Постанова
від 18.11.2013 по справі 2а-5838/10/14/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 листопада 2013 р. (о 14:46) Справа №2а-5838/10/14/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О.,

за участю представників сторін:

від позивача - Горохова А.К., паспорт НОМЕР_1, довіреність № б/н від 01.01.2013 року;

від відповідача - Одабаші А.А., паспорт НОМЕР_2, довіреність № 54/10 від 16.10.2013 року;

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Приватного акціонерного товариства "Канон"

до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим

про скасування податкового повідомлення-рішення №0007451501/0 від 22.04.2010 року

Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Канон" (далі - Позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим (далі - відповідач) про скасування податкового повідомлення-рішення №0007451501/0 від 22.04.2010 року

Представник позивача у судовому засідання 18.11.2013 року підтримав позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні 18.11.2013 року проти задоволення позову заперечував.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Канон" зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 18.01.1994 року за реєстраційним номером 1 882 120 0000 001123, ідентифікаційний код юридичної особи 22278184, місцезнаходження юридичної особи: 95022, Автономна Республіка Крим, вул. Самохвалова, б. 19, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 431970 (а.с.26).

Судом встановлено, що посадовими особами Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим 31.03.2010 року проведена камеральна перевірка платника податку на прибуток Товариства з обмеженою відповідальністю "Канон" з питання перевірки податкової звітності з податку на прибуток за 2009 рік.

За результатами вищенаведеної перевірки було складено акт № 4375/15-1 від 02.04.2010 року про результати камеральної перевірки платника податку на прибуток, за висновками якого встановлено, що платник занизив податкове зобов'язання з податку на прибуток у зазначеній податковій звітності на 314054,00 грн. Перевіркою проведено зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток з 1366841 грн. на 0 грн.

На підставі висновків акту перевірки від 02.04.2010 року № 4375/15-1 Державною податковою інспекцією в м. Сімферополі АР Крим було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0007451501/0 від 22.04.2010 року, яким визначено суму податкового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на суму 329756,70 грн., у тому числі за основним платежем 314054,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями на суму 15702,7 грн.

Не погодившись з вказаним податковим повідомленням - рішенням Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим № 0007451501/1 від 22.04.2010 року, позивач оскаржив його до суду.

Вирішуючи питання щодо обґрунтованості позовних вимог судом встановлено, що позовні вимоги підлягають задоволенню за наступних підстав.

З акту перевірки № 4375/15-1 від 02.04.2010 року вбачається що перевіркою встановлено, що у підприємства декларації з податку на прибуток за 2008 рік, 1 квартал 2009 року, 1 півріччя 2009 року та 3 квартали 2009 року мають статус «До відома», за цієї причини рядок 04.9 має від'ємне значення у сумі 12805,00грн. Ряд. 03 у річній декларації з податку на прибуток по даним підприємства складає 11567810,00 грн., по даним ДПІ у м. Сімферополі АР Крим 11567810,00 грн., ряд. 06 по даним підприємства - 12877712,00 грн., по даним ДПІ - 10254656,00 грн., ряд. 07 по даним підприємства - 56939,00 грн., по даним ДПІ - 56939,00 грн.. рід. 08 по даним підприємства - -1366841,00 грн., по даним ДПІ - +1256215,00 грн.

Таким чином при розрахунку показників рядків декларації з податку на прибуток підприємства за 2009 рік відповідачем не було враховано від'ємне значення об'єкту оподаткування за 2008 рік, але враховане від'ємне значення об'єкта оподаткування за 2007 рік.

П. 6.1 ст. 6 ЗУ "Про оподаткування прибутку підприємств" № 334/94-ВР від 28.12.1994 року (далі - Закон № 334-94-ВР), який діяв на час проведення перевірки, передбачено: якщо об'єкт оподаткування платника податку з числа резидентів за результатами податкового року має від'ємне значення об'єкта оподаткування (з урахуванням суми амортизаційних відрахувань), сума такого від'ємного значення підлягає включенню до складу валових витрат першого календарного кварталу наступного податкового року. Розрахунок об'єкта оподаткування за наслідками півріччя, трьох кварталів та року здійснюється з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування попереднього року у складі валових витрат таких податкових періодів наростаючим підсумком до повного погашення такого від'ємного значення.

П. 16.4 ст. 16 Закону № 334/94-ВР передбачено, що податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Ст. 20 Закону № 334/94-ВР визначено відповідальність за правильність нарахування, своєчасність сплати податку та дотримання податкового законодавства несе платник податку у порядку та розмірах, визначених законом.

Ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-III від 21.12.2010 року (далі - Закону № 2181-III) визначений порядок подання податкової декларації та визначення суми податкових зобов'язань, у п.п.4.1.2 п. 4.1 зазначено прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Податкова декларація приймається без попередньої перевірки зазначених у ній показників через канцелярію, чий статус визначається відповідним нормативно-правовим актом. Відмова службової (посадової) особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин або висування нею будь-яких передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється та розцінюється як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її дисциплінарну та матеріальну відповідальність у порядку, визначеному законом.

Абзацом 5 п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181-III закріплено, податкова звітність, отримана контролюючим органом від платника податків як податкова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може бути не визнана таким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкових реквізитів, її не підписано відповідними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків. У цьому випадку, якщо контролюючий орган звертається до платника податків з письмовою пропозицією надати нову податкову декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав неприйняття попередньої), то такий платник податків має право: надати таку нову декларацію разом зі сплатою відповідного штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядку апеляційного узгодження.

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 14.09.2010 року по справі № 2а-8130/10/11/0170, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 21.02.2011 року, адміністративний позов Акціонерного товариства закритого типу "Канон" до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про скасування податкового повідомлення-рішення №0010871501/0 від 10.06.2010 року задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим №0010871501/0 від 10.06.2010р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 170,00 грн. Стягнуто з Державного бюджету України на користь Акціонерного товариства закритого типу "Канон" витрати зі сплати судового збору у розмірі 03,40 грн.

Під час розгляду справи № 2а-8130/10/11/0170 судом встановлено, що подана декларація з податку на прибуток підприємств за 2008 рік відповідає вимогам Закону № 2181-III.

Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Згідно ст. 255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

З наведеного вище вбачається, що при розрахунку показників рядків декларації з податку на прибуток підприємства за 2009 рік повинно було враховуватися від'ємне значення об'єкту оподаткування за 2008 рік.

За таких обставин суд вважає, що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0007451501/0 від 22.04.2010 року, яким позивачу нарахований податок на прибуток в розмірі 314054,00 грн. та застосовані штрафні санкції в розмірі 15702,70 грн., усього 329756,7 грн. підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

В судовому засіданні 18.11.2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України повний текст постанови виготовлено 22.11.2013 року.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0007451501/0 від 22.04.2010 року Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим.

3. Стягнути з Державного бюджету на користь Приватного акціонерного товариства "Канон" (ЄДРПОУ 22278184) виплати зі сплати судового збору у сумі 3,40 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.11.2013
Оприлюднено31.12.2013
Номер документу36355730
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5838/10/14/0170

Ухвала від 16.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 06.02.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 14.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 18.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 19.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні