Постанова
від 23.12.2013 по справі 805/17393/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 грудня 2013 р. Справа №805/17393/13

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 10:51

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шинкарьової І.В.,

при секретарі - Заднепровській В.О.,

за участю

представників від позивача Гнатенко А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Донецький комбінат хлібопродуктів №1» про стягнення фінансової санкції у розмірі 2040,00 грн. згідно постанов пор накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №531-ДО-1-Е, №532-ДО-1-Е, №533-ДО-1-Е від 29 серпня 2013 року, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Закритого акціонерного товариства «Донецький комбінат хлібопродуктів №1» про стягнення фінансової санкції у розмірі 2040,00 грн. згідно постанов пор накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №531-ДО-1-Е, №532-ДО-1-Е, №533-ДО-1-Е від 29 серпня 2013 року.

В обґрунтування позову посилається на те, що під час перевірки відповідача виявлені порушення норм ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» (надалі - Закон) та п. 1 гл. 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (надалі - Положення), на підставі яких відносно відповідача винесені постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів на загальну суму 2040,00 грн.

Просить суд стягнути з Закритого акціонерного товариства «Донецький комбінат хлібопродуктів №1» в доход Державного бюджету України, відділення Державного казначейства в м.Донецьку на р/р 31110106700004, код за ЄДРПОУ 3803394, банк отримувач - Головне управління Державної казначейської служби у Донецькій області , МФО банку 834016, код платежу 21081100, фінансову санкцію у розмірі 2040,00 грн., згідно постанов про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №531-ДО-1-Е, №532-ДО-1-Е, №533-ДО-1-Е від 29 серпня 2013 року.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні обставинам, викладеним в позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час, дату і місце судового розгляду повідомлявся належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності суду не надавав.

Частиною 2 ст. 49 КАС України передбачено, що особи, які беруть участь у справі, зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальним правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки.

Відповідно до ст. 128 КАС України, неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

У разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за його відсутності на підставі наявних у справі доказів.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази, суд встановив наступне.

Закрите акціонерне товариство «Донецький комбінат хлібопродуктів №1» зареєстроване юридичною особою 31 серпня 1994 року за №12661200000001922, ідентифікаційний код 00957459, що підтверджується Довідкою з Інформаційно-ресурсного центру та згідно приписів ст.2 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» є емітентом в змісті даного Закону.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» за №448/96-ВР від 30 жовтня 1996 року.

Відповідно частини 2 статті 2 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» учасники фондового ринку - емітенти або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об'єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку. Емітент - юридична особа, Автономна Республіка Крим або міські ради, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання за ними перед їх власниками.

Згідно частини 1 статті 39 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:

- розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Таким чином, статтею 39 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» визначено обов'язок емітента розкривати інформацію на фондовому ринку.

Згідно частини 1 статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

У відповідності до частини 2 статті 40 даного Закону звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.

За приписами частини 4 статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:

- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

- розміщення на власному веб-сайті.

Частиною 6 цієї ж статті Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» передбачено, що строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Рішенням за № 1591 від 19 грудня 2006 року Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, яке регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно пункту 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:

- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;

- подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Судом встановлено, що Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку виявлено порушення ЗАТ «Донецький комбінат хлібопродуктів №1» вищезазначених вимог законодавства про цінні папери, а саме ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п.1 глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, яке затверджене рішенням ДКЦПФР №1591 від 19 грудня 2006 року та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року №97/13364, в частині: неподання до територіального управління комісії регулярної річної інформації за 2012 рік, не опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії регулярної річної інформації за 2012 рік та нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2012 рік.

На підставі наведеного 05 липня 2013 року Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесені постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ЗАТ «Донецький комбінат хлібопродуктів №1», якою зобов'язано керівника або уповноваженого представника з'явитися для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надавання пояснень 30 липня 2013 року о 10 год. 30 хв. (а.с.4,14,17).

30 липня 2013 року Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за вищевказані правопорушення на ринку цінних паперів, вчинені ЗАТ «Донецький комбінат хлібопродуктів №1», складено акти за №531-ДО-1-Е, №532-ДО-1-Е, №533-ДО-1-Е (а.с.6,7,8) та одночасно винесено постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.5,12,15), якими призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно відповідача на 29 серпня 2013 року о 10 год., про що відповідно до вимог п.16 розділу I Правил повідомлено останнього. Даний факт підтверджується наявними в матеріалах справи дослідженими судом письмовими доказами (а.с.18,19).

Положення п.14 ст.8 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» встановлюють, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до п.5-7 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації -у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як встановлено в судовому засіданні та вбачається з пояснення представника позивача та матеріалів адміністративної справи ЗАТ «Донецький комбінат хлібопродуктів №1» не опублікувало в офіційному друкованому виданні регулярну річну інформацію - звіт за 2012 рік, не розмістило його на загальнодоступній інформаційній базі даних, та не подало його до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, чим порушило вищезазначені вимоги законодавства.

У зв'язку з наведеним та за наслідками розгляду вищезазначеної справи, начальником Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанови за №531-ДО-1-Е, №532-ДО-1-Е, №533-ДО-1-Е від 29 серпня 2013 року, згідно яких до ЗАТ «Донецький комбінат хлібопродуктів №1» застосовано штрафні санкцій в розмірі 680,00 грн. за кожне порушення (а.с.9,10,11). Таким чином загальна сума штрафних санкцій, накладених на відповідача за не розкриття регулярної річної інформації за 2012 рік становить 2040,00 грн. Згідно наявних в матеріалах справи та досліджених у судовому засіданні копій реєстру поштових відправлень рекомендованих листів та фіскального чеку Укрпошти, вищезгадані постанови направлені відповідачу 03 вересня 2013 року (а.с.21).

Процедура застосування штрафних санкцій за порушення норм закону щодо державного регулювання ринку цінних паперів визначена також Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2272 від 11 грудня 2007 року (надалі - Правила).

Зокрема п.п.2,3 розділу XVIII Правил передбачено, що штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через п'ятнадцять днів з дати отримання постанови шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. При цьому згідно п.4 даного розділу документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії чи відповідного підрозділу територіального органу Комісії.

Таким чином, оскільки у встановлений законом строк вищевказані постанови від 29 серпня 2013 року відповідачем не оскаржено, доказів перерахунку до Державного бюджету України штрафу в розмірі 2040 грн. на адресу позивача не надіслано, то суд дійшов висновку про те, що вказану суму заборгованості Товариством не сплачено.

Підстав для звільнення відповідача від сплати заборгованості судом не встановлено.

Наявність вказаної суми заборгованості та її розмір відповідач не спростував, доказів сплати штрафних санкцій суду не представив.

Відповідно до п.5 Правил, у разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Частиною 3 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів» встановлено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Враховуючи викладене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі ст.ст.8, 11, 40 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Правил розгляду справ про порушення законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року за №2272, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за №120/14811, керуючись ст.ст.11, 71, 86, ч.3 ст.160, ст.162, КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «Донецький комбінат хлібопродуктів №1» про стягнення фінансової санкції у розмірі 2040,00 грн. згідно постанов пор накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №531-ДО-1-Е, №532-ДО-1-Е, №533-ДО-1-Е від 29 серпня 2013 року - задовольнити.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Донецький комбінат хлібопродуктів №1» в доход Державного бюджету України, відділення Державного казначейства в м.Донецьку на р/р 31110106700004, код за ЄДРПОУ 3803394, банк отримувач - Головне управління Державної казначейської служби у Донецькій області , МФО банку 834016, код платежу 21081100, фінансову санкцію у розмірі 2040,00 грн., згідно постанов про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №531-ДО-1-Е, №532-ДО-1-Е, №533-ДО-1-Е від 29 серпня 2013 року.

Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 23 грудня 2013 року в присутності представника позивача.

Постанова у повному обсязі складена 25 грудня 2013 року.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Шинкарьова І.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2013
Оприлюднено10.01.2014
Номер документу36554533
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/17393/13-а

Постанова від 23.12.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Постанова від 23.12.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Ухвала від 06.12.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні