Постанова
від 09.01.2014 по справі 821/4748/13-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 січня 2014 р. Справа № 821/4748/13-а Херсонський окружний адміністративний суд складі головуючої судді Ковбій О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" до Гаражного товариства "Дніпро" про стягнення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання,

встановив:

Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до гаражного товариства "Дніпро" (далі-відповідач, ГТ "Дніпро") про стягнення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання в розмірі 5100 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем порушено норми Закону України "Про електроенергетику", а саме, не виконано п. п. 1, 2, 3, 39, 43 Припису від 21 березня 2013 року № 05/32-07-0016, за що на гаражне товариство "Дніпро" відповідно до постанови № 05/32-01-0007 від 05 серпня 2013 року накладено штраф в сумі 5100 грн. Станом на 23 грудня 2013 року сума штрафу ГТ "Дніпро" не погашена, а тому підлягає стягненню.

Представник позивача надав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримує повністю.

Від голови гаражного товариства "Дніпро" Сніцар М.С. надійшло заперечення на позов, в якому, в тому числі, повідомляє про те, що він не може з'явитися в судове засідання оскільки є хворим. В той же час, доказів перебування на лікарняному та клопотання про перенесення розгляду справи до суду відповідачем не надано. Про дату, час та місце розгляду справи був належним чином повідомлений.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні в разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Виходячи з вищевикладеного суд вважає за можливе розглядати справу в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що з 20.03.2013 року до 21.03.2013 року державним інспектором з енергетичного нагляду Абрамовим А.А. проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду (контролю) гаражного товариства "Дніпро". Під час вказаного заходу виявлені порушення вимог законодавства, а саме Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджені наказом Міністерства палива та енергетики України від 25 липня 2006 року № 258 та Правил улаштування електроустановок (1986), які зафіксовані в акті від 21 березня 2013 року № 05/32-07-0016. Примірник акту вручено керівникові ГТ "Дніпро" під розписку. Зауваження щодо проведеного заходу та складення акту у відповідача відсутні.

За висновками акту № 05/32-07-0016 державним інспектором складено Припис від 21 березня 2013 року № 05/32-07-0016, вручений уповноваженій особі ГТ "Дніпро", яким відповідача зобов'язано провести заходи щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду.

29 липня 2013 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Херсонській області, Східним відділенням (далі - інспекція) проведено позапланову перевірку виконання суб'єктом господарювання приписів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, в ході якої встановлено невиконання вимог Припису від 21 березня 2013 року № 05/32-07-0016. Перевірка проведена в присутності керівника гаражного товариства "Дніпро".

За ухилення від виконання п. п. 1, 2, 3, 39, 43 вищевказаного Припису інспекцією винесено постанову № 05/32-01-0007 від 05 серпня 2013 року про накладення на ГТ "Дніпро" на підставі ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання в сумі 5100 грн.

Другий примірник постанови було вручено 17 вересня 2013 року голові гаражного товариства "Дніпро" Сніцар М.С. під розписку.

Приймаючи рішення по справі, суд виходив з наступного.

Відповідно до Указу Президента України "Про Міністерство палива та енергетики України" від 14 квітня 2000 року № 598/2000 Міністерство палива та енергетики України є центральним органом виконавчої влади та головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому та нафтогазовому комплексах.

Національна енергетична компанія "Укренерго" Міністерства палива та енергетики України - державне підприємство, що здійснює централізоване диспетчерське (оперативно - технологічне) управління об'єднаною енергетичною системою України, підрозділом якої в південному peгіоні є відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Південному peгіоні".

Відокремлений Підрозділ "Держенергонагляд у Південному peгіоні" здійснює свою діяльність відповідно до Положення про ВП "Держенергонагляд у Південному peгіоні" та на підставі довіреності, яку видає ДП "НЕК "Укренерго".

Згідно з вищезазначеним Положенням, державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної i теплової енергії в Херсонській області є одним із структурних підрозділів ВП "Держенергонагляд у Південному peгіоні".

Наказом Міністерства палива та енергетики України № 422 від 03 листопада 2006 року (зі змінами та доповненнями) "Про державний енергетичний нагляд" встановлено, що Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної i теплової енергії (Держенергонагляд) безпосередньо підпорядкована Міністерству палива та енергетики щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд, що регламентується Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної i теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07 серпня 1996 року.

Метою Державного енергетичного нагляду є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових i нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної i теплової енергії, посилення впливу на суб'єктів відносин у сфері теплопостачання та споживачів щодо дотримання ними встановлених режимів виробництва, постачання i споживання енергії та забезпечення споживачами належного технічного стану електричних та тепловикористовуючих установок i теплових мереж.

За приписами ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Вищевказана стаття Закону України "Про електроенергетику" кореспондується з п. 2 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року № 1312 (далі - Положення), відповідно до якого штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за: ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Відповідно до п. 7 ч. 2 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної i теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07серпня 1996 року, керівники структурних підрозділів інспекції та їх заступники є старшими державними інспекторами з енергетичного нагляду; інші спеціалісти, що виконують функції державного енергетичного нагляду, є державними інспекторами.

Згідно з п. п. 5, 6 Положення визначено коло посадових осіб, які можуть накладати штрафи та граничні розміри сум штрафних санкцій. Такими посадовими особами є старші державні інспектори та державні інспектори з енергетичного нагляду.

Так, за порушення законодавства про електроенергетику на відповідача згідно з п. п. 2, 8 Положення та відповідно до ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" накладено штраф в cyмi 5100 грн., що було оформлено постановою № 05/32-01-0007 від 05 серпня 2013 року.

Згідно з п. 10 Положення, суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови про його накладання.

Станом на 09 січня 2014 року штраф в сумі 5100 грн. залишається несплаченим.

Таким чином, суд дійшов висновку, що дії Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" щодо стягнення з гаражного товариства "Дніпро" штрафу у розмірі 5100 грн. є правомірними, а позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 8, 9, 19, 122, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з гаражного товариства "Дніпро" (ідентифікаційний код 30598657) штраф в розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. (р/р 31118106700011, УДКСУ м. Каховка, ККД 21081100, ЄДРПОУ 38008980, ГУДКСУ у Херсонській обл., МФО 852010).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення.

В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Ковбій О.В.

кат. 5.6.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.01.2014
Оприлюднено14.01.2014
Номер документу36555185
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/4748/13-а

Постанова від 09.01.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні