Постанова
від 24.12.2013 по справі 2а-550/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" грудня 2013 р. Справа № 2a-550/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Григорука О.Б.

при секретарі Мельничуку Є.С.

за участю: представник позивача - не з'явився, представника відповідача - Пославського М.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Державної інспекції з контролю за цінами в Івано-Франківській області

до відповідача: Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області

про стягнення економічних санкцій у сумі 165 240,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Державна інспекція з контролю за цінами в Івано-Франківській області звернулася до суду з адміністративним позовом до Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області про стягнення економічних санкцій у сумі 165 240,00 грн.

Позовні вимоги мотивує тим, що при проведенні перевірки відповідача з питань дотримання дисципліни цін при формуванні та застосування тарифів на платні послуги, позивачем виявлено порушення державної дисципліни цін. У зв'язку з чим прийнято рішення від 11.01.2010 року №10, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 110 160 грн. та вилучено 55 080 грн. необґрунтовано одержаної виручки. Однак, рішення відповідачем не виконано, сума штрафних санкцій та вилученої виручки, відповідачем не відшкодована.

Ухвалою суду від 24.03.2010 року провадження у справі зупинено до набрання законної сили рішенням у справі №2а-310/10/0970 за позовом Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області до Державної інспекції з контролю за цінами в Івано-Франківській області про визнання недійсним та скасування припису №14-5.4 р/3 від 11.01.2010 р, претензії №01-17/15 від 11.01.2010 р. та рішення №10 від 11.01.2010 р. Відповідно до ухвали від 04.12.2013 р. провадження у справі поновлено та призначено до судового розгляду.

Судом встановлено, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2011 р. №346 "Про ліквідацію урядових органів" та наказу Міністерства економіки України від 08.06.2011 року №484 "Деякі питання ліквідації Державної інспекції з контролю за цінами та її територіальних органів" Державна інспекція з контролю за цінами та її територіальні органи припинені шляхом ліквідації, без визначення правонаступника. Указом Президента України від 19.01.2012 р. №19 "Про Державну інспекцію України з контролю за цінами" утворено Держцінінспекцію України, як орган, який наділений повноваженнями щодо контролю у спірних правовідносинах. На адресу суду, надійшло клопотання від Держцінінспекції України про розгляд даної справи без участі представника за наявними матеріалами справи.

Представник відповідача щодо заявленого позову заперечив, вважає що Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області діяло відповідно до вимог законодавства, рішення про застосування штрафних санкцій є незаконним та безпідставним.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши подані докази, заслухавши пояснення представника відповідача, судом встановлено наступне.

Відповідно до ст. 13 Закону України "Про ціни і ціноутворення" (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції. Контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України.

Таким урядовим органом контролю станом на момент проведення перевірки була Державна інспекція з контролю за цінами, яка діяла у складі Мінекономіки і підпорядковувалась йому (п.п. 1, 2 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819).

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі посвідчення від 22.12.2009 р. №557, на виконання доручення Прокуратури Івано-Франківської області, Державною інспекцію з контролю за цінами в Івано-Франківській області проведена спільна позапланова перевірка Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області щодо дотримання державної дисципліни цін при встановленні та застосування тарифів на платні послуги, що надаються територіальними органами Міністерства охорони навколишнього природного середовища. За результатами перевірки складено акт №5.4 р/3 від 25.12.2009. Перевіркою встановлено порушення Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області державної дисципліни цін, а саме: застосування тарифів на послуги, які не передбачені переліком платних послуг екологічного характеру, які можуть надаватися територіальними органами Міністерства екології та природних ресурсів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2001 №1430 (а.с. 7 -10)

Згідно ч.1 Наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 19.12.2006 р. № 548, яким затверджено "Положення про Державне управління охорони навколишнього природного середовища в областях, містах Києві та Севастополі та Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі", затвердженого , державне управління охорони навколишнього природного середовища в областях, містах Києві та Севастополі (далі - Управління) є територіальним органом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України і входить до сфери його управління.

Управління в межах своїх повноважень забезпечує реалізацію державної політики в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), забезпечення екологічної та у межах своєї компетенції радіаційної безпеки на відповідній території.

Крім, визначених ч. 4 Положенням про Державне управління охорони навколишнього природного середовища в областях, містах Києві та Севастополі та Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі завдань, Управління відповідно до п 5.8 має право надавати платні екологічні послуги, перелік яких визначений постановою КМУ від 26.10.2001 р. №1430, якою затверджено "Перелік платних послуг екологічного характеру, які можуть надаватися територіальними органами Міністерства екології та природних ресурсі"( у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), серед яких надання консультацій з питань щодо підготовки документації щодо дотримання екологічних вимог об'єктами, що приватизуються.

Проведеною перевіркою виявлено, що Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області надавались платні послуги з порушенням вимог законодавства, а саме надавались платні консультації з питань підготовки документації щодо отримання екологічних вимогах не по об'єктам, що приватизуються, а по тих об'єктах, що вже перебувають у приватній власності. За період з 23.12.2008 р. по 22.12.2009 р. було виявлено аналогічні порушення у 296 випадках (а.с. 11-17), у результаті чого відповідачем було необґрунтовано одержано виручку на суму 55080,0 грн.

Статтею 14 Закону України "Про ціни і ціноутворення", вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки у результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

За матеріалами проведено перевірки, Державною інспекцією з контролю за цінами в Івано-Франківській області прийнято рішення №10 від 11.01.2010 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, яким вирішено вилучити з Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області у дохід бюджету необґрунтовано одержано виручки у розмірі 55080,00 грн. та суму штрафу у розмірі 110 160,00 грн.

Відповідно до матеріалів справи, відповідач не погодившись із вищевказаним рішенням, оскарживши його у судовому порядку.

Так, постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 22.10.2013 року (яка набрала законної сили відповідно до ст. 254 КАС України), скасовано постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.10.2010 року по справі №2а-310/10/0970 за позовом Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області до Державної інспекціє з контролю за цінами в Івано-Франківській області та відмовлено у задоволені позовних вимог щодо визнання недійсним та скасування припису №14-5.4 р/3 від 11.01.2010 р, претензії №01-17/15 від 11.01.2010 р. та рішення №10 від 11.01.2010 р.. Судом досліджувалося питання правомірності прийняття рішення від 11.01.2010 р. № 10 та встановлено, що Державною інспекцією з контролю за цінами в Івано-Франківській області оскаржувані рішення прийнято на підставі, у межах та у спосіб передбачений законодавством.

Частиною 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, визначено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Таким чином, враховуючи те, що рішення позивача про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни №10 від 11.01.2010 є правомірним, на момент розгляду справи будь-яких доказів сплати суми економічних санкцій не надано, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державної інспекції з контролю за цінами в Івано-Франківській області до Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області про стягнення економічних санкцій у розмірі 165240, 00 грн. є обґрунтованими , а позов підлягає до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області, код 05523990, у дохід Державного бюджету України економічні санкції у сумі 165 240 (сто шістдесять п'ять тисяч двісті сорок ) грн. 00 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки передбачені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Григорук О.Б.

Постанова складена в повному обсязі 30.12.2013 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2013
Оприлюднено08.01.2014
Номер документу36473673
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-550/10/0970

Постанова від 24.12.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 22.02.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 24.03.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 10.03.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Постанова від 24.12.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 04.12.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні