ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"19" грудня 2013 р. м. Київ К/9991/2576/11
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
Головуючого, суддіГорбатюка С.А. СуддівГончар Л.Я. Мороз Л.Л. провівши у порядку письмового провадження касаційний розгляд адміністративної справи за позовом Київського міського центру зайнятості до Приватного підприємства "Лікон" (далі - ПП "Лікон") про стягнення штрафу за касаційною скаргою представника ПП "Лікон" Кузь Вікторії Василівни на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 09 листопада 2009 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 23 грудня 2010 року
в с т а н о в и л а :
У липні 2009 року Київський міській центр зайнятості в Окружному адміністративному суді м. Києва пред'явив позов до ПП "Лікон" про стягнення штрафу.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилався на те, що актом перевірки дотримання законодавства України про зайнятість населення від 22 квітня 2009 року № 12/22-ш встановлено недотримання відповідачем приписів пункту 5 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення" щодо своєчасного подання звіту про заплановане вивільнення працівників й, як наслідок, нараховано ПП "Лікон" до сплати штраф в сумі 11 933,52грн., який, незважаючи на письмову вимогу позивача, останнім добровільно сплачений не був.
Просив стягнути з ПП "Лікон" на його користь штраф у сумі 11 933,52грн.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 09 листопада 2009 року, залишеною без зміни ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 23 грудня 2010 року, позов Київського міського центру зайнятості задоволено повністю.
Стягнуто з ПП "Лікон" (код ЄДРПОУ 25588678, р/рах № 26006001966381, МОФ 322012) штраф в сумі 11 933,25 грн. на р/рах № 37179301900001 в ГУДКУ у м. Києві, код ЄДПРОУ 03491091, МОФ 820019.
У касаційній скарзі представника ПП "Лікон" Кузь Вікторії Василівни, посилаючись на порушення судоми норм матеріального та процесуального права, просить рішення скасувати та ухвалити нову постанову про відмову в задоволенні позовних Київського міського центру зайнятості.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на таке.
Судами попередніх інстанцій встановлено, Київський міській центр зайнятості є робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, що діє від імені Фонду та відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", Закону України "Про зайнятість населення", Закону України "Про державну службу", Положення про державну службу зайнятості.
Відповідно до підпункту "ф" пункту 4 Положення про державну службу зайнятості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 24 червня 1991року № 47, державна служба зайнятості відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за дотриманням підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, законодавства про зайнятість населення.
Згідно із підпунктом "л" пункту 8 зазначеного Положення державна служба зайнятості має право стягувати відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" штрафи з підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі, зокрема, неподання або порушення строків подання державній службі зайнятості письмового повідомлення про наступне вивільнення працівників, як це передбачено пунктом 5 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення".
24 квітня 2009 року Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Київського міського центру зайнятості була проведена перевірка ПП "Лікон" з питань додержання вимог законодавства України про зайнятість населення, про що складено акт від 24 квітня 2009 року № 12/22-ш.
Вказаною перевіркою встановлено, що Наказом директора ПП "Лікон" № 1/к від 30 січня 2009 року було звільнено з посад менеджера з міжрегіональних зв'язків ОСОБА_5 за скороченням штатів відповідно до статті 40 Кодексу законів про працю України. Однак, звіт за формою 4-ПН про фактичне вивільнення до центру зайнятості не надходив.
Київський міський центр зайнятості вважає, що ПП "Лікон" порушено вимоги пункту 5 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення".
З урахуванням зазначеного ПП "Лікон" було запропоновано в місячний термін добровільно перерахувати штраф у розмірі 11 933,25 грн. за порушення вимог пункту 5 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення", проте кошти на рахунок Київського міського центру зайнятості не надходили.
Відповідно до пункту 5 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення" при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.
У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.
Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19 грудня 2005 року № 420 було затверджено форму звітності № 4-ПН "Звіт про фактичне вивільнення працівників" та інструкцію щодо його заповнення.
Форму звітності № 4-ПН "Звіт про фактичне вивільнення працівників" підприємства, установи, організації, їх структурні підрозділи та філії незалежно від форми власності, подають до центрів зайнятості за місцем своєї реєстрації як платників страхових внесків з метою інформування про фактичне вивільнення працівників у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням. Дана форма звітності подається у десятиденний термін після фактичного вивільнення працівників.
Суди першої та апеляційної інстанцій, задовольняючи позовні вимоги Київського міського центру зайнятості, правильно виходили із того, що ПП "Лікон" не повідомило за два місяці державну службу зайнятості про заплановане вивільнення працівника ОСОБА_5, та 10 денний строк після вивільнення працівника підприємства не подало відповідний звіт, чим порушили вимоги пункту 5 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення".
Є безпідставним посилання ПП "Лікон" на те, що ОСОБА_5 була звільнена з роботи за власним бажанням, оскільки копії такого наказу у матеріалах справи немає. Водночас про звільнення ОСОБА_5 з займаної посади у зв'язку із зміною організації в виробництві свідчить наказ директора підприємства від 30 січня 2009 року № 1.
Доводи касаційної скарги не спростовують висновки судів та встановлених обставин справи.
Відповідно частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без зміни, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
На підставі викладеного, керуючись статтями 210, 220, 220-1, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,
у х в а л и л а :
Касаційну скаргу представника Приватного підприємства "Лікон" Кузь Вікторії Василівни залишити без задоволення, а оскаржувані постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 09 листопада 2009 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 23 грудня 2010 року в адміністративній справі за позовом Київського міського центру зайнятості до Приватного підприємства "Лікон" про стягнення штрафу - без зміни.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.
Судді Горбатюк С.А.
Гончар Л.Я.
Мороз Л.Л.
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2013 |
Оприлюднено | 31.12.2013 |
Номер документу | 36470396 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Горбатюк С.А.
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Горбатюк С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні