ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 січня 2014 року справа № 823/4005/13-а
09 год. 30 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Кульчицького С.О.,
при секретарі - Поштаренку О.І.,
за участю:
прокурора - Завгороднього О.О. (за посвідченням),
представника позивача - Новак О.І. (за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом заступника прокурора м. Черкаси в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства «Господарка» про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
Заступник прокурора м. Черкаси в інтересах держави в особі центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, звернувшись до суду з адміністративним позовом, просить стягнути із закритого акціонерного товариства «Господарка» штраф в розмірі 1700 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, прокурор зазначає, що відповідач порушив вимоги Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», в результаті чого ЗАТ «Господарка» нараховано штраф в розмірі 1700 грн.
В судовому засіданні прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали, позов просили задовольнити повністю.
Відповідач до зали судового засідання не з'явився, заперечення на позов не надавав, явку свого представника на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Виходячи з положень ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатись і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд встановив.
Закрите акціонерне товариство «Господарка» зареєстроване як юридична особа 21.07.1992 року, ідентифікаційний код 14199100.
15 травня 2013 року Черкаським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку встановлено порушення відповідачем вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», а саме: неподання відповідачем регулярної річної інформації за 2011 рік в електронній та паперовій формах, про що складено акт № 1207-ЦД-1-Е.
На підставі вищезгаданого акту постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.05.2013 року № 1220-ЦД-4-Е за неподання регулярної річної інформації за 2011 рік до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку накладено на ЗАТ «Господарка» штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (1700 грн.).
Відповідачем штраф добровільно у встановлений строк не сплачено.
Відповідно до абз. 2 ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Пунктом 3 ч. 1 ст. 7 Закону № 448/96-ВР визначено, що одним із завдань комісії є здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування.
Відповідно до ст. 2 даного Закону регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою одержання учасниками ринку цінних паперів інформації про умови випуску та обігу цінних паперів, результати фінансово-господарської діяльності емітентів, обсяги і характер угод з цінними паперами та іншої інформації, що впливає на формування цін на ринку цінних паперів.
Згідно ст. 3 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах, як прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів.
Статтею 6 Закону № 448/96-ВР визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку розробляє і затверджує нормативно-правові акти з питань, що належать до її компетенції, обов'язкові до виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, учасниками ринку цінних паперів, їх об'єднаннями, контролює їх виконання.
Згідно пп. 8, 10, 14 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Пунктом 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено застосування до юридичних осіб фінансових санкцій за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач під час застосування фінансових санкцій до відповідача діяв в межах повноважень, в порядку та у спосіб, що передбачені Законами України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
Судом встановлено, що на час розгляду справи відповідачем не сплачена сума заборгованості зі сплати штрафу в сумі 1700 грн., а тому суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до повного задоволення.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 86, 94, 97, 122, 128, ст. ст. 158-163 КАС України, Черкаський окружний адміністративний суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з закритого акціонерного товариства «Господарка» (18006, м. Черкаси, бульв. Шевченка, буд. 470, ідентифікаційний код 14199100) на користь держави через Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (03680, м. Київ, вул. Горького, 51, ідентифікаційний код 38039715) штраф за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 1700 (одна тисяча сімсот) грн.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку, передбаченому ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.О.Кульчицький
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2014 |
Оприлюднено | 13.01.2014 |
Номер документу | 36555966 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
С.О.Кульчицький
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні