Постанова
від 16.12.2013 по справі 805/16933/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 грудня 2013 р. Справа № 805/16933/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ткаченко Т.С., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лотос ЛД» про стягнення коштів з рахунків у банківських установах в рахунок погашення податкового боргу у розмірі 510,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Слов'янська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області звернулися до Донецького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лотос ЛД» про стягнення коштів з рахунків у банківських установах в рахунок погашення податкового боргу у розмірі 510,00 грн.

В обґрунтування заявлених вимог позивачем зазначено, що за Товариством з обмеженою відповідальністю «Лотос ЛД» обліковується сума податкового боргу у розмірі 510,00 грн., який утворився у зв'язку з застосуванням контролюючим органом до останнього штрафних санкцій за подання з помилками податкової звітності про суми доходів з податку на доходи фізичних осіб на підставі податкового повідомлення-рішення. Оскільки відповідачем добровільно суму податкового боргу до бюджету не сплачено, посилаюсь на норми Податкового кодексу України, Слов'янська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області просили суд стягнути зазначену суму боргу у судовому порядку.

16.12.2013 р. через відділ діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду від позивача надійшла заява, в якій останні просить суд розглянути справу за відсутності його представника, та додаткові докази по справі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час і місце розгляду справи відповідач повідомлявся належним чином з дотриманням вимог ст. ст. 33-36 Кодексу адміністративного судочинства України.

Приймаючи до уваги положення ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, та ч. 1 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом, а також ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних в ній доказів.

З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Лотос ЛД» зареєстроване як юридична особа 07.09.2007 року, код ЄДРПОУ 35192385 та перебуває на обліку в Слов'янській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області як платник податків з 10.09.2007 року за № 5736.

Як вбачається з матеріалів справи, за Товариством з обмеженою відповідальністю «Лотос ЛД» рахується податковий борг з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 510,00 грн.

Так, 21.05.2013 р. Слов'янською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Донецькій області було проведено камеральну перевірку податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю «Лотос ЛД». За результатами вказаної перевірки контролюючим органом було складено акт № 2041/17-111 від 21.05.2013 р. камеральної перевірки податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, яким встановлено, що в порушення п.п.16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 р. № 1020, ТОВ «Лотос ЛД» подано з помилками звітний Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за 4 квартал 2012 року (реєстр. № 46983 від 11.02.2013 р.), що підтверджується уточнюючим Податковим розрахунком форми № 1ДФ за 4 квартал 2012 року (реєстр. № 1300009105 від 30.04.2013 р.), яким податковим агентом внесено наступне коригування: в графі 3 «сума виплаченого доходу» розрахунку змінено значення «132800» на «87800».

На підставі вказаного акту контролюючим органом було складено податкове повідомлення-рішення № 0005481703 від 12.07.2013 року, яким товариству нараховано штрафні (фінансові) санкції на суму 510,00 грн. Дане податкове повідомлення - рішення було отримано відповідачем та останнім в адміністративному порядку не оскаржувалося.

Разом із тим, станом на час розгляду справи судом суму штрафних санкцій відповідачем до бюджету не сплачено.

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України. Зокрема, кодекс визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України встановлено обов'язок платників податків подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Пунктом 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України передбачено, що неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.

Як свідчать матеріали справи, за подання податкової звітності про суми доходів про суми доходів з податку на доходи фізичних осіб із помилками контролюючим органом відповідачу нараховані штрафні санкції у розмірі 510,00 грн.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

В порушення вищенаведених правових норм, нараховану контролюючим органом суму грошового зобов'язання у передбачений законодавством термін відповідачем до бюджету сплачено не було.

В силу пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Таким чином, сума податкового боргу з податку на доходи фізичних осіб становить 510,00 грн., що підтверджується зворотнім боком облікової картки платника податків.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Так, з метою погашення податкового боргу на адресу відповідача було направлено податкову вимогу форми Ю від 27.08.2013 р. № 65-15 на суму 510,00 грн.

Дана вимога вважається отриманою відповідачем.

Відомостей щодо оскарження вказаної вимоги матеріали справи не містять.

Також, 03.09.2013 року контролюючим органом було прийнято рішення про опис майна у податкову заставу та складено акт опису майна № 3454/17-4 від 03.09.2013 р.

Отже, заходи, прийняті контролюючим органом щодо стягнення податкової заборгованості, не призвели до її погашення.

Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами (п. 87.1, п. 87.2 ст. 87 ПК України).

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 95.1. ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги (п. 95.2. ст. 95 Податкового кодексу України).

Згідно з п. 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконанняконтролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, виходячи із змісту заявлених вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог та стягнення з відповідача суми податкового боргу у розмірі 510,00 грн.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 2-11, 69-71, 94, 98, 112, 158-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Донецький окружний адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лотос ЛД» про стягнення коштів з рахунків у банківських установах в рахунок погашення податкового боргу у розмірі 510,00 грн. - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Лотос ЛД» (код ЄДРПОУ 35192385) до місцевого бюджету м. Слов'янська (р/р 33216800700075, код платежу 11010100, одержувач - УДКСУ м. Слов'янська Донецької області, банк отримувача - ГУДКСУ в Донецькій області, МФО 834016, код ЄДРПОУ 37803368) кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують платника податків, в рахунок погашення податкового боргу з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 510 (п'ятсот десять) грн. 00 коп.

Постанова прийнята, складена і підписана у нарадчій кімнаті 16 грудня 2013 року.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд у порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Ткаченко Т.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2013
Оприлюднено08.01.2014
Номер документу36466305
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/16933/13-а

Ухвала від 28.11.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ткаченко Т.С.

Постанова від 16.12.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ткаченко Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні