Постанова
від 28.11.2013 по справі 808/8541/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2013 року о/об 14 год. 04 хв.Справа № 808/8541/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шаповаловій К.І., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області

до Первинної профспілкової організації Відкритого акціонерного товариства «М'ясокомбінат «М'ясний стандарт»

про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (надалі - позивач або ДПІ у Шевченківському районі м.Запоріжжя) звернулася з адміністративним позовом до Первинної профспілкової організації Відкритого акціонерного товариства «М'ясокомбінат «М'ясний стандарт» (надалі - відповідач) про стягнення з відповідача податкового боргу: у сумі 850 грн. 00 коп. з податку на прибуток організацій і підприємств споживчих кооперативів, кооперативів та громадських об'єднань; у сумі 1530 грн. 00 коп. з податку на прибуток підприємства.

У позові позивачем зазначено, що Первинна профспілкова організація ВАТ «М'ясокомбінат «М'ясний стандарт» має заборгованість перед бюджетом: у сумі 850 грн. 00 коп. з податку на прибуток організацій і підприємств споживчих кооперативів, кооперативів та громадських об'єднань; у сумі 1530 грн. 00 коп. з податку на прибуток підприємств, яка виникла внаслідок не сплати у встановлений законодавством строк зобов'язань, визначених ДПІ у Шевченківському районі м.Запоріжжя.

Від представника позивача надійшла заява про розгляд справи у порядку письмового провадження. Позовні вимоги позивач підтримує у повному обсязі, просить їх задовольнити.

Відповідач у судове засідання не прибув. Про дату, час та місце судового засідання відповідач повідомлявся належним чином.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Згідно з ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про можливість задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Відповідач як юридична особа зареєстрований: 69600, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Димитрова, буд.52. Первинна профспілкова організація ВАТ «М'ясокомбінат «М'ясний стандарт» має ідентифікаційний код 25821583.

1. Згідно Акту №811/10/15/25821583, складеного 11.11.2010 співробітниками ДПІ у Шевченківському районі м.Запоріжжя за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, відповідачем порушено пп.«б» пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який діяв на час виникнення спірних правовідносин) - не подана своєчасно податкова звітність (Декларації з податку на прибуток підприємства з додатками).

За вказане порушення податкового законодавства України ДПІ у Шевченківському районі м.Запоріжжя 19.11.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення №0005211501/0, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 1530 грн. 00 коп., з яких: 00 грн. 00 коп. - основний платіж; 1530 грн. 00 коп. - штрафні (фінансові) санкції.

Відповідачем не надано до суду відомостей про скасування/відміну податкового повідомлення-рішення №0005211501/0 від 19.11.2010.

Відповідно до приписів п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання по сплаті штрафних санкцій є узгодженим і підлягає сплаті.

2. Згідно Акту №810/1501/25821583, складеного 11.11.2010 співробітниками ДПІ у Шевченківському районі м.Запоріжжя за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати податку на прибуток до бюджету, відповідачем порушено пп.«б» пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який діяв на час виникнення спірних правовідносин) - не подана своєчасно податкова звітність (Податкові звіти про використання коштів неприбутковими установами й організаціями).

За вказане порушення податкового законодавства України ДПІ у Шевченківському районі м.Запоріжжя 19.11.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення №0005221501/0, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток організацій і підприємств споживчих кооперативів, кооперативів та громадських об'єднань у сумі 850 грн. 00 коп., з яких 00 грн. 00 коп. - основний платіж, 850 грн. 00 коп. - штрафні (фінансові) санкції.

Відповідачем не надано до суду відомостей про скасування/відміну податкового повідомлення-рішення №0005221501/0 від 19.11.2010.

Відповідно до приписів п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання по сплаті штрафних санкцій є узгодженим і підлягає сплаті.

Як зазначено у п.3.6 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України», затвердженої 18.07.2005 наказом Державної податкової адміністрації України №276, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 за №843/11123, форми карток особових рахунків мають лицьовий та зворотний боки. На лицьовому боці картки відображаються умови справляння платежу та дані про платника податків. Зворотний бік картки відображає стан розрахунків платників з бюджетом (суми нарахованого та сплаченого платежу, пені, штрафних (фінансових) санкцій, плати за кредит щодо розстрочених (відстрочених) податкових зобов'язань, суми податкового боргу, надміру та/або помилково сплачені, та суми, заявлені до відшкодування, й інше).

Позивачем в обґрунтування позовних вимог надано облікові картки Первинної профспілкової організації ВАТ «М'ясокомбінат «М'ясний стандарт» згідно яких за відповідачем обліковується борг у сумі: 850 грн. 00 коп. - з податку на прибуток організацій і підприємств споживчих кооперативів, кооперативів та громадських об'єднань; 1530 грн. 00 коп. - з податку на прибуток підприємств.

Даних про розстрочення (відстрочення) вказаних узгоджених грошових зобов'язань, надміру та/або помилково сплачені кошти вказаний документ - не містить.

Відповідачем не надано до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.

Отже, позивачем доведено суму заборгованості Первинної профспілкової організації ВАТ «М'ясокомбінат «М'ясний стандарт».

Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк.

Як зазначено у пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки визначені цим законом визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно з п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» від 23.12.2010, №2857-VI установлено, що податки і збори (обов'язкові платежі), які справлялися до 1 січня 2011 року та не встановлені Податковим кодексом України як загальнодержавні і місцеві податки та збори, включаючи розстрочені і відстрочені суми грошових зобов'язань, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами (обов'язковими платежами), сплачуються платниками податку за правилами, встановленими відповідними законодавчими актами України, або стягуються у порядку, встановленому Податковим кодексом України, та зараховуються до: загального фонду державного бюджету - в частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися до державного бюджету; загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів - у частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися відповідно до загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів.

Відповідно до пп.6.2.4 п.6.2. ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який діяв на час винесення податкових повідомлень-рішень) податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.

Аналогічні норми містить і п.14.1.153 ст.14 Податкового кодексу України, згідно якого податкова вимога - це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Судом досліджено надану позивачем податкову вимогу №1/701 від 14.12.2010.

Починаючи з дня направлення податкової вимоги та станом на день судового розгляду справи повного погашення суми податкового боргу не відбувалось, про що свідчать досліджені судом облікові картки відповідача з відповідних податків. Тому, податкова вимога №1/701 від 14.12.2010 є не відкликаною.

Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.

Згідно з п.95.4 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

У ч.1 ст.162 КАС України зазначено, що при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

Як зазначено у ч.2 ст.162 КАС України, суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. Суд за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень може прийняти іншу постанову у випадках, встановлених законом.

Оскільки ст.95 Податкового кодексу України передбачений спеціальний порядок і механізм здійснення органом доходів і зборів стягнення податкового боргу з платників податків, то суд вважає, що права позивача будуть дотримані при стягненні коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, а також за рахунок готівки.

Вказана правова позиція узгоджується і з листом Вищого адміністративного суду України від 24.10.2013 вих.№1484/12/13-13 щодо стягнення податкового боргу.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що відповідач на час судового засідання має податковий борг у сумі: 850 грн. 00 коп. - з податку на прибуток організацій і підприємств споживчих кооперативів, кооперативів та громадських об'єднань; 1530 грн. 00 коп. - з податку на прибуток підприємств, який у добровільному порядку - не погашений. Тому позов підлягає задоволенню частково, а вказана суми заборгованості має бути стягнута з Первинної профспілкової організації ВАТ «М'ясокомбінат «М'ясний стандарт» у порядок і спосіб, встановлені ст.95 Податкового кодексу України.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з рахунків Первинної профспілкової організації Відкритого акціонерного товариства «М'ясокомбінат «М'ясний стандарт» (69600, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Димитрова, буд.52, ідентифікаційний код 25821583) у банках, обслуговуючих даного платника податків, та за рахунок готівки, що йому належить, на користь Державного бюджету України податковий борг:

- з податку на прибуток організацій і підприємств споживчих кооперативів, кооперативів та громадських об'єднань у сумі 850 грн. 00 коп. на р/р31115008700009, код платежу 11020900, ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код отримувача 38025367;

- з податку на прибуток підприємств у сумі 1530 грн. 00 коп. на р/р31114009700009, код платежу 11021000, ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код отримувача 38025367.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.

Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.

Постанова виготовлена у повному обсязі 28.11.2013.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2013
Оприлюднено08.01.2014
Номер документу36473922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/8541/13-а

Постанова від 28.11.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 06.11.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні