Постанова
від 23.12.2013 по справі 820/12732/13-а
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"23" грудня 2013 р. № 820/12732/13-а

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Шляхова О.М.,

за участі секретаря - Браварець К.В.,

за участі : представника позивача - Абдуллаєва Е.Ш. (довіреність б/н від 06.12.13р.),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦ ОПТ" до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд :

- визнати протиправними дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦ ОПТ» за результатами якої складено акт від 21.11.2013 р. № 2396/26-55-22-07/38651885 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦ ОПТ» (код ЄДРПОУ 38490852), щодо підтвердження господарських відносин платника податків за період з 01.08.2013 р. по 31.10.2013 р.";

- визнати протиправними дії відповідача щодо самочинного коригування показників податкової звітності позивача в інформаційній системі "Податковий блок" за серпень, вересень 2013 року, викладені в Акті від 21.11.2013 р. № 2396/26-55-22-07/38651885 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦ ОПТ» (код ЄДРПОУ 38490852), щодо підтвердження господарських відносин платника податків за період з 01.08.2013 р. по 31.10.2013 р.";

- зобов"язати відповідача вчинити дії щодо коригування і відновлення сум податкового кредиту та податкових зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦ ОПТ» в інформаційній системі "Податковий блок" , задекларованих Товариством з обмеженою відповідальністю "СПЕЦ ОПТ" у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період з 01.08.2013 р. по 31.10.2013р.;

- заборонити відповідачу використовувати інформацію, зазначену в Акті від 21.11.2013 р. № 2396/26-55-22-07/38651885 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦ ОПТ» (код ЄДРПОУ 38490852), щодо підтвердження господарських відносин платника податків за період з 01.08.2013 р. по 31.10.2013 р." та надсилати її іншим податковим органам України під час виконання своїх функцій, визначених ст. 19-1 Податкового кодексу України;

- стягнути з Державного бюджету України на користь позивача витрати на оплату судового збору.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив , що , що податковим органом під час проведення зустрічної звірки порушені приписи Податкового кодексу України та Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1232, а саме: податковим органом безпідставно проведено перевірку, без дослідження первинних документів відповідачем неправомірно зроблено висновок про відсутність факту реальності здійснення господарської діяльності позивача. Також позивач повідомив, що не отримував запиту щодо надання пояснень та документів . Посилаючись на вказані обставини, позивач у судовому засіданні підтримав позов та просив суд ухвалити рішення про задоволення позову.

Відповідач у судове засідання не прибув, повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується матеріалами справи. Заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду не надав. Враховуючи те, що відповідач повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду, суд вирішив розглядати справу за відсутності відповідача за наявними доказами у справі.

Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи представника позивача , встановив наступне

Судом встановлено, що згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців №615559 - Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕЦ ОПТ" зареєстровано в Єдиному державному реєстрі та перебуває на обліку в ДПІ у Печерському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві як платник податків (а.с.14).

ДПІ у Печерському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві складено акт від 21.11.2013 року № 2396/26-55-22-07/38651885 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "СПЕЦ ОПТ" щодо підтвердження господарських відносин платника податків за період з 01.08.13р. по 31.10.13 року .

За приписами п. 4 Порядку № 1232 від 27.12.2010 року встановлено, що орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Вимоги щодо підстав надіслання запиту визначені п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, відповідно до якої органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

На вимогу суду до матеріалів справи не надано запиту про надання пояснень та їх документального підтвердження , який передував проведенню зустрічної звірки позивача, як не надано доказів його вручення позивачу.

Під час судового засідання представник позивача повідомив суду, що він не отримував жодного запиту про надання пояснень та документів, який би передував проведенню зустрічної звірки позивача.

Так, відповідно до п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право з метою отримання податкової інформації проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платників податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначений Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року № 1232 (далі за текстом -Порядок № 1232).

Відповідно до п.2 Порядку № 1232 визначені підстави для проведення зустрічних звірок, а саме встановлено, що зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

Отже, аналізуючи вище зазначені положення діючого законодавства, суд приходить до висновку, що діюче податкове законодавство дозволяє податковим органам проводити зустрічну звірку суб'єкта господарювання виключно за наявності хоча б однієї з двох підстав: або, якщо під час перевірки платника податків та зборів (контрагента суб'єкта господарювання) виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій з суб'єктом господарювання, або, якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З акту від 21.11.2013 року № 2396/26-55-22-07/38651885 про неможливість проведення зустрічної звірки позивача не вбачається будь- яких належних підстав , які передбачені п.2 Порядку № 1232, для проведення спірної зустрічної звірки позивача .

Пунктом 3 Порядку №1232 від 27.12.2010 року встановлено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Відповідачем не надано до суду запитів ініціаторів щодо проведення зустрічної звірки позивача з платниками податків - органів державної податкової служби, де знаходяться на обліку платники податків, отримання яких передує проведенню зустрічної звірки, відповідно до п. 3 Порядку № 1232 від 27.10.2010 року.

Також відповідачем не надано доказів, що у позивача існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань, наявність яких передує проведенню зустрічної звірки, відповідно до п. 3 Порядку № 1232 від 27.10.2010 року.

Таким чином, фактично відповідачем не надано доказів щодо наявності у податкового органу підстав для проведення зустрічної звірки.

Відповідно до п.п. 6, 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1232, у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

З акту від 21.11.2013 року № 2396/26-55-22-07/38651885 про неможливість проведення зустрічної звірки позивача вбачається, що податковий орган робить висновки, що перевіркою не встановлено факту реального здійснення господарських операцій позивача за період серпень 2013 - жовтень 2013 року та встановлено відсутність об"єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг) , які підпадають під визначення ст. 22, ст. 138, ст. 185 ПКУ. Більш того, зазначений висновок відповідачем здійснено на підставі автоматизованих інформаційних систем податкового органу, без отримання документів у позивача..

З системного аналізу норм "Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок", затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 27.12.2010р. №1232, а також "Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства", затвердженого наказом ДПА України від 22.12.2010р. №984, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.01.2011р. за №34/18772, вбачається, що висновки податкового органу відносно правильності справляння платником податків сум податків та зборів за відображеними в податковій звітності показниками господарських операцій можуть бути викладені виключно в акті перевірки або довідці зустрічної звірки.

Чинним законодавством не передбачено відображення таких висновків в акті про неможливість проведення зустрічної звірки, де мають зазначатись лише обставини, котрі спричинили неможливість проведення зустрічної звірки. Отже, відображення в актах про неможливість проведення зустрічної звірки суджень податкового органу по суті проведених платником податків господарських операцій суперечить закону, який не передбачає такого порядку дій суб'єкта владних повноважень.

Таким чином, в акті про неможливість проведення зустрічної звірки викладено висновки, які за змістом не відповідають назві та змісту документа.

Крім того, доказів надсилання позивачу вказаного акту про неможливість проведення зустрічної звірки від 19.03.2013 року № 116/220/37023683 відповідачем до суду не надано, що є порушенням п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України .

Як пояснив представник позивача, що зазначений акт він не отримував та зазначив, що відповідачем здійснено коригування показників податкових зобов"язань та податкового кредиту позивача на підставі спірного акту та зазначений акт використано, як підставу для надіслання запиту про надання інформації контрагенту позивача - ТОВ "МАЙСТЕР-БУД", що порушує його права та інтереси.

Що стосується посилань відповідача в акті про неможливість проведення зустрічної звірки від 21.11.2013 року № 2396/26-55-22-07/38651885 на відсутність позивача за місцезнаходження, судом встановлено наступне.

Суд зазначає, що відповідачем не надано жодних доказів , що станом на момент проведення перевірки, а саме: 21.11.2013р., позивач був відсутній за місцезнаходженням.

З Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців №615559 (станом на 05.12.2013 року) також не вбачається, що позивач відсутній за місцем знаходження. Більш того, з зазначеного Витягу вбачається, що місцезнаходженням позивача є м.Харків, вул.Сіриковська,б.1., а з акту від 21.11.2013 року № 2396/26-55-22-07/38651885 вбачається, що податкова адреса позивача є м.Київ, Узвіз Печерський,б.19.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно до ч. 2 ст. 71 КАСУ України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок, щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищевикладене, та те, що відповідачем не доведено дотримання ним вимог чинного законодавства та правомірність дій під час проведення зустрічної звірки позивача, враховуючи наявність порушення прав позивача, суд вважає за необхідне задовольнити вимогу позивача про визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві щодо проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦ ОПТ» за результатами якої складено акт від 21.11.2013 р. № 2396/26-55-22-07/38651885 .

Що стосується вимог позивача про неправомірність дій відповідача щодо коригування сум податкового кредиту та податкових зобов"язань позивача в інформаційній системі, суд зазначає наступне.

Згідно статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.

Наказом ДПА України від 18.04.2008 № 266 "Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів" затверджено Примірний порядок взаємодії органів державної податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів.

Згідно п.1.3 розділу 1 зазначеного Порядку, для його реалізації створені відповідні програмні продукти, у тому числі "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України", яка формується на підставі подання платниками податку на додану вартість розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів.

Відповідно до п.2.21 Наказу №266 підсумки перевірок за результатами автоматизованого співставлення податкової звітності з ПДВ на центральному рівні відображаються в додатку до акта перевірки (камеральної, документальної невиїзної, планової, позапланової перевірки) або довідки у розрізі періодів та операцій з одним контрагентом та фіксуються в АС "Аудит".

По мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами таких перевірок, уточнюються результати автоматизованого співставлення на центральному рівні податкової звітності з ПДВ за поданням підрозділу, яким завершено процедуру такого узгодження та яким прийнято таке повідомлення-рішення.

Таким чином, відображенню в електронній базі даних підлягають самостійно задекларовані платником податків суми податкових зобов'язань та податкового кредиту (за основною декларацією чи уточнюючим розрахунком, результати автоматизованого співставлення уточнюються по мірі підписання актів перевірки та узгодження податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням, прийнятим за результатами таких перевірок. Внесення змін за даними зустрічних звірок Наказом №266 не передбачено.

Невідповідність показників податкового кредиту та податкових зобов'язань, що задекларовані позивачем у деклараціях з ПДВ, показникам з централізованої бази даних податкової звітності, має безпосередній вплив на права та інтереси позивача, оскільки така невідповідність може мати для позивача негативні наслідки.

З метою захисту порушених прав позивача суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги в цій частині .

Що стосується вимоги позивача про заборону відповідачу використовувати інформацію, зазначену в Акті від 21.11.2013 р. № 2396/26-55-22-07/38651885 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦ ОПТ» (код ЄДРПОУ 38490852), щодо підтвердження господарських відносин платника податків за період з 01.08.2013 р. по 31.10.2013 р." та надсилати її іншим податковим органам України під час виконання своїх функцій, визначених ст. 19-1 Податкового кодексу України, суд зазначає наступне.

Суд не може ухвалювати рішення та досліджувати обставини справи, які не відбулись у часі, через що зазначена вимога не підлягає задоволенню.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню .

Відповідно до ч. 3 ст. 94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог - у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Отже, суд присуджує позивачу всі здійснені документально підтверджені судові витрати відповідно до частини задоволених вимог в розмірі 51,62 грн.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 72, 94, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦ ОПТ" до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії -задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві щодо проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦ ОПТ» за результатами якої складено акт від 21.11.2013 р. № 2396/26-55-22-07/38651885 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦ ОПТ» (код ЄДРПОУ 38490852), щодо підтвердження господарських відносин платника податків за період з 01.08.2013 р. по 31.10.2013 р.".

Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві щодо коригування показників податкової звітності позивача в інформаційній системі "Податковий блок" за серпень, вересень 2013 року, на підставі Акту від 21.11.2013 р. № 2396/26-55-22-07/38651885 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦ ОПТ» (код ЄДРПОУ 38490852), щодо підтвердження господарських відносин платника податків за період з 01.08.2013 р. по 31.10.2013 р.".

Зобов"язати Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного Управління Міндоходів у м. Києві вчинити дії щодо коригування і відновлення сум податкового кредиту та податкових зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦ ОПТ» в інформаційній системі "Податковий блок", задекларованих Товариством з обмеженою відповідальністю "СПЕЦ ОПТ" у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період з 01.08.2013 року по 31.10.2013 року.

В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.

Стягнути з Державного бюджету (УДКСУ у Червонозаводському районі міста Харкова Харківської області, код 37999628, МФО: 851011, Банк: ГУДКСУ у Харківській області, р/р: 31217206784011) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦ ОПТ" (адреса: м.Харків, вул. Сіриківська, буд. 1 ; код ЄДРПОУ 38651885) витрати зі сплати судового збору у розмірі 51,62 грн. (п"ятдесят одна гривня шістдесят дві копійки).

Постанова може бути оскаржена.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлено 25 грудня 2013 року.

Суддя Шляхова О.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2013
Оприлюднено27.12.2013
Номер документу36279452
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/12732/13-а

Ухвала від 24.12.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 20.02.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Ухвала від 23.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Постанова від 23.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні