Постанова
від 25.12.2013 по справі 813/8351/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 грудня 2013 року м.Львів № 813/8351/13

14 год. 48 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сподарик Н.І., за участі секретаря судового засідання Гуменюк В.М., представника позивача Лесняк -Іглінської Н.Ю., представника відповідача Січевич І.М., розглянув відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Територіальне управління Держгірпромнагляду у Львівській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Орлан-Транс-Груп» в особі Львівської філії товариства з обмеженою відповідальністю «Орлан-Транс-Груп» про застосування заходів реагування,

постановив:

Територіальне управління Держгірпромнагляду у Львівській області звернулося до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Орлан-Транс-Груп» в особі Львівської філії товариства з обмеженою відповідальністю «Орлан-Транс-Груп» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до відповідача, а саме: зобов'язати товариство з обмеженою відповідальністю «Орлан-Транс-Груп» в особі Львівської філії товариства з обмеженою відповідальністю «Орлан-Транс-Груп» повністю зупинити виконання зварювальних робіт суб'єктом господарювання до усунення відповідачем порушень по акту перевірки.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що як встановлено внаслідок проведеної перевірки, були виявлені порушення вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю працюючих, а саме: відсутній дозвіл на виконання зварювальних робіт, зварювальники не пройшли періодичну атестацію підтвердження рівня професійної кваліфікації і продовження терміну дії посвідчення на допуск до виконання зварювальних робіт, що є порушенням норм ст. ст. 13,18 Закону України «Про охорону праці». Зупинення виконання зварювальних робіт, відповідно до ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», допускається тільки на підставі постанови адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Позиція відповідача викладена у запереченні проти позову від 25.11.2013 року, де вказано, що відповідачем розпочато роботу з державним підприємством «Державний експертно-технічний центр» по отриманню дозволу на виконання зварювальних робіт на виконання вимог п.23 Додатка 2 постанови Кабінету міністрів України № 1107 від 26.10.2011 року». Представник відповідача у судовому засіданні не заперечував проти наявності порушень щодо зварювальних робіт. Просив суд відмовити у задоволенні позову, оскільки розпочато роботу по отриманню дозволу на виконання зварювальних робіт.

Суд, розглянуши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши долучені до матеріалів справи докази, оцінивши їх в сукупності та встановив наступні фактичні обставини справи.

З 21.10.2013 року по 25.10.2013 року Державна інспекція нагляду у машинобудуванні, на транспорті та у зв'язку територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області відповідно до наказу територіального управління Держгірпромнагляду у Львівській області від 18.09.2013 р. № 645, у присутності уповноважених осіб відповідача - головним державним інспектором з охорони праці Стащишиним Володимиром Михайловичем проведено планову перевірку дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки на зварювальній та механічній дільницях товариства з обмеженою відповідальністю «Орлан-Транс-Груп» в особі Львівської філії товариства з обмеженою відповідальністю «Орлан-Транс-Груп».

За наслідками перевірки складено акт № 10-8/31 від 25.10.2013 року (далі - акт перевірки) (а.с.8-10).

В акті перевірки зазначено, що під час проведення перевірки були виявлені порушення вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю працюючих, а саме:

відсутній дозвіл на виконання зварювальних робі, чим порушено вимогу постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 р. № 1107 згідно з п.23 Додатка 2 «Перелік видів робіт підвищеної небезпеки» Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки».

зварювальники не пройшли періодичну атестацію підтвердження рівня професійної кваліфікації і продовження терміну дії посвідчення на допуск до виконання зварювальних робіт згідно Наказу Державного комітету України по нагляду за охороною праці від 19.04.1996 р. № 61.

Оскільки господарська діяльність підприємства пов'язана із порушенням вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, територіальне управління Держгірпромнагляду у Львівській області, з метою повністю зупинити виконання зварювальних робіт, у порядку ст. 182-2 КАС України звернулася з даним позовом до суду.

При вирішенні даного спору, суд керувався наступними нормами законодавства:

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Територіальне управління Держгірпромнагляду у Львівській області керується Положенням про територіальне управління Держгірпромнагляду у Львівській області, затвердженого наказ «Держгірпромнагляду України від 02.12.2011 р. № 186-к (далі - Положення ).

До повноважень територіального управління, відповідно до ч. 7 п.4 Положення, віднесено здійснення державного нагляду за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю.

Закон України «Про охорону праці» від 14.10.1996 року № 2694-ХІІ (далі - Закон № 2694-ХІІ) визначає основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні.

Відповідно до ст. 4 Закону № 2694-ХІІ визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до п. 1.4 Положення, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників.

Відповідно до ст. 13 Закону № 2694-ХІІ, роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

Згідно з частиною п'ятою статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.

Відповідно до ч. 6 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Внаслідок проведеної у жовтні 2013 року планової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Орлан-Транс-Груп» в особі Львівської філії товариства з обмеженою відповідальністю «Орлан-Транс-Груп», позивачем виявлені порушення вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю працюючих, що є порушенням норм ст. ст. 13,18 Закону України «Про охорону праці».

Представник відповідача у судовому засіданні не заперечував проти наявності порушень щодо зварювальних робіт. Просив суд відмовити у задоволенні позову, оскільки розпочато роботу по отриманню дозволу на виконання зварювальних робіт. Проте жодних доказів не надав на обґрунтування своїх доводів.

Зважаючи на наведені вище обставини справи та норми законодавства суд вважає, що позовні вимоги Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Львівській області є обґрунтованими, документально підтвердженими, тому даний позов слід задовольнити повністю.

На підставі ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України підлягають відшкодуванню з державного бюджету України понесені позивачем судові витрати у виді судового збору.

Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163, 167 АС України, суд -

постановив:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Зобов'язати товариство з обмеженою відповідальністю «Орлан-Транс-Груп» в особі Львівської філії товариства з обмеженою відповідальністю «Орлан-Транс-Груп» (м. Київ, вул. Жмеринська,30 код ЄДРПОУ 30221264) зупинити виконання зварювальних робіт суб'єктом господарювання до усунення недоліків по акту перевірки.

Стягнути з державного бюджету на користь Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України (м. Львів, пл. Міцкевича,8; ідентифікаційний код 38008247) 68 (шістдесят вісім) грн. 82 коп. сплаченого судового збору.

Апеляційну скаргу на постанову суду першої інстанції може бути подано протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, виготовленої в повному обсязі. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 30 грудня 2013 року.

Суддя Сподарик Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.12.2013
Оприлюднено09.01.2014
Номер документу36416911
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/8351/13-а

Постанова від 25.12.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 08.11.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 08.11.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні