8.1.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 грудня 2013 року Справа № 812/10119/13-а
приміщення суду за адресою: 91055, м. Луганськ, вул. Поштова, 1
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Агевич К.В., розглянувши в м. Луганську в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно - епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 4583,08 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника,-
ВСТАНОВИВ:
03 грудня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно - епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 4583,08 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що державний заклад «Краснодонська міжрайонна санітарно - епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України зареєстрований виконавчим комітетом Краснодонської міської ради Луганської області 31.12.1997 і внесено в Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України під номером 1 387 105 0009 000520. Відповідач є платником податків і зборів та перебуває на податковому обліку в Краснодонській ОДПІ. Підприємство має заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість в розмірі 4583,08 грн., яка складається з штрафної санкції - 4583,08 грн. Заборгованість державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно - епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України по вказаному податку виникла та утворилась внаслідок несплати сум узгоджених податкових зобов'язань.
Відповідно до ст. 59 Податкового кодексу України органами державної податкової служби відповідачу було надіслано податкову вимогу форми «Ю» від 29.01.2013 №19. Однак, вжиті заходи не призвели до погашення податкового боргу.
На підставі викладеного, позивач просив стягнути з державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно - епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України суму штрафної санкції з податку на додану вартість в розмірі 4583,08 грн.
Ухвалою від 06 грудня 2013 року відкрито провадження за вказаним адміністративним позовом та призначено до розгляду у скороченому провадженні. Одночасно запропоновано відповідачу у 10 денний строк з дня одержання ухвали про відкриття провадження надати на адресу Луганського окружного адміністративного суду заперечення проти позову та необхідні документи або письмову заяву про визнання позову. Копію ухвали надіслано сторонам.
18 грудня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду повернувся корінець поштового відправлення із відміткою про вручення адресату 13 грудня 2013 року (арк. справи 19).
20 грудня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду від державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно - епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України надійшли пояснення, відповідно до яких зазначено наступне. Згідно наказу Міністерства охорони здоров'я України від 21.09.2012 за №176-0 "Про ліквідацію бюджетних закладів, установ, що належать до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України", аналогічного наказу ДЗ "Луганська обласна санітарно-епідеміологічна станція" МОЗ України від 24.09.2012 за №184 "Про ліквідацію державних санепідзакладів Луганської області» ДЗ "Краснодонська міжрайонна санітарно - епідеміологічна станція Луганської області" МОЗ України з 29 грудня 2012 року рахується ліквідованою, правонаступника не має. Усі кошти, які знаходилися на розрахункових рахунках ДЗ "Краснодонська міжрайонна санітарно - епідеміологічна станція Луганської області" згідно Постанови Кабінету Міністрів України №681 від 11.09.2013 «Деякі питання діяльності Міністерства охорони здоров'я та Державної санітарно - епідеміологічної служби» та листа МОЗУ №10.03.68/3124/30464 від 02.10.2013 і електронного листа ДЗ «Луганська обл. СЕС» МОЗУ перераховані на розрахункові рахунки ДЗ "Луганська обласна санітарно-епідеміологічна станція" МОЗ України. Для погашення податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 4583,08 грн. ліквідаційна комісія ДЗ «Краснодонська міжрайонна санітарно - епідеміологічна станція Луганської області» МОЗУ звернулась до ДЗ "Луганська обласна санітарно-епідеміологічна станція" МОЗУ з проханням вишукання коштів для сплачування податкового боргу. Відповідач зазначив, що при отриманні коштів податковий борг буде скасовано.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядку скороченого провадження, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі з огляду на наступне.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Частина 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, основним завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
В судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що державний заклад «Краснодонська міжрайонна санітарно - епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України зареєстрований виконавчим комітетом Краснодонської міської ради Луганської області в якості юридичної особи 31.12.1997, дата та номер останньої реєстраційної дії 26.11.2009 №1 387 105 0009 000520, на підтвердження чого було видане свідоцтво серії А00 №704628 про державну реєстрацію юридичної особи (арк. справи 5-6).
Відповідач перебуває на податковому обліку в Краснодонській ОДПІ Луганської області ДПС.
Податковий борг з податку на додану вартість складається з суми штрафної санкції податкових повідомлень-рішень, а саме:
податкове повідомлення - рішення форми «Ш» №0003821503 від 28.08.2013 в розмірі 4549,08 грн. (арк. справи 12), яке винесене на підставі акта документальної невиїзної перевірки своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету №158/15-309/01983223 від 23.08.2013, в ході якої було встановлено порушення відповідачем п. 57.1 та п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України, а саме несвоєчасно сплачено податок на додану вартість за вересень 2012 року в розмірі 5346,50 грн., суму податкового повідомлення - рішення №0000372240 від 21.11.2012 в розмірі 35358,40 грн. та суму податкового повідомлення - рішення №0000342240 від 10.10.2012 в розмірі 4785,90 грн. Відповідальність за вказане порушення законодавства передбачена п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України, в результаті чого, застосовано штрафну санкцію в розмірі 4549,08 грн. (при затримці в оплаті самостійно визначених зобов'язань до 30 календарних днів включно - 10% від суми несвоєчасно сплачених податкових зобов'язань, де сума складає 45490,80 грн., а 10% - це 45490,80 грн./10=4549,08 грн.).
Податкове повідомлення - рішення форми «Ш» №0003821503 від 28.08.2013 в розмірі 4549,08 грн. було надіслано Краснодонською ОДПІ на адресу відповідача, яке отримано головою ліквідаційної комісії Черних О.В. 20.09.2013;
- податкове повідомлення - рішення форми «Ш» №0003811503 від 28.08.2013 в розмірі 34,00 грн. (арк. справи 13), яке винесене на підставі акта документальної невиїзної перевірки своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету №158/15-309/01983223 від 23.08.2013, в ході якої було встановлено порушення відповідачем п. 57.1 та п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України, а саме несвоєчасно сплачено податок на додану вартість за листопад 2012 року в розмірі 170,00 грн. Відповідальність за вказане порушення законодавства передбачена п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України, в результаті чого, застосовано штрафну санкцію в розмірі 34,00 грн. (при затримці в оплаті самостійно визначених зобов'язань до 30 календарних днів - 20% від суми несвоєчасно сплачених податкових зобов'язань, де сума складає 170,00 грн., а 20% - це 170 грн./5=34,00 грн.);
Податкове повідомлення - рішення форми «Ш» №0003811503 від 28.08.2013 в розмірі 34,00 грн. було надіслано Краснодонською ОДПІ на адресу відповідача, яке отримано головою ліквідаційної комісії Черних О.В. 20.09.2013.
Грошове зобов'язання відповідача з податку на додану вартість у загальному розмірі 4583,08 грн. також підтверджується зворотнім боком облікової картки відповідача (арк. справи 17).
Підпунктом 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий встановлено, що борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пункт 59.4 ст. 59 ПК України визначає, податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.87.2 ст. 87 ПК України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно з п.95.1 ст.95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 ст.95 ПК України встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Згідно з п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, що позивачем на адресу відповідача надсилалась податкова вимога форми «Ю» від 29.01.2013 № 19 у сумі 6884,85 грн., яку отримано уповноваженою особою відповідача 20.08.2013 (арк. справи 11). Зазначену вимогу, відповідачем у встановленому законодавством порядку, оскаржено не було.
На час розгляду адміністративної справи, штрафна санкція з податку на додану вартість у розмірі 4583,08 грн. відповідачем не сплачена.
Крім того, судом встановлено, що згідно наказу Міністерства охорони здоров'я України від 21.09.2012 за №176-О проводиться ліквідація відповідача. Головою ліквідаційної комісії призначений Черних О.В., установа знаходиться в стані припинення на час розгляду справи в суді.
Згідно положень статті 80 Цивільного кодексу України юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Юридична особа наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю. Цивільна правоздатність (здатність мати цивільні права та обов'язки) юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Відповідно до ч.6 статті 59 Господарського кодексу України, суб'єкт господарювання ліквідується, зокрема: у разі визнання його в установленому порядку банкрутом, крім випадків, передбачених законом.
Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності. Такий запис вноситься лише після затвердження ліквідаційного балансу відповідно до вимог цього Кодексу та подання головою ліквідаційної комісії або уповноваженою ним особою документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичною особою - підприємцем у порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (ч.7 статті 59 ГК України).
При цьому, після ухвалення постанови про визнання його банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, до закінчення процедури ліквідації та виключення юридичної особи з ЄДР, у суб'єкта господарювання можуть виникати нові зобов'язання зі сплати податків і зборів.
Отже, за відсутністю факту виключення з ЄДРПОУ шляхом внесенням до державного реєстру запису про припинення суб'єкта господарювання, він має цивільну правоздатність, може відповідати за своїми зобов'язаннями до моменту виключення підприємства з ЄДР та не звільнений від покладених на нього обов'язків, в тому числі щодо сплати штрафної санкції з податку на додану вартість.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно - епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 4583,08 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, документально обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, відповідають чинному законодавству і такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, а також те, що позивач відповідно до статті 5 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VІ «Про судовий збір» від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 105, 158-163, 167, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно - епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України про стягнення податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 4583,08 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника - задовольнити повністю.
Стягнути з державного закладу «Краснодонська міжрайонна санітарно - епідеміологічна станція Луганської області» Міністерства охорони здоров'я України (ідентифікаційний код 01983223) на користь Державного бюджету України суму штрафної санкції з податку на додану вартість у розмірі 4583,08 грн. (чотири тисячі п'ятсот вісімдесят три гривні 08 коп.)
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною та підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя К.В. Агевич
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.12.2013 |
Оприлюднено | 08.01.2014 |
Номер документу | 36416537 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.В. Агевич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні