Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 грудня 2013 р. Справа №805/17057/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Михайлик А.С. при секретарі судового засідання Михайлюк Х.Г. розглянув у відкритому судовому засіданні в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу
за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
до державного закладу «Вузлова лікарня станції Іловайськ ДП «Донецька залізниця»
про стягнення коштів в сумі 8 273,94 грн.
за участю:
від позивача: Камардінова Ю.О. (дов. № 01-14-2618 від 15.11.2011 року)
від відповідача: Полунін О.І. (голов. лікар), Косяченко Н.М. (дов. № 711 від 09.12.2013 року)
Позивач, Донецьке обласне відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд), звернулось до суду з адміністративним позовом до державного закладу «Вузлова лікарня станції Іловайськ ДП «Донецька залізниця» про стягнення коштів в сумі 8 273,94 грн.
Заборгованість відповідача утворилась у зв'язку із неповерненням Фонду в повному обсязі неправомірно витрачених коштів та несплати суми штрафних санкцій, визначених рішеннями Фонду про повернення коштів та застосування штрафних санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зав'язку із тимчасовою втратою працездатності № 70 від 29 серпня 2013 року та про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів фонду № 5 від 10 жовтня 2013 року.
В судовому засіданні представник позивача надала пояснення аналогічні викладеним в позові, просила суд задовольнити позов.
Представники відповідача у судовому засіданні надали заперечення, із викладеною в них незгодою із заявленим позовом. В обґрунтування безпідставності вимог позивача представники відповідача в судовому засіданні зазначили, що установою своєчасно передані до органів державної казначейської служби платіжні доручення на повернення коштів та штрафних санкцій згідно рішення позивача № 70 від 29 серпня 2013 року, проте, з незалежних від відповідача причин зазначені кошти казначейською службою не перераховані. З тих самих підстав представники відповідача наполягали на протиправності застосування до установи штрафних санкцій згідно рішення № 5 від 10 жовтня 2013 року.
Дослідивши наявні в матеріалах справи документи та заслухавши пояснення представників сторін, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Державний заклад «Вузлова лікарня станції Іловайськ ДП «Донецька залізниця» (далі - Лікарня або відповідач) є юридичною особою, ідентифікаційний код - 01112534, зареєстрований 24 грудня 1997 року, до Єдиного державного реєстру відомості про юридичну особу включені 30 травня 2005 року, номер запису 1 279 120 0000 000206, що підтверджується документами справи. Відповідач обліковується у Донецькій міській виконавчій дирекції Донецького обласного Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності як страхувальник на підставі заяви від 13 грудня 2001 року (арк. справи 7).
В період з 28 серпня по 29 серпня 2013 року позивачем проведено перевірку повноти нарахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності та обґрунтованості їх витрачання, про що складений акт № 530 від 29 серпня 2013 року (арк. справи 12-17). В ході перевірки дотримання відповідачем порядку використання коштів Фонду, направлених на виплату допомоги та надання соціальних послуг застрахованим особам за період з 01 липня 2012 року по 01 липня 2013 року, встановлено порушення порядку використання коштів Фонду в сумі 6 410,88 грн., про що зазначено в акті. Так, згідно викладеного в акт,і в порушення пункту 2 статті 53 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», відповідачем помилково враховувалися робочі, а не календарні дні при розрахунку середньоденної допомоги по лікарняним листкам. Зокрема, по листку № 181624 з 20 березня 2013 року по 23 липня 2013 року, виданого на ім'я ОСОБА_4, порушено порядок використання коштів Фонду в сумі 1 816,92 грн., та по листку № 842955 з 25 березня 2013 року по 28 липня 2013 року, виданого на ім'я ОСОБА_5, порушено порядок використання коштів Фонду в сумі 4 593,96 грн.
29 серпня 2013 року на підставі акту № 530 від 29 серпня 2013 року Фондом прийнято рішення № 70, яким відповідача зобов'язано перерахувати кошти в сумі 9616,32 грн., з яких сума неправомірно витрачених страхових коштів за період з 01 січня 2011 року в розмірі 6 410,88 грн. та штраф у розмірі 50 % від суми неправомірно витрачених страхових коштів за період після 01 січня 2011 року в розмірі 3 205,44 грн. (арк. справи 18).
17 вересня 2013 року зазначене рішення отримано особисто в.о. головного бухгалтера Лікарні ОСОБА_6, про що є відмітка на зворотному боці рішення № 70 від 29 серпня 2013 року, наявного у матеріалах справи (зворот. бік арк. справи 18).
10 жовтня 2013 року позивачем прийнято рішення № 5, яким до відповідача за несвоєчасне повернення коштів згідно рішення № 70 від 29 серпня 2013 року до відповідача застосовані штрафні санкції в сумі 779,94 грн. та пеня в сумі 94,00 грн. Наведене рішення отримано уповноваженою особою відповідача 11 жовтня 2013 року (арк. справи 22).
Відносини, що склалися між сторонами, врегульовані Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням».
Відповідно до ст. 9 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" (далі - Закон № 2240) фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів.
Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 2 Закону № 2240 Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є страховиком.
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону № 2240 страховик має право проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.
Порядок проведення перевірок Фондом визначений Постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності «Про затвердження Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження» від 22 жовтня 2010 року № 29 (далі - Інструкції № 29).
Відповідно до п. 4.1 Інструкції № 29 за матеріалами акта перевірки та результатами розгляду заперечень страхувальника (за їх наявності) керівник органу Фонду або його заступник приймає рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій до страхувальника відповідно до Закону № 2240.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 30 Закону № 2240 страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.
За змістом викладеного в акті перевірки № 530 відповідачем порушені вимоги статті 53 Закону України № 2240, що призвело до порушення порядку використання кошті в фонду в сумі 6410,88 грн., внаслідок чого позивачем прийнято рішення № 70 від 29 серпня 2013 року про повернення коштів фонду разом із застосованими штрафними санкціями. Рішення № 70 від 29 серпня 2013 року не оскаржувалось відповідачем.
Частиною 2 статті 22 Закону № 2240 передбачено зобов'язання страхувальника та інших отримувачів коштів Фонду у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього Закону.
Платіжними дорученнями № U2660898 від 27 вересня 2013 року на суму 1 816,92 грн. та № 304 від 10 жовтня 2013 року на суму 399,40 грн. відповідач частково перерахував кошти в рахунок погашення боргу за рішенням № 70 від 29 серпня 2013 року (арк. справи 23-24). Залишок неповернутих відповідачем коштів фонду та несплачених штрафних санкцій згідно рішення №70 від 29 серпня 2013 року складає 7400,00 грн.
Доводи відповідача про погашення ним в повному обсязі всієї суми заборгованості за рішенням № 70 судом не приймаються, оскільки відповідні докази надходження коштів на рахунки фонду в матеріалах справи відсутні.
Згідно з п. п. 2, 3 ч. 1 ст. 30 Закону № 2240 за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Через непогашення суми заборгованості за рішенням № 70 від 29 серпня 2013 року, позивачем 10 жовтня 2013 року прийнято рішення № 5, яким за несвоєчасне повернення коштів фонду застосований штраф та нараховано пеню в загальній сумі 873,94 грн.
Посилання відповідачів на неправомірність прийняття зазначеного рішення судом не приймаються, оскільки будь-які документи щодо скасування рішення № 5 від 10 жовтня 2013 року чи інші, які б свідчили про втрату ним чинності, в матеріалах справи відсутні.
На день судового розгляду за відповідачем обліковується заборгованість в сумі 8 273,94 грн., з яких згідно рішення № 70 від 29 серпня 2013 року в сумі 7400,00 грн. та згідно рішення № 5 від 10 жовтня 2013 року - 873,94 грн., що відповідає розміру заявлених вимог.
Частиною 3 ст. 30 Закону № 2240 передбачено, що своєчасно не сплачені та не відшкодовані страхові кошти відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону і фінансові санкції, передбачені частиною першою цієї статті, стягуються із страхувальника, іншого отримувача коштів Фонду у дохід Фонду в порядку, встановленому законом.
Дослідивши наявні в матеріалах справи документи, враховуючи встановлені судом обставини, суд дійшов висновку про те, що адміністративний позов Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності підлягає задоволенню в повному обсязі.
На підставі положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 104-107, 121-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 181, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до державного закладу «Вузлова лікарня станції Іловайськ ДП «Донецька залізниця» про стягнення коштів в сумі 8 273,94 грн., - задовольнити повністю.
Стягнути з державного закладу «Вузлова лікарня станції Іловайськ ДП «Донецька залізниця» на користь Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість по коштах Фонду в сумі 8 273,94 грн. (вісім тисяч двісті сімдесят три грн. 94 коп.) на транзитний рахунок Макіївської міської виконавчої дирекції у Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 25609160855001 у ПАТ КБ "Надра", м. Київ, Центр, ЄДРПОУ 26081160, МФО 380764.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складений та підписаний 13 грудня 2013 року.
Суддя Михайлик А.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2013 |
Оприлюднено | 08.01.2014 |
Номер документу | 36466102 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Михайлик А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні