Рішення
від 17.12.2013 по справі 910/18597/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 910/18597/13 17.12.13

За позовом Комунального підприємства "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району"

До Товариства з обмеженою відповідальністю "Бормед"

Про спонукання до укладення договору

Суддя Полякова К.В.

Представники:

від позивача: Гутій І.В. (дов. №115-Д від 25.12.2012)

від відповідача: не з'явився

СУТЬ СПОРУ:

Комунальне підприємство "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району" звернулось до Господарського суду міста Києва із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бормед" про спонукання до укладення договору.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.09.2013 порушено провадження у справі №910/18597/13 та призначено її до розгляду на 29.10.2013 року.

За наслідками судового засідання 29.10.2013, розгляд справи відкладено на 26.11.2013 року.

Під час судового засідання 26.11.13 представник позивача подав заяву про уточнення позовних вимог та підтримав позов з урахуванням даної заяви, а також заявив клопотання про продовження строку розгляду спору на п'ятнадцять днів, у відповідності до статті 69 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України).

Ухвалою суду від 26.11.13 продовжено строк вирішення спору у справі № 910/18597/13 на п'ятнадцять днів та відкладено її розгляд на 17.12.2013 року.

У судовому засіданні 17.12.2013 представник позивача підтримав позов, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, просив задовольнити позовні вимоги у редакції, викладеній у заяві про уточнення позовних вимог.

Відповідач не забезпечив явку свого представника до судового засідання, про дату час та місце проведення судового розгляду повідомлений належним чином, відзив на позов та інші документи, на виконання судових ухвал від 27.09.2013, 29.10.2013, 26.11.2013 на надав.

Приписи статті 22 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України) зобов'язують сторони добросовісно користуватись належними їм процесуальними правами.

Нормами ст. 77 ГПК України передбачено, що господарський суд відкладає в межах строків, встановлених ст. 69 цього Кодексу розгляд справи, коли за якихсь обставин спір не може бути вирішено в даному засіданні.

Відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною умовою для якого є не відсутність у судовому засіданні представників сторін, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні.

Згідно із п. 3.9.2 постанови N 18 від 26.12.2011 Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

За таких обставин, незважаючи на те, що відповідач не з'явився на виклик суду, за висновками суду, наявні у матеріалах справи документи достатні для прийняття повного та обґрунтованого судового рішення, а неявка вказаних учасників судового спору не перешкоджає вирішенню справи по суті.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, надані у судових засіданнях, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району», яке на підставі рішення Київської міської ради від 22.09.2011 № 24/6240 перейменовано з Комунального підприємства по утриманню житлового господарства Шевченківської районної у місті Києві ради, зареєстрованого Шевченківською районною у м. Києві державною адміністрацією 31.10.2001 (ідентифікаційний код 31731838).

Відповідно до п. 2.1 Статуту Підприємство створено з метою отримання прибутку від господарської діяльності, спрямованої на задоволення суспільних потреб, надання послуг населенню у сфері житлово -комунального господарства в якості виконавця цих. Послуг.

Отже, відповідно до Статуту КП ЦОС Шевчеківського району та Додатку № 6 до Договору на постачання теплової енергії в гарячій воді № 320056 від 13.11.2003, позивач є виконавцем послуг централізованого опалення, холодної та гарячої води, водовідведення у Шевченківському районі м. Києва, зокрема до приміщень розташованих за адресою: вул. Мала Житомирська, 20-б.

Як вбачається із матеріалів справи, а саме акту від 17.07.2013 обстеження нежитлового приміщення, складеного відділом контролю КП ЦОС Шевченківського району про надання послуг з холодного та гарячого водопостачання, опалення; табуляграм ПАТ «Київенерго» по факту надання послуг з постачання теплової енергії; табуляграм ПАТ «АК Київводоканал» - споживачем послуг з центрального опалення, холодної та гарячої води та водовідведення в приміщеннях площею 83,9 кв.м за адресою м. Київ, вул. Мала Житомірська, 20-б є Товариство з обмеженою відповідальністю «Бормед».

Оскільки, позивач, як виконавець, зобов'язаний надати кінцевим споживачам комунальні послуги, які отримані та оплачені КП ЦОС Шевченківського району виробникам таких послуг, в силу п.3 ч.2 ст.21 комунальне підприємство направило на адресу ТОВ «Бомед» - кінцевому споживачу комунальних послуг, претензію з пропозицією врегулювання договірних відносин та договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в нежитлове приміщення за адресою м.Київ, вул.. Мала Житомірська, 20-б.

Не зважаючи на отримання претензії, про що на самої претензії міститься відповідна відмітка відповідача, ТОВ «Бормед» не підписав наданий позивачем договір, зауважень щодо його умов не надав.

Встановлені судом обставини справи відповідачем належними та допустимими доказами не спростовані.

Отже, позивач керуючись нормами ст.179,181,187 Господарського кодексу України, звернувся до суду із даним позовом, яким просив суд визнати укладеним договір № Ц-324 про надання послуг з центрального опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення між Комунальним підприємством «Центр обслуговування споживачів Шевченківського районну» і Товариством з обмеженою відповідальністю «Бормед» та встановити днем укладання договору день набрання чинності рішенням суду.

Суд, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, дійшов висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Нормами частини 1 статті 11 ЦК України передбачено, що цивільні права та обов"язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства.

Закон України «Про житлово-комунальні послуги» (далі - Закон № 1875 - IV від 24 червня 2004 року) визначає основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов'язки.

Аналіз цього Закону дає підстави для висновку, що він належить до нормативного акта спеціальної дії, який регулює відносини, що виникають між виробниками, виконавцями, споживачами у процесі створення, надання та споживання житлово-комунальних послуг.

Разом з тим ст. 4 Закону № 1875-ІV від 24 червня 2004 року передбачає, що законодавство України у сфері житлово-комунальних послуг, крім цього Закону, базується на Конституції України і складається з нормативно-правових актів у галузі цивільного, житлового законодавства та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері житлово-комунальних послуг.

Цивільний кодекс України у ст.ст. 3, 6, 203, 626, 627 визначає загальні засади цивільного законодавства, зокрема поняття договору і свободи договору та формулює загальні вимоги до договорів як різновиду правочинів (вільне волевиявлення учасника правочину).

Відповідно до ч. 1 ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Положеннями пункту 1 частини 1 статті 208 Цивільного кодексу України правочин між юридичними особами належить вчиняти у письмовій формі.

Договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору (ч. 1 ст. 638 ЦК України). Інші випадки визнання договору укладеним зазначені у ст. ст. 642 - 643 ЦК України.

Частина 1 ст. 628 ЦК України передбачає, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Розкриваючи зміст засади свободи договору у ст. ст. 6, 627, ЦК України визначає, що свобода договору полягає у праві сторін вільно вирішувати питання при укладенні договору, виборі контрагентів та погодженні умов договору.

Закріпивши принцип свободи договору, ЦК України разом з тим визначив, що свобода договору не є безмежною, оскільки відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 6 та ст. 627 цього Кодексу при укладенні договору, виборі контрагентів, визначенні умов договору сторони не можуть діяти всупереч положенням цього Кодексу та інших актів цивільного законодавства.

Зазначені положення узгоджуються з нормами ч. 1 ст. 203, ч. 1 ст. 215 ЦК України, відповідно до яких підставою недійсності правочинів є суперечність їх актам цивільного законодавства.

Водночас ч. 1 ст. 19 Закону № 1875 - IV від 24 червня 2004 року передбачено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

Статті 20, 21 цього Закону визначають обов'язки споживача та виконавця житлово-комунальних послуг.

Пунктом 1 ч. 3 ст. 20 Закону № 1875 - IV від 24 червня 2004 року передбачений обов'язок споживача укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору. Цей обов'язок відповідає зустрічному обов'язку виконавця, визначеному п. 3 ч. 2 ст. 21 цього Закону, підготувати та укласти зі споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором.

Форма та зміст (умови) типового договору затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 529 « Про затвердження типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» (далі - постанова № 529).

Зі змісту ч. 3 ст. 6, ч. 1 ст. 630 ЦК України, ст. ст. 19 - 21 Закону № 1875 - IV від 24 червня 2004 року, постанови № 529 убачається, що умови типового договору, що набули юридично обов'язкового значення в силу актів цивільного законодавства, є обов'язковими для сторін договору, які не мають права відступити від їх положень і врегулювати свої відносини на власний розсуд.

Таким чином, укладення договору на надання житлово-комунальних послуг є обов'язком споживача за умови, якщо запропонований виконавцем послуг договір відповідає типовому договору. Відмова споживача послуг від укладення договору в такому разі суперечить вимогам ч. 3 ст. 6, ст. ст. 627, 630 ЦК України та ст. ст. 19, 20 Закону № 1875 - IV від 24 червня 2004 року.

Аналогічна правова позиція міститься у постанові Верховного суду України від 10.10.2012 у справах № 6-110ус12, яка відповідно до норм статті 111-28 ГПК України є обов'язковою для застосування.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що позивач, як виконавець з надання комунальних послуг підготував та направив на адресу відповідача договір № Ц-324 про надання послуг з центрального опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення між Комунальним підприємством «Центр обслуговування споживачів Шевченківського районну» і Товариством з обмеженою відповідальністю «Бормед» наступного змісту :

«ДОГОВІР № Ц- 324

про надання послуг з централізованого опалення,

постачання холодної та гарячої води і водовідведення

м. Київ 01 листопада 2013 р.

КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЦЕНТР ОБСЛУГОВУВАННЯ СПОЖИВАЧІВ ШЕВЧЕНКІВСЬКОГО РАЙОНУ» (надалі - «Виконавець») в особі в.о. начальника департаменту реалізації Лопатіна Костянтина Олександровича , який діє на підставі довіреності № 12-Д від 18.02.2013 р., з однієї сторони, та

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БОРМЕД» (ЄДРПОУ: 23495211) (надалі - «Споживач»), в особі директора Атаманова Олексія Дмитровича що діє на підставі Статуту, яке є власником нежитлових приміщень (надалі - «Споживач»), з другої сторони, (разом надалі - «Сторони», а кожна окремо - «Сторона»), уклали цей договір про наступне

1. Предмет договору

1.1. Виконавець зобов'язується своєчасно надавати споживачеві відповідної якості послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення , а споживач зобов'язується своєчасно оплачувати надані послуги за встановленими тарифами у строки і на умовах, що передбачені договором.

1.2. Споживач є власником 44/100 нежитлових приміщень будинку за адресою: м Київ, вул. Мала Житомирська, 20-Б, загальною площею 83,9 кв.м. на підставі Договору купівлі-продажу № 283 від 06 вересня 2000 р.

Характеристика засобів обліку:

Порядковий номер Вид засобу обліку Тип засобу обліку Заводський номер Перше показання Місце встановлення Примітка -------------- ---------------------- ---------------------- ----------------- -------------- ------------------- ------------- -------------- ---------------------- ---------------------- ----------------- -------------- ------------------- -------------

2. Тарифи на послуги та їх загальна вартість

2.1. Плата за надані послуги за наявності засобів обліку справляється за їх показаннями згідно з пунктами 10 - 14 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (надалі - «Правила»), а у разі його відсутності або несправності за нормативами (нормами) споживання.

2.2. Нарахування за спожиті послуги поводиться згідно табуляграм ПАТ «АК «Київводоканал» і ПАТ «Київенерго» за тарифами, які затверджені Розпорядженнями Київської міської державної адміністрації, чинними у період споживання послуг.

3. Оплата спожитих послуг

3.1. Розрахунковим періодом є календарний місяць.

3.2. У разі застосування щомісячної системи оплати послуг платежі вносяться не пізніше 25 числа місяця, що настає за розрахунковим.

3.3. Послуги оплачуються у безготівковій формі.

3.4. Плата за послуги вноситься на розрахунковий рахунок Комунального підприємства «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району»:

Отримувач: КП «ЦОС Шевченківського району»

Адреса: 03190, м. Київ, вул. Кирпоноса, 10\8

р/р 26001010001636 у Банк - ПАТ «Авант-Банк»

МФО: 380708, ЄДРПОУ: 31731838

3.5. За несвоєчасне внесення плати із споживача стягується пеня у розмірі 0,5 % за кожний день несвоєчасного виконання зобов'язання, але не більше подвійної облікової ставки НБУ.

4. Права та обов'язки сторін

4.1. Споживач має право на:

4.1.1. отримання своєчасно та належної якості послуг згідно із законодавством та умовами цього договору;

4.1.2. отримання в установленому законодавством порядку інформації про перелік послуг, їх вартість, загальну суму місячного платежу, структуру тарифів, нормативів (норм) споживання, режиму надання послуг, їх споживчі властивості;

4.1.3. відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг;

4.1.4. зменшення розміру плати в разі надання послуг не в повному обсязі, зниження їх якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання;

4.1.5. усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг протягом установленого Кабінетом Міністрів України строку;

4.1.6. перевірку кількісних та/або якісних показників надання послуг (якість і тиск води, температура гарячої води, температура повітря у приміщеннях тощо) у порядку, встановленому Правилами, іншими актами законодавства України та цим договором. Витрати, пов'язані з перевіркою кількісних і якісних показників надання послуг, відшкодовуються виконавцем у разі обґрунтованості звернення споживача та споживачем - у разі необґрунтованості такого звернення;

4.1.7. взяття на абонентський облік засобів обліку;

4.1.8. періодичну повірку, обслуговування та ремонт засобів обліку, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж за власні кошти;

4.1.9. ознайомлення з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг;

4.1.10. внесення за погодженням з виконавцем у договір змін, що впливають на розмір плати за послуги;

4.1.11. звільнення від плати за послуги у разі їх ненадання та отримання компенсації за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт;

4.1.12. укладення з виконавцем договору про заміну або ремонт технічно несправних санітарно-технічних приладів, пристроїв, обладнання та засобів обліку.

4.2. Споживач зобов'язаний:

4.2.1. оплачувати послуги в установлений договором строк;

4.2.2. забезпечити доступ до відповідної інженерної мережі, арматури, засобів обліку представників виконавця за наявності в них відповідного посвідчення для:

4.2.2.1. ліквідації аварій - цілодобово;

4.2.2.2. встановлення і заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічного та профілактичного огляду, зняття контрольних показань засобів обліку - згідно з вимогами нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

4.2.3. дотримуватися вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

4.2.4. забезпечувати цілісність засобів обліку та не втручатися в їх роботу;

4.2.5. у разі несвоєчасного внесення плати за послуги сплачувати пеню в установленому законом та цим договором розмірі;

4.2.6. своєчасно вживати заходів до усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;

4.2.7. за власний рахунок проводити ремонт та заміну санітарно-технічних приладів, пристроїв та обладнання, що вийшли з ладу з його вини;

4.2.8. своєчасно проводити підготовку нежитлового приміщення та його санітарно-технічних приладів, пристроїв та обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період;

4.2.9. у разі встановлення виконавцем факту несанкціонованого втручання в роботу засобів обліку відшкодовувати вартість робіт з проведення їх експертизи, метрологічної повірки та ремонту згідно із законодавством;

4.2.10. відшкодовувати виконавцю витрати з проведення аналізу якісних показників послуг у разі необґрунтованості претензій;

4.2.11. попередньо погоджувати з Виконавцем нові підключення, відключення та переобладнання інженерних комунікацій приміщення, які є причиною зміни обсягів споживання енергоресурсів;

4.2.12. надавати безперешкодний доступ для перевірки інженерних комунікацій та приладів обліку представникам Виконавця;

4.2.13. відшкодувати збитки завдані несанкціонованим підключенням до мереж;

4.2.14. у разі зміни кількості сантехнічних приладів (сан.вузли, крани гарячої, холодної води, душові кабіни, мийки тощо), кількості засобів обліку холодної та/або гарячої води заздалегідь (не менше ніж за 5 робочих днів) погодити такі зміни з Виконавцем, а у разі зміни загальної площі приміщення та/або опалювальної площі приміщення заздалегідь повідомити про це Виконавця в письмовій формі;

4.2.15. самостійно знімати показники з засобів обліку холодної та гарячої води і щомісячно (до 28 числа місяця, за який надаються показники) надавати їх Виконавцю;

4.2.16. у разі зміни реквізитів Споживача письмово повідомити про це Виконавця протягом 3 (трьох) робочих днів.

4.2.17. у разі переходу права власності (користування) на нежитлове приміщення до іншої фізичної або юридичної особи повідомити про це Виконавця та надати Виконавцю копію документу, який підтверджує перехід права власності (користування) на нежитлове приміщення до іншої особи.

4.3. Виконавець має право:

4.3.1. нараховувати у разі несвоєчасного внесення споживачем плати за надані послуги пеню у розмірі, встановленому законодавством і цим договором;

4.3.2. вносити за погодженням із споживачем зміни у цей договір, що впливають на розмір плати за послуги з оформленням додатка до нього;

4.3.3. вимагати від споживача дотримання нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

4.3.4. вимагати від споживача своєчасного усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з вини споживача, або відшкодування вартості відповідних робіт;

4.3.5. доступу до приміщення споживача для ліквідації аварій, у тому числі несанкціонованого, відповідно до встановленого законом порядку усунення недоліків у роботі санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічного та профілактичного огляду і перевірки показань засобів обліку відповідно до законодавства;

4.3.6. у разі виникнення сумнівів щодо правильності показань засобів обліку звернутися до акредитованої лабораторії для проведення експертизи їх технічного стану та метрологічної повірки.;

4.3.7. перевіряти відповідність заявленого в договорі інженерно-технічного обладнання фактично встановленому;

4.3.8. не враховувати при здійсненні нарахувань комунальних послуг, показники засобів обліку, які не пройшли повірку або державну метрологічну атестацію та не прийняті на абонентський облік;

4.3.9. у разі порушення споживачем п. 5.1.7 і виявлення даних порушень представниками Виконавця, Виконавець здійснює нарахування Споживачу вартості фактично спожитих комунальних послуг з урахуванням збільшеного об'єму їх споживання;

4.3.10. у разі, порушення Споживачем п. 5.1.7. цього Договору і виявлення даних порушень представниками Виробників послуг (ПАТ «Київенерго», ПАТ «Київводоканал»), що привело до нарахування Виконавцю штрафних санкцій Виробниками послуг, Виконавець має право здійснити нарахування Споживачу сум коштів на підставі розрахунків Виконавців із урахуванням збільшеного об'єму споживання послуг.

4.4. Виконавець зобов'язаний:

4.4.1. своєчасно надавати споживачу послуги в установлених обсягах, належної якості, безпечні для його життя, здоров'я та які не спричиняють шкоди його майну, відповідно до вимог законодавства, Правил та цього договору;

4.4.2. інформувати споживача про адресу та номер телефону диспетчерської, аварійної або аварійно-диспетчерської служби (зазначаються в договорі і рахунках на сплату послуг, а також розміщуються на дошках оголошень в усіх під'їздах багатоквартирного будинку, а також на дошках оголошень, розташованих поблизу житлового будинку);

4.4.3. надавати споживачеві в установленому порядку інформацію про перелік послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру тарифів, нормативи (норми) споживання, режим надання послуг, їх споживчі властивості, якісні показники надання послуг, граничні строки усунення аварій або інших порушень порядку надання послуг, а також інформацію про Правила.

4.4.4. наведена у п. 4.4.3. інформація зазначається у цьому договорі, а також розміщується на дошці оголошень у приміщенні виконавця;

4.4.5. контролювати установлені міжповіркові інтервали;

4.4.6. повідомляти споживача про плановану перерву в наданні послуг через засоби масової інформації, а також письмово не пізніше ніж за 10 днів до її настання (крім перерви, що настає внаслідок аварії або дії непереборної сили) із зазначенням причини та часу перерви в наданні послуг;

4.4.7. відновлювати надання послуг за письмовою заявою споживача шляхом зняття протягом доби пломб із запірних вентилів у нежитловому приміщенні;

4.4.8. забезпечувати за заявою споживача взяття у тижневий строк на абонентський облік засобів обліку;

4.4.9. утримувати внутрішньобудинкові мережі у належному технічному стані, здійснювати їх технічне обслуговування та ремонт; за умови покладення функції балансоутримувача приміщення на виконавця;

4.4.10. інформувати споживача протягом доби (у разі його особистого звернення - невідкладно), про причини та очікувану тривалість зупинення надання послуг або обмеження їх кількості, а також про причини порушення якісних показників надання послуг;

4.4.11. усувати аварії та інші порушення порядку надання послуг, а також виконувати заявки споживачів у строк, установлений законодавством і цим договором;

4.4.12. вести облік скарг (заяв, вимог, претензій) споживачів щодо кількості та якості надання послуг, а також облік їх виконання;

4.4.13. звільняти від плати за послуги у разі їх ненадання та виплачувати компенсацію за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт;

4.4.14. проводити перерахунок розміру плати за надання послуг у разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України та визначеному цим договором;

4.4.15. своєчасно проводити за власний рахунок роботи з усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;

4.4.16. відшкодовувати збитки, завдані майну та/або приміщенню споживача, шкоду, що заподіяна його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг, а також моральну шкоду в порядку та розмірі, які визначаються відповідно до законодавства і цього договору;

4.4.17. сплачувати споживачу неустойку (штраф, пеню) у разі ненадання послуг або надання послуг неналежної якості у порядку та у випадках, передбачених законодавством і цим договором;

4.4.18. виконувати інші обов'язки відповідно до законодавства та цього договору.

5. Відповідальність сторін

5.1. Споживач несе відповідальність згідно із законодавством і цим договором за:

5.1.1. недотримання вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

5.1.2. несвоєчасне внесення платежів за послуги - шляхом сплати пені;

5.1.3. втручання у роботу засобів обліку;

5.1.4. порушення зобов'язань, установлених законодавством і цим договором;

5.1.5. правильність інформації про кількість сантехнічних засобів, загальну і опалювальну площу приміщення, наявність чи відсутність засобів обліку холодної та/або гарячої води та реквізитів Споживача вказаних у Договорі;

5.1.6. невиконання умов п. 4.2.17 цього Договору, шляхом відшкодування Виконавцю завданої шкоди;

5.1.7. за самостійне, без погодження з Виконавцем, встановлення додаткових (більше тієї кількості, яка була погоджена з Виконавцем при укладенні договору) сантехнічних приладів (крани гарячої, холодної води, душові кабіни, мийки тощо) та/або збільшення опалювальної площі приміщення, що привело до збільшення об'єму споживання послуг, у порядку встановленому п. 4.3.9 та 4.3.10 Договору.

5.2. Виконавець несе відповідальність у разі:

5.2.1. неналежного надання або ненадання послуг, що призвело до заподіяння збитків, завданих майну та/або приміщенню споживача, шкоди, що заподіяна його життю чи здоров'ю, - шляхом відшкодування збитків;

5.2.2. надання послуг не в повному обсязі, зниження їх якості, зокрема зниження їх кількісних та/або якісних показників - шляхом зменшення розміру плати та виплати споживачеві компенсації за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт у розмірі, встановленому законодавством.

5.2.3. порушення прав споживачів згідно із законодавством;

5.2.4. порушення зобов'язань, установлених цим договором або законодавством.

6. Точки розподілу, в яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві

6.1. Точками розподілу, в яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві, є:

6.1.1. у багатоквартирному будинку послуги з:

6.1.1.1. централізованого опалення - відгалуження від стояків у межах нежитлового приміщення;

6.1.1.2. постачання холодної та гарячої води - після першої водозапірної арматури на відгалуженні від стояка у нежитловому приміщенні споживача;

6.1.1.3. водовідведення - зливний отвір санітарно-технічних приладів;

7. Порядок встановлення факту неналежного надання або ненадання послуг та розв'язання спорів

7.1. У разі неналежного надання або ненадання послуг виконавцем споживач повідомляє про це Виконавця в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в цьому договорі.

У повідомленні зазначається прізвище, ім'я та по батькові, точна адреса знаходження споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Повідомлення споживача незалежно від його форми (усна або письмова) обов'язково реєструється представником виконавця у журналі реєстрації заявок споживачів. Представник виконавця зобов'язаний повідомити споживачеві відомості про особу, яка прийняла повідомлення (прізвище, ім'я та по батькові), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття.

7.2. Представник виконавця, якому відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, зобов'язаний невідкладно повідомити про це споживача та зробити відповідну відмітку в журналі реєстрації заявок, що є підставою для визнання виконавцем факту неналежного надання або ненадання послуг.

7.3. Представник виконавця, якому не відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, зобов'язаний узгодити з виконавцем точний час та дату встановлення факту ненадання послуг, надання їх не у повному обсязі або перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг. У разі необхідності проведення перевірки у приміщенні споживача представник виконавця повинен з'явитися до споживача не пізніше трьох робочих днів після звернення.

7.4. У разі незгоди з результатами перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг споживач і виконавець визначають час і дату повторної перевірки, для проведення якої запрошується представник Виробника послуги. За результатами проведення повторної перевірки складається акт про неналежне надання або ненадання послуг, який підписується споживачем (його представником), представником виконавця, представником Виробника.

7.5. За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання послуг (далі - акт-претензія), який підписується споживачем та представником виконавця згідно з додатком 2 до Правил. Акт-претензія складається у двох примірниках по одному для споживача та виконавця.

7.6. У разі неприбуття представника виконавця в установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії такий акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі (представники споживача).

7.7. Акт-претензія реєструється уповноваженими особами виконавця у журналі реєстрації актів-претензій згідно з додатком 3 до Правил. Виконавець зобов'язаний розглянути такий акт і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причин такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Спори щодо задоволення претензій споживачів розв'язуються у суді. Споживач має право на досудове розв'язання спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.

8. Форс-мажорні обставини

8.1. Сторони звільняються від відповідальності згідно з цим договором у разі настання дії непереборної сили (дії надзвичайних ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру), яка унеможливлює надання відповідної послуги згідно з умовами договору.

9. Строк дії договору

9.1. Цей договір укладається на 1 (один) рік і набирає чинності з дня його укладення. Договір вважається щороку продовженим, якщо за місяць до закінчення строку його дії однією із сторін не буде письмово заявлено про його розірвання або необхідність перегляду.

9.2. Договір може бути розірваний достроково у разі:

9.2.1. зникнення потреби в отриманні послуги або відмови споживача від користування послугами виконавця;

9.2.2. переходу права власності (користування) на нежитлове приміщення до іншої особи;

9.2.3. невиконання умов договору сторонами договору.

9.3. Закінчення строку дії або дострокове припинення дії цього Договору не звільняє Сторони від виконання зобов'язань, що виникли до моменту розірвання Договору, та від відшкодування збитків, заподіяних другій Стороні неналежним виконанням цього Договору.

9.4. Сторона, яка ініціює дострокове розірвання Договору на підставі п. 9.2 Договору, зобов'язана попередити іншу Сторону за 2 (два) місяці до запропонованої дати розірвання.

9.5. У разі дострокового розвівання договору на підставі п. 9.2 Договору Сторони до розірвання Договору підписують акт звіряння взаєморозрахунків.

9.6. Якщо Споживач, відповідно до підписаного Сторонами акту звіряння взаєморозрахунків, має заборгованість за послуги, надані Виконавцем на підставі цього Договору, Договір може бути розірвано тільки у разі погашення наявної заборгованості, чи укладення Споживачем договору реструктуризації цієї заборгованості.

9.7. Для розірвання договору на підставі п. 9.2.2. Споживач повинен надати Виконавцю копію документу, який підтверджує перехід права власності (користування) на нежитлове приміщення до іншої особи.

9.8. Договір складено у двох примірниках, один з яких зберігається у споживача, другий - у виконавця.

10. Інші умови

10.1. У випадку, якщо Сторона письмово не повідомить іншу Сторону про зміну своїх реквізитів у триденний термін, вся кореспонденція і платежі, направлені за старими реквізитами вважаються отриманими належною стороною.

10.2. У разі виникнення у Споживача непогашеної заборгованості за комунальні послуги (та відсутності договору реструктуризації цієї заборгованості), всі платежі сплачені Споживачем відповідно до цього Договору, незалежно від призначення платежу, в першу чергу зараховуються в рахунок погашення заборгованості.

10.3. Своїм підписом під цим договором Споживач дає згоду Виконавцю на обробку своїх персональних даних з метою надання, отримання послуг, здійснення і забезпечення розрахунків за фактично надані послуги, та належного виконання Договору. Ця згода чинна протягом дії договору. Крім того, своїм підписом Споживач підтверджує, що він повідомлений (без додаткового письмового повідомлення) про права, встановлені Законом України «Про захист персональних даних», мету збору даних та про те, що його персональні дані передаються Виконавцю з метою надання, отримання та здійснення розрахунків за надані послуги. Споживач своїм підписом також погоджується з тим, що Виконавець має право надавати доступ та передавати його персональні дані третім особам виключно для цілей, пов'язаних із виконанням цього Договору.

10.4. Аварійні та ремонтні служби внутрішньо - будинкових мереж



10.5. Для постійного зв'язку з Виконавцем та узгодження всіх питань, пов'язаних з виконанням умов цього Договору, Споживач призначає свого відповідального в особі



11. Адреси і підписи сторін

ВиконавецьСпоживач Комунальне підприємство «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району»ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БОРМЕД» 03190, м. Київ, вул. Кирпоноса, 10/8 ЄДРПОУ: 31731838 п/р 26001010001636 у Банк - ПАТ «Авант-Банк», МФО: 380708, Свідоцтво № 200059051 ІПН 317318326597 Тел. 400-92-06Поштова адреса для направлення рахунків за комунальні послуги: В.о. начальника департаменту реалізації


Лопатін К.О.Директор
Атаманов О.Д.»

Разом з тим, відповідач направлений договір не підписав, зауваження щодо його умов, у порядку передбаченому статтею 181 Господарського кодексу України не надав.

У відповідності до ч. 1 ст. 187 Господарського кодексу України (далі - ГК України), яка регламентує порядок укладання господарських договорів за рішенням суду, спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.

Згідно положень ч. 2 ст. 20 ГК України, яка визначає способи (шляхи) захисту прав суб'єктів господарювання, кожний суб'єкт господарювання має право на захист своїх прав і законних інтересів, зокрема, шляхом установлення, зміни і припинення господарських правовідносин.

Частиною 2 ст. 187 ГК України встановлено, що день набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.

Таким чином, встановивши неправомірність ухилення ТОВ «Бормед» від обов'язку щодо укладання договору з позивачем про надання комунальних послуг та дослідивши відповідність типовому договору умов договору № Ц-324 про надання послуг з центрального опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення між Комунальним підприємством «Центр обслуговування споживачів Шевченківського районну» і Товариством з обмеженою відповідальністю «Бормед», суд дійшов висновку , що вимоги позивача про визнання зазначеного договору укладеним є правомірними та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно з ч. 1 статті 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Згідно з ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Нормами статті 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Положеннями статті 49 Господарського процесуального кодексу України визначено, що судовий збір покладається на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо господарським судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, з огляду на що витрати зі сплати судового збору у розмірі 1147,00 грн. покладаються на відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 22, 32-34, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

Позов Комунального підприємства "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бормед" про визнання укладеним договору - задовольнити повністю.

Визнати Договір № Ц-324 про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення від 01.11.2013 між Комунальним підприємством «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Бормед» у редакції позивача укладеним.

Встановити днем укладання договору день набрання рішенням суду законної сили.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Бормед» (01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 18-А, код ЄДРПОУ 23495211) на користь Комунального підприємства "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району" (03190, місто Київ, вул.. М.Кирпоноса , 10/8; код ЄДРПОУ 31731838) 1147 (одну тисячу сто сорок сім) гривень 00 копійок судового збору.

Рішення постановлено у нарадчій кімнаті та проголошено його вступну та резолютивну частину у судовому засіданні у присутності представника позивача 17.12.13 року.

Повне рішення буде складено протягом п'яти днів з дня проголошення вступної та резолютивної частини рішення.

Наказ видати відповідно до статті 116 Господарського процесуального кодексу України, після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено

та підписано 24.12.13 року

Суддя К.В. Полякова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.12.2013
Оприлюднено26.12.2013
Номер документу36339044
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/18597/13

Рішення від 17.12.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Полякова К.В.

Ухвала від 27.09.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Полякова К.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні