те, що відповідач прострочив оплату наданих послуг, з нього підлягає стягненню пеня в сумі 64,94 грн. за розрахунком позивача, перевіреним судом.

Крім того, боржник на вимогу кредитора у випадку прострочення грошового зобов'язання повинен сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції та три проценти річних з простроченої суми, що передбачено ст. 625 Цивільного кодексу України.

Відповідно до ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

За розрахунком позивача інфляційна складова становить 0,02 грн., а три проценти річних - 26,88 грн.

Розрахунок інфляційних є необґрунтованим, оскільки за вказаний у розрахунку період існувала дефляція (від'ємний показник), тому позовні вимоги в частині стягнення 0,02 грн. інфляційних втрат не підлягають задоволенню.

Суд приймає розрахунок боргу трьох процентів річних, наданий позивачем, як вірний.

Згідно зі ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Докази, подані позивачем, відповідачем не спростовані.

Таким чином, позовні вимоги в частині стягнення з відповідача 3 491,75 грн. суми основного боргу, 64,94 грн. пені та 26,88 грн. 3% річних є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. У стягненні інфляційних втрат судом відмовлено.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються сторін пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 33, 49, 82-85 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Київської обласної державної насіннєвої інспекції Міністерства аграрної політики та продовольства України (01004, м. Київ, вул. Басейна, буд. 1/2, код 00731595) з будь-якого рахунку, виявленого державним виконавцем під час виконання рішення, на користь публічного акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Київської міської філії (01601, м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, буд. 18, код 21560766) 3 491 (три тисячі чотириста дев'яносто одну) грн. 75 коп. основного боргу, 64 (шістдесят чотири) грн. 94 коп. пені, 26 (двадцять шість) грн. 88 коп. 3% річних, 1 720 (одну тисячу сімсот двадцять) грн. 49 коп. судового збору.

3. В іншій частині позову відмовити.

Повне рішення складено 24.12.2013 р.

Суддя О.Г. Удалова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.11.2013
Оприлюднено25.12.2013
Номер документу36278280
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/18304/13

Рішення від 28.11.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

Ухвала від 29.10.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Удалова О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні