Постанова
від 16.12.2013 по справі 826/18555/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16 грудня 2013 року № 826/18555/13-а

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Васильченко І.П., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовомПрокуратури Дарницького району міста Києва в інтересах держави в особі державного підприємства Національної енергетичної компанії "Укренерго" до Приватного акціонерного товариства "Виробничо-будівельна фірма "Берест" простягнення штрафу, встановив:

Прокуратура Дарницького району міста Києва звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва в інтересах держави в особі державного підприємства Національної енергетичної компанії "Укренерго" з позовом до приватного акціонерного товариства "Виробничо-будівельна фірма "Берест" про стягнення штрафу.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення Закону України "Про електроенергетику", Закону України "Про теплопостачання" відповідачем не сплачений штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики в сумі 5100,00 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27.11.2013 року відкрито скорочене провадження у справі в порядку статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Через відділ документообігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян Окружного адміністративного суду міста Києва від відповідача надійшли письмові заперечення на адміністративний позов. Відповідач зазначив, що позивачем неправомірно винесено стосовно нього припис, оскільки ПрАТ "ВБФ «Берест" не є споживачем теплової енергії, а тому вимоги припису - усунути порушення вимог Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж, до нього не можуть бути висунуті. Так, позивач звертає увагу, що ПрАТ «ВБФ "Берест" було споживачем теплової енергії на підставі Договору № 9176099 на постачання теплової енергії у гарячій воді від 01.07.2002 року. Проте, 05.02.2009 року на підставі звернення позивача до енергопостачальної організації Структурного відокремленого Підрозділу "Енергозбут Київенерго" постачання теплової енергії у будівлю за адресою: м. Київ, просп. Голосіївський, буд. № 118 було припинено, про що енергопостачальною організацією було виписано наряд № 157 від 05.02.2009 року. Крім того, згідно листа ПАТ "Київенерго" від 30.11.2012 р. № 93/12/6479 "Про надання інформації" теплопостачання після відключення не відновлювалося.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши докази, наявні у справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, судом встановлено наступне.

На підставі Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Закону України "Про теплопостачання" Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у м. Києві проведена позапланова перевірка відповідача на предмет виконання суб'єктами господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, а саме: Припис від 02.10.2012 року № 08/12-12-745.

За результати проведеної перевірки винесено акт перевірки (протокол) № 08/12-02-50 А/П від 20.03.2013 року, зазначений акт надіслано на адресу ПрАТ "ВБФ «Берест" та отримано його уповноваженою особою останнього, про що свідчить копія повідомлення про вручення поштового відправлення.

На підставі акту перевірки (протоколу) видано припис № 08/12-02-127 від 20.03.2013 року, яким зобов'язано відповідача усунути виявлені порушення вимог чинного законодавства.

Про виконання припису відповідача зобов'язано повідомити державне підприємство Національну енергетичну компанію "Укренерго" до 20.06.2013 року.

На підставі Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Закону України "Про електроенергетику", Закону України "Про теплопостачання" та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії проведена позапланова перевірка ПрАТ "ВБФ «Берест" на предмет виконання суб'єктами господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, а саме: Припис № № 08/12-02-127 від 20.03.2013 року.

За результати проведеної перевірки позивачем винесено акт перевірки (протокол) № 08/12-02-139 А/П від 08.08.2013 року, яким встановлено ухиляння відповідача від виконання вимог припису № 08/12-02-127 від 20.03.2013 року.

19.08.2013 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду винесено постанову № 08/12-02-137 про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання в розмірі 5100,00 грн. Постанова надіслана відповідачу та отримана уповноваженою ним особою, про що свідчать копія повідомлення про вручення поштового відправлення.

Підставою для винесення відповідачем зазначеної постанови про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання стали результати проведеної перевірки ПрАТ "ВБФ «Берест".

Відповідно до статті 9 Закону України "Про електроенергетику" державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.

Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж.

Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Положеннями статті 9 Закону України "Про електроенергетику" встановлено, що державні інспектори з енергетичного нагляду мають право видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж; складати в установленому законом порядку протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення. Таке ж право закріплене і в пункті 11 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії.

Частина четверта статті 26 Закону України "Про електроенергетику" встановлює, що споживач енергії несе відповідальність за шкоду, заподіяну енергопостачальнику внаслідок невідповідності технічного стану електроустановок споживача та/або схеми живлення споживача вимогам нормативно-технічних документів, згідно з умовами договору.

Згідно пункту 2 частини 1 статті 31 Закону України "Про теплопостачання" суб'єкти господарювання несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у вигляді штрафу у розмірі трьохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Таким чином, підставою для накладення штрафу є ухилення від виконання або несвоєчасне виконання приписів Держенергонагляду.

На виконання статті 27 Закону України "Про електроенергетику" та статті 31 Закону України "Про теплопостачання" Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року № 1312 затверджено Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання (далі- Положення). Дане Положення визначає порядок накладення Національною комісією регулювання енергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства у сфері електронерегетики та сфері теплопостачання.

Відповідно до статті 27 Закону України "Про електроенергетику" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою.

Пунктом 2 Положення встановлено, що штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи, технічного стану та організації експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж і споживання енергії; ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Відповідно до пункту 3 Положення накладати на суб'єктів господарювання штрафи мають право: НКРЕ; державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж; державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.

У пункті 5 Положення зазначено, що старші державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарювання штрафи за правопорушення, передбачені в абзаці другому та абзаці третьому пункту 2 цього Положення.

Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду (пункт 8 Положення).

Відповідно до статті 31 Закону України "Про теплопостачання" суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф у п'ятнадцятиденний термін із дня отримання постанови про його накладання.

Враховуючи, що припис № 08/12-02-127 від 20.03.2013 року відповідачем не виконаний та не оскаржений, позивачем винесена постанова № 08/12-02-137 від 19.08.2013 року про накладення штрафу за порушення законодавства за невиконання зазначеного припису, яка в свою чергу також не оскаржена.

Суд не бере до уваги твердження позивача, що на нього не поширюються Правила технічної експлуатації теплових установок і мереж, порушення норм яких зобов'язано позивача усунути.

Так, Правила технічної експлуатації теплових установок і мереж (далі - Правила), поширюються на суб'єктів відносин у сфері теплопостачання (в тому числі, які мають власні джерела теплопостачання), що займаються виробництвом, передачею та постачанням теплової енергії, або є споживачами теплової енергії незалежно від їхньої відомчої належності та форм власності, що є складовою частиною системи заходів щодо організації виробництва, перетворення, постачання та споживання теплової енергії.

Відповідно до Закону України "Про електроенергетику" споживачі енергії - суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю.

Споживачем теплової енергії відповідно до розділу 4 Правил - є юридична або фізична особа (територіально відокремлений цех, будівельний майданчик тощо), яка використовує теплову енергію на підставі договору або від власних джерел теплопостачання.

Відповідно до статті 26 Закону України "Про електроенергетику" споживання енергії можливе лише на підставі договору з енергопостачальником. Споживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії. Безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач. Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.

В поданих відповідачем запереченнях зазначено, що ПрАТ «ВБФ "Берест" було споживачем теплової енергії на підставі Договору № 9176099 на постачання теплової енергії у гарячій воді від 01.07.2002 року. Проте, 05.02.2009 року на підставі звернення позивача до енергопостачальної організації Структурного відокремленого Підрозділу "Енергозбут Київенерго" постачання теплової енергії у будівлю за адресою: м. Київ, просп. Голосіївський, буд. № 118 було припинено, про що енергопостачальною організацією було виписано наряд № 157 від 05.02.2009 року. Так в матеріалах справи відсутні докази, які свідчили б про припинення дії зазначеного договору.

Суд звертає увагу, що постанова про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання відповідачем не оскаржена.

Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що позовні вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 69, 70, 71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

постановив:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з приватного акціонерного товариства "Виробничо - будівельна фірма "Берест" (код ЄДРПОУ 02403446) в дохід Державного бюджету України штраф в сумі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп. на р/р № 31119106700008, банк: Головне Управління Державної казначейської служби України у місті Києві, МФО 820019, код ЄДРПОУ 37975298, одержувач: Управління Державної казначейської служби у Подільському районі міста Києва, код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.П. Васильченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.12.2013
Оприлюднено31.12.2013
Номер документу36449864
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/18555/13-а

Постанова від 16.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні