Постанова
від 18.12.2013 по справі 827/2914/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

cpg1251 Копія

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 грудня 2013 року Справа №827/2914/13-а

Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:

головуючого судді - Прохорчук О.В.,

секретар судового засідання - Олійник С.О.,

за участю:

представника позивача - Харькова Олена Олексіївна, довіреність №618/9/10.1-04 від 23.09.2013,

представника відповідача - не з'явився,

розглянувши у письмовому провадженні у місті Севастополі справу за позовом Державної податкової інспекції у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у місті Севастополі до Приватного підприємства "Катран-С" про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у місті Севастополі звернулась до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Катран-С" про стягнення заборгованості у розмірі 7664551,43 грн.

Позов обґрунтовано тим, що відповідачем у добровільному порядку не сплачена заборгованість перед бюджетом з орендної плати за землю та податку на прибуток.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, наполягав на задоволенні позову.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, до суду з адреси відповідача повернулось поштове відправлення з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання".

Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Суд ухвалив розглянути справу у письмовому провадженні, оскільки відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Приватне підприємство "Катран-С" зареєстроване 30.11.2005 в якості юридичної особи та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у місті Севастополі як платник податків і зборів.

06.10.2006 між Севастопольською міською радою та Приватним підприємством "Катран-С" укладено договір оренди земельної ділянки загальною площею 7,0459 га, яка розташована за адресою: місто Севастополь, вул. Челюскінців, 127, за цільовим призначенням - для будівництва та обслуговування бази відпочинку, строком на 25 років. Земельна ділянка, що знаходиться у оренді підприємства, розташована в адміністративних межах міста Севастополя, грошова оцінка земельної ділянки встановлена.

Згідно з частиною 1 статті 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Відповідно до підпунктів 14.1.73., 14.1.147. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди. Плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Пунктом 16.1.4 статті 16 Податкового кодексу України встановлюється, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до частини 1 статті 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка.

Статтями 269, 270 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі. Об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Згідно з пунктом 286.2 статті 286 цього Кодексу платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Пунктами 288.1, 288.7 статті 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Судом встановлено, що 16.05.2013 Державною податковою інспекцією у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у місті Севастополі було проведено камеральну перевірку відповідача щодо неподання (несвоєчасного подання) податкової звітності з плати за землю за 2012-2013 роки.

За результатом перевірки складено акт від 16.05.2013 № 922/10/15.2, в якому зафіксовано порушення відповідачем вимог встановлених пунктом 286.2 статті 286 Податкового Кодексу України, що виразилося у неподанні податкової декларації з плати за землю у строк, передбачений для відповідного податкового періоду.

Відповідно до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), -

тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, -

тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Відповідно до пункту 116.1 статті 116 Податкового кодексу України у разі застосування контролюючими органами до платника податків штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, такому платнику податків надсилаються (вручаються) податкові повідомлення - рішення.

Згідно з пунктом 57.2 статті 57 Податкового кодексу України у разі коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків з причин, не пов'язаних з порушенням податкового законодавства, такий платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені в цьому Кодексі та в статті 297 Митного кодексу України, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування.

На підставі вказаного акту перевірки від 16.05.2013 № 922/10/15.2 Державною податковою інспекцією у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у місті Севастополі прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.07.2013 № 0000811502 про застосування до Приватного підприємства "Катран-С" штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 2040,00 грн. (1020,00 грн.*2), яке було направлено на адресу відповідача рекомендованим листом та повернулось з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання".

Згідно з частиною 58.3 статті 58 Податкового кодексу України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення. Тобто рішення вручено відповідачу 09.08.2013, згідно з штемпелем відділу поштового зв'язку.

15.07.2013 Державною податковою інспекцією у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у місті Севастополі проведена документальна невиїзна перевірка Приватного підприємства "Катран-С" з питання правильності визначення податкового зобов'язання з орендної плати за землю за 2012 рік.

Перевіркою встановлені та зафіксовані у акті № 1199/10/2703-15-02 від 15.07.2013 порушення відповідачем підпункту 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 та пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України, що спричинило зниження розміру податкового зобов'язання з орендної плати за землю на 2012 рік у сумі 6129848,45 грн.

Відповідно до пункту 4.2 договору грошова оцінка земельної ділянки для періоду будівництва береться до уваги не довше 2-х років від акту прийому-передачі земельної ділянки. Згідно з додатковою угодою до договору оренди, зареєстрованою у Севастопольській міській філії Державного підприємства "Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" від 03.11.2008 № 040666100100/231006 період будівництва береться до уваги не довше 12.10.2010 від дати акту прийому-передачі земельної ділянки. Пунктом 4.7 договору оренди передбачено, що у разі порушення термінів освоєння (забудови) орендованої земельної ділянки розмір річної орендної плати підлягає коректуванню шляхом збільшення орендної ставки на поправочний коефіцієнт 2.

Підпунктом 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України встановлено, що базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Відповідно до рішенням Севастопольської міської ради від 20.12.2011 № 2163 з 01.01.2012 застосовується нова нормативна грошова оцінка землі в адміністративних межах міста Севастополя.

Згідно з листом № 8-5-1/10365 від 22.11.2012 Головного управлінням Держземагенства у місті Севастополі нормативна грошова оцінка земельної ділянки Приватного підприємства "Катран-С" на 01.01.2012 складає 87569263,56 грн.

Ставка орендної плати складає - 3.5% від нормативної грошової оцінки землі.

Таким чином, орендна плата Приватного підприємства "Катран-С" складає 6129848,45 грн. (87569263,56 грн.*(3,5*2)).

Відповідно до пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

На підставі акту перевірки № 1199/10/2703-15-02 від 15.07.2013 Державною податковою інспекцією у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у місті Севастополі прийняте податкове повідомлення-рішення від 30.08.2013 № 0001111502 про визначення податкового зобов'язання з орендної плати юридичних осіб у розмірі 7662310,56 грн. , з яких за основним платежем - 6129848,45 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями - 1532462,11грн., яке було направлено на адресу відповідача рекомендованим листом та повернулось з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання" 07.10.2013.

Також Приватному підприємству "Катран-С" за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань з орендної плати за землю державної та комунальної власності була нарахована пеня у розмірі 39,77 грн.

Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно з обліковою карткою платника податків та повідомлення про наявність зобов'язань по сплаті податків і зборів (обов'язкових платежів), відповідачем сума податкових зобов'язань та штрафних (фінансових) санкцій, визначених податковими повідомленнями-рішеннями від 04.07.2013 № 000811502, від 30.08.2013 № 0001111502 та пені у строки, визначені законодавством, сплачені не були.

Підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України встановлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

17.04.2013 Державною податковою інспекцією у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у місті Севастополі проведено камеральну перевірку відповідача щодо своєчасності надання податкової звітності з податку на прибуток.

За результатом перевірки складено акт від 17.04.2013 № 731/10/15.1/32506180, у якому зафіксовано порушення відповідачем вимог підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, що виразилося у неподанні податкової декларації з податку на прибуток за 2012 рік у строк, передбачений для відповідного податкового періоду.

На підставі вказаного акту перевірки, Державною податковою інспекцією у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у місті Севастополі прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.06.2013 № 0001141501 про застосування до Приватного підприємства "Катран-С" штрафних (фінансових) санкцій на підставі пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України у розмірі 170,00 грн., яке було направлено на адресу відповідача рекомендованим листом та повернулось з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання".

Згідно з обліковою карткою платника податків та повідомлення про наявність зобов'язань по сплаті податків і зборів (обов'язкових платежів), сума штрафних (фінансових) санкцій за податковим повідомленням-рішенням від 04.06.2013 № 0001141501 була частково погашена за рахунок переплати у розмірі 8,90 грн., залишок склав 161,10 грн.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу встановлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пунктів 59.1., 59.5. статті 59 Податкового кодексу України коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Державною податковою інспекцією у Нахімовському районі Головного управління Міндоходів у місті Севастополі відповідачу виставлена податкова вимога № 256 від 16.05.2011, яку було направлено на адресу відповідача рекомендованим листом та повернулось з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання" . Нові податкові вимоги на суму податкового боргу, що виник після направлення податкової вимоги, не виставлялись.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Таким чином, на час розгляду справи, сума заборгованості відповідача перед бюджетом з орендної плати за землю та податку на прибуток погашена не була та складає у загальному розмірі 7664551,43 грн. (2040,00 грн. + 7662310,56 грн. + 39,77 грн. + 161,10 грн.).

Згідно зі статтею 20 Податкового кодексу України у випадках, встановлених законом, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг.

Відповідно до підпункту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на сума податкового боргу або його частини.

Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача щодо стягнення заборгованості з Приватного підприємства "Катран-С" обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Приватного підприємства "Катран-С" (99046, місто Севастополь, пр.Перемоги, 76, кв. 144, р\р 26007000092621 в ПАТ "Укрсоцбанк", МФО 300023, код ЄДРПОУ 32506180) в доход місцевого бюджету Нахімовського району міста Севастополя заборгованість у розмірі 7664551,43 грн. (сім мільйонів шістсот шістдесят чотири тисячі п'ятсот п'ятдесят одна гривня сорок три копійки).

Постанова може бути оскаржена у строки і порядку, встановлені частинами першою, другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддяпідпис О.В. Прохорчук

Постанову складено та підписано в порядку частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України 23 грудня 2013 року.

З оригіналом згідно.

Постанова не набрала законної сили.

Суддя О.В. Прохорчук

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення18.12.2013
Оприлюднено08.01.2014
Номер документу36409563
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/2914/13-а

Постанова від 18.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Прохорчук О.В.

Ухвала від 25.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Прохорчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні