КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а/2370/4340/2012 Головуючий у 1-й інстанції: Трофімова Л.В. Суддя-доповідач: Шостак О.О.
У Х В А Л А
Іменем України
17 грудня 2013 року м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді: Шостака О.О.,
суддів: Горяйнова А.М., Желтобрюх І.Л.,
при секретарі Лебедєвій Ю.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві, апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕОЛ ЛТД» на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 30.11.2012 року по справі за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕОЛ ЛТД» про стягнення податкового боргу,-
В С Т А Н О В И Л А:
У листопаді 2012 року позивач звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до ТОВ «ЕОЛ ЛТД» у якому просив стягнути податковий борг у сумі 72190 грн. 25 коп.
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 30.11.2012 року позов було задоволено в повному обсязі .
Не погоджуючись із прийнятими судовими рішеннями, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду від 30.11.2012 року та прийняте нове рішення, яким відмовити в задоволені позову. Свої вимоги обґрунтовують тим, що судом першої інстанції було порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу ТОВ «ЕОЛ ЛТД» - залишити без задоволення, а постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 30.11.2012 року - без змін, виходячи із наступного.
Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Згідно ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як було встановлено судом першої інстанції, TOB «ЕОЛ ЛТД» зареєстроване як суб'єкт господарської діяльності виконавчим комітетом Черкаської міської ради 14.04.1993р.
Відповідно до статті 14 Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року № 1251-XII (що був чинним на момент виникнення спірних правовідносин) податок на прибуток підприємств віднесений до загальнодержавних податків і зборів.
Згідно підпункту 2.1.1. пункту 2.1. статті 2 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР (надалі за текстом - «Закон №334/94-ВР») платниками податку з числа резидентів є суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами.
За змістом пунктів 16.4 статті 16 та 22.13. статті 22 Закону №334/94-ВР податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну.
Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року №2181-111 (надалі за текстом - Закон №2181-111), що був чинним до 01.01.2011р. встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), -протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 року №509-ХІІ (що була чинною на момент виникнення спірних правовідносин) органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України від 2 грудня 2010 року №2755-УІ (надалі за текстом - Кодекс №2755-УІ).
За змістом ст. 49 Кодексу №2755-УІ податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді. Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) -протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Згідно ст. 75 Кодексу №2755-УІ органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до п. 14.1.137 ст. 14 Кодексу № 2755-УІ орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно п. 191.1.15 ст. 191 Кодексу № 2755-VI органи державної податкової служби здійснюють контроль за погашенням податкового боргу з податків та зборів платників податків, у тому числі тих, майно яких перебуває у податковій заставі.
Відповідно до пп. 17.1.3. п. 17.1 ст. 17 Закону №2181-111 у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.
Згідно зі ст. 126 Кодексу №2755-VI у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Матеріали справи свідчать, що податковий борг у відповідача з податку на прибуток приватних підприємств виник з наступних підстав: ДПІ у м. Черкасах донараховано основного платежу відповідно до податкового повідомлення-рішення від 12.07.2010р. №0000592301 у сумі 65 600 грн. та нараховано штрафних санкцій у сумі 62 642 грн.; ДПІ у м. Черкасах донараховано основного платежу відповідно до податкового повідомлення-рішення від 02.12.2010р. №0026141501 у сумі 391 грн. та нараховано штрафних санкцій у сумі 20 грн.; ДПІ у м. Черкасах донараховано у поточному році штрафних санкцій відповідно до податкового повідомлення-рішення від 31.12.2010р. №0029131501 у сумі 4 038 грн. 60 коп. та за податковим повідомленнямт,рішенням від 12.04.2011р. №0007041501 у сумі 4 963 грн. 38 коп.; нараховано відповідачем самостійно згідно з уточнюючим розрахунком податкових зобов'язань від 08.11.2010р. №201720 недоплату у сумі 8 205 грн., згідно податкової декларації від 09.11.2010р. №203318 податкове зобов'язання у сумі 27 572 грн., згідно податкової декларації від 10.05.2012р. №9025293994 податкове зобов'язання у сумі 696 грн., згідно податкової декларації від 09.08.2012р. №9047848483 податкове зобов'язання у сумі 1 036 грн. Крім того за відповідачем обліковується переплата у сумі 397 грн. 11 коп., також TOB «ЕОЛ ЛТД» самостійно сплачено податкове зобов'язання у сумі 18 642 грн. 10 коп. Платником податків самостійно зменшено податкове зобов'язання згідно уточнюючого розрахунку від 08.11.2010р. №201717 у сумі 39 604 грн., згідно декларації від 09.11.2010р. №203318 відповідачем самостійно зменшено нараховані штрафні санкції у сумі 391 грн., згідно податкової декларації від 09.02.2011р. платником самостійно зменшено податкове зобов'язання у сумі 47 847 грн. та відповідно до уточнюючого розрахунку від 17.08.2012р. №9049978982 зменшено податкове зобов'язання у сумі 787 грн.
Відповідно до пп. 1.1.129 п. 1. 129 ст. 129 Кодексу №2755-VI пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
З огляду на викладені вище положення Кодексу №2755-VI за порушення граничних строків сплати узгоджених сум податкових зобов'язань за даними облікової картки платника відповідачу нараховано пеню у сумі 4 694 грн. 48 коп.
Згідно пункту 17.3 статті 17 Закону №2181-111 сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.
Згідно пп. 14.1.4 п. 16.1 ст. 16 Кодексу №2755-\Ч податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
З урахуванням вищевикладеного недоїмка відповідача складає 72 190 грн. 25 коп.
Позивачем вживались заходи щодо примусового стягнення податкового боргу, шляхом направлення першої та другої податкових вимог. Вжиті заходи не забезпечили погашення податкового боргу.
Відповідно до пп. 18 п. 1 ст. 20 Кодексу №2755-\Ч органи державної податкової служби мають право звертатися до суду про стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що у позивача є підстави для примусового стягнення за рішенням суду з відповідача у рахунок погашення податкового боргу у сумі 72 190 грн. 25 коп.
Враховуючи наведене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам та прийнято законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права. В зв'язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу ТОВ «ЕОЛ ЛТД»- залишити без задоволення, а постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 30.11.2012 року - без змін.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
В задоволені апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕОЛ ЛТД» - відмовити.
Постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 30.11.2012 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили відповідно до вимог ч. 2 ст. 212 КАС України та може бути оскаржена в двадцятиденний термін шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя О.О. Шостак
Судді А.М. Горяйнов
І.Л. Желтобрюх
.
Головуючий суддя Шостак О.О.
Судді: Горяйнов А.М.
Желтобрюх І.Л.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2013 |
Оприлюднено | 30.12.2013 |
Номер документу | 36412595 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Шостак О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні