Постанова
від 16.12.2013 по справі 2а-15089/11/0170/12
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 грудня 2013 р. 12:45 Справа №2а-15089/11/0170/12

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Котаревої Г.М., за участю секретарі Бездушної І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим

до Гаражно-будівельного кооперативу «Планета»

про стягнення заборгованості в сумі 372832,15грн

за участю представників:

позивача - не з'явився;

відповідача - не з'явився;

Суть спору: Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим (далі - позивач, ДПІ в м. Сімферополі АР Крим) звернулась до суду з адміністративним позовом про стягнення з Гаражно-будівельного кооперативу «Планета» (далі - відповідач, ГБК «Планета») 372832,15грн., з яких: 93904,45грн. з податку на додану вартість та 278927,70грн. зі штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 01.02.11р. відкрито провадження по адміністративній справі та закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Відповідно до Ухвали Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.12.11р. зупинено провадження по справі №2а-15089/11/0170/12 до набрання законної сили рішенням Окружного адміністративного суду АР Крим по справі №2а-9705/11/0170/7 за позовом Гаражно-будівельного кооперативу «Планета» до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

У зв'язку із набранням законної сили рішенням по справі №2а-9705/11/0170/7 за позовом Гаражно-будівельного кооперативу «Планета» до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 02.12.13р. провадження по справі №2а-15089/11/0170/12 було поновлено.

Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, день та місце його проведення був повідомлений належним чином, надав суду клопотання про розгляд справи за відсутності свого представника.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином, надав суду клопотання про розгляд справи за відсутності свого представника. Проти позову заперечував, зазначивши, що податкові повідомлення-рішення, на підставі яких позивач просить стягнути вищезазначену суму заборгованості, скасовані рішенням суду, яке набрало законної сили.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пункту 5 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції, - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

До функцій державних податкових інспекцій в районах, містах, без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій, відповідно до ст. 19-1 Податкового кодексу України віднесено, зокрема: здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів; контроль своєчасності подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірка достовірності цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

В період з 09.06.11р. по 23.06.11р. співробітниками позивача проведена позапланова виїзна перевірка Гаражно-будівельного кооперативу «Планета» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.08р. по 31.03.11р., валютного та іншого законодавства за період з 01.04.08р. по 31.03.11р., за результатами якої складено акт від 04.07.11р. №8532/23-2/22231326 (а.с. 16-26).

Вказаною перевіркою встановлені порушення, у тому числі:

- п.п. 4.1.1. п.4.1, ст. 4, п.п. 5.3.1., п.п. 5.3.2, п.п. 5.3.9, п. 5.3. ст. 5, п.п. 11.2.1 п. 11.2 ст. 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємства» від 22.05.97р. № 283/97-ВР, в результаті чого донараховано податок на прибуток підприємства сумі 76610,00грн., у тому числі: за 2-й квартал 2008р. у сумі 6615,00грн.; за 3-й квартал 2008р. у сумі 4462,00грн.; за 4-й квартал 2008р.у сумі 2579,00грн.; за 1 квартал 2009р.у сумі 6311,00грн.; за 2-й квартал 2009р.у сумі 7035,00грн.; за 3-й квартал 2009р.у сумі 8038,00грн.; за 4-й квартал 2009р.у сумі 7049,00грн.; за 1 квартал 2010р. у сумі 5758,00грн.; за 2-й квартал 2010р.у сумі 7524,00грн.; за 3-й квартал 2010р. у сумі 6659,00грн.; за 4-й квартал 2010р.у сумі 7216,00грн.; за 1 квартал 2011р.у сумі 7364,00грн.

- п.3.1. ст. 3 Положення «Про ведення касових операцій в національній валюті в Україні», затвердженого Постановою НБУ №637 від 15.12.04р. із змінами і доповненнями, встановлено проведення готівкових розрахунків без подання ГБК «Планета» коштів платіжного документа (товарного або касового чека, квитанції до прибуткового ордера, іншого письмового документа), який би підтверджував покупцем сплату готівкових коштів у сумі 278927,70грн.

На підставі виявлених порушень, 15.07.11р. позивачем стосовно ГБК «Планета» винесені податкові повідомлення-рішення №0007422301, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток у загальній сумі 93922,50грн., у т.ч. 76610,00грн. за основним платежем та 17312,50грн. штрафних (фінансових) санкцій (а.с. 13), №0007542301, яким застосовані штрафні (фінансові) санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки в розмірі 278927,70 грн. (а.с. 14).

ГБК «Планета» направлена податкова вимога №1/4671 від 27.07.11р., яка була отримана 05.08.11р. (а.с. 27).

Підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк)

Відповідно до п.14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податку набуває статусу податкового боргу з моменту його узгодження та несплати у порядку, визначеному Податковим кодексом України.

Відповідно до пп. 14.1.39 ПК України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

В свою чергу штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - це плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право в тому числі стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, тобто з урахуванням змісту поняття «податковий борг», встановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків на суму податкового боргу.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання та повинна містити вказану в п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України інформацію, зокрема, розмір податкового боргу.

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення - рішення згідно з п. 59.4. ст. 59 Податкового кодексу України.

З урахуванням аналізу зазначених положень Податкового кодексу України, податкові органи мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, визначених ст.ст. 59 Податкового кодексу України, тобто після надіслання податкової вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу;

При цьому відповідно до ст.ст. 59, 95, 14 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків щодо погашення податкового боргу за кожний конкретний період за кожних конкретних підстав (наприклад, на підставі кожної податкової декларації або на підставі кожного податкового повідомлення-рішення). Так, відповідно до п.п. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу. Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Статтею 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Судом встановлено, що ГБК «Планета» у судовому порядку були оскаржені, у тому числі, податкові повідомлення-рішення від 15.07.11р. №0007422301 та №0007542301.

Постановою Окружного адіміністративного суду АР Крим від 06.03.13р. по справі №2а-9705/11/0170/7 за позовом Гаражно-будівельного кооперативу «Планета» до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, позовні вимоги задволено частково, визнано протиправними та скасовано, у тому числі, податкові повідомлення-рішення від 15.07.11р. №0007422301 та №0007542301 (а.с. 61-79).

Постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 21.11.13р. змінено частину 6 резулятивної частини Постанови Окружного адіміністративного суду АР Крим від 06.03.13р. по справі №2а-9705/11/0170/7, виклавши її у натсупній редакції: «Стягнути з Державного бюджету України на користь Гаражно-будівельного кооперативу «Планета» (ЄДРПОУ 22231326) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 3,40 грн. (Три грн. 40 коп.)». В іншій частині Постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 06.03.13р. по справі №2а-9705/11/0170/7 залишено без змін (а.с. 80-88).

Частиною 5 ст. 254 КАС України встановлено, що постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Таким чином, оскільки податкові повідомлення-рішення від 15.07.11р. №0007422301 та №0007542301 на загальну суму 372832,15грн., скасовані постановою суду, яка набрало законної сили, суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог.

В судовому засіданні 16.12.13р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України повний текст постанови виготовлено протягом п'яти днів з дня проголошення вступної та резолютивної частин постанови.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. У задоволенні позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Котарева Г.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.12.2013
Оприлюднено27.12.2013
Номер документу36318655
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15089/11/0170/12

Постанова від 16.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні