Постанова
від 04.12.2013 по справі 801/10658/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 грудня 2013 р. (11:20) Справа №801/10658/13

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Аметовій В.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим ГУ Міндоходів в АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотрейдсервіс 2009"

про стягнення

Обставини справи: Державна податкова інспекція у м. Сімферополі АР Крим ГУ Міндоходів в АР Крим (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотрейдсервіс 2009" (далі відповідач) про стягнення податкової заборгованості у сумі 51204,69 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач має несплачену заборгованість зі сплати до бюджету грошових зобов'язань по сплаті податку на додану вартість. Заходи примусового характеру не призвели до погашення відповідачем податкового боргу. За вказаних обставин, позивач просить суд ухвалити постанову, якою стягнути з платника податків податковий борг в розмірі заборгованості по платежам до бюджету в зазначеній сумі.

Позивач у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав клопотання про розгляд справи за відсутності свого повноважного представника, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, письмових заперечень на позов суду не надав, про час, день та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином - судовою повісткою, про що свідчить наявний в матеріалах справи повернутий до суду поштовим відділенням зв'язку конверт, з довідкою про причини повернення: "підприємство вибуло". Відповідно до п. 11. ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними в справі матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Автотрейдсервіс 2009", ідентифікаційний код юридичної особи 33713606, перебуває на податковому обліку у Державній податковій інспекції у м. Сімферополі АР Крим ДПС, узятий на облік в органах державної податкової служби з 30.08.2005 за №1785/28-1.

Відповідачем самостійно подано до податкового органу декларацію з податку на додану вартість:

- № 9011777932 за жовтень 2011 року від 21.11.2011 року, яким визначено суму грошового зобов'язання з даного податку за жовтень 2011 року у сумі 49281 грн. із них самостійно сплачено 7763,39 грн.

- № 9012434549 за листопад 2011 року від 16.12.2011 року, яким визначено суму грошового зобов'язання з даного податку за листопад 2011 року у сумі 2619 грн.

- № 9013641367 за грудень 2011 року від 18.01.2012 року, яким визначено суму грошового зобов'язання з даного податку за грудень 2011 року у сумі 3165 грн.

- № 9011986260 за лютий 2012 року від 13.03.2012 року, яким визначено суму грошового зобов'язання з даного податку за лютий 2012 року у сумі 247 грн.

На підставі акта № 1753/15-2 від 14.05.2012 р., складеного за результатами проведеної камеральної перевірки відповідача, позивачем прийняті:

- податкове повідомлення-рішення № 0004991502 від 17.05.2012 р. про зобов'язання позивача сплатити штраф у сумі 1105,51 грн. за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з ПДВ.

- податкове повідомлення-рішення № 0005001502 від 17.05.2012 р. про зобов'язання позивача сплатити штраф у сумі 2396,35 грн. за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з ПДВ.

Зазначені податкові повідомлення-рішення отримані відповідачем 21.05.2012 про що свідчить копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення(а.с.37).

Також суд зазначає, що в автоматизованому режимі відповідачу нарахована пеня у сумі 154,22 грн.

Однак, як вбачається з матеріалів справи, відповідачем не сплачені суми податкових зобов'язань за жовтень, листопад, грудень, 2011р., лютий 2012 р. у розмірі 47548,61грн. (41517,61+2619+3165+247), що з урахуванням застосованих до відповідача штрафних санкцій в сумі 1105,51 грн. та 2396,35 (згідно вищевказаних податкових повідомлень -рішень) та нарахованої пені в сумі 154,22 грн. призвело до утворення заборгованості в розмірі 51204,69 грн., що підтверджується обліковою карткою платника податків.

Враховуючи отримання позивачем вищезазначених податкових повідомлень-рішень та самостійне визначення у податковій декларації суму податку до сплати, грошові зобов'язання з ПДВ вважаються узгодженими.

У зв'язку з несплатою відповідачем узгоджених сум грошових зобов'язань, податкова інспекція звернулась до суду з вимогою про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотрейдсервіс 2009" заборгованості з ПДВ.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов наступних висновків

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України).

Нормами пп. 168.4.6 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу передбачено, що контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює контролюючий орган за місцезнаходженням юридичної особи або її відокремленого підрозділу.

З положень пункту 41.2 статті 42 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Зі змісту п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України вбачається, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно із п. 54.1. ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до приписів ст. 57 ПК України, положеннями якої визначено строки сплати податкового зобов'язання, зокрема п. 57.1, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

За змістом ст. 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо. Зміна платником податку, податковим агентом або представником платника податку чи контролюючим органом встановленого строку сплати податку та збору забороняється, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

На вимогу норм п. 36.1, 36.2, 36.3 ст. 36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Отже, виконанням податкового обов'язку, за правилами п. 38.1 ст. 38 ПК України, визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Отже, виконанням податкового обов'язку, за правилами п. 38.1 ст. 38 ПК України, визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 ПК України, під штрафними санкціями (фінансовими санкціями, штрафами) слід розуміти плату у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Як вбачається із змісту пп. 109.1, 109.2 ст. 109 ПК, податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.

Положеннями п. 116.1 ст. 116 ПК України встановлено, що у разі застосування контролюючими органами до платника податків штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, такому платнику податків надсилаються (вручаються) податкові повідомлення - рішення.

За змістом ст. ст. 111, 113, 129 ПК України, штрафні (фінансові) санкції та/або пеня є мірою фінансової відповідальності за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Отже, пеня, штраф, інші фінансові санкції є публічно-правовими санкціями, які застосовуються до платника податків за порушення податкового законодавства.

Відповідно до приписів ст. 126 ПК України ( в редакції на час винесення податкових повідомлень-рішень) у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем встановлено порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання, у зв'язку з чим, вищевказаними податковими повідомленням-рішенням на відповідача накладено штраф у розмірі 1105,51 грн. та 2396,35 грн.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

З матеріалів справи вбачається, що у зв'язку з несплатою у встановлені законодавством строки грошових зобов'язань, позивачем була нарахована пеня в загальному розмірі 154,22 грн.

Підпунктом 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПКУ встановлено, що грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Таким чином, грошове зобов'язання платника податку стає податковим боргом з моменту його узгодження в порядку, визначеному Податковим кодексом.

За таких обставин, враховуючи самостійне узгодження відповідачем грошового зобов'язання зі сплати податку на додану вартість за жовтень-грудень 2011 та лютий 2012 року шляхом подання декларацій та визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за податковими повідомленнями-рішеннями, сума грошового зобов'язання розрахована, але не сплачена відповідачем у встановлені законом строки, набуває статусу податкового боргу в силу приписів Податкового кодексу України.

Згідно з пунктом 59.1 ст. 59 Податкового кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідач не надав суду доказів оскарження податкових повідомлень -рішень, вимоги про сплату боргу або доказів сплати заборгованості, у той час як відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

За таких обставин позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Сімферополі ГУ Міндоходів в АР Крим підлягають задоволенню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.

За правилами до частини четвертої статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 04.12.2013 року.

У повному обсязі постанову складено та підписано 09.12.2013 року.

Керуючись ст.ст. 7, 9, 69-71, 94, 98, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2.Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотрейдсервіс 2009" у банках його обслуговуючих (вул. Західна, б. 1-а, м. Сімферополь, АР Крим, 95014, ЄДРПОУ 33713606, ПАТ «УКРІНБАНК», МФО 300142, р/р № 26058013302130 (укр.грн), відкритий 05.12.2005 р.; ФКРИМСЬКЕ РЕСПУБЛІ АТОШАД м. Сімферополь, МФО 324805, р/р № 26009301700902 (укр.грн.), відкритий 24.02.2009 р.; АТ «ІМЕКСБАНК», МФО 328384, р/р26004127920001 (укр.грн), відкритий 15.04.2013 р.) на р/р 31114029700002 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м.Сімферополь, ЄДРПОУ 38040558, МФО 824026, код платежу 3014010100 заборгованість з податку на додану вартість у сумі 51204,69 грн.(п'ятдесят одна тисяча двісті чотири гривні шістдесят дев'ять копійок).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Євдокімова О.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення04.12.2013
Оприлюднено27.12.2013
Номер документу36337102
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/10658/13-а

Постанова від 04.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

Ухвала від 22.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні