Постанова
від 12.12.2013 по справі 801/10597/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

м. Сімферополь

12 грудня 2013 р. 11:58 Справа №801/10597/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Латиніна Ю.А., при секретарі Музика О.С.

за участю представника позивача та третьої особи: Молдованової С.П.,

за позовом Армянського міського центру зайнятості

до ОСОБА_2

третя особа Центр зайнятості АР Крим

про стягнення

Суть спору: Армянський міський центр зайнятості звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом (з урахуванням уточнень) до ОСОБА_2, в якому просив стягнути суму витрат сплачених на проведення навчання у розмірі 4928,50грн.

Позов мотивовано стягненням коштів витрачених на проведення навчання відповідача особи, яка шукає роботу і знаходилася на обліку у Армянському міському центру зайнятості. ОСОБА_2 направлявся на навчання до відповідно центру, однак заняття на відвідував, у зв'язку з чим грошові кошти перераховані на його навчання, підлягають поверненню у відповідності з нормами діючого законодавства.

Ухвалою суду від 03.12.2013р. залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Центр зайнятості АРК.

Представник позивача та третьої особи на позовних вимогах наполягав, клопотав про їх задоволення у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином. Клопотань до суду не надав.

Суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності відповідача, керуючись ст. 128 КАС України, на підставі наявних доказів.

Розглянув матеріали справи, дослідив зібрані докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Згідно зі ст. 25 Закону України "Про зайнятість населення" держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм такі види компенсацій:

а) надання особливих гарантій працівникам, вивільнюваним з підприємств, установ, організацій;

б) виплата матеріальної допомоги в період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації;

в) виплата в установленому порядку допомоги по безробіттю.

Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття"(далі Закон).

Відповідно до п.1 ст.22 Закону застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу.

Згідно з п.3 ст.22 Закону допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості.

Відповідно до ч.2 ст. 21 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 р. № 5 067-1V (далі Закон № 5067) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи. Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах є юридичними особами публічного права.

Указом Президента України від 16.01.2013 р. № 19/2013 затверджене Положення про державну службу зайнятості України (далі - Положення).

Відповідно до ст.3 зазначеного Указу Державна служба зайнятості України є правонаступником відповідних органів державної служби зайнятості.

Основними завданнями Служби є, зокрема, здійснення контролю за використанням роботодавцями та безробітними коштів Фонду (п.п.11 п.3 зазначеного Положення).

Згідно п.п. 25,28,29 п. 4 Положення Служба відповідно до покладених на неї завдань: виконує функції виконавчої дирекції Фонду, забезпечує організацію діяльності правління Фонду; представляє інтереси Фонду в судових та інших органах, у відносинах з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, громадськими об'єднаннями з питань соціального захисту і т.п.; проводить у встановленому порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення, в тому числі шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників; здійснює контроль за використанням коштів Фонду, застосовує в установленому законодавством порядку фінансові санкції та накладає адміністративні штрафи.

П.п. 8,9 п. 5 Положення передбачено, що служба з метою організації своєї діяльності має право стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою, а також: несплачені у добровільному порядку штрафи, накладені відповідно до закону України «Про зайнятість населення».

Згідно п.7 Положення Служба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах.

Ст. 5 Указу Президента України від 16.01.2013 р. № 19\2013 визначено, що Кабінету Міністрів України: 1) у тримісячний строк привести свої рішення у відповідність із цим Указом; вирішити в установленому порядку питання щодо припинення державної служби зайнятості; здійснити інші заходи, що випливають із цього Указу; 2) до завершення здійснення заходів, пов'язаних з утворенням Державної служби зайнятості України та її територіальних органів, забезпечити виконання їх функцій відповідними органами державної служби зайнятості.

У відповідності до пункту 1 Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.91 N 47 (з подальшими змінами та доповненнями), Державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості Мінпраці, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення, центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 звернувся до Армянського міського центру зайнятості з метою пошуку роботи та у зв'язку з відсутністю підходящої роботи 19.02.2013 року йому був наданий статус безробітного та з 26.02.2013р. останньому визначена виплата допомоги по безробіттю.

18.03.2013 р. між відповідачем та Армянським міським центром зайнятості укладений договір № 012513031800001, відповідно до умов якого відповідача направлено на навчання за рахунок коштів Фонду до Кримського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості в м. Сімферополі зі строком навчання з 19.03.2013р. по 28.08.2013р. за спеціальністю «єлектрогазосварщік».

Судом встановлено, що 30.07.2013 р., у зв'язку з невідвідуванням навчання без поважної причини, ОСОБА_2 на підставі наказу Кримського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості № 90, був відрахована зі складу слухачів навчального закладу.

Відповідно до п.3 ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», п.3.1.2. Договору № 012513031800001 від 18.03.2013 р. у разі припинення професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації за направленням державної служби зайнятості без поважних причин або відмови працювати за одержаною професією (спеціальністю) із застрахованих осіб стягується сума витрат на професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації.

Як вбачається з матеріалів справи, розмір витрат на професійне навчання ОСОБА_2 становить 2860,50 грн. та підтверджується розрахунком № 105 від 03.09.2013 р.

Витрати у вигляді вартості проживання відповідача в СКТЕК згідно договору № 12 від 24.01.2013., здійснені позивачем склали 2068,00грн., що підтверджується договором № 12 від 24.01.2013р.

Отже, загальна сума витрат становить 4928,50 грн.

09.09.2013 р. на адресу відповідача направлений лист (вих. № 25/05-1299) з пропозицією з'явитися до центру зайнятості з метою вирішення питання щодо компенсації понесених витрат на професійне навчання, яка була повернута останньому 06.11.2013 № 1009, згідно зі штампом на повідомленні.

Однак, витрати відповідачем не відшкодовані, зазначене стало підставою для звернення позивача з адміністративним позовом до суду.

Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - система прав, обов'язків гарантії, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Крім виплати допомоги по безробіттю, відповідно до ст.7 Закону безробітним також надаються такі соціальні послуги як професійна підготовка, перепідготовка або підвищення кваліфікації безробітних. Статтею 21 Закону України «Про зайнятість населення» встановлено, що професійна підготовка безробітних здійснюється за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

Статтею 8 Закону встановлено, що Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із Законом та статутом Фонду.

Згідно ч.6 ст.10 Закону № 1533 функції виконавчої дирекції Фонду виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи, що здійснюють свою діяльність відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» та цього Закону. Керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, входить до складу правління Фонду.

Можливість вирішення спорів, які виникають у зв'язку зі застосуванням Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» саме у судовому порядку, визначена також ст. 39 Закону № 1533.

Так, ОСОБА_2 на підставі договору укладеного з Армянським міським центром зайнятості АРК № 012513031800001 від 18.03.2013р. був направлений на навчання до Кримського центру професійно - технічної освіти державної служби зайнятості.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач був повідомлений про початок навчання 19.03.2013 року, що підтверджується корінцем направлення на навчання від 18.03.2013р № 100140313017302.

Проте, у зв'язку з систематичним пропуском занять, відповідно до наказу № 90 від 30.07.2013р. ОСОБА_2 був виключений зі складу слухачів Кримського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості.

Судом з'ясовано, що відповідно до п.п.2.1.1 Договору професійного навчання відповідач зобов'язаний приступити у визначені службою строки до занять, пройти повний курс навчання, оволодіти професійними знаннями та навиками, передбаченими навчальними планами та програмами, скласти кваліфікаційні (випускні) іспити чи інші форми контролю знать.

У пункті 3.1.2 вказаного Договору зазначено, що у разі припинення навчання без поважних причин або відмови працювати за професією (спеціальністю), набутою в результаті професійного навчання з громадянки стягується загальна сума витрат на професійне навчання, включаючи суму виплаченої матеріальної допомоги у період професійного навчання і назад (включаючи оплату щоденного проїзду) та витрат на проживання.

Договір був підписаний обійми сторонами, тобто відповідач повідомлений про наслідки відповідальності у разі не виконання приписів вказаного Договору.

Листом від 09.09.2013 р. вих. № 25/05-1299 ОСОБА_2 повідомлено про існування заборгованості перед позивачем, у зв'язку з припиненням навчання без поважних на це причин, та для з'ясування усіх обставин з'явитися до Армянського МЦЗ для вирішення питання щодо повернення витрачених сум на її навчання.

Станом на день розгляду справи кошти в сумі 4928,50грн. не сплачені.

Стаття 71 КАС України передбачає обов'язок кожної сторони довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що Армянський МЦЗ обґрунтовано пред'явив позов про стягнення з ОСОБА_2 грошових коштів у розмірі 4928,50 грн., витрачених на його професійне навчання.

З огляду на викладене, приймаючи до уваги встановлені судом факти та відповідні їм правовідносини, оцінюючи наведені сторонами докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що наявні достатні правові підстави для задоволення позову Армянського міського центру зайнятості з урахуванням викладених вище висновків суду.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Під час судового засідання, яке відбулось 12.12.2013 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову складено 17.12.2013 року.

Керуючись ст.ст.94,160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номерНОМЕР_1) на користь Центра зайнятості АР Крим (95000, АРК, м.Сімферополь, вул.Дибенко, 50; р/р 37179300901202 в УДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 03491168) витрати на професійне навчання у розмірі 2860,50 грн.

3. Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номерНОМЕР_1) на користь Армянського міського центру зайнятості (96012, м. Армянськ, вул. Гайдара, 2а; р/р 37178001000458 в УДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 20742264) витрати на проживання в СКТЄК згідно з договором № 12 від 24.01.2013р. у розмірі 2068,00 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Латинін Ю.А.

Дата ухвалення рішення12.12.2013
Оприлюднено27.12.2013
Номер документу36303344
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/10597/13-а

Ухвала від 19.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

Постанова від 12.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні