Рішення
від 20.12.2013 по справі 915/1967/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2013 року Справа № 915/1967/13

Господарський суд Миколаївської області у складі судді Олейняш Е. М. при секретарі судового засідання Атаманюк В. О. розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Євротранстехсервіс», вул. Будівельників, 11-а, м. Миколаїв, 54034

до відповідача Миколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54020

про визнання незаконним та скасування рішення та зобов'язання розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки

за участю представників сторін:

від позивача Гожбур Костянтин Анатолійович, довіреність б/н від 18.11.2013 року;

від відповідача Вітюк Антон Євгенович, довіреність № 2267/02.02.01-22/01/14/13 від 16.10.2013 року

До господарського суду Миколаївської області звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Євротранстехсервіс» до відповідача Миколаївської міської ради з позовними вимогами про:

- визнання незаконним та скасування рішення Миколаївської міської ради № 30/40 від 28.08.13 року;

- зобов'язання Миколаївської міської ради на найближчій сесії розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 15 740 кв. м. (кадастровий номер 4810136900:01:019:0029) для обслуговування нежитлового об'єкта по вул. Будівельників, 11-а та надання Товариству з обмеженою відповідальністю «Євротранстехсервіс» в оренду на 10 років земельної ділянки загальною площею 15 740 кв. м. для обслуговування нежитлового об'єкта по вул. Будівельників, 11-а.

Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 29.10.2013 року позовну заяву прийнято до розгляду, порушено провадження у справі, розгляд справи в судовому засіданні призначено на 19.11.2013 року.

В судовому засіданні 19.11.13 року оголошено перерву до 05.12.13 року.

В судовому засіданні 05.12.13 року оголошено перерву до 19.12.13 року.

В судовому засіданні 19.12.13 року оголошено перерву до 20.12.13 року.

В судовому засіданні 05.12.13 року від представника позивача ТзОВ «Євротранстехсервіс» надійшла письмова заява про уточнення позовних вимог (арк. справи 105), в якій позивач просить суд:

- зобов'язати Миколаївську міську раду на найближчій сесії розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 15 740 кв. м. (кадастровий номер 4810136900:01:019:0029) для обслуговування нежитлового об'єкта по вул. Будівельників, 11-а та надання Товариству з обмеженою відповідальністю «Євротранстехсервіс» в оренду на 10 років земельної ділянки загальною площею 15 740 кв. м. для обслуговування нежитлового об'єкта по вул. Будівельників, 11-а відповідно до вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

В решті позовні вимоги залишаються без змін.

Розглянувши в судовому засіданні 05.12.13 року подану заяву, суд встановив наступне.

Частиною четвертою ст. 22 ГПК України передбачено, що до початку розгляду господарським судом справи по суті позивач має право змінити предмет або підставу позову шляхом подання письмової заяви.

Пунктом 3.11 постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.2011 року з останніми змінами від 29.05.13 року "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" визначено наступне.

Господарським процесуальним кодексом, зокрема статтею 22, не передбачено права позивача на подання заяв (клопотань) про "доповнення" або "уточнення" позовних вимог, або заявлення "додаткових" позовних вимог і т.п. Тому в разі надходження до господарського суду однієї із зазначених заяв (клопотань) останній, виходячи з її змісту, а також змісту раніше поданої позовної заяви та конкретних обставин справи, повинен розцінювати її як:

- подання іншого (ще одного) позову, чи

- збільшення або зменшення розміру позовних вимог, чи

- об'єднання позовних вимог, чи

- зміну предмета або підстав позову.

Вказана заява є заявою про зміну предмета позову. Оскільки зазначена заява про зміну предмета позову не суперечить законодавству, не порушує чиї-небудь права і охоронювані законом інтереси, та подана до початку розгляду судом справи по суті, вона прийнята судом до розгляду, про що зазначено в протоколі судового засідання від 05.12.13 року (арк. справи 106).

Отже, судом розглядаються позовні вимоги з урахуванням заяви про зміну предмета позову.

В судовому засіданні 20.12.2013 року представник позивача позовні вимоги з урахуванням заяви про зміну предмета позову підтримав в повному обсязі та просив суд позов задовольнити. В обґрунтування заявлених позовних вимог позивачем зазначено наступне.

ТзОВ "Євротранстехсервіс" (далі - позивач) є власником нежитлових приміщень, які складаються з майстерні загальною площею 389,3 кв.м., операторської загальною площею 17,1 кв.м., толочної, прохідної, вбиральні, душу, двох навісів, огорожі та споруди за адресою: м. Миколаїв, вул. Будівельників, 11-а, нежитлові приміщення розташовані на земельній ділянці площею 1,5223 га, кадастровий номер 4810136900:01:019:0009, що підтверджується договором купівлі-продажу, витягом з Державного реєстру правочинів та витягом про державну реєстрацію прав, які додані до позовної заяви.

Відповідно до рішення Миколаївської міської ради (далі - відповідач) № 28/27 від 16.05.2013 року позивачу надано дозвіл для складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування нежитлових об'єктів орієнтовною площею 15630 кв.м. з метою передачі в оренду для обслуговування нежитлового об'єкту по вул. Будівельників, 11-а в м. Миколаєві.

Позивачем був виконаний проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для обслуговування нежитлового об'єкта по вул. Будівельників, 11-а в Ленінському районі м. Миколаєва площею 15740 кв.м.

Відповідно до п. 42 рішення Миколаївської міської ради № 30/40 від 28.08.2013 року позивачу відмовлено в затвердженні проекту землеустрою та визнано таким, що втратив чинність п. 1 розділу 1 рішення відповідача № 28/27 від 16.05.2013 року.

Позивач вважає вказане рішення Миколаївської міської ради незаконним.

Із посиланням на норми ст. 93, 120, ч. 3, 6 ст. 123 Земельного кодексу України, ч. 10 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» позивач просить суд визнати незаконним та скасувати рішення Миколаївської міської ради № 30/40 від 28.08.2013 року та зобов'язати Миколаївську міську раду на найближчій сесії розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду.

Представник відповідача в судовому засіданні 20.12.2013 року заперечив проти позовних вимог в повному обсязі та просив суд в позові відмовити. На виконання вимог ухвали суду відповідачем подано суду письмовий відзив на позов (арк. справи 100-101), в якому зазначено наступне.

Відповідно до ст. 12 ЗК України розпорядження землями територіальних громад здійснюють сільські, селищні, міські ради.

Із посиланням на приписи п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 06.09.12 року № 5345-VІ та ст. 123 Земельного кодексу України відповідач зазначив, що надання земельних ділянок комунальної власності у користування здійснюється, зокрема, органами місцевого самоврядування, на підставі рішень зазначених органів.

Відповідно до п. 1 рішення Миколаївської міської ради № 28/27 від 16.05.2013 року позивачу надано дозвіл для складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування нежитлових об'єктів орієнтовною площею 15630 кв.м. з метою передачі в оренду для обслуговування нежитлового об'єкту по вул. Будівельників, 11-а в м. Миколаєві.

Відповідно до п. 42 рішення Миколаївської міської ради № 30/40 від 28.08.2013 року визнано таким, що втратив чинність п. 1 розділу 1 рішення відповідача № 28/27 від 16.05.2013 року. Пункт 42 вищевказаного рішення було розглянуто на засіданні постійної комісії міської ради з питань архітектури, будівництва та регулювання земельних відносин від 19.08.13 року, протокол № 98, на якому рекомендовано відмовити за результатами голосування.

Із посиланням на приписи ст. 124 Конституції України та ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення Миколаївської міської ради № 30/40 від 28.08.2013 року було прийнято на черговій сесії міської ради відповідно до наданих повноважень та є обов'язковим до виконання на відповідній території.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши усі подані у справу докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд встановив наступне.

ТзОВ "Євротранстехсервіс" є власником нежитлових приміщень, які складаються з майстерні загальною площею 389,3 кв.м., операторської загальною площею 17,1 кв.м., толочної, прохідної, вбиральні, душу, двох навісів, огорожі та споруди за адресою: м. Миколаїв, вул. Будівельників, 11-а, нежитлові приміщення розташовані на земельній ділянці площею 1,5223 га, кадастровий номер 4810136900:01:019:0009, що підтверджується договором купівлі-продажу від 24.01.12 року (арк. справи 7-8), Витягом з Державного реєстру правочинів від 24.01.12 року (арк. справи 9) та Витягом про державну реєстрацію прав від 10.02.12 року (арк. справи 10).

Відповідно до п. 5.4.2 Договору купівлі-продажу нерухомого майна від 24.01.12 року серед прав та обов'язків покупця ТзОВ "Євротранстехсервіс" передбачено: «У встановленому чинним законодавством України порядку оформити право на земельну ділянку, на якій розташований нежитловий об'єкт та сплачувати обовзкові податки та платежі».

З метою оформлення прав на земельну ділянку, на якій розташований нежитловий об'єкт, позивач ТзОВ "Євротранстехсервіс" звернувся до Миколаївської міської ради із відповідною заявою (арк. справи 25).

Пунктом 1 рішення Миколаївської міської ради № 28/27 від 16.05.2013 року "Про надання дозволів на складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок юридичним особам, громадянам та внесення змін до рішень міської ради по Ленінському району м. Миколаєва" вирішено надати дозвіл Товариству з обмеженою відповідальністю "Євротранстехсервіс" для складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 15630 кв.м, у тому числі площею 15233 кв.м за рахунок земель ВАТ "Автопродсервіс" та орієнтовною площею 397 кв.м за рахунок земель МКП "Миколаївводоканал", з метою передачі в оренду для обслуговування нежитлового об'єкта по вул. Будівельників, 11а, за умови фінансування виготовлення документації із землеустрою МКП "Миколаївводоканал".

Площу земельної ділянки уточнити проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

3обов'язано замовників протягом шести місяців з дати прийняття цього рішення подати до управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради погоджені проекти землеустрою (арк. справи 27).

На виконання пункту 1 розділу 1 рішення Миколаївської міської ради від 16.05.2013 року № 28/27 позивачем ТзОВ "Євротранстехсервіс" виготовлено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ТзОВ "Євротранстехсервіс" для обслуговування нежитлового об'єкта по вул. Будівельників, 11а в Ленінському районі м. Миколаєва (арк. справи 12-72).

В подальшому позивач ТзОВ "Євротранстехсервіс" звернувся та подав до відповідача Миколаївської міської ради вищевказаний проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду з метою його затвердження.

Постійна комісія міської ради з питань архітектури, будівництва та регулювання земельних відносин за результатами розгляду вирішила відмовити позивачу ТзОВ "Євротранстехсервіс" у оформленні правових документів на земельну ділянку у зв'язку з визнанням недоцільним та передчасним надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою, що оформлено Протоколом № 98 від 19.08.13 року (арк. справи 110-111).

Рішенням Миколаївської міської ради № 30/40 від 28.08.2013 року пункт 1 розділу 1 рішення Миколаївської міської ради від 16.05.2013 року № 28/27 (про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки) визнано таким, що втратив чинність (п. 42) (арк. справи 11), що і стало підставою для звернення позивача до суду із позовом.

При цьому, судом враховано наступне.

Відповідно до ст. 377 ЦК України до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).

Розмір та кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв'язку з переходом права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, є істотними умовами договору, який передбачає набуття права власності на ці об'єкти (крім

багатоквартирних будинків).

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 120 Земельного кодексу України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Відповідно до абз. 2 п. 2.10 постанови Пленуму Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин» № 6 від 17.05.11 року з останніми змінами від 29.05.13 року правочин, за яким переходить право власності на житлові будинки, будівлі, споруди, тягне за собою перехід права на земельну ділянку, на якій знаходиться відповідне нерухоме майно. При цьому новий власник земельної ділянки не звільняється від необхідності оформлення права на земельну ділянку відповідно до законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про оренду землі» укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.

Відповідно до ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Відповідно до ч. 2 ст. 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

Відповідно до ч. 3 ст. 123 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Відповідно до ч. 4, 6 ст. 123 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Відповідно до ч. 10 ст. 123 Земельного кодексу України рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

Відповідно до ч. 13 ст. 123 Земельного кодексу України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Як вказано вище, на виконання пункту 1 розділу 1 рішення Миколаївської міської ради від 16.05.2013 року № 28/27 позивачем ТзОВ "Євротранстехсервіс" виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ТзОВ "Євротранстехсервіс" для обслуговування нежитлового об'єкта по вул. Будівельників, 11а в Ленінському районі м. Миколаєва (арк. справи 12-72), який в подальшому було подано для затвердження до відповідача Миколаївської міської ради.

Однак, рішенням Миколаївської міської ради № 30/40 від 28.08.2013 року пункт 1 розділу 1 рішення Миколаївської міської ради від 16.05.2013 року № 28/27 (про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки) визнано таким, що втратив чинність (п. 42) (арк. справи 11).

При цьому, судом також враховано наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин. Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі.

Відповідно до ч. 10 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

В рішенні Конституційного суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 року (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) зазначено, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До нормативних належать акти , які встановлюють, змінюють чи припиняють норми права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні акти передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію (п. 4 Рішення № 7-рп/2009 від 16.04.2009 року).

Органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року N 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата.

Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання (п. 5 Рішення № 7-рп/2009 від 16.04.2009 року).

Юрисдикційна діяльність місцевих рад стосовно власних індивідуальних правових актів є неможливою, а тому вона реалізується лише судовими органами. Отже, скасування органом місцевого самоврядування свого раніше прийнятого акта індивідуального характеру в односторонньому порядку суперечить положенням статей 3, 8, 19, 144 Конституції України.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що Миколаївська міська рада не мала повноважень на скасування свого ж рішення, відповідно до якого у позивача виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією цих прав, зокрема, з матеріалів справи вбачається факт виготовлення позивачем проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду (арк. справи 12-72).

Відтак, рішення Миколаївської міської ради № 30/40 від 28.08.2013 року в частині скасування пункту 1 розділу 1 рішення Миколаївської міської ради від 16.05.2013 року № 28/27 (про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки) не відповідає вимогам закону та підлягає скасуванню, оскільки рада вийшла за межі наданих їй повноважень.

Судом також враховано, що рішенням Миколаївської міської ради № 30/40 від 28.08.2013 року (пункти 1-41, 43-53) вирішено питання щодо інших фізичних та юридичних осіб. Позивачем у даній справі є ТзОВ «Євротранстехсервіс» (арк. справи 118-146).

Відповідно до ст. 1 ГПК України підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Відповідно до ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Відповідно до ст. 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

За таких обставин, особа звертається до суду за захистом свого порушеного або оспорюваного права. Доказів уповноваження позивача ТзОВ «Євротранстехсервіс» на звернення до суду від імені фізичних та юридичних осіб (осіб стосовно яких Миколаївською міською радою також прийнято оскаржуване рішення) суду не подано. Відтак, безпідставними є вимоги позивача про скасування рішення Миколаївської міської ради № 30/40 від 28.08.13 року в повному обсязі, оскільки воно також стосується прав та обов'язків інших фізичних та юридичних осіб. Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість, підставність та законність вимоги позивача про визнання незаконним та скасування рішення Миколаївської міської ради № 30/40 від 28.08.13 року в частині, що стосується прав та обов'язків позивача ТзОВ «Євротранстехсервіс» (пункт 42 рішення). В решті позову в цій частині слід відмовити.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання відповідача Миколаївської міської ради на найближчій сесії розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання позивачу ТзОВ «Євротранстехсервіс» в оренду земельної ділянки, то слід зазначити наступне.

Статтею 55 Конституції України передбачено, що кожному гарантується право на судовий захист.

Норми ст. 16 ЦК України та ст. 20 ГК України розкривають зміст конституційного права особи на звернення до суду за захистом своїх прав.

Відповідно до ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання, а також на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Відповідно до ч. 1, 5, 9 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

Рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог в частині зобов'язання Миколаївської міської ради на найближчій сесії відповідно до вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання позивачу ТзОВ «Євротранстехсервіс» в оренду земельної ділянки,

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Вказаною нормою обов'язок доказування покладений на сторони процесу. Доказування полягає у поданні доказів сторонами та доведенні їх переконливості суду.

Відповідно до ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Щодо розподілу судових витрат у даній справі, то слід зазначити наступне.

В позовній заяві позивач не ставить вимогу про стягнення судового збору з відповідача. В судовому засіданні 20.12.13 року повноважний представник позивача не заперечував проти покладення судового збору за розгляд даної справи на позивача ТзОВ «Євротранстехсервіс», про що зазначено в протоколі судового засідання від 20.12.13 року.

Враховуючи викладене, керуючись ст. 49 ГПК України, судовий збір в розмірі 2 294 грн. слід покласти на позивача ТзОВ «Євротранстехсервіс».

Керуючись ст. 19, 55, 124 Конституції України, ст. 15, 16, 377 Цивільного кодексу України, ст. 116, 120, 123, 124 Земельного кодексу України, Законом України «Про оренду землі», Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 22, 33, 43, 49, ст. 82 - 84 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

частково задовольнити позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Євротранстехсервіс» (код ЄДРПОУ 37992245) до відповідача Миколаївської міської ради (код ЄДРПОУ 26565573) про визнання незаконним та скасування рішення та зобов'язання розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Визнати незаконним та скасувати пункт 42 рішення Миколаївської міської ради № 30/40 від 28.08.13 року.

Зобов'язати відповідача Миколаївську міську раду (код ЄДРПОУ 26565573) на найближчій сесії розглянути питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 15 740 кв. м. (кадастровий номер 4810136900:01:019:0029) для обслуговування нежитлового об'єкта по вул. Будівельників, 11-а та надання позивачу Товариству з обмеженою відповідальністю «Євротранстехсервіс» (код ЄДРПОУ 37992245) в оренду на 10 років земельної ділянки загальною площею 15 740 кв. м. для обслуговування нежитлового об'єкта по вул. Будівельників, 11-а відповідно до вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Наказ видати позивачу після набрання рішенням законної сили.

В решті позову відмовити.

Судовий збір покласти на позивача.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 24.12.2013 року.

Суддя Е.М. Олейняш

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення20.12.2013
Оприлюднено26.12.2013
Номер документу36333848
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/1967/13

Рішення від 20.12.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Олейняш Е.М.

Ухвала від 29.10.2013

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Олейняш Е.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні