Постанова
від 23.12.2013 по справі 809/3907/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" грудня 2013 р. Справа № 809/3907/13-a

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Біньковської Н.В.

розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області до товариства з обмеженою відповідальністю "ЛКМ-Інвест" про стягнення податкового боргу в сумі 340702,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у м. Івано-Франківську Івано-Франківської області Державної податкової служби звернулася в суд з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "ЛКМ-Інвест" про стягнення податкового боргу в сумі 340702,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані наявністю у відповідача заборгованості перед бюджетом по сплаті земельного податку в сумі 6646,84 грн., що виник внаслідок несплати узгодженої суму податкового зобов'язання за податковими повідомленнями-рішеннями форми "Ш" за № 0000181593 від 23.01.2013 року в сумі 4953,19 грн., за № 0000191593 від 23.01.2013 року в сумі 177,56 грн., за № 0008191503 від 04.04.2013 року в сумі 1516,09 грн. та по сплаті орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в сумі 334055,16 грн., яка виникла внаслідок несплати узгодженої суми податкового зобов'язання згідно поданої податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2013 рік від 19.02.2013 року за період січень-жовтень 2013 року в сумі 328369,20 грн. та згідно податкових повідомлень-рішень форми "Ш" за № 00002011593 від 23.01.2013 року в сумі 4567,44 грн., за № 0000211593 від 23.01.2013 року в сумі 118,52 грн., за № 0008211503 від 04.04.2013 року в сумі 1000,00 грн.

Представник позивача в судове засіданні не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи позивач судом повідомлений належним чином, проте подав на адресу суду клопотання про розгляд справи за його відсутності, зазначивши, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився без поважних причин та без повідомлення ним про причини неприбуття, хоча відповідач був повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду.

За таких обставин суд вважає, що, із врахуванням положень частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд справи можливий за відсутності позивача і відповідача та розглянув справу в порядку письмового провадження на підставі частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог з наступних підстав.

Судом встановлено, що 11.12.2007 року ТОВ "ЛКМ-Інвест" зареєстроване виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного держаного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців (а.с.7-8), взяте на облік як платник податків та є платником земельного податку та орендної плати за землю.

Згідно частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до підпункту 9.1.10. пункту 9.1. статті 9 Податкового кодексу України плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів.

За приписами підпункту 14.1.147. пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно пункту 15.1. статті 15 та статті 269 Податкового кодексу України відповідач являється платником плати за землю та у відповідності до пункту 16.1.4 статті 16 Податкового кодексу України несе обов'язок по сплаті податків та зборів у строки та розмірах встановлених цим Кодексом.

Згідно статті 287.1. Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Відповідно до пункту 54.1. статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Пунктом 286.2. статті 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку відповідно до пункту 288.1. статті 288 ПК України є договір оренди такої земельної ділянки. Згідно пункту 288.4. статті 288 ПК України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

19.02.2013 року ТОВ "ЛКМ-Інвест" подано до Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2013 рік (а.с.11-12). У вказаній податковій декларації відповідач самостійно визначив податкове зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2013 рік в загальному розмірі 394043,00 грн. із щомісячною розбивкою суми платежу за період січень-жовтень 2013 року в розмірі 32836,92 грн.

Відповідно до пункту 56.11. статті 56 Податкового кодексу України самостійно визначене платником податків податкове зобов'язання оскарженню не підлягає.

Таким чином, суд приходить до висновку, що самостійно обраховане податкове зобов'язання відповідача визначене ним в податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) є узгодженим з дня подання такої декларації.

Відповідно до підпункту 20.1.28. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби наділені, зокрема, правом застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, зокрема, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом (підпункт 54.3.5. пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України).

Згідно пункту 116.1. статті 116 зазначеного Кодексу у разі застосування контролюючими органами до платника податків штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, такому платнику податків надсилаються (вручаються) податкові повідомлення - рішення.

Приписами пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України визначено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

У відповідності до пункту 287.3. статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Судом встановлено, що на підставі акта камеральної перевірки про порушення правил сплати (перерахування) податків від 21.12.2012 року за № 13972/15-03 (а.с.22), яким встановлено порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з орендної плати та земельного податку, Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську винесені податкове повідомлення-рішення форми "Ш" за № 0000201593 від 23.01.2013 року, яким відповідачу визначено суму штрафу у розмірі 20% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою за платежем орендна плата з юридичних осіб у розмірі 4567,44 грн. (а.с.18); податкове повідомлення-рішення форми "Ш" за № 0000211593 від 23.01.2013 року відповідно до якого ТОВ "ЛКМ-Інвест" визначено суму штрафу у розмірі 10% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою за платежем орендна плата з юридичних осіб у розмірі 118,52 грн. (а.с.19); податкове повідомлення-рішення форми "Ш" за № 0000181593 від 23.01.2013 року, яким контролюючий орган визначив відповідачу суму штрафу у розмірі 20% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою за платежем земельний податок з юридичних осіб в сумі 4953,19 грн. (а.с.20); податкове повідомлення-рішення форми "Ш" за № 0000191593 від 23.01.2013 року згідно якого ТОВ "ЛКМ-Інвест" визначено суму штрафу у розмірі 10% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою за платежем земельний податок з юридичних осіб в сумі 177,56 грн. (а.с.21). Вказані податкові повідомлення-рішення направлялися позивачем згідно супровідного листа від 23.01.2013 року за № 2048/10/15-341/476 та 31.01.2013 року отримані ТОВ "ЛКМ-Інвест", що підтверджується підписом уповноваженої особи відповідача на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.23).

04.04.2013 року Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську проведена камеральна перевірка за звітний податковий період з 14.10.2012 року по 30.01.2013 року, якою встановлено порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з земельного податку та орендної плати з юридичних осіб, за результатами вказаної перевірки складено акт за № 2827/15-03 (а.с.15-16).

На підставі вказаного акта перевірки Державна податкова інспекція у м. Івано-Франківську прийняла податкове повідомлення-рішення форми "Ш" за № 0008211503 від 04.04.2013 року, яким відповідачу визначено суму штрафу у розмірі 10% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою за платежем орендна плата з юридичних осіб у розмірі 1000,00 грн. (а.с.13) та податкове повідомлення-рішення форми "Ш" за № 0008191503 від 04.04.2013 року, яким ТОВ "ЛКМ-Інвест" визначено суму штрафу у розмірі 20% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою за платежем земельний податок з юридичних осіб в сумі 1516,09 грн. (а.с.14). Вищезазначені податкові повідомлення-рішення 04.04.2013 року отримані ТОВ "ЛКМ-Інвест", що підтверджується підписом уповноваженої особи відповідача на корінці вказаних податкових повідомлень-рішень (а.с.13-14).

Оскільки, відповідачем у відповідності до статті 56 Податкового кодексу України не порушена процедура адміністративного узгодження податкових зобов'язань визначених податковими повідомленнями-рішеннями форми "Ш" за № 0000201593 від 23.01.2013 року, за № 0000211593 від 23.01.2013 року, за № 0000181593 від 23.01.2013 року, за № 0000191593 від 23.01.2013 року, за № 0008211503 від 04.04.2013 року, за № 0008191503 від 04.04.2013 року, суд приходить до переконання, що визначена сума податкових зобов'язань з плати за землю в розмірі 12332,80 грн. є узгодженою.

Відповідно до підпункту 16.1.4. пункту 16.1. статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи, що, у відповідності до статті 36 Кодексу, є податковим обов'язком. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком, збором та є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Підстави припинення податкового обов'язку, крім його виконання, визначені пунктом 37.3. статті 37 Податкового кодексу України. Згідно пункту 38.1. статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк. Пунктом 38.2. статті 38 Податкового кодексу України визначено, що сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.

Відповідно до статті 290 Податкового кодексу України плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю.

На виконання вимог абзацу 1 пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України, Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську Івано-Франківської області Державної податкової служби надсилалася ТОВ "ЛКМ-Інвест" податкова вимога форми "Ю" від 04.07.2012 року за № 1409 (а.с.17), яка 13.07.2012 року отримана відповідачем, що підтверджується підписом уповноваженої особи відповідача на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.33), на час розгляду справи є неоскарженою та невідкликаною.

Підпунктом 14.1.156. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податкове зобов'язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до підпункту 14.1.175. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що сума узгоджених податкових зобов'язань за платежем плата за землю у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в розмірі 340702,00 грн. є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено.

Податковий борг відповідача підтверджується податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2013 рік від 19.02.2013 року (а.с.11-12), податковими повідомленнями-рішеннями форми "Ш" за № 0000201593 від 23.01.2013 року (а.с.18), за № 0000211593 від 23.01.2013 року (а.с.19), за № 0000181593 від 23.01.2013 року (а.с.20), за № 0000191593 від 23.01.2013 року (а.с.21), за № 0008211503 від 04.04.2013 року (а.с.13), за № 0008191503 від 04.04.2013 року (а.с.14), податковою вимогою форми "Ю" від 04.07.2012 року за № 1409 (а.с.17), довідкою про борг (а.с.25), довідкою-розрахунком суми податкового боргу (а.с.26), а також зворотнім боком облікових карток платника, які містяться в матеріалах справи (9-10).

Доказів, які б свідчили про погашення зазначеної заборгованості відповідачем суду не надано.

За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити податковий борг з земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності в загальній сумі 340702,00 грн. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується статтею 67 Конституції України.

Відповідно до пункту 95.1. статті 95 Податкового кодексу України, орган держаної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи, щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно пункту 95.3. статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "ЛКМ-Інвест" податкового боргу в сумі 340702,00 грн. є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "ЛКМ-Інвест" (ідентифікаційний код 35517221) в дохід бюджету податковий борг в сумі 340702 (триста сорок тисяч сімсот дві) гривні 00 копійок з розрахункових рахунків у банках, які обслуговують ТОВ "ЛКМ-Інвест" та за рахунок готівки, що йому належить.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя Біньковська Н.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2013
Оприлюднено27.12.2013
Номер документу36354278
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/3907/13-а

Постанова від 23.12.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 12.12.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні