ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2013 року (10 год. 45 хв.)Справа № 808/9447/13-а м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді О.В. Конишевої,
суддів О.О.Артоуз
К.М.Недашківської
За участю секретаря судового засідання Я.М.Муха
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
За позовною заявою: Приватного підприємства «ВФ Промсервіс»
до: 1. - Міністерства доходів і зборів України
2. - Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області
про: визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Приватного підприємства "ВФ Промсервіс" (далі - позивач) до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (далі - відповідач-1) та Міністерства доходів і зборів України (далі - відповідач-2), в якому позивач просить суд:
визнати протиправними дії Міністерства доходів і зборів України щодо відмови ПП «ВФ Промсервіс» у прийнятті податкових накладних: №6 від 29.11.2010 на суму 81 024,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 504,00 грн.;
зобов'язати Міністерство доходів і зборів України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ПП «ВФ Промсервіс»: №6 від 29.11.2010 на суму 81 024,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 504,00 грн.;
визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя Запорізької області щодо відмови ПП «ВФ Промсервіс» у прийнятті податкових накладних: №6 від 29.11.2010 на суму 81 024,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 504,00 грн.;
зобов'язати Державну податкову інспекцію у Ленінському районі м. Запоріжжя Запорізької області зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ПП «ВФ Промсервіс»: №6 від 29.11.2010 на суму 81 024,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 504,00 грн.
Обґрунтовуючи свої вимоги позивач зазначає у позові, що відповідачі відмовили ПП "ВФ "Промсервіс" в реєстрації податкових накладних № 6 від 29.11.2013 у Єдиному реєстрі податкових накладних, посилаючись при цьому на невідповідність інформації, зазначеної у цих податкових накладних щодо місцезнаходження ПП "ВФ "Промсервіс", інформації, яка міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стосовно місцезнаходження ПП "ВФ "Промсервіс". Позивач вважає таку відмову відповідачів безпідставною, оскільки адреса, яка була зазначена в податкових накладних та адреса, яка внесена до Єдиного державного реєстру, в якості місцезнаходження ПП "ВФ "Промсервіс", співпадають.
Представник позивача до судового засідання надав заяву про розгляд справи без його участі. Адміністративний позов просить задовольнити в повному обсязі з підстав викладених в позовній заяві.
Представник відповідача 1 в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Заяв про розгляд справи без його участі до суду не надходило.
Представник відповідача 2 в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Заяв про розгляд справи без його участі до суду не надходило.
Суд, розглянувши матеріали і з'ясувавши обставини адміністративної справи, дослідивши інші наявні у справі докази у їх сукупності, приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 24 березня 2010 року між позивачем та відповідачем 1 укладено договір №591 про визнання електронних документів.
На виконання вимог положень абзацу 2 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) позивач направив для здійснення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку такі податкові накладні:
№6 від 29.11.2010 на суму 81 024,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 504,00 грн., яка була подана 02.12.2013 й згідно з отриманою позивачем квитанцією № 1 доставлена 02.12.2013 в 13:40, 03.12.2013 в 14:47, 04.12.2013 в 15:05, 05.12.2013 в 09:29.
Проте зазначена податкова накладна не була прийнята відповідачем. Підставою для її неприйняття було зазначено помилку, а саме: «місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
27.05.2013 позивач звернувся до ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області з листом за №68 в якому з посиланням на п. 3.1 Договору про визнання електронних документів №591 від 24.03.2010, згідно якого орган ДПС зобов'язаний забезпечити приймання податкових документів в електронному вигляді платника податків у терміни, визначені законодавством для податкових документів в паперовому вигляді та їх комп'ютерну обробку, просив прийняти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних електронні податкові накладні.
На вказаний лист ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області надало відповідь від 04.06.2013 за №6765/10/18-117, разом з тим, податкові накладні зареєстровані не були.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами у справі, суд виходить з наступного.
Згідно з п. 201.10. Податкового кодексу України (далі - ПК України), податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Абзацом 2 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п. 11 Підрозділу 2 Розділу XX "Перехідні положення" ПК України, реєстрація податкових накладних платниками податку на додану вартість - продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних запроваджується для платників цього податку, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить понад 10 тисяч гривень - з 1 січня 2012 року.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Згідно з п. 201.10 ПК України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
У взаємозв'язку із наведеним слід зазначити, що механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних платників податку на додану вартість - продавців товарів (послуг), звіряння даних, що містяться у виданих платникам такого податку - покупцям товарів (послуг) податковій накладній та розрахунку коригування з відомостями, які містяться у Реєстрі визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок).
Так, пунктом 8 вказаного Порядку зазначено, що для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації продавцю видається квитанція в електронній формі у текстовому форматі, у якій зазначаються реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про продавця, дата та час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається продавцеві засобами телекомунікаційного зв'язку.
Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі.
У свою чергу, пунктом 9 Порядку встановлено, що причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: (1) наявність помилок; (2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; (3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами.
Як вбачається з матеріалів справи підставою для неприйняття податкової накладної № 6 від 29.11.2013 є помилка: місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.
У відповідності до преамбули Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" №755-IV від 15.05.2003 (далі - Закон України №755-IV) останній регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців.
Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр або ЄДР) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб підприємців (ч.1.ст.1 Закону України №755-IV).
Згідно положень ст.16 Закону України №755-IV Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру. Єдиний державний реєстр ведеться на електронних носіях відповідно до державних стандартів, що забезпечують його сумісність і взаємодію з іншими інформаційними системами та мережами, що складають інформаційний ресурс держави.
Технічні та програмні засоби ведення Єдиного державного реєстру повинні забезпечувати, зокрема: контроль за повнотою внесення записів до Єдиного державного реєстру; передачу відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України повідомлень та відомостей з реєстраційних карток при вчиненні реєстраційних дій, що передбачені цим Законом, у тому числі для постановки на облік, зняття з обліку юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; отримання даних у порядку взаємообміну інформацією відомчих реєстрів органів статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України; достовірність та повноту відомостей з реєстраційних карток; контроль за проведенням реєстраційних дій; оперативну видачу виписок та довідок з Єдиного державного реєстру, а також документальне відтворення процедур державної реєстрації.
У відповідності до положень статті 18 Закону встановлено статус відомостей Єдиного державного реєстру. Так, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.
Згідно п.45.2. ст.45 Податкового кодексу України (далі - ПК України) податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України.
Орган державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців не пізніше наступного робочого дня з дати державної реєстрації такої особи, державної реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, внесення будь-яких інших записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повинен передати відповідному органу державної податкової служби повідомлення та відомості з реєстраційної картки про вчинення реєстраційних дій, передбачених законом (п.68.1. ст.68 ПК України).
Як вбачається з наданого позивачем Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 05.06.2013 сформованого о 10:36:06, місцезнаходження юридичної особи ПП "ВФ Промсервіс" є: 69096, Запорізька область, місто Запоріжжя, Ленінський район, вулиця Гребельна, будинок 5.
Судом встановлено, що місцезнаходження (податкова адреса), вказана позивачем в податковій накладній № 6 від 29.11.2013 а також інформація про місцезнаходження ПП "ВФ Промсервіс", внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, повністю співпадають, а тому суд вважає, що висновки відповідача про наявність у вказаних податкових накладних помилки - "місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документах, не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" є необґрунтованими та не підтверджуються документально.
При цьому посилання представника Міністерства доходів і зборів України на те, що на час проведення реєстрації податкових накладних у контролюючого органу була наявна інформація від ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області про те, що за вказаною адресою позивач не значиться не знайшла свого підтвердження в матеріалах справи, а відтак відхиляється судом в якості доказів правомірності дій Міндоходів України.
Доказів відсутності позивача за місцезнаходженням вказаним в ЄДР представником ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області також не надано.
Відповідно до п.10 Порядку, датою та часом подання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі Державній податковій службі є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття.
Податковим кодексом України визначено обов'язок з реєстрації накладних та не визначено можливих підстав для відмови у реєстрації податкової накладної в Реєстрі, натомість передбачено певні негативні наслідки для учасників господарських правовідносин у випадку невиконання такого обов'язку.
При цьому встановлення порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних нормами Податкового кодексу делеговано Кабінету Міністрів України.
Підстави для відмови в реєстрації визначено саме Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України, проте ні Податковий кодекс України, ні вищезазначений Порядок, не визначають та не конкретизують помилок, виявлення яких унеможливлює реєстрацію податкової накладної.
З огляду на вищенаведений п.8 Порядку, суд доходить висновку, що особою, яка має відповідати за відмову у реєстрації податкових накладних позивача є Державна податкова служба України, до якої, згідно з пунктом 1 Порядку і здійснюється подання податкової накладної в електронній формі.
Указом Президента України №141/2013 від 18.03.2013, зазначено, що Міністерство доходів і зборів України є правонаступником Державної податкової служби України та Державної митної служби України, що реорганізуються. Затверджено Положення про Міністерство доходів і зборів України.
Згідно Положення про Міністерство доходів і зборів України, Міністерство доходів і зборів України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Отже, з огляду на вищенаведене, орган, який відповідає за відмову у реєстрації податкових накладних позивача, є Міністерство доходів і зборів України.
За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню в частині визнання дій Міністерства доходів і зборів України протиправними та зобов'язання останнього зареєструвати податкові накладні в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи те, що під час судового розгляду справи неправомірність дій відповідача 2 судом встановлена не була. Крім того, відповідальним за відмову у реєстрації податкових накладних позивача та реєструє ці податкові накладні саме Міністерство доходів і зборів України. Тому суд, відмовляє позивачу в частині задоволення позовних вимог, які стосуються протиправності дій відповідача 2 у відмові в реєстрації податкових накладних та зобов'язання зареєструвати відповідача 2 податкові накладні.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві вимоги позивача є такими, що підлягають до часткового задоволення.
Керуючись ст. ст. 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Міністерства доходів і зборів України щодо неприйняття у Приватного підприємства «ВФ Промсервіс» для реєстрації податкової накладної: №6 від 29.11.2010 на суму 81 024,00 грн., в т.ч. ПДВ 13 504,00 грн.
Вважати прийнятою та зареєстрованою Міністерством доходів і зборів України у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Приватного підприємства «ВФ Промсервіс»: №6 від 29.11.2010 на суму 81 024,00 грн, в т.ч. ПДВ 13 504,00 грн. з 02.12.2013.
В решті позовних вимог відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства "ВФ "Промсервіс" (код ЄДРПОУ 36448175) 17 (сімнадцять) гривень 20 копійок судового збору.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя О.В. Конишева
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2013 |
Оприлюднено | 27.12.2013 |
Номер документу | 36335551 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні