Постанова
від 10.12.2013 по справі 821/4445/13-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 10 грудня 2013 р. Справа № 821/4445/13-а                                          Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гомельчука С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю "Енергобудпроект-1"  про стягнення пені,                                                           встановив: Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів  (далі - позивач, Фонд) звернулось до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Енергобудпроект-1" (далі - відповідач, ТОВ "Енергобудпроект-1", товариство) про стягнення  пені   в  розмірі   17065 грн. 10 коп. Позовні  вимоги  обгрунтовані тим,  що  ТОВ "Енергобудпроект-1"  у  період з 27 листопада  2012  року по  08  жовтня 2013 року на  підставі рішення   суду  у справі №2а-13241/09/2170 перераховано кошти на  погашення   заборгованості зі  сплати адміністративно-господарських санкцій та пені  на загальну  суму 71914 грн. 38 коп. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені,  яка обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. На дату фактичної сплати  боргу відповідачу донараховано пеню в сумі  17065 грн. 10 коп., про що його повідомлено листом від 05 листопада 2013 року №03-08/733. Станом на 26 листопада  2013  року  заборгованість зі сплати пені боржником не сплачена,  а  тому  підлягає  стягненню  в  судовому  порядку. Від  представника позивача надійшло  до  суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового  провадження. На  позовних  вимогах  наполягає. Представник  відповідача  надав  до  суду  заяву  про  розгляд  справи  в  письмовому провадженні  та  відзив на  позовну  заяву,  в  якому  просить  суд  відмовити  позивачу  у задоволенні  позову, мотивуючи  тим, що  ТОВ "Енергобудпроект-1" було  погоджено з Фондом  графік   поступової  сплати заборгованості в  сумі 71914 грн.38 коп., згідно  з  яким відповідачем повністю  погашено  борг. У зв'язку  з  цим, на  думку відповідача, ним  не  порушено  строки  сплати зобов'язання. Оскільки  в судовому  рішенні не  було  визначено  строки його  виконання  відповідно  до  статті  257  КАС  України,  тому товариство  здійснювало  сплату,  починаючи  з  дати  затвердження  графіка. З наведених  підстав вважає, що  дії   Фонду щодо нарахування  пені в  сумі 17065 грн. 10 коп. є неправомірними. Згідно з ч.4 ст.122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами. Виходячи з  вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження. Дослідивши наявні у справі письмові докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав. За  приписами розділу 1 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого  наказом Міністерства праці та соціальної політики України  від 15 травня 2007 р. № 223, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України  30 травня 2007 р. за № 552/13819 (далі-Порядок) визначено, що цей Порядок встановлює механізм нарахування пені підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, які використовують найману працю, за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, передбачених Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні". Тобто  вказаний  Порядок  регулює  правовідносини щодо  нарахування та сплати  пені  за  весь період  прострочення  термінів погашення адміністративно-господарських санкцій. Відповідно до п.п. 2.2. п.2  Порядку    пеня - це штрафна санкція, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно сплаченої адміністративно-господарської санкції, передбаченої Законом, за кожний календарний день прострочення виконання зобов'язання. Згідно з п.п.3.4., 3.5.,3.6. п.3 Порядку  нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно. У випадку, коли строк сплати збігається з вихідним (святковим) днем, то останнім днем граничного строку сплати вважається перший робочий день після вихідного (святкового) дня, а пеня нараховується, починаючи з другого робочого дня після вихідного (святкового) дня. Нарахування пені здійснюється на дату фактичного погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу. При частковому погашенні боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку боргу. Як  встановлено судом ,   постановою Херсонського  окружного  адміністративного  суду   від  15  вересня  2010 року у  справі №  2а-13241/09/2170   з   товариства з обмеженою відповідальністю "Енергобудпроект-1"  стягнуто  адміністративно-господарські санкції за  2007, 2008 роки  на  загальну  суму   71914 грн.38 коп.,  у  тому числі   пеня, нарахована станом на  29  вересня  2009 року. Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 02 листопада 2012 року постанова  суду  першої  інстанції залишена без змін. Ухвала набрала законної  сили негайно  після її  проголошення. Таким чином, правовідносини, що стали предметом  розгляду  даної справи виникли  30  вересня  2009 року,  тобто  на  наступний  день  граничного  строку   сплати  заборгованості на загальну  суму 71914 грн.38 коп. до  звернення позивача  з  позовом до  суду  у  справі №  2а-13241/09/2170. Згідно з  клопотанням від    07  листопада   2012  року  № 252 відповідач у зв'язку зі скрутним фінансовим становищем  звернувся  до  Фонду  з  проханням щодо  розстрочки   виплати  адміністративно-господарських  санкцій  строком на  12  місяців,  долучивши  графік  погашення  заборгованості. Як  вбачається  з  копії  виписки  ГУДКСУ у Херсонській  області   відповідачем  повністю  погашено  суму  заборгованості з адміністративно-господарських санкцій та  пені, починаючи  сплату   з 27 листопада  2012  року.  Останній  платіж  на  погашення заборгованості  здійснено 08  жовтня 2013 року. Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875-ХІІ встановлено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.   Згідно з п.1, п.4  Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70  цей Порядок визначає процедуру сплати підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів. Порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний календарний день прострочення. Таким чином,  за період  з  27 листопада  2012  року  до  дати  фактичного  погашення  суми боргу -  08  жовтня 2013 року    позивачем  відповідно до  положень  п.п.3.4., 3.5.,3.6. п.3 Порядку з  урахуванням  відсотків   від  ставки  НБУ, встановлених  для  розрахунку  суми пені,  донараховано  відповідачу  пеню на загальну  суму   17065 грн. 10  коп. Листом  від  05  листопада 2013  року № 03-08/733,  до  якого  було  додано  розрахунки  суми  пені,  відповідача повідомлено  Фондом  про наявну суму пені  до  сплати та про необхідність її  погашення  у  строк  до   25  листопада   2013  року. У  визначений строк  ТОВ "Енергобудпроект-1" жодних дій по сплаті пені не вчинило, а тому стягнення пені здійснюється в судовому порядку. Оцінюючи вищевикладене, суд вважає, що позивач при здійсненні  нарахування  пені діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені чинним законодавством.   Розмір пені у сумі  17065 грн. 10  коп. підтверджується розрахунками пені на суму заборгованості по сплаті адміністративно - господарських санкцій,  які  містяться  серед  матеріалів справи. В  результаті  несплати пені у  відповідача утворилася заборгованість у розмірі  17065 грн. 10  коп. Аналіз  вищенаведених норм закону дає  підстави зробити  висновок  про те, що поступове погашення  заборгованості  через скрутне фінансове становище товариства не є  підставою для звільнення відповідача від сплати пені. Відповідно до ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Згідно зі ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. При цьому, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ст. 86 КАС України). Суд  не  бере до  уваги  особисте  трактування   відповідачем положень ст. 257  КАС  України  щодо можливості виконання  рішення  суду  згідно  запропонованого  на  розгляд  Фонду графіку погашення боргу за відсутності визначення в ухвалі (постанові) суду  строків  виконання, оскільки  резолюція щодо розгляду даного питання може бути прийнята у самому судовому  рішенні  у разі  виявлення судом  такої необхідності. Судове рішення, яке набрало законної сили є підставою для його обов'язкового виконання. Відповідач належними доказами не підтвердив правомірність своєї позиції, натомість наявні в матеріалах справи докази не дають суду підстав для висновку про неправомірність  дій позивача щодо нарахування пені. Оскільки відповідачем перераховано кошти на  погашення  заборгованості  на загальну  суму 71914 грн. 38 коп.  з явним простроченням термінів сплати та враховуючи  обов'язок  ТОВ "Енергобудпроект-1" щодо сплати  пені,  розмір якої відповідає чинному законодавству,  суд вважає, що позовні вимоги Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів  є  обґрунтованими та підлягають задоволенню. Відповідно до ч.4 ст.94 КАС  України судові витрати з відповідача не стягуються. Керуючись ч.4 ст.94,  ч.4 ст.122, ст.ст. 158-163, 167 КАС України, суд,-                                                       постановив: Адміністративний  позов  задовольнити  повністю. Стягнути  з  товариства з обмеженою відповідальністю "Енергобудпроект-1", код   ЄДРПОУ 34660110,  на  користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів,  пеню за  порушення  термінів  сплати   адміністративно-господарських  санкцій у  розмірі  17065 (сімнадцять тисяч   шістдесят  п'ять) грн. 10  коп.   Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення.  В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була  подана  у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили  після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя                                                                                                                           Гомельчук С.В. кат. 10.3.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2013
Оприлюднено26.12.2013
Номер документу36335762
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/4445/13-а

Ухвала від 04.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Малинін В.В.

Постанова від 04.06.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 24.01.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 27.01.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Постанова від 10.12.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні