Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
20 грудня 2013 р. № 820/9247/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Рубан. В.В.,
за участі
секретаря судового засідання -Салацької Я.І.,
представника позивача - Іванової О.І.,
представника відповідача - Горошко Т.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Газтехбуд" до Державної податкової інспекції у Балаклійському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання протиправними дії та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю "Газтехбуд", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому, з урахуванням уточнень, просив визнати противоправними дії Державної податкової інспекції у Балаклійському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "Газтехбуд" за результатами якої складено довідку від 23.08.2013 року №9/20-01/22-04734329007; визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Балаклійському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо коригування показників податкової звітності в інформаційній системі "Податковий блок" за вересень 2012 р., у сумі 415992,81 грн., жовтень 2012 р. у сумі 752869,17 грн. викладені в довідці "Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "Газтехбуд" від 23.08.2013 року №9/20-01/22-04734329007; зобов'язати Державну податкову інспекцію у Балаклійському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області вчинити дії щодо корегування і відновлення сум податкового кредиту та податкових зобов'язань ТОВ "Газтехбуд" в інформаційній системі "Податковий блок" задекларованих позивачем у податкових деклараціях з податку на додану вартість за вересень 2012 року у сумі 415992,81 грн., жовтень 2012 р. у сумі 752869,17 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем при проведенні зустрічної звірки були порушені приписи Податкового кодексу України та Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою КМУ № 1232 від 27.12.2010 р., оскільки у податкового органу були відсутні підстави для проведення зустрічної звірки, звірка проведена з порушенням встановлених строків, в довідці зроблені помилкові висновки.
Крім того, на підставі вказаної довідки відповідачем були внесені зміни до інформаційній системи «Податковий блок». Такими діями відповідач поставив під сумнів позитивну репутацію підприємства ТОВ "Газтехбуд", що призведе до негативних наслідків, зокрема, до погіршення його ділової репутації, до порушення господарських зв'язків та розриву договірних відносин між позивачем та його контрагентами.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив їх задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні та поданих до суду запереченнях проти позову заперечував, посилаючись на те, що оскаржувані дії ДПІ у Балаклійському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області вчинені відповідачем на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України. Просив в задоволенні позову відмовити.
Суд, заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази у їх сукупності, встановив наступне.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що ТОВ «Газтехбуд» зареєстроване Балаклійською районною державною адміністрацією Харківської області 17.03.2006 р. На податковому обліку ТОВ «Газтехбуд» знаходиться в ДПІ у Балаклійському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області з 13.07.2006 року за № 776. Відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість № 100338391 ТОВ «Газтехбуд» є платником податку на додану вартість з 24.07.2006 року.
ДПІ у Балаклійському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області керуючись ст. 73 ПК України направлено на адресу позивача запит № 1733/10/15-114 від 08.05.2013 року про надання документальних підтверджень та пояснень, який був отриманий ТОВ «Газтехбуд 17.05.2013 року.
22.05.2013р. за вих. № 205 ТОВ «Газтехбуд» на вказаний запит надало відповідачу пояснення та її документальне підтвердження.
23.08.2013 р. фахівцем органу державної податкової служби проведено зустрічну звірку ТОВ «Газтехбуд» (код ЄДРПОУ 34329007) щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Строй-Ресурс» (код ЄДРПОУ 37719638) за період з 01.09.2012 по 31.10.2012р. їх реальності та повноти відображення в обліку, за результатами якої складено довідку «Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «Газтехбуд» від 23.08.2013 року №9/20-01/22-047/34329007.
У висновку довідки про результати проведення зустрічної звірки від 23.08.2013р. №9/20-01/22-047/34329007 зазначено, що встановлені порушення вимог:
- п.192.1 ст. 192 ПК України, яке виразилось в безпідставному завищенні податкового кредиту по контрагенту ТОВ «Строй-сервіс» на суму 1168861,98 грн., а саме за вересень 2012 року у сумі 415992,81 грн., та жовтень 2012 року у сумі 752869,17 грн.
- п. 192.1.ст. 192 ПК України ТОВ «Газтехбуд» безпідставно завищені податкові зобов'язання по контрагенту ТОВ «Теплоенергопром» на суму ПДВ по транзитним послугам придбаним у ТОВ «Строй-Ресурс» на суму ПДВ 1168861,98, а саме за вересень 2012 року у сумі 415992,81 грн. та жовтень 2012 року у сумі 752869,17 грн.
На підставі висновків вищевказаної довідки відповідачем до інформаційній системи "Податковий блок " були внесені відомості про зміну показників кредити в розрізі відповідних контрагентів.
При цьому податкові повідомлення - рішення не приймалися.
Відповідно до п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначено Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010р. N1232 (далі - Порядок).
Згідно з п.п. 2, 3 Порядку зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Аналізуючи наведені норми суд приходить до висновку, що згідно з п.2 Порядку №1232 підставами для прийняття рішення про проведення зустрічної звірки є факт виникнення у контролюючого органу в ході проведення перевірки платника податків сумнівів відносно дійсності господарських операцій або факт виявлення контролюючим органом в ході проведення перевірки платника податків розбіжностей між задекларованими у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань, а відповідно до п.3 Порядку №1232 приводом для прийняття рішення про призначення зустрічної звірки є факт отримання письмового запиту від іншого контролюючого органу або факт знаходження платника податків та контрагента платника податків (по зносинам між якими проводиться зустрічна звірка) на обліку в одному територіальному органі доходів і зборів, а також факт наявності в розпорядженні контролюючого органу первинних і розрахункових документів платника податків.
Судом при розгляді справи встановлено, що у спірних правовідносинах відповідач від інших податкових інспекцій не отримував письмових запитів на проведення зустрічних перевірок.
З огляду на викладене, відповідач не мав визначених законом підстав для вчинення дій по проведенню спірної зустрічної звірки, таким чином, податковим органом було порушено порядку проведення зустрічної звірки в частині недотримання процедури ініціювання такої звірки та відсутності права податкового органу одночасно виступати ініціатором та виконавцем зустрічної звірки без отримання запиту на її проведення по контрагентам платника податків, які перебувають на обліку за межами м. Харкова.
Згідно з п.4 Порядку орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Відповідно до п.6 Порядку в разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
Суд зазначає, що запит про надання інформації та її документального підтвердження був отриманий позивачем 17.05.2013р., а зустрічна звірка проведена лише 23.08.2012 р., тобто з порушення місячного строку її проведення.
Пунктом 7 Порядку встановлено, що за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення. Відповідно до п.73.5 ст.73 ПК України за результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Під час розгляду справи встановлено, що довідка «Про результати проведення зустрічної звірки» складена 23.08.2013 року, директору ТОВ «Газтехбуд» вручена особисто, 14.09.2013 року, про що свідчить його підпис на останньому аркуші довідки, тобто з порушенням десятиденного строку на її надання, передбаченого п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України.
Відповідач, в порушення вимог ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, не надав до суду доказів правомірності дій здійснених ним при проведенні зустрічної звірки від 23.08.2013 року.
Тому суд вважає такими, що підлягають задоволенню, позовні вимоги про визнання неправомірними дій ДПІ у Балаклійському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області з проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Газтехбуд» (код ЄДРПОУ 34329007) щодо підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ «Строй-Ресурс" (код ЄДРПОУ 37719638) за період з 01.09.2012р. по 31.10.2012р., за результатами якої складена довідка від 23.08.2013 року №9/20-01/22-047/34329007.
Щодо позовних вимог про визнання протиправними дій ДПІ у Балаклійському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо коригування показників податкової звітності в інформаційній системі "Податковий блок" за вересень 2012 р., у сумі 415992,81 грн., жовтень 2012 р. у сумі 752869,17 грн. викладені в довідці "Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "Газтехбуд" від 23.08.2013 року №9/20-01/22-04734329007 та зобов'язання ДПІ у Балаклійському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області вчинити дії щодо корегування і відновлення сум податкового кредиту та податкових зобов'язань ТОВ "Газтехбуд" в інформаційній системі "Податковий блок" задекларованих позивачем у податкових деклараціях з податку на додану вартість за вересень 2012 року у сумі 415992,81 грн., жовтень 2012 р. у сумі 752869,17 грн., суд зазначає наступне:
В судовому засіданні було встановлено і не заперечувалося представником відповідача, що на підставі висновків вищевказаної довідки, без винесення податкових повідомлень - рішень, відповідачем до інформаційної системи Міністерства доходів і зборів "Податковий блок" були внесені відомості про зміну показників ТОВ "Газтехбуд " податкового зобов'язання та податкового кредиту в розрізі контрагентів з ТОВ «Строй-Ресурс» за вересень, жовтень 2012року, що підтверджується витягом із вказаної системи.
Згідно зі статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
Аналізуючи положення Податкового кодексу України, суд доходить висновку, що передбачений у ст.ст.37,38 ПК України податковий обов'язок в грошовому еквіваленті підлягає відображенню платником податків у складеній за правилами ст.46 ПК України і поданій до контролюючого органу в порядку ст.49 ПК України податковій декларації або у прийнятому контролюючим органом за правилами ст.ст.54, 58 Податкового кодексу України податковому повідомленні-рішенні.
При цьому, відповідно до ст. 54 Податкового кодексу України підставою для винесення контролюючим органом податкового повідомлення-рішення є факт як заниження, так і завищення платником податків грошових зобов'язань з податку (збору).
Будь-яких інших документальних підстав для виникнення чи зміни податкового обов'язку, в тому числі і у спосіб зменшення розміру грошового зобов'язання з податку і збору, закон не містить.
Складена контролюючим органом згідно з п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України довідка зустрічної звірки не віднесена законодавцем до тих обставин, котрі зумовлюють зміну розміру грошових зобов'язань з податку і збору.
Таким чином, за змістом норм Податкового кодексу України у будь-яких інформаційних базах контролюючих органів підлягають відображенню, насамперед, числові показники розміру грошових зобов'язань з податку (збору), що містяться у складених платниками податків документах обов'язкової податкової звітності, поданих платниками податків до територіальних органів доходів і зборів та прийнятих останніми. Ці показники підлягають незмінному збереженню до моменту набрання за правилами ст.56 ПК України юридичної дії податковими повідомленнями - рішеннями, котрі прийняті контролюючими органами відповідно до ст.ст.54,58 Податкового кодексу України.
Оскільки за наслідками зустрічної звірки податкові повідомлення-рішення не приймались, а відповідно податкові зобов'язання не узгоджувались, то відповідачем безпідставно були змінені показники відповідної податкової звітності позивача з податку на додану вартість за відповідні періоди 2012, тому ДПІ у Балаклійському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області було безпідставно внесено зміни до інформаційної системи «Податковий блок» відомості щодо задекларованих ТОВ "Газтехбуд" податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ.
З огляду на зазначене, суд вважає дії відповідача щодо коригування в інформаційній системі "Податковий блок" відомостей про податкові зобов'язання та податковий кредит ТОВ "Газтехбуд" неправомірними та такими, що створюють негативні наслідки, усунути які можливо лише зобов'язанням відповідача вчинити дії щодо поновлення у зазначеній системі даних, задекларованих ТОВ "Газтехбуд" щодо податкових зобов'язань та податкового кредиту у податкових деклараціях з податку на додану вартість за вересень 2012 року та жовтні 2012року.
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до ст. 11, 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В ході розгляду справи відповідач, як суб'єкт владних повноважень, за правилами ч.2 ст.71 КАС України не подав до суду належних та допустимих в розумінні ст..70 КАС України доказів правомірності та обґрунтованості мотивів, котрі покладені в основу спірних діянь, не навів перед судом належних та достатніх доводів на підтримку відповідності закону тих суджень, котрими орган управління керувався при зміні офіційних даних про розмір та стан виконання суб'єктом права податкового обов'язку.
Враховуючи викладене вище суд приходить до висновку, що податковим органом не доведено правомірності вчинення оскаржуваних дій та задоволення позовних вимог у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 9, 11, 94, 128, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Газтехбуд" до Державної податкової інспекції у Балаклійському районі Головного управління Міндоходів у Харківській області про визнання протиправними дії та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.
2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Балаклійскому районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Газтехбуд" за результатами якої складено довідку №9/20-01/22-047/34329007 від 23.08.2013 року
3. Визнати дії Державної податкової інспекції у Балаклійскому районі м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області щодо коригування показників податкової звітності в інформаційній системі "Податковий блок" за вересень 2012 року, у сумі 415992,81 грн., жовтень 2012 року у сумі 752869,17 грн. викладені в Довідці «Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ "Газтехбуд" №9/20-01/22-047/34329007 від 23.08.2013 року протиправними.
4. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Балаклійскому районі Головного управління Міндоходів у Харківській області вчинити дії щодо коригування і відновлення сум податкового кредиту та податкових зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю "Газтехбуд" в інформаційній системі "Податковий блок" задекларованих Товариством з обмеженою відповідальністю "Газтехбуд" у податкових деклараціях з податку на додану вартість за вересень 2012 року у сумі 415992,81 грн., жовтень 2012 року у сумі 752869,17 грн.
5. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. 6. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова у повному обсязі виготовлена 20.12.2013 року.
Суддя Рубан В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2013 |
Оприлюднено | 08.01.2014 |
Номер документу | 36403547 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Рубан В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні