Постанова
від 27.12.2013 по справі 805/18263/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 грудня 2013 р. Справа №805/18263/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12 год. 35 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддя: Куденков К.О.

при секретарі: Афоніній Г.Р.

за участю:

представника позивача: Воропаєв І.О., Чибарь Д.Г.

представників відповідача: Осипенко М.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву 1 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Бердянський кабельний завод» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

ВСТАНОВИВ:

1 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (надалі - позивач, ДПРЗ-1) звернувся до суду із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Бердянський кабельний завод» (надалі - відповідач, ТОВ «ТД «БКЗ») про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді повної заборони експлуатації складського приміщення за адресою: м. Донецьк, пр.Червоногвардійський, буд.6, та адміністративно-офісних приміщень за адресою: м. Донецьк, пр.Червоногвардійський, 44б, шляхом їх знеструмлення з опечатуванням пристроїв відключення джерел електропостачання, зобов'язання відповідача негайно припинити експлуатацію складського приміщення за адресою: м. Донецьк, пр.Червоногвардійський, буд.6, та адміністративно-офісних приміщень за адресою: м. Донецьк, пр.Червоногвардійський, 44б, з урахуванням наданих заяв про уточнення позовних вимог.

Також, позивач просить покласти виконання та контроль виконання судового рішення на 1 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області

Позовні вимоги мотивовані виявленням у ході проведення позапланової перевірки ТОВ «ТД «БКЗ» порушень вимог законодавства з пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, що є підставою для заборони експлуатації складського та адміністративно - офісних приміщень ТОВ «ТД «БКЗ».

У судовому засіданні від 27.12.2013р. представники позивача адміністративний позов, з урахуванням заяв про уточнення позовних вимог, підтримали та просили позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Відповідач надав письмові заперечення на позов, якими просив відмовити у задоволенні позовних вимог, зазначив, що ТОВ «ТД «БКЗ» не є власником будівлі адміністративно-побутового корпусу, розташованої за адресою: 83076, м. Донецьк, пр-т.Красногвардійський, буд.44б, а є орендатором декількох приміщень будівлі, а саме, приміщень кабінетів №1, №3 та №4, що знаходяться на другому поверсі будівлі загальною площею 163,3 кв.м. Також зазначив, що складського приміщення за вказаною адресою взагалі не має. Зазначає, що орендні відносини між відповідачем та ТОВ «Арена» припинені. Відмічає, що строк усунення виявлених порушень згідно припису №635 від 09.12.2013р., - до 30.01.2014р., не сплинув. Також, зазначає, що позивачем не обґрунтовано та не доведено виникнення загрози шкоди життю та здоров'ю людей, що є основною вимогою для застосування зупинення роботи підприємства.

Представник відповідача у судовому засіданні від 27.12.2013р. проти позовних вимог, з урахуванням заяв про уточнення позовних вимог, заперечував, просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову, дійшов наступних висновків.

На підставі наказу №153 від 04.12.2013р. та посвідчення на проведення перевірки №853 від 06.12.2013р. посадовими особами позивача у період з 06.12.2013р. по 09.12.2013р. проведено позапланову перевірку додержання (виконання) законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту ТОВ «ТД «БКЗ», про що складено відповідний акт перевірки від 09.12.2013р. №581.

Судом встановлено, що вказана перевірки проведена з метою контролю щодо виконання відповідачем припису №492 від 22.10.2013р.

Згідно акта перевірки від 09.12.2013р. №581, встановлені наступні порушення вимог законодавства, а саме: - не подано для реєстрації в органах ДСНС декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки; - вогнегасники не встановлено шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього горця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для їх повного відкривання; - відсутній запас пожежних сповіщувачів, який повинен становити не менше 10% від кількості змонтованих; - відсутній акт прийняття в експлуатацію установки пожежної сигналізації; - відсутній договір на здійснення технічного обслуговування установки пожежної сигналізації; - на об'єкті не ведеться експлуатаційна документація стосовно утримання установки пожежної сигналізації; - сигнал від приймально-контрольного пристрою автоматичної пожежної сигналізації н виведено на пульт централізованого спостереження пожежної охорони; - не встановлено протипожежні двері з межею вогнестійкості ЕІ 30 в приміщенні електрощитової (згідно ДБН В 1.1 - 7 - 2002 п.4.13); - вихід на покрівлю не влаштовано через протипожежний люк 2-го типу (згідно ДБН В 1.1 - 7 - 2002 п.6.6); - приміщення серверної не обладнано системою автоматичного пожежогасіння; - приміщення складу не обладнано установкою пожежної сигналізації; - приміщення складу не обладнано автоматичною установкою пожежогасіння; - відсутній акт прийняття в експлуатацію протипожежних дверей а приміщенні газової котельні; - не організовано проведення ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки, не складено повідомлення про результати ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки; - не забезпечено працюючий персонал об'єкта засобами захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів.

Вказаний акт підписано представником відповідача без зауважень та отримано відповідачем 09.12.2013р.

Позивачем направлено до відповідача припис №635 від 09.12.2013р. про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту, до 30.01.2014р.

Вказаний припис отримано представником відповідача 09.12.2013р.

Згідно пояснень представників сторін, на момент розгляду цієї справи порушення, які зазначені в акті перевірки від 09.12.2013р. №581 та приписі №635 від 09.12.2013р. - не усунуті у повному обсязі.

Відповідачем до суду надано договір оренди №124911С від 30.12.2011р., укладений між ТОВ «Арена» ЛТД, у якості орендодавця, та ТОВ «ТД «БКЗ», у якості орендаря, згідно п.1.1 якого орендодавець передає, а орендар приймає в тимчасову власність приміщення кабінетів №1, №3 і №4, які знаходяться на 2-му поверсі будівлі адміністративно-побутового корпусу, загальною площею 163,3 кв.м., розташованого за адресою: 83076, м. Донецьк, пр.Красногвардійський, буд.44-Б.

Згідно додаткової угоди №1 від 25.12.2013р. до договору оренди №124911С від 30.12.2011р. сторони припинили дію договору оренди №124911С від 30.12.2011р. за взаємною згодою з 25.12.2013р. На виконання вказаної додаткової угоди складено акт приймання-передачі від 25.12.2013р.

Також, між ТОВ «Арена» ЛТД, у якості орендодавця, та ТОВ «Торговий дім «Бердянський кабельний завод», у якості орендаря, укладено договір оренди №125011С від 30.12.2011р., п.1.1. якого встановлено, що орендодавець передає, а орендар приймає в тимчасове користування частини приміщення 1 просвіту Головного корпусу цеха КПД та Контори виконроба загальною площею 306,5 м.кв. будівлі, яка розташована за адресою: 83076, м. Донецьк, проспект Красногвардійський, 6.

Додатковою угодою №1 від 25.12.2013р. до договору оренди №125011С від 30.12.2011р., припинено дію договору оренди №125011С від 30.12.2011р. за взаємною згодою з 25.12.2013р. На виконання вказаної додаткової угоди складено акт приймання-передачі від 25.12.2013р.

До суду надана копія технічного паспорта на будівлю за адресою: м. Донецьк, пр.Красногвардійський, буд.44-Б, із якої вбачається відсутність складських приміщень.

Із пояснень представників сторін вбачається, що будівля зі складськими приміщеннями, яка була перевірена посадовими особами позивача, та яка використовується відповідачем, знаходиться за адресою: м. Донецьк, проспект Красногвардійський, 6.

Згідно пояснень представників позивача, при проведені перевірки посадових осіб позивача не було повідомлено про окрему поштову адресу у будівлі зі складськими приміщеннями.

Також, із пояснень представників сторін вбачається, що будівлі, які розташовані за адресою: 83076, м. Донецьк, проспект Красногвардійський, 6 та м. Донецьк, пр.Красногвардійський, буд.44-Б знаходяться у користуванні різних суб'єктів господарської діяльності.

Згідно відомостей з веб-сайту Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, доступ до якого впроваджено на підставі Наказу Міністерства юстиції України від 14.12.2012 № 1846/5 «Про затвердження Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012р. за № 2105/22417, Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Бердянський кабельний завод» зареєстровано у якості юридичної особи, ідентифікаційний код: 20332460, місцезнаходження: 83076, Донецька область, м. Донецьк, пр.Красногвардійський, буд.44Б, засновниками юридичної особи зазначено ОСОБА_4 та ОСОБА_5.

Крім того, у відомостях з веб-сайту Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, зазначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Арена» ЛТД зареєстровано у якості юридичної особи, місцезнаходження: 83076, Донецька область, м. Донецьк, пр.Красногвардійський, буд.44Б, засновниками юридичної особи зазначено ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_5, ОСОБА_7.

Згідно пояснень представника відповідача, Бухало В.В., який є директором Товариства з обмеженою відповідальністю «Арена» ЛТД, у ТОВ «ТД «БКЗ» відповідальний за охорону праці.

Із пояснень представника відповідача вбачається, що майно ТОВ «ТД «БКЗ» продовжує перебувати у наведених приміщеннях.

Доказів здійснення підприємницької діяльності в приміщеннях за іншою адресою, достатніх для господарських потреб ТОВ «ТД «БКЗ», - до суду не надано.

Суд вважає, що незважаючи на припинення дії договору оренди №125011С від 30.12.2011р. та договору оренди договору оренди №124911С від 30.12.2011р., з урахуванням встановлених в цій справі обставин, наявні підстави вважати, що позивач фактично продовжує використовувати наведені приміщення.

Статтею 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено, що державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст.47 Кодексу цивільного захисту України, державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", цього Кодексу та інших законодавчих актів.

За приписами ч.1 ст.64 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Відповідно до пунктів 1, 11, 12 ч.1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Пунктом 1 Положення «Про Державну службу України з надзвичайних ситуацій», затвердженого Указом Президента України від 16 січня 2013 року N 20/2013, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).

ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.

Згідно п.6 вказаного Положення, ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (скорочена назва - ГУ ДСНС України у Донецькій області) (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі - ДСНС України) у Донецькій області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, про що зазначено у п.1 Положення «Про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області», затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013р. №3.

Згідно п.7 вказаного Положення, Головне управління здійснює свої повноваження як безпосередньо, так і через підпорядковані підрозділи, територіальні органи нижчого рівня (у разі їх утворення в установленому законодавством порядку), а також контроль за їх діяльністю.

1 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (код ЄДРПОУ: 38264656) є державним пожежно-рятувальним підрозділом зі статусом державної аварійно-рятувальної служби, про що зазначено в п.1.1 Положення «Про 1 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області», затвердженого наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 22.05.2013р. №279.

Пунктом 1.3 вказаного положення встановлено, що ДПРЗ-1 підпорядковується ГУ ДСНС України у Донецькій області. Оперативне управління ДПРЗ-1 здійснюється Донецьким міським управлінням ГУ ДСНС України у Донецькій області.

Відповідно до розділу 3 Положення «Про 1 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області», затвердженого наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 22.05.2013р. №279, основними завданнями ДПРЗ-1 є, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб (окрім підрозділів сфери управління ДСНС України) на території відповідної адміністративної одиниці, проведення інших заходів, спрямованих на попередження виникнення НС та пожеж, мінімізації їх наслідків.

ДПРЗ-1 відповідно до покладених на нього завдань, серед іншого, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, іншими суб'єктами господарювання незалежно від форм власності, а також громадянами України, іноземцями і особами без громадянства, складає акти перевірок, видає приписи, розпорядження по усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, у межах компетенції виносить постанови та приписи про застосування запобіжних заходів.

Пунктами 1, 4, 6, 10 ч.1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання.

За приписами ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

На підставі наведеного, у зв'язку з встановленням позивачем порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, суд вбачає наявність достатніх підстав для застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації окремих приміщень.

При цьому як, встановлено під час судового розгляду справи, перевіркою встановлені порушення, які впливають на експлуатацію приміщень, якими відповідач фактично користувався.

До суду надані договори оренди, із яких вбачається, що відповідач користувався частиною приміщення 1 просвіту Головного корпусу цеха КПД та Контори виконроба загальною площею 306,5 м.кв. будівлі, яка розташована за адресою: 83076, м. Донецьк, проспект Красногвардійський, 6, та адміністративно-офісними приміщеннями кабінетів №1, №3 та №4, які знаходяться на другому поверсі будівлі адміністративно-бутового корпуса, загальною площею 163,3 кв.м., які розташовані за адресою: 83076, м. Донецьк, проспект Красногвардійський, б. 44 Б.

Таким чином, заходи реагування у вигляді зупинення експлуатації окремих приміщень можуть бути застосовані тільки відносно вказаних приміщень, оскільки до суду не надано жодних доказів та представниками позивача не наведено жодних посилань щодо користування відповідачем іншими приміщеннями у вказаних будівлях.

Відповідно до ч.1 ст.257 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб'єктів владних повноважень можуть бути покладені обов'язки щодо забезпечення виконання рішення.

Враховуючи встановлені у розділі 3 Положення «Про 1 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області» основні завдання ДПРЗ-1 та у розділі 4 вказаного Положення права та обов'язки ДПРЗ-1, суд вважає за можливе покласти на 1 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області обов'язок щодо забезпечення виконання постанови суду по даній справі.

Щодо встановлення способу та порядку виконання судового рішення шляхом знеструмлення та опечатування пристрої відключення джерел енергопостачання, суд зазначає, що позивачем не наведено обґрунтування наведеного способу виконання судового рішення.

Враховуючи необхідність усунення виявлених перевіркою порушень, наявність майна позивача у вказаних приміщеннях, належність вказаних приміщень ТОВ «Арена» ЛТД щодо якого не проводилась перевірка, а також покладення обов'язку виконання судового рішення на позивача, - суд вбачає відсутність достатніх підстав для встановлення способу та порядку виконання судового рішення шляхом знеструмлення та опечатування пристрої відключення джерел енергопостачання.

Щодо позовних вимог в частині зобов'язання відповідача негайно припинити експлуатацію приміщень, суд зазначає наступне.

Пунктом 10 ч.1 ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Враховуючи висновок суду щодо вжиття заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації окремих будівель, суд вбачає відсутність відстав для задоволення позовних вимог в частині зобов'язання відповідача негайно припинити експлуатацію приміщень, оскільки такий обов'язок виникає на підставі наведеного законодавчого припису.

Щодо посилань відповідача на припинення дії договорів оренди та відсутність у позивача права власності на наведені приміщення, суд зазначає наступне.

Частиною першою ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ч.1 ст.51 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що діяльність із забезпечення техногенної безпеки є складовою виробничої, експлуатаційної та іншої діяльності відповідних посадових осіб і працівників підприємств, установ, організацій. Ця вимога відображається у відповідних статутах або положеннях.

За приписами ч.2 та ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях.

Забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

На підставі наведеного, враховуючи завдання і обов'язки суб'єктів господарювання, які передбачені ст.20 Кодексу цивільного захисту України, суд вважає, що обов'язок відповідача з забезпечення пожежної та техногенної безпеки з метою недопущення загрози життю та здоров'ю людей, у тому числі своїх працівників, виникає незалежно від підстав користування приміщеннями.

Припинення на момент розгляду справи дії договорів оренди не спростовує фактичне використання позивачем наведених приміщень.

Згідно пояснень представника позивача, у наведених приміщеннях залишається майно ТОВ «ТД «БКЗ», юридичною адресою відповідача є: м. Донецьк, проспект Красногвардійський, б. 44 Б, доказів наявності у відповідача інших приміщень та здійснення господарської діяльності за іншою адресою - до суду не надано.

Враховуючи викладене, суд вважає, що формальне припинення договорів оренди не може бути підставою для відмови у задоволені позовних вимог щодо зупинення експлуатації окремих приміщень до усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

При цьому, суд зазначає, що встановлення правових підстав використання приміщень має значення при вирішенні питання про притягнення до відповідальності за не усунення виявлених порушень, але не звільняє фактичного користувача таких приміщень від покладених на нього обов'язків у сфері цивільного захисту.

Встановлений приписом №635 від 09.12.2013р. строк усунення виявлених порушень не спростовує необхідність вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

На підставі викладеного, суд вбачає наявність достатніх підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 2, 11, 17, 69-72, 88, 94, 158-163, 167, 183-2, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов 1 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Бердянський кабельний завод» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити частково.

Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Бердянський кабельний завод» (ідентифікаційний код: 20332460; 83076, м. Донецьк, проспект Красногвардійський, б. 44 Б) заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації частини приміщення 1 просвіту Головного корпусу цеха КПД та Контори виконроба загальною площею 306,5 м.кв. будівлі, яка розташована за адресою: 83076, м. Донецьк, проспект Красногвардійський, 6, та адміністративно-офісних приміщень кабінетів №1, №3 та №4, які знаходяться на другому поверсі будівлі адміністративно-бутового корпуса, загальною площею 163,3 кв.м., які розташовані за адресою: 83076, м. Донецьк, проспект Красногвардійський, б. 44 Б, - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Покласти на 1 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області обов'язок щодо забезпечення виконання постанови суду по даній справі.

Особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частини проголошено у судовому засіданні 27 грудня 2013 року, складання постанови у повному обсязі - 30 грудня 2013 року.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Куденков К.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.12.2013
Оприлюднено08.01.2014
Номер документу36469251
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/18263/13-а

Постанова від 27.12.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 20.12.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні