ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 грудня 2013 року м. ПолтаваСправа № 816/7024/13-а
Полтавський окружний адміністративний суд у складі: судді - Бойка С.С., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Садівничого товариства "Расцвет" про стягнення коштів, -
В С Т А Н О В И В:
09 грудня 2013 року Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Садівничого товариства "Расцвет" про стягнення коштів в сумі 3400 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог посилався на те, що у результаті проведеної перевірки технічного стану електричного обладнання Садівничого товариства "Расцвет" відносно відповідача було видано обов'язковий до виконання припис про усунення виявлених в ході обстеження порушень. Вказаний припис Садівничим товариством "Расцвет" у встановлений термін не виконано, за що на відповідача накладено штраф за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 3400 грн., що у добровільному порядку не сплачено.
Позивач явку свого уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач явку свого уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених даною статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
07.07.2011 Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Полтавській області проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду (контролю) на енергетичних об'єктах Садівничого товариства "Расцвет", про що складено акт №7/21-09-0291 (а.с.8-18).
На підставі вказаного акту відносно відповідача винесено припис №07/21-09-0291-2 від 08.07.2011 про усунення виявлених порушень (а.с.19-24).
За результатами проведеної перевірки виконання припису №07/21-09-0291-2 від 08.07.2011 встановлено його невиконання актом перевірки (протоколом) №07/21-09-0441 від 28.11.2011 (а.с.25-28).
28.11.2011 видано припис про усунення виявлених недоліків №07/21-09-0441 (а.с.29-33).
За результатами проведеної перевірки виконання припису №07/21-09-0441 від 28.11.2011 встановлено його невиконання актом перевірки (протоколом) №07/21-09-0659 від 13.04.2012 (а.с. 34-37).
Позивачем 13.04 2012 видано припис про усунення виявлених порушень № 07/21-09-0659 (а.с. 38-42).
Актом перевірки (протоколом) №07/21-09-0166 від 24.05.2013 зафіксовано невиконання вимог припису № 07/21-09-0659 від 13.04.2012 (а.с.43-46).
Старшим державним інспектором з енергетичного нагляду за порушення законодавства про електроенергетику та за ухилення від виконання приписів на відповідача накладено штраф на суму 3400 грн., про що винесено постанову № 07/20-03-20 від 05.06.2013 (а.с.47).
Дану постанову надіслано відповідачу та отримано головою садівничого товариства "Расцвет" Шатохіним Л.І. 10.06.2013, що підтверджується копією повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення (а.с. 48-49).
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" від 16.10.1997 №575/97-ВР та п. 1 Положення "Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України "Про посилення контролю за режимами споживання електричної і теплової енергії" від 07.08.1996 року № 929, державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України.
Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії згідно з наказом Міністерства палива та енергетики України від 03.11.2006 №422 "Про державний енергетичний нагляд" безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд вказаним Положенням, здійснює допоміжні заходи із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та діє у складі державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго".
За приписами частин 2, 3, 4 статті 26 Закону України "Про електроенергетику" від 16.10.1997 року № 575/97-ВР споживач енергії, яким є відповідач, зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії; забезпечувати безпечну експлуатацію енергетичних установок та їх належний технічний стан; несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до положень частини 5 статті 9 зазначеного Закону державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів.
Частиною дев'ятою статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V визначено, що невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.
Згідно з абзацом 2 частини 3 статті. 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
В силу пункту 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 № 1312, суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Судом встановлено, що у добровільному порядку штраф в розмірі 3400 грн. відповідачем у встановлений строк не сплачено, докази оскарження постанови про накладення штрафу в матеріалах справи відсутні.
Частиною шостою статті 27 Закону України "Про електроенергетику" передбачено, що суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.
З огляду на викладене суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Садівничого товариства "Расцвет" (код 23549504) на користь Державного бюджету України штраф у сумі 3400 (три тисячі чотириста) грн. 00 коп. одержувач: р/р 31119106700008 відкритий на УДКС України у Полтавській області, МФО 831019, код ЄДРПОУ 37965850, код платежу до держбюджету 21081100.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя С.С. Бойко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2013 |
Оприлюднено | 08.01.2014 |
Номер документу | 36471577 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.С. Бойко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні