Постанова
від 18.12.2013 по справі 823/3753/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2013 року 11 годин 50 хвилин, м. Черкаси справа № 823/3753/13-а

Черкаський окружний адміністративний суд у складі: судді - Трофімової Л.В., за участі секретаря - Роя О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу №823/3753/13-а № 823

за позовом державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління Міндоходів у Черкаській області (надалі - ДПІ у м. Черкасах) [представник позивача Юревич С.В. - за довіреністю]

до товариства з обмеженою відповідальністю «Республіканський центр Репродуктивної медицини» (надалі - ТОВ «Республіканський центр Репродуктивної медицини») [представник відповідача - не з'явився]

про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством, прийняв постанову.

ДПІ у м. Черкасах, звернувшись до суду з адміністративним позовом, просить припинити юридичну особу - ТОВ «Республіканський центр Репродуктивної медицини» у зв'язку із наявністю в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним місцезнаходженням.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, звернувся з клопотанням про розгляд справи без його участі.

Відповідач у судове засідання свого представника не направив, письмових заперечень до суду не надіслав.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що позов належить задовольнити з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 55 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV (надалі - Кодекс № 436-IV) суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність. Суб'єктами господарювання є: господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку. Кодексом № 436-IV (ст. 19) встановлено обов'язок усіх суб'єктів господарювання здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.

ТОВ «Республіканський центр Репродуктивної медицини» зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності 27.08.2004 (ідентифікаційний код 33018030). Згідно витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням ТОВ «Республіканський центр Репродуктивної медицини» є: вул. Байди Вишневецького, 13, м. Черкаси, Черкаська область, 18002.

Згідно довідки від 03.06.2013 №20979/16-117 (а.с. 5) відповідача узято на облік як платника податків в ДПІ у м. Черкасах - 03.09.2004. Відповідно довідки від 07.06.2013 (а.с. 6) у відповідача заборгованості зі сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) не має.

ДПІ у м. Черкасах у обґрунтування позову подано до суду витяг з ЄДР станом на 18.12.2013, де у графі «дані про реєстраційні дії» зазначено: «внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою; 18.12.2012 10261050001000261; ОСОБА_2; Виконавчий комітет Черкаської міської ради».

Відносини у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (надалі за текстом - Кодекс № 2755-VI).

Відповідно до пп. 3 п. 1 ст. 16 Кодексу №2755-VI платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Спеціальним законом, що регулює відносини у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців є Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року №755-IV (надалі за текстом - Закон №755-IV).

Частиною 1 ст. 33 Закону №755-IV передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.Стаття 38 Закону №755-IV передбачає порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи. Частиною 2 вказаної статті передбачено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи є, зокрема, наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним місцезнаходженням.

За приписами пп. 37 п. 1 ст. 20 та ст. 67 Кодексу №2755-VI контролюючі органи мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду про припинення юридичної особи.

Відповідно до ч. 5 ст. 38 Закону №755-IV суд призначає у рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

Частиною 7 ст. 38 Закону №755-IV передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

Згідно з ч. 1 ст. 36 Закону №755-IV для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові документи, передбачені цією частиною та частиною 2 цієї статті. Відповідно до ч. 12 ст. 36 Закону №755-IV за відсутності підстав для залишення документів, що подано для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи. Законом №755-IV (ч. 13 ст. 36) визначено, що строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати одного робочого дня з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Суд зазначає, що склад комісії з припинення та порядок її роботи у даній категорії справ законодавством прямо не передбачено. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС України передбачено можливість застосування аналогії закону (подібні правовідносини) та аналогії права (конституційних принципів і загальних засад права). Суд вважає за необхідне створення ліквідаційної комісії під головуванням керівника ТОВ «Республіканський центр Репродуктивної медицини» Євтушевського В.І. за участі засновників: ОСОБА_4 (02002, АДРЕСА_1, розмір внеску до статутного фонду - 10 250 грн.), ОСОБА_5 (21000, АДРЕСА_2, розмір внеску до статутного фонду 114 750 грн.) та встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.

Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону №755-IV суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Враховуючи право суб'єкта публічної адміністрації на звернення до суду про припинення юридичної особи та наявність запису в Єдиному державному реєстрі про відсутність юридичної особи за вказаним місцем знаходження, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що належить задовольнити.

Спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, підстави для стягнення судових витрат згідно ч. 4 ст. 94 КАС України відсутні.

Керуючись ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «Республіканський центр Репродуктивної медицини» (18002, Черкаська область, м. Черкаси, пров. Байди Вишневецького, 13, ідентифікаційний код 33018030).

Призначити головою ліквідаційної комісії керівника товариства з обмеженою відповідальністю «Республіканський центр Репродуктивної медицини» Євтушевського Володимира Івановича.

Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.

Копію цієї постанови направити державному реєстратору реєстраційної служби Черкаського міського управління юстиції для виконання вимог, визначених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України після закінчення строку подання апеляційної скарги, що може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня складання постанови в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 20 грудня 2013р.

Суддя Л.В.Трофімова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2013
Оприлюднено30.12.2013
Номер документу36418101
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/3753/13-а

Ухвала від 11.12.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 04.12.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Постанова від 18.12.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 26.11.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні