cpg1251
Справа № 825/4634/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 грудня 2013 року м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Тихоненко О.М.,
за участі секретаря Тищенко М.В.,
представників позивача Романець І.В., Мички С.В.,
представників відповідача Паншиної І.В, Долинець Г.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Приватного підприємства «Північхліб» до Чернігівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
17.12.2013 Приватне підприємство «Північхліб» (далі - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Чернігівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області (далі - Чернігівська ОДПІ ГУМ у Чернігівській області) і просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Чернігівської ОДПІ ГУМ у Чернігівській області від 03.12.2013 № 0001271500, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 11 295,00 грн. Свої вимоги позивач мотивує тим, що у зв'язку з не проведенням Товариством з обмеженою відповідальністю «ОСВ-Україна» (далі - ТОВ «ОСВ-Україна») реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наданої податкової накладної № 2 від16.09.2013, позивачем у відповідності до положень абз.11 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ (далі - ПК України) направлено до Чернігівської ОДПІ ГУМ у Чернігівській області засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством заяву до податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2013 року про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) (Д 8) (Додаток 8) від 30.10.2013. В додатку 8 відзначено спеціальне поле 001 «Звітний» згідно форми заяви затвердженої наказом Міністерства фінансів України за № 1492 від 25.11.2011. Даним наказом також затверджено уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, який є самостійним документом і розрахований на виправлення помилок після закінчення граничного строку подання Декларації з податку на додану вартість. Тому в даному випадку, подаючи уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, у звітному (податковому) періоді, а саме 10 місяці 2013 року позивач вказує, що звітним (податковим) періодом за який виправляються помилки є 09 місяць 2013 року про що і зазначено в додатку 8 (спеціальне поле 001 «Звітний»). Отже, відповідно до п.198.2 ПК України перерахувавши на користь контрагента ТОВ «ОСВ Україна» грошові кошти у розмірі 67 770,00 грн. згідно платіжного доручення № 386 від 16.09.2013 та отримавши від останнього податкову накладну № 2 від 16.09.2013 а суму 67 770,00 грн., в тому числі ПДВ - 11 295,00 грн. та подавши до податкового органу заяву про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) позивачем правомірно сформовано податковий кредит на суму 11 295,00 грн., а тому податкове повідомлення-рішення від 03.12.2013 № 0001271500 підлягає скасуванню.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили задовольнити їх в повному обсязі, посилаючись на обставини викладені в позові.
Представники відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнали, просили в їх задоволенні відмовити та зазначили, що позивачем порушено вимоги ПК України внаслідок чого правомірно прийнято податкове повідомлення-рішення від 03.12.2013 № 0001271500, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 11 295,00 грн. Необхідно зазначити, що заява зі скаргою на постачальника подається лише з податковою декларацією за той звітний період, у якому платник включив суму податку до складу податкового кредиту. В ході перевірки встановлено, що платником при поданні звітної декларації з податку на додану вартість за вересень місяць 17.10.2013 не було подано заяву зі скаргою на постачальника (додаток № 8). Заява зі скаргою платником подана до уточнюючого розрахунку з ПДВ № 9069275354 від 30.10.2013 де зазначено, що звітним періодом є жовтень 2013 року та помилка виправляється за вересень 2013 року. Заяву про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) (додаток 8) необхідно було подати не пізніше 20.10.2013, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення скасуванню не підлягає.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає, що позов задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Позивач 30.10.2006 зареєстрований в якості юридичної особи Куликівською районною державною адміністрацією Чернігівської області, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії АБ № 239567 (а.с.9-10).
Згідно довідки АБ № 677235 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України видами діяльності позивача за КВЕД-2010 є: 46.21 оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.11 діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; 46.90 неспеціалізована оптова торгівля; 52.10 складське господарство (а.с.11).
Чернігівська ОДПІ ГУМ у Чернігівській області відповідно до п.200.10 ст.200 ПК України в порядку ст.76 розділу ІІ Кодексу проведено камеральну перевірку правомірності нарахування позивачем суми бюджетного відшкодування в рахунок майбутніх платежів за вересень 2013 року, за результатами якої складено акт від 18.11.2013 № 7/15-209/34654201 (а.с.12-18).
Даним актом перевірки встановлено наступне.
1. Камеральною перевіркою підтверджується сума бюджетного відшкодування в рахунок майбутніх платежів за вересень 2013 року в сумі 27 809,00 грн.
2. Камеральною перевіркою встановлено, що в порушення вимог п.201.10ст.201 ПК України платником було включено податкову накладну № 2 від 16.09.2013 по ТОВ «ОСВ Україна», сума ПДВ якої становить 11 295,00 грн. без реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, чим завищено податковий кредит на 11 295,00 грн. та в результаті чого завищено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового періоду наступного податкового періоду та відображається у р.24 декларації поточного звітного періоду.
Не погоджуючись з висновками акту перевірки позивачем 26.11.2013 подано до Чернігівської ОДПІ ДПС заперечення № 176 (а.с.15-16), однак відповіддю Чернігівської ОДПІ ГУМ у Чернігівській області заперечення позивача залишено без задоволення (а.с.17-18).
На підставі акту перевірки Чернігівською ОДПІ ГУМ у Чернігівській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 03.12.2013 № 0001271500, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 11 295,00 грн. (а.с.19).
З матеріалів справи вбачається, що 30.08.2013 між позивачем (Замовник) та ТОВ «ОСВ Україна» укладено договір № 30/08-П підряду з асфальтування території, відповідно до якого Виконавець в межах договірної ціни виконує на свій ризик всі передбачені робочим проектом роботи з асфальтування території складу № 4 на об'єкті (згідно наданого Замовником плану) та здає в обумовлений в п.2.1 термін виконані роботи Замовнику, а також усуває протягом гарантійного терміну експлуатації об'єкту недоліки, які обумовлені неякісним виконанням робіт або застосуванням неякісних матеріалів та виробів (а.с.21).
Виконання даного договору підтверджується актом № 1 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2013 року та платіжним дорученням № 386 від 16.09.2013 на суму 67 770,00 грн. (а.с.22-24).
В подальшому контрагентом позивача видана податкова накладна від 16.09.2013 № 2 на суму з ПДВ 67 770,00 грн. (а.с.25).
В податковій декларації з податку на додану вартість за вересень 2013 року позивачем включено суму на підставі податкової накладної № 2 від 16.09.2013 до податкового кредиту (а.с.42-43).
Перевіркою правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість встановлено: включення до податкового кредиту суми ПДВ за податковою накладною на суму ПДВ 11 295,00 грн. по ТОВ «ОСВ-Україна», яка не зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п.198.2. ст.198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Згідно п.201.7. ст.201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Відповідно до п.201.10. ст.201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (з урахуванням вимог п.11 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу).
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Таким чином, податкова накладна заповнена без порушень порядку її заповнення та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлені строки дає право покупцю на включення зазначених в ній сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту покупця:
у тому податковому періоді, в якому відбулася перша з подій, визначених пунктом 198.2 статті 198 Кодексу, - у разі отримання її у такому податковому періоді;
у тому податковому періоді, в якому податкова накладна була отримана покупцем, з урахуванням того, що зазначене право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати виписки такої податкової накладної, - у разі отримання її із запізненням в інших періодах.
Якщо ж податкова накладна заповнена з порушеннями або вона не зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом встановленого терміну для такої реєстрації, платник податку покупець включає до складу податкового кредиту податкової декларації за відповідний звітний період суми податку на додану вартість, зазначені в такій накладній, за умови подання разом із такою декларацією заяви зі скаргою на постачальника (додаток 8 до податкової декларації з ПДВ). До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджує факт отримання таких товарів/послуг.
Отже заява зі скаргою на постачальника подається лише з податковою декларацією за той звітний період, у якому платник включив суму податку до складу податкового кредиту.
В ході перевірки встановлено, що платником при поданні звітної декларації з податку на додану вартість за вересень місяць 17.10.2013 не подано заяву зі скаргою на постачальника (додаток 8).
Позивачем подано уточнюючий розрахунок, де зазначено, що звітним періодом є жовтень 2013 року та помилка виправляється за вересень 2013 року, але відповідно до нього жодного показника податкової декларації з ПДВ за вересень 2013 року не виправлено, а лише подано, як додаток, заяву про відмову постачальника надати податкову накладну» (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) (Додаток № 8).
Проте формою заяви зі скаргою, затвердженою наказом № 1492 передбачено, зокрема, що спеціальне поле 011 «Звітна» заповнюється у разі якщо заява зі скаргою додається до звітної податкової декларації з ПДВ, а спеціальне поле 012 «Звітна нова» - у разі якщо заява зі скаргою додається до нової податкової декларації з ПДВ з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період.
При цьому, спеціального поля «Уточнюючий» форма заяви зі скаргою не містить.
Відповідно до п.203.1.ст.203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
У складі податкової декларації відповідно до п.13 розділу ІІІ «Порядку заповнення і подання податкової декларації з податку на додану вартість» Наказ Міністерства фінансів України № 1492 від 25.11.2011 у редакції наказу № 1342 від 17.12.2012 подаються передбачені цим Порядком додатки (у разі заповнення даних у відповідних рядках декларації) та копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних.
Додатками до декларації є, зокрема: п.14.8 р. ІІІ Порядку - «Заява про відмову постачальника надати податкову накладну» (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) (додаток 8).
Отже, заяву про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) (додаток 8) необхідно було подати не пізніше 20.10.2013.
Враховуючи вищенаведене та вимоги ПК України позивач мав право включити дану суму до податкового кредиту в наступному місяці за умови подання декларації за жовтень 2013 року разом з Додатком № 8, а уточнюючим розрахунком зменшити податковий кредит за вересень 2013 року.
Також, необхідно зазначити, що відповідно до п.200.1. ст.200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Пунктом 200.4. статті 200 ПК України передбачено, що якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:
а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;
б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Таким чином, суд приходить до висновку, що в результаті порушення вимог абз.9 п.201.10 ст.201 ПК України платником було включено до податкового кредиту податкову накладну № 2 від 16.09.2013 по ТОВ «ОСВ Україна» на суму ПДВ 11 295,00 грн., чим завищено податковий кредит на суму 11 295,00 грн. та в порушення вимог пп.4.6.6 п.4.6 розділу У Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 № 1492 завищено суму від'ємного значення, яка після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем як суб'єктом владних повноважень доведено правомірність своїх дій та рішень.
Суд вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте Чернігівською ОДПІ ГУМ у Чернігівській області на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Виходячи з вищенаведеного та враховуючи, що докази надані позивачем не підтверджують обставини, на які позивач посилається в обґрунтуванні позовних вимог, та були спростовані доводами відповідача, які знайшли своє підтвердження в судовому засіданні та в матеріалах справи, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Згідно із ст. 4 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674 за подання до адміністративного суду майнового характеру справляється судовий збір в розмірі 2% розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати (1 720,50 грн.) та не більше 4 розмірів мінімальних заробітних плат (4 588,00 грн.).
За вказаний позов позивачу необхідно було сплатити судовий збір в розмірі 1 720,50 грн.
Під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10% розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Позивачем під час подання адміністративного позову сплачено судовий збір в розмірі 172,05 грн., що підтверджується платіжними дорученнями № 79 від 09.12.2013 (а.с.2).
Тому згідно із ст. 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір в розмірі 1 548,45 грн. присуджується на користь Державного бюджету України за рахунок позивача.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позову відмовити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства «Північхліб» (код ЄДРПОУ - 34654201) судовий збір в розмірі 1 548 (одна тисяча п'ятсот сорок вісім) грн. 45 коп. та перерахувати на р/р 31216206784002, УК у м. Чернігові/м. Чернігів/22030001, код 38054398, банк: ГУДКСУ у Чернігівській області.
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя О.М. Тихоненко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2013 |
Оприлюднено | 30.12.2013 |
Номер документу | 36403872 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Тихоненко О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні