ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 грудня 2013 р. Справа №801/10048/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М.,
секретар судового засідання - Золоткова Г.Ю.
за участю представників сторін:
від позивача - Ярцев А.А., довіреність від 02.01.2013 року,
від відповідачів - не з'явився,
за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба Народів"
до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим Власюк Лариси Олександрівни, Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим
про визнання протиправним та скасування рішення, спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Дружба Народів" звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим Власюк Лариси Олександрівни, Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим про визнання протиправним та скасування рішення Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим Власюк Лариси Олександрівні про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 5121134 від 19 серпня 2013 року; зобов'язання Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим протягом десяти днів після набрання рішенням законної сили внести в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно відомості про реєстрацію права оренди земельної ділянки на підставі договору оренди, укладеного між Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Дружба народів» та Петрівською сільською радою 19.07.2013 року, земельної ділянки площею 16,5982 га, розташованої на території Петрівської сільської ради Красногвардійського району, с.Новоєстонія, госп. Зона №4 кадастровий номер 0122084800:07:003:0005.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що ним було подано заяву до Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції в АР Крим про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, однак, 19.08.2013 року державним реєстратором прийнято рішення №5121134 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень. На думку позивача таке рішення державного реєстратора є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки прийнято відповідачем в порушення вимог Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 р. № 703, тому позивач просить суд задовольнити позов та скасувати дане рішення, як протиправне, та зобов'язати Реєстраційну службу Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим здійснити державну реєстрацію.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив адміністративний позов задовольнити з підстав, наведених у позовній заяві.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, про причини неприбуття не повідомив.
Суд, враховуючі думку представник позивача, який не заперечував проти розгляду справи за відсутності відповідача, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів неможливості участі його представника у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи без участі відповідача, враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, керуючись ст.128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності представника відповідача.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та надані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Між Петрівською сільською радою (орендодавець) та СТОВ «Дружба народів» (орендар) 19.07.2013 року укладено договір оренди земельної ділянки площею 16.5982 га., кадастровий номер 0122084800:07:003:0005, розташованої в с. Новоєстонія, госп. зона № 4 Краногвардійського району АР Крим, для обслуговування свинарського комплексу (а.с.7-9).
Як вбачається з матеріалів справи позивачем було подано заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень для проведення державної реєстрації іншого речового права - право оренди земельної ділянки.
Судом встановлено, що рішенням державного реєстратора Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції в АР Крим №5121134 від 19.08.2013 року у державної реєстрації прав та їх обтяжень - право оренди земельної ділянки СТОВ "Дружба народів" відмовлено, у зв'язку з тим, що подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують (а.с.15-16).
Також в рішенні зазначено, що п.п. 9.4.4. наданого для реєстрації Договору, а саме «зводити відповідно до законодавства житлові, виробничі та культурно - побутові споруди та забудови», а тому договір містіть умови, які не відповідають діючому законодавству, що є підставою для відмови в проведенні державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Позивач, не погоджуючись із зазначеним рішенням державного реєстратора, мотивує свою незгоду тим, що державному реєстратору були надані усі необхідні документи для реєстрації права оренди земельної ділянки які відповідають вимогам, встановленим законодавством, та дають змогу встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують, а тому відповідач рішенням №5121134 від 19.08.2013 року порушив його право та законні інтереси, за захистом яких позивач був вимушений звернутися до суду.
При вирішенні зазначеного спору, суд виходив із наступного.
Відповідно до положень ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їхні посадові й службові особи повинні діяти порядком та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 №161-XIV, Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», який регулює відносини, пов'язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень, в редакції, яка діє з 01.01.2013 року, встановлені підстави та орган, що вчиняє дії з реєстрації речових прав та Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень затверджений постановою Кабінетом Міністрів України №703 від 22.06.2011року.
Відповідно до статті 2 цього Закону державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі Державний реєстр прав) - єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав; нерухоме майно - земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення.
Згідно зі ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме, право власності на нерухоме майно; право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном; інші речові права відповідно до закону; податкова застава, предметом якої є нерухоме майно, та інші обтяження.
Відповідно до ст. 6 Закону систему органів державної реєстрації прав становлять Міністерство юстиції України; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації прав; органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку (далі - органи державної реєстрації прав).
Стаття 20 Закону України «Про оренду землі» встановлює, що укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації, а право оренди земельної ділянки виникає з дня державної реєстрації цього права відповідно до закону, що регулює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
У ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначені повноваження органу державної реєстрації прав, до яких відноситься проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень або відмова у їх реєстрації; забезпечення ведення Державного реєстру прав; надання інформації про зареєстровані права та їх обтяження в порядку, встановленому цим Законом; забезпечення обліку безхазяйного нерухомого майна; здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими законами України.
Відповідно до ст. 16 цього Закону державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви власника, іншого правонабувача, сторони правочину, за якими виникло право, уповноваженої особою або державного кадастрового реєстратора у випадках, передбачених цим Законом.
У ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» вказано, що державна реєстрація прав проводиться на підставі договорів, укладених у порядку, встановленому законом; свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону; свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді; державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом; рішень судів, що набрали законної сили; інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.
Відповідно до ст. 6, п. 5 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» органами державної реєстрації прав, який проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень є органи державної реєстрації прав, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку.
Згідно з ч.1, ч.4 ст.24 Закону України №1952, у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону; об'єкт нерухомого майна розміщений на території іншого органу державної реєстрації прав; із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа; подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують; заяву про державну реєстрацію прав, пов'язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна, крім випадків, встановлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону; заяву про державну реєстрацію обтяжень речових прав на нерухоме майно щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем; заяву про державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, подано за відсутності державної реєстрації права власності, крім випадків, установлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону; під час подання заяви про державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини), що виникло на підставі документа, за яким правонабувач набуває також право власності на земельну ділянку, не подано заяву про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку; після завершення п'ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставин, що були підставою для прийняття такого рішення; заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дії; заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка не є державним кадастровим реєстратором або державним виконавцем; заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право та обтяження такого права вже зареєстровано у Державному реєстрі прав. Відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, не передбачених цим Законом, заборонена.
Постановою Кабінету Міністрів України №703 від 22.06.2011р. затверджений Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі Порядок №703), який визначає процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав, а також процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.
У п. 2 Порядку №703 зазначено, що державну реєстрацію прав шляхом внесення записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) проводять орган державної реєстрації прав та нотаріус як спеціальний суб'єкт, на якого покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно (далі - нотаріус).
Відповідно до п.7 Порядку № 703 для проведення державної реєстрації прав заявник подає органові державної реєстрації прав, нотаріусові заяву про державну реєстрацію, форму та вимоги до заповнення якої встановлює Мін'юст.
Заявник разом із заявою про державну реєстрацію подає органові державної реєстрації прав, нотаріусові необхідні для такої реєстрації документи, визначені цим Порядком, їх копії, документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав, та документ про сплату державного мита (п.10 Порядку № 703).
П.17 Порядку № 703 передбачає, що за результатами розгляду заяви про державну реєстрацію та документів, необхідних для її проведення, державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або рішення про відмову в такій реєстрації.
Відповідно до п.23 Порядку № 703 державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень виключно за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені у Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно та інші документи, визначені цим Порядком.
Пунктом 27 Порядку № 703 визначено перелік документів для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно необхідні для виникнення, переходу або припинення права власності.
Відповідно до пункту 28 Порядку № 703 для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно заявник, крім документів, що зазначені у пункті 27 цього Порядку, подає копії документів, що зазначені в пункті 9 цього Порядку (крім документа, що посвідчує посадову особу органу державної влади або органу місцевого самоврядування).
Підставою для прийняття відповідачем рішення від 19.08.2013 року про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №5121134 стали окремі положення договору оренди земельної ділянки, укладеного з Петрівською сільською радою, які не відповідають вимогам чинного законодавства.
Згідно ст. 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди є: об'єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки), строк дії договору оренди, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату, умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду, умови збереження стану об'єкта оренди, умови і строки передачі земельної ділянки орендарю, умови повернення земельної ділянки орендодавцеві, існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки, визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини, відповідальність сторін, умови передачі у заставу та внесення до статутного фонду права оренди земельної ділянки.
Судом досліджено договір оренди земельної ділянки від 19.06.2013 року та встановлено, що останній відповідає вимогам ст. 15 Закону України "Про оренду землі", оскільки містить всі визначені статтею істотні умови (строк передачі земельної ділянки орендарю - 49 років та умови повернення земельної ділянки тощо), має передбачені чинним законодавством невід'ємні частини - плани або схеми земельних ділянок, які передаються в оренду, кадастрові плани земельних ділянок з відображенням обмежень (обтяжень) у їх використанні та встановлених земельних сервітутів, вчинені в належній формі, в якій сторони виклали досягнуту згоду стосовно всіх істотних умов, що підтвердили своїми підписами під текстом договорів.
Також суд не погоджується з тим, що оскільки п.п. 9.4.4 Договору зазначено, орендар має право зводити відповідно до законодавства житлові, виробничі та культурно - побутові споруди та забудови, то це суперечить ч.4 ст. 15 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», оскільки ч.2 ст. 25 Закону України "Про оренду землі" прямо передбачає право орендаря за письмовою згодою орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди та закладати багаторічні насадження, а тому договір оренди земельної ділянки відповідає законодавству і поданим документам.
Ст. 202 Цивільного кодексу України (далі ЦК України) встановлено, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним (ст.204 ЦК України).
При цьому укладений позивачем 19.06.2013 року з Петрівською сільською радою договір оренди земельної ділянки площею 16.5982 га., кадастровий номер 0122084800:07:003:0005, розташованої в с. Новоєстонія, госп. зона № 4 Краногвардійського району АР Крим, не визнаний недійсним в будь-якій частині. Всі його положення, в тому числі права позивача, відповідно до змісту цього правочину, підлягають застосуванню в порядку, передбаченому чинним законодавством.
Таким чином, суд дійшов висновку, що Реєстратор, відмовляючи позивачу у державній реєстрації вказаного договору оренди земельної ділянки з причин того, що подані документи не відповідають вимогам, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують, діяв невмотивовано, використовуючи надані йому повноваження з порушенням мети, з якою ці повноваження надано.
Відповідно до ч. 1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В порушення приписів ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідач не надав суду доказів, які б підтверджували обґрунтованість та правомірність відмови у державної реєстрації прав та їх обтяжень - право оренди земельної ділянки СТОВ "Дружба народів".
За таких обставин, рішення Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим Власюк Лариси Олександрівні про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 5121134 від 19 серпня 2013 року є протиправним та підлягає скасуванню.
Разом з тим, суд вважає за необхідне зазначити, що відсутні підстави для встановлення для відповідачів певного строку для внесення в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно відомостей про реєстрацію права оренди земельної ділянки на підставі договору оренди, оскільки це є виключно дискреційними повноваженнями Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим, тому дотримуючись принципів законності, поділу влади, а також компетенції, визначеної Конституцією та законами України, суд не має права перебирати на себе повноваження Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим при проведенні процедури державної реєстрації іншого речового права шляхом визначення строку для вчинення певних дії з урахуванням особливостей процедури для виконання даних дії. Суд не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, приймати замість нього рішення, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб'єкта владних повноважень.
Таким чином, для забезпечення відновлення порушеного права Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба Народів" необхідно визнати протиправним та скасування рішення Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим Власюк Лариси Олександрівні про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 5121134 від 19 серпня 2013 року та зобов'язати Реєстраційну службу Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим внести в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно відомості про реєстрацію права оренди земельної ділянки на підставі договору оренди, укладеного між Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Дружба народів» та Петрівською сільською радою 19.07.2013 року, земельної ділянки площею 16,5982 га, розташованої на території Петрівської сільської ради Красногвардійського району, с.Новоєстонія, госп. Зона №4 кадастровий номер 0122084800:07:003:0005.
За таких обставин, позовні вимоги обґрунтовані та підлягаю задоволенню у повному обсязі.
Під час прийняття постанови суд, зокрема, вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати (стаття 161 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
За таких обставин, враховуючи, що суд задовольнив позовні вимоги, суд вважає за доцільним стягнути на користь позивача судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 68,82 гривень.
Під час судового засідання, яке відбулось 12.12.2013 року, були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено 16.12.2013 року.
З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасування рішення Державного реєстратора прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим Власюк Лариси Олександрівні про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 5121134 від 19 серпня 2013 року.
3. Зобов'язати Реєстраційну службу Красногвардійського районного управління юстиції АР Крим внести в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно відомості про реєстрацію права оренди земельної ділянки на підставі договору оренди, укладеного між Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Дружба народів» та Петрівською сільською радою 19.07.2013 року, земельної ділянки площею 16,5982 га, розташованої на території Петрівської сільської ради Красногвардійського району, с. Новоєстонія, госп. Зона №4 кадастровий номер 0122084800:07:003:0005.
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Дружба Народів" судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 68 (шістдесят вісім) гривень 82 копійки.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2013 |
Оприлюднено | 08.01.2014 |
Номер документу | 36402695 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Яковенко Світлана Юріївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні