Постанова
від 05.11.2013 по справі 801/8843/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 листопада 2013 р. (о 12:05) Справа №801/8843/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О.

за участю представників сторін:

від позивача - Тихий М.В., паспорт НОМЕР_1, довіреність 1120/01-04 від 16.08.2013 р.;

від відповідача - Шевцов В.Г., посвідчення НОМЕР_2, довіреність № 3596/9/10 від 27.11.2012 р.;

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Кримського республіканського підприємства «Вода Криму» в інтересах особи Алуштинської філії Кримського республіканського підприємства «Вода Криму»

до Державної податкової інспекції у м. Алушті Головного управління Міндоходів в АР Крим

про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0003861501 та № 0003871501 від 18.01.2013 року.

Суть спору: Кримське республіканське підприємство «Вода Криму» в інтересах особи Алуштинської філії Кримського республіканського підприємства «Вода Криму» (далі-позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АРК з позовом до Державної податкової інспекції у м. Алушті Головного управління Міндоходів в АР Крим про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0003861501 від 18.01.2013 р. з податку на прибуток на суму 1 026,07 грн., № 0003871501 від 18.01.2013 року з податку на прибуток на суму 380,00 грн.

Представник позивача в судовому засіданні 05.11.2013 р. позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні 05.11.2013 р. проти задоволення позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях на позовну заяву.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Кримське республіканське підприємство "Вода Криму" є юридичною особою, правонаступником Кримського Республіканського підприємства "Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушти".

Алуштинська філія є відокремленим підрозділом юридичної особи Кримського республіканського підприємства «Вода Криму».

Кримське республіканське підприємство «Вода Криму» взято на податковий облік в органах державної податкової служби з 19.09.2013 року.

Судом встановлено, що посадовими особами Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим ДПС проведено документальну позапланову невиїзну перевірку КРП «ВП ВКГ м. Алушти» код за ЄДРПОУ 03348028 з питань сплати податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств згідно рішення Севастопольського апеляційного суду від 15.05.2012 р. № 2а-13298.

За результатами вищенаведеної перевірки було складено акт № 5/1503/03348028 від 03.01.2013 року, за висновками якого встановлено порушення п. 57.1 ст. 57 розділу ІІ «Адміністрування податків, зборів (обов'язкових платежів) Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VІ.

15.01.2013 року позивачем на адресу Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим надіслані заперечення до акту перевірки № 5/1501/03348028 від 03.01.2013 року.

17.01.2013 року Державною податковою інспекцією у м. Алушті надано відповідь на заперечення до акту документальної позапланової невиїзної перевірки № № 5/1501/03348028 від 03.01.2013 року, згідно з якою заперечення КРП «ВП ВКГ м. Алушта» залишено без розгляду.

На підставі зазначеного акту було прийнято податкові повідомлення - рішення № 0003861501 від 18.01.2013 року, яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 1 026,07 грн., № 0003871501 від 18.01.2013 року, яким зобов'язано сплатити штраф у розмірі 380,00 грн.

25.01.2013 року позивачем до Державної податкової служби АР Крим подано скаргу на податкові повідомлення-рішення від 18.01.2013 р. № 0003861501, № 0003871501.

Рішенням ДПС в АР Крим № 2937/7/10.2-12 від 28.03.2013 р. про результати розгляду первинних скарг податкові повідомлення-рішення ДПІ у м. Алушті АР Крим ДПС № 0003861501 та № 0003871501 від 18.01.2013 року залишені без змін, а первинні скарги залишені без задоволення.

03.04.2013 р. позивач звернувся до Державної податкової адміністрації України з повторною скаргою на рішення про результати розгляду первинної скарги.

Рішенням Міністерства доходів і зборів України від 24.04.2013 року № 2062/7/99-99-10-01-15 податкові повідомлення-рішення № 0003861501, № 0003871501 від 18.01.2013 залишені без змін.

Не погодившись з діями відповідача щодо призначення та проведення перевірки, податковими повідомленнями-рішеннями № 0003861501, № 0003871501 від 18.01.2013 року позивач оскаржив їх до суду.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу власних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Під час розгляду справи судом перевірено правомірність висновків відповідача щодо порушення позивачем вимог податкового законодавства, та встановлено наступне.

Наказом в.о. начальника Державної податкової інспекції у м. Алушті АР Крим ДПС № 962 від 20.12.2012 року призначено проведення документальної позапланової невиїзної перевірки з питань своєчасності сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств КРП «ВП ВКГ м. Алушти» (код за ЄДРПОУ 03348028) за рішенням Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2012 р. № 2а-13298 із встановленням початку перевірки з 24.12.2012 р., тривалістю проведення перевірки три робочі дні (а.с. 13).

Відповідно до п. 20.1.4 ст. 20 Податкового Кодексу України, контролюючі органи мають право проводити перевірки платника податків в порядку, встановленому цим Кодексом.

Статтею 75 Податкового Кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Згідно з п. 79.1. ст. 79 ПК України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Підпунктом 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України передбачено, що однією з обставин, з яких може бути здійснена документальна позапланова перевірка є виявлення за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації фактів, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Згідно з п. 78.4 ст. 78 ПК України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Відповідно до п. 79.2 ст. 79 ПК України, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Відповідно до п. 79.3 ПК України присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.

Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

Копія наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки КРП «ВП ВКГ м. Алушти» № 962 від 20.12.2012 року та повідомлення про запрошення платника податків до органів державної податкової служби № 4810/10/1501 від 20.12.2012 року направлено ДПІ у м. Алушті АР Крим ДПС на адресу позивача 21.12.2012 р., що відповідно до п. 79.2 ст. 79 ПК України надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення перевірки.

За запрошенням платника податків до органів державної податкової служби № 4810/10/1501 від 20.12.2012 року посадові особи КРП «ВП ВКГ м. Алушти» до ДПІ у м. Алушті АРК ДПС не з'явились.

Враховуючи вищевикладене, під час призначення та проведення документальної позапланової невиїзної перевірки КРП «ВП ВКГ м. Алушти» відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Стосовно позовних вимог щодо визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0003861501, 0003871501 від 18.01.2013 року суд зазначає наступне.

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 08.12.2011 року у справі № 2а-13298/11/0170/1 за позовом Кримського республіканського підприємства «Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушта до Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим задоволені частково, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ в м. Алушта АР Крим від 13.05.2011 р. № 0001091501 в частині визначення штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 10333,75 грн. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2012 р. у справі № 2а-13298/11/0170/1 апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 08.12.2011 р. у справі № 2а-13298/11/0170/1 залишено без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 08.12.2011 р. у справі № 2а-13298/11/0170/1 залишено без змін.

Відповідно до п. 3.4. Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України 22.12.2010 N 985, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 р. за N 1440/18735, який діяв на час виникнення спірних правовідносин, якщо за результатами адміністративного або судового оскарження грошове зобов'язання, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування, та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість збільшується, то, крім раніше надісланого податкового повідомлення-рішення, направляється окреме податкове повідомлення-рішення на суму збільшення, якому присвоюється номер та вноситься до відповідного реєстру податкових повідомлень-рішень у порядку, передбаченому пунктом 3.3 цього розділу. Якщо за результатами адміністративного або судового оскарження грошове зобов'язання, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування, та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість зменшується, то до платника податків направляється податкове повідомлення-рішення, яке містить зменшену суму грошового зобов'язання, якому присвоюється номер та вноситься до відповідного реєстру податкових повідомлень-рішень у порядку, передбаченому пунктом 3.3 цього розділу.

14.08.2013 року на підставі акту перевірки № 471/501/3348028 від 13.04.2011 р., Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим від 08.12.2011 р., Ухвали Севастопольського апеляційного адміністративного суду АР Крим від 15.05.2012 р. ДПІ у м. Алушті АР Крим ДПС позивачу направлено податкове повідомлення-рішення № 0001091501 від 13.08.2012 р., яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств та організацій у розмірі 41 335,00 грн., яке отримано позивачем 16.08.2013 року.

Сума 41 335,00 грн. є не скасованою постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 08.12.2011 року у справі № 2а-13298/11/0170/1 за позовом Кримського республіканського підприємства «Виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м. Алушта до Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення сумою податкового зобовязання з податку на прибуток.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Таким чином, граничний термін сплати грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств за рішенням Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2012 року № 2а-13298 становить 27.08.2012 року.

Відповідно до акту № 5/1501/03348028 від 03.01.2013 р. під час перевірки КРП «ВП ВКГ м. Алушти» встановлено порушення своєчасності сплати грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств за рішенням Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2012 року № 2а-13298, а саме: 30.08.2012 р. позивачем сплачено суму податкового боргу у розмірі 10 260,74 грн. Кількість днів затримки складає 4 дні.

25.12.2012 року позивачем сплачено суму податкового боргу у розмірі 1 900,00 грн. Кількість днів затримки складає 121 день.

Внаслідок виявлених порушень, відповідно до п. 57.1. ст. 57 ПК України ДПІ у м. Алушті АР Крим ДПС до позивача застосовні штрафні санкції за затримку на 4 календарних дні сплати суми грошового зобовязання у розмірі 10 %, за затримку на 121 календарний день сплати суми грошового зобовязання у розмірі 20% та надіслані податкові повідомлення-рішення № 0003861501, 0003871501 від 18.01.2013 року.

За таких обставин, суд приходить до висновку що податкові повідомлення-рішення № 0003861501, 0003871501 від 18.01.2013 року є такими, що прийняті Державною податковою інспекцією у м. Алушті АР Крим ДПС правомірно, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи вищевикладене у задоволенні позовних вимог про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0003861501 від 18.01.2013 р. з податку на прибуток на суму 1 026,07 грн., № 0003871501 від 18.01.2013 року з податку на прибуток на суму 380,00 грн. належить відмовити.

Відповідно до статті 94 КАС України, якщо судовим рішенням позивачеві відмовлено у задоволенні позову повністю, сплачений ним судовий збір не повертається.

У судовому засіданні 05.11.2013 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, згідно зі ст. 160 КАСУ постанова складена у повному обсязі 08.11.2013 року.

Керуючись ст.ст. 94,158-163,167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення05.11.2013
Оприлюднено31.12.2013
Номер документу36355795
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/8843/13-а

Постанова від 05.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 11.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні