cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 листопада 2013 р. (о 10:25) Справа №801/10578/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О., за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - не з'явився;
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Дружба Народів»
до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 001172200 від 01.11.2013 року.
Суть спору: Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Дружба народів» (далі-позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовною заявою до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міноходів в АР Крим (далі-відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № 001172200 від 01.11.2013 року.
Представник позивача у судове засідання 28.11.2013 року не з'явився, звернувся до суду з клопотанням про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання 28.11.2013 року не з'явився, звернувся до суду з клопотанням про розгляд справи у його відсутність, надіслав до суду заперечення на позовну заяву.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ст. 128 КАС України, розглянути справу за наявними матеріалами, за відсутністю представників сторін.
Дослідивши матеріали справи, суд
ВСТАНОВИВ:
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Дружба Народів" зареєстровано у якості юридичної особи, ідентифікаційний код 03759079.
07.10.2013 року Головним управлінням Міндоходів в АР Крим на підставі направлень № 1863, 1864 від 03.10.2013 року проведено фактичну перевірку господарської одиниці каси підприємства, розташованої за адресою: Красногвардійський район, с. Петрівка, квартал Обществений, буд. 2 суб'єкта господарювання СТОВ «Дружба Народів».
За результатами наведеної перевірки складено акт фактичної перевірки від 07.10.2013 року, за висновками якого встановлено порушення п. 9, п. 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР.
На підставі висновків акту перевірки № 0433/01/01/22/03759079 від 07.10.2013 року Джанкойською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів в АР Крим було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0011772200 від 01.11.2013 року про застосування штрафних санкцій за порушення п. 9, п. 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у розмірі 341,00 грн.
Не погодившись з податковим повідомленням-рішенням Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим 0011772200 від 01.11.2013 року позивач оскаржив його до суду.
Вирішуючи питання щодо обґрунтованості позовних вимог суд вважає, що у задоволенні позовних вимог належить відмовити з наступних підстав.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу власних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Під час розгляду справи судом перевірено правомірність висновків відповідача щодо порушення позивачем вимог законодавства, та встановлено наступне.
Згідно з актом фактичної перевірки в ході перевірки встановлено, що згідно Х-звіта сума готівкових коштів 237 052,99 грн. була відсутня на місці проведення розрахунків та не надана до перерахунку. Дана сума готівкових коштів знаходилась у касі підприємства, при цьому був відсутній запис в КОРО. Також перевіркою встановлено відсутність Z-звіту за 30.09.2013 року.
Акт складено в присутності головного бухгалтера, яка з актом перевірки не погодилась.
Згідно п. 9 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95-ВР від 06.07.1995 р. (далі - Закон № 265) суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.
Відповідно до п. 13 ст. 3 Закону № 265 суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Статтею 17 Закону № 265 встановлена відповідальність за порушення вимог цього закону.
Відповідно до п. 1, п. 4 ст. 17 вищезазначеного Закону за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів доходів і зборів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті, а в разі використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання: вчинене вперше - 1 гривня; вчинене вдруге - 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг); за кожне наступне вчинене порушення - у п'ятикратному розмірі вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг); двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберігання.
Відповідно до абз. 1, 2, 3 п. 2.6 Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року N 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 р. за N 40/10320 (далі - Положення № 637) встановлено, що уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися, у разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Абзацом 5 п. 2.6 Положення № 637 встановлено, що суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.
У п. 7.5 Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 № 614 (далі - Порядок № 614), передбачено, що використання книги ОРО, зареєстрованої на РРО, передбачає: наявність книги ОРО на місці проведення розрахунків, де встановлено РРО; підклеювання фіскальних звітних чеків на відповідних сторінках книги ОРО; щоденне виконання записів про рух готівки та суми розрахунків, при цьому дані за сумами, отриманими від покупців (клієнтів), та дані за сумами, виданими покупцям (клієнтам), записуються окремо; у разі виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії здійснення записів за обліком розрахункових квитанцій; ведення обліку ремонтів, робіт з технічного обслуговування, а також перевірок конструкції та програмного забезпечення РРО у відповідному розділі книги ОРО.
З матеріалів справи вбачається, що Джанкойською ОДПІ 17.07.2012 року зареєстровано Кригу обліку розрахункових операцій № 0117001601 Р/2 на реєстратора розрахункових операцій, що належить СТОВ «Дружба народів» (каса підприємства).
Відповідно до п. 7.5 Порядку № 614 позивачем до Книги обліку розрахункових операцій позивачем підклеєно фіскальний звітний чек реєстратора розрахункових операцій (Z-звіт) за 30.09.2013 року.
Враховуючи вищевикладене, висновки, викладені в акті фактичної перевірки від 07.10.2013 року, не знайшли свого підтвердження в частині порушення позивачем п. 9 ст. 3 Закону № 265.
Крім того, згідно з актом фактичної перевірки від 07.10.2013 р. сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків складає 0,0 грн., сума, яка зазначена у денному звіті реєстратора розрахункових операцій 237 052,99 грн.
Водночас, в акті зазначено, що сума готівкових коштів 237 052,99 грн. знаходилась у касі підприємства, але була відсутня запис у КОРО.
Позивачем надано Z-звіт денний, роздрукований 07.10.2013 року о 14:28, згідно з яким всього в касі знаходилось готівкою 237 052,99 грн.
Суд зазначає, що невідповідність готівкових коштів на місці проведення розрахунків означає розбіжність між фактичною сумою готівкових коштів, яка знаходиться на місці проведення розрахунків та сумою коштів, яка зазначена у денному звіті реєстратора розрахункових операцій. Дана розбіжність встановлюється шляхом арифметичного співставлення цих сум.
При цьому для встановлення такої невідповідності (розбіжності) необхідно встановити та належним чином зафіксувати, фактичну суму готівкових коштів, що знаходяться на місці проведення розрахунків та суму коштів, проведених через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій.
Однак, як встановлено судом, під час перевірки працівники податкового органу, які проводили її, не встановили фактичної суми готівкових коштів, що знаходяться на місці проведення розрахунків, зокрема, не склали акту зняття залишків готівки на місці проведення розрахунків чи іншого документа, в якому було б зафіксовано відсутність суми, а також не надано будь-яких інших доказів встановлення цього факту.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає необґрунтованим висновок податкового органу про допущення позивачем невідповідності на 237 052,99 грн. сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (частина друга статті 71 КАС України).
З урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що відповідачем не надано доказів порушення СТОВ «Дружба Народів» п. 9, п. 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
За таких обставин, податкове повідомлення-рішення № 0011772200 від 01.11.2013 року є таким, що прийнято Джанкойською об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ Міндоходів в АР Крим протиправно та підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 94,158-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів в АР Крим № 0011772200 від 01.11.2013.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Дружба Народів» (ЄДРПОУ 03759079) витрати зі сплати судового збору у сумі 172,05 грн. (сто сімдесят дві грн. п'ять коп.).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2013 |
Оприлюднено | 31.12.2013 |
Номер документу | 36355798 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дудкіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні