Постанова
від 25.12.2013 по справі 815/8498/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/8498/13

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2013 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого -судді Андрухіва В.В.

при секретарі Белан М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі справу за адміністративним позовом Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області до Приватного підприємства "Час піцца" про стягнення штрафних санкцій, -

В С Т А Н О В И В:

12 грудня 2013 року Інспекція з питань захисту прав споживачів в Одеській області звернулась до суду з позовом до Приватного підприємства "Час піцца", в якому просила стягнути з Приватного підприємства "Час піцца" штраф за порушення законодавства про рекламу в розмірі 4000 грн. до Державного бюджету України.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 21.05.2013 року фахівцями Інспекції під час здійснення контролю за дотриманням законодавства України про рекламу був встановлений факт розповсюдження з боку ПП «Час піцца» на зовнішній рекламній конструкції типу «тривіжн», розташованою за адресою: м.Одеса, Південна дорога, 4, реклами, що не відповідає ч.1.ст.15 Закону України «Про рекламу», згідно якої реклама послуг, що надаються з використанням електрозв'язку, в тому числі телефонного, при розповсюдженні її в рекламних засобах має містити точну інформацію про платне чи безоплатне використання каналу телефонного зв'язку при наданні рекламованої послуги і вартість однієї хвилини телефонного зв'язку при отриманні послуги у відповідному регіоні. Ця інформація подається шрифтом не менше половини розміру шрифту, яким подано номер телефону, що використовується для надання рекламованої послуги. Проте реклама відповідача даної інформації не містила.

27.05.2013 року Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області відповідачу надіслано вимогу за №1936/8, якою запропоновано надати до Інспекції у триденний робочий строк з дня отримання даної вимоги наступні документи: свідоцтво про державну реєстрацію, свідоцтво платника податку, макет замовлення, письмові пояснення, документальне підтвердження вартості виготовлення, розповсюдження реклами (договори, акти виконаних робіт, рахунки, платіжні документи). Дана вимога була отримана ПП «Час піцца» 13.06.2013 року. 25.06.2013 року Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області відповідно до Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №693 від 26.05.2004 року, був складений Протокол про порушення законодавства про рекламу №55 від 25.06.2013 року. 03.07.2013 року Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області прийнято рішення про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу №55 від 03.07.2013 року у відповідності до вимог п.11 Постанови КМУ «Про порядок накладання штрафів за порушення законодавства України про рекламу» від 26.05.2004 року № 693. Листом за №2514/8 від 03.07.2013 року Інспекція з питань захисту прав споживачів в Одеській області повідомила ПП «Час піцца» про проведення засідання стосовно порушення ПП «Час піцца» законодавства про рекламу 24.07.2013 року о 10:15 годині за адресою м. Одеса, вул.Канатна, 83, каб. 1110. 24.07.2013 року Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області складено протокол засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу №55/1 від 24.07.2013 року щодо порушення чинного законодавства України про рекламу. 29.07.2013 року позивачем на підставі матеріалів справи та протоколу засідання №55/1 від 24.07.2013 року прийнято Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу №50 від 29.07.2013 року в розмірі 4000 грн., яке було направлено відповідачу листом №2981/8 від 31.07.2013 року та отримано ПП «Час піца» 05.08.2013 року. До теперішнього часу Інспекцією не отримано від ПП «Час піцца» відомостей про сплату штрафу за порушення законодавства про рекламу або оскарження вищеприйнятого рішення.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити з наведених підстав.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав, вважаючи рішення Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу №50 від 29.07.2013 року в розмірі 4000 грн. необґрунтованим та протиправним, посилаючись на обов'язок виконавця послуг з виготовлення рекламної продукції дотримуватися законодавства про рекламу під час виготовлення цієї продукції. Тому відповідач у задоволенні позовних вимог просив відмовити у повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та надані докази, всебічно та повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 15 травня 2013 року між ПП "Час піцца" (замовник) та ВАТ «Победа» (виконавець) укладено договір рекламного обслуговування №12/05/13. Згідно п.2.1 Договору, виконавець за дорученням замовника зобов'язується проводити рекламні кампанії в інтересах замовника на спеціальних конструкціях, а замовник зобов'язується прийняти та оплатити такі послуги в порядку та на умовах, передбачених договором. Пунктом 2.2 договору передбачено, що всі умови проведення рекламної кампанії, а саме: тип спеціальних конструкцій, адресна программа, період та вартість рекламної кампанії, а також особливі умови проведення рекламної кампанії, обговорюються стронами в додатках до вказаного договору.

Згідно Акту № ПР-0000075 здачі-прийняття робіт (надання послуг), підписаного 31.05.2013 року ПП "Час піцца" (замовником) та ВАТ «Победа» (виконавцем), виконавцем були проведені роботи по рахунку № 103 від 31.05.2013 року (розміщення на рекламній конструкції), вартість робіт 800 грн.

Відповідно до преамбули Закону України «Про захист прав споживачів» даний Закон регулює відносини між споживачами товарів (робіт, послуг) і виробниками, виконавцями, продавцями в умовах різних форм власності, встановлює права споживачів та визначає механізм реалізації державного захисту їх прав.

Відповідно до статті 5 даного Закону спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють державний контроль за дотриманням законодавства України про захист прав споживачів у центральних і місцевих органах виконавчої влади та суб'єктами господарської діяльності, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право, зокрема: одержувати від суб'єктів господарської діяльності, що перевіряються, безоплатно копії необхідних нормативних документів та інші відомості, які характеризують якість товарів (робіт, послуг), сировини, матеріалів, комплектуючих виробів, що використовуються для виробництва цих товарів (виконання робіт, надання послуг); подавати до суду позови щодо захисту прав споживачів; накладати на суб'єкти господарської діяльності сфери торгівлі, громадського харчування і послуг, в тому числі на громадян-підприємців, стягнення, передбачені статтею 23 цього Закону, в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України (пункт 13 частини першої статті 5 Закону).

Згідно п.1 Положення про Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів, ствердженого Указом Президента України від 13.04.2011 року №465/2011, Держспоживінспекція України входить до системи органів виконавчої влади і реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів. Держспоживінспекція України є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів. Згідно п.3 цього Положення, основними завданнями Держсгюживінспекції України є реалізація державної політики у сферах державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері; державного ринкового нагляду; державного нагляду за додержанням технічних регламентів, стандартів, норм і правил; внесення на розгляд Міністра пропозицій щодо формування державної політики у сферах діяльності Держспоживінспекції України.

Згідно ч.1 ст.26 Закону України «Про рекламу», контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, - щодо захисту прав споживачів реклами.

Судом встановлено, що 21.05.2013 року фахівцями Інспекції під час здійснення контролю за дотриманням законодавства України про рекламу був встановлений факт розповсюдження з боку ПП «Час піцца» на зовнішній рекламній конструкції типу «тривіжн», розташованій за адресою: м.Одеса, Південна дорога, 4, реклами, яка не відповідає ч.1.ст.15 Закону України «Про рекламу». Згідно даної норми закону, реклама послуг, що надаються з використанням електрозв'язку, в тому числі телефонного, при розповсюдженні її в рекламних засобах має містити точну інформацію про платне чи безоплатне використання каналу телефонного зв'язку при наданні рекламованої послуги і вартість однієї хвилини телефонного зв'язку при отриманні послуги у відповідному регіоні. Ця інформація подається шрифтом не менше половини розміру шрифту, яким подано номер телефону, що використовується для надання рекламованої послуги.

Проте, в порушення вимог ч.1 ст.15 Закону України «Про рекламу» зовнішня рекламна конструкція відповідача не містила інформації про платне чи безоплатне використання каналу телефонного зв'язку при наданні рекламованої послуги і вартість однієї хвилини телефонного зв'язку при отриманні послуги у відповідному регіоні.

27.05.2013 року Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області в порядку п.2 ст.26 Закону України «Про рекламу» було прийнято вимогу за №1936/8, якою запропоновано надати до Інспекції у триденний робочий строк з дня отримання даної вимоги наступні документи: свідоцтво про державну реєстрацію, свідоцтво платника податку, макет замовлення, письмові пояснення, документальне підтвердження вартості виготовлення, розповсюдження реклами (договори, акти виконаних робіт, рахунки, платіжні документи).

Вказана вимога була отримана ПП «Час піцца» 13.06.2013 року, про що свідчить копія повідомлення про вручення поштового відправлення від 13.06.2013 року.

25.06.2013 року Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області відповідно до Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 693 від 26.05.2004 року, був складений протокол про порушення законодавства про рекламу №55 від 25.06.2013 року.

03.07.2013 року Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області прийнято рішення про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу №55 від 03.07.2013 року у відповідності до вимог п.11 Постанови КМУ «Про порядок накладання штрафів за порушення законодавства України про рекламу» від 26.05.2004 року № 693.

Листом за №2514/8 від 03.07.2013 року Інспекція з питань захисту прав споживачів в Одеській області повідомила ПП «Час піцца» про проведення засідання стосовно порушення ПП «Час піца» законодавства про рекламу 24.07.2013 року о 10:15 годині за адресою м. Одеса, вул.Канатна, 83, каб. 1110.

24.07.2013 року Інспекцією з питань захисту прав споживачів в Одеській області складено протокол засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу №55/1 від 24.07.2013 року щодо порушення відповідачем ч.1 ст.15 Закону України «Про рекламу», а саме: реклама послуг, що надаються з використанням електрозв'язку, в тому числі телефонного, при розповсюдженні її в рекламних засобах не містила інформації про платне чи безоплатне використання каналу телефонного зв'язку при наданні рекламованої послуги і вартість однієї хвилини телефонного зв'язку при отриманні послуги у відповідному регіоні.

29.07.2013 року позивачем на підставі матеріалів справи та протоколу засідання №55/1 від 24.07.2013 року прийнято Рішення про накладення штрафу на відповідача за порушення законодавства про рекламу №50 від 29.07.2013 року в розмірі 4000 грн., яке було направлено відповідачу листом №2981/8 від 31.07.2013 року та отримано ПП «Час піцца» 05.08.2013 року, про що свідчить копія повідомлення про вручення поштового відправлення від 05.08.2013 року.

Згідно ч.1 ст.15 Закону України «Про рекламу», реклама послуг, що надаються з використанням електрозв'язку, в тому числі телефонного, при розповсюдженні її в рекламних засобах має містити точну інформацію про:

-зміст рекламованої послуги; вартість рекламованої послуги;

- вікові та інші обмеження, встановлені законодавством і виробником послуги щодо кола споживачів рекламованої послуги;

- платне чи безоплатне використання каналу телефонного зв'язку при наданні рекламованої послуги і вартість однієї хвилини телефонного зв'язку при отриманні послуги у відповідному регіоні;

- повне ім'я, найменування, адресу надавача рекламованої послуги.

Ця інформація подається шрифтом не менше половини розміру шрифту, яким подано номер телефону, що використовується для надання рекламованої послуги.

Виходячи зі змісту вищенаведеної норми права, предметом її правового регулювання є розміщення реклами послуг, що надаються з використанням електрозв'язку, в тому числі телефонного. До інших видів реклами вимоги цієї норми права не застосовуються.

Відповідно до ст.901 Цивільного Кодексу України, головною ознакою послуги є те, що вона споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності.

Таким чином, суд вважає, що під наданням послуги з використанням електрозв'язку слід розуміти споживання особою певного блага в результаті вчинення виконавцем послуги певних дій або діяльності безпосередньо в момент використання електрозв'язку,

З фотофіксації зовнішньої рекламної конструкції типу «тривіжн», розташованої за адресою: м. Одеса, Південна дорога, 4, вбачається, що об'єктом реклами виступає послуга з доставки піцци із застосуванням телефонного зв'язку, зміст реклами зводиться до пропозиції замовити послугу з доставки піци, наведений у рекламі номер телефону є засобом, за допомогою якого надається послуга з доставки.

Проте, в порушення ч.1 ст.15 Закону України «Про рекламу» вказана рекламна конструкція відповідача не містила інформації про платне чи безоплатне використання каналу телефонного зв'язку при наданні рекламованої послуги і вартість однієї хвилини телефонного зв'язку при отриманні послуги у відповідному регіоні.

Згідно зі ст.27 Закону України «Про рекламу» на рекламодавців, винних у недотриманні вимог щодо змісту реклами накладається штраф у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдженої реклами.

Відповідно до п.20 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого Постановою кабінету Міністрів від 26.05.2004 року №693, сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства. Суб'єкт господарювання у 3-денний термін після сплати штрафу повинен письмово повідомити державний орган у справах захисту прав споживачів, який наклав стягнення, зазначивши номери та дати платіжних доручень, за якими сплачено штраф.

Згідно з ч. 1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позивач правомірно застосував до відповідача штраф за порушення законодавства про рекламу в розмірі 4000 грн., рішення про накладення якого відповідачем оскаржено не було, а тому є чинним. Сума штрафу відповідачем не сплачена.

За таких обставин, суд вважає вимоги позивача законними та обгрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 7-9, 11, 69, 71, 86, 159-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області - задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства "Час піцца" (65053, м.Одеса, вул.Мелитопольська, 11, код ЄДРПОУ 37224408) штраф за порушення законодавства про рекламу в розмірі 4000 грн. (чотири тисячі гривень) до Державного бюджету Українина р/р 31110106700009, МФО 828011 в ГУ ДКСУ в Суворовському районі, одержувач ГУДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, КБК 21081100.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції - протягом 10 днів з дня проголошення постанови, а у разі застосування судом ч.3 ст.160 КАС України, - протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили у разі неподання апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Повний текст постанови виготовлено 25 грудня 2013 року.

Суддя: В.В.Андрухів

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2013
Оприлюднено08.01.2014
Номер документу36415885
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/8498/13-а

Постанова від 25.12.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні