Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 грудня 2013 р. Справа №805/15701/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді Кірієнка В.О.
при секретарі Кутафіній К.Ю.
за участю
прокурора Хейфець Р.В.
представника відповідача Волвенкової О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Донецьку адміністративну справу за позовом Прокурора м. Горлівки в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Комунальної лікувально-профілактичної установи «Міський шкірно-венерологічний диспансер м. Краматорська» про стягнення штрафу у сумі 5100,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор м. Горлівки, який діє в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» звернулася до суду з позовом до Комунальної лікувально-профілактичної установи «Міський шкірно-венерологічний диспансер м. Краматорська» про стягнення штрафу у сумі 5100,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеного позивачем заходу державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах відповідачу було видано припис № 02/15-03-017, яким останнього зобов'язано виконати заходи з усунення виявлених порушень діючого законодавства з електроенергетики з найбільш тривалим терміном усунення до 15.06.2013 року. Позивачем відповідно до акту перевірки встановлено невиконання зазначеного припису, на підставі якого 09.08.2013р. позивачем прийнята постанова №02/10-02-141 про накладення штрафу у розмірі 5100,00 грн. Оскільки в 30-денний строк зазначена сума штрафу в добровільному порядку не сплачена, позивач звернувся із зазначеними вимогами до суду.
Прокурор в судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі, надав суду пояснення, аналогічні викладеному у позову.
В судове засідання представник позивача не прибув, через канцелярію суду надав письмову заяву про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача в судовому засіданні визнав позовні вимоги в повному обсязі, про що надав письмову заяву.
Частиною 3 ст. 136 КАС України передбачено, що судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими ст. 112 КАС України.
Згідно вимог ст. 112 КАС України, зокрема, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Крім того, суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Таким чином, суд приймає визнання адміністративного позову, оскільки ці дії представника відповідача не суперечать закону і не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси, та приймає постанову про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного.
Комунальна лікувально-профілактична установа «Міський шкірно-венерологічний диспансер м. Краматорська» (код ЄДРПОУ 02125042) зареєстрована в якості юридичної особи Виконавчим комітетом Краматорської міської ради з 03.09.2003р., що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
Правовідносини, що склалися між сторонами, регулюються Законом України «Про теплопостачання», Законом України «Про енергетику», Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» і прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
13.03.2013р. посадовими особами позивача за результатами проведених заходів з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах КЛПУ «Міський шкірно-венерологічний диспансер м. Краматорська» відповідачеві було видано припис № 02/15-03-017, яким останнього зобов'язано виконати заходи з усунення виявлених порушень діючого законодавства з електроенергетики з найбільш тривалим терміном усунення 15.06.2013 року.
Позивачем відповідно до акту перевірки встановлено невиконання зазначеного припису, на підставі якого 09.08.2013р. позивачем прийнята постанова №02/10-02-141 про накладення штрафу у розмірі 5100,00 грн.
Вищезазначені припис та постанова державного інспектора з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії про накладення штрафу у судовому порядку не оскаржувались.
Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі визначені Законом України «Про електроенергетику» від 16.10.1997 № 575/97-ВР.
Згідно ст. 5 Закону державна політика в електроенергетиці базується на таких принципах, зокрема, створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики.
Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної теплової енергії, затверджено постановою КМУ від 07.08.1996 № 929 «Про посилення контролю за режимами споживання електричної і теплової енергії».
Відповідно п.1 Положення, державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
Також, основні правові, економічні та організаційні засади діяльності на об'єктах сфери теплопостачання та відносини, пов'язані з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії з метою забезпечення енергетичної безпеки України, підвищення енергоефективності функціонування систем теплопостачання, створення і удосконалення ринку теплової енергії та захисту прав споживачів та працівників сфери теплопостачання визначені Законом України «Про теплопостачання» від 02.06.2005 № 2633-IV.
У відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону уповноважені органи застосовують до суб'єктів господарювання штрафні санкції, зокрема, за невиконання (ухилення від виконання) або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України або центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду, або національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, - у розмірі до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Суми штрафів, що накладаються органами центрального органу виконавчої влади з державного енергетичного нагляду та органами державного регулювання, перераховуються до Державного бюджету України.
Згідно п.11 ч.1 ст. 31 Закону штрафні санкції, передбачені ч. 1 цієї статті, застосовуються в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Такий порядок визначено Положенням Про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання», затвердженого постановою КМУ від 21.07.1999 № 1312 .
Згідно із п. 3 Положення, накладати на суб'єктів господарювання штрафи мають право, зокрема, Національна комісія регулювання електроенергетики; державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж; державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Пунктом 7 Положення передбачено, що рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання (додаток 1), складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду (додаток 2).
Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду (п. 8 Положення).
У відповідності до п. 10 Положення, суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.
У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Як встановлено судом, зазначене рішення позивача у передбачений законодавством строк не оскаржене, не скасовано, виконано не було та визнається відповідачем у судовому засіданні, у зв'язку з чим несплачена сума штрафу у розмірі 5100,00 грн. підлягає стягненню з відповідача на підставі рішення суду.
Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги щодо стягнення з Комунальної лікувально-профілактичної установи «Міський шкірно-венерологічний диспансер м. Краматорська» суми штрафу 5100,00 грн. є обґрунтованими і законними та підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 2, 11, 17-20, 51, 69, 70-72, 86, 94, 121, 158-164, 167, 254, 257, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Прокурора м. Горлівки в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Комунальної лікувально-профілактичної установи «Міський шкірно-венерологічний диспансер м. Краматорська» про стягнення штрафу у сумі 5100,00 грн. - задовольнити.
Стягнути з Комунальної лікувально-профілактичної установи «Міський шкірно-венерологічний диспансер м. Краматорська» (п/р 31110106700059 ДКУ у м. Краматорську ГУДКСУ в Донецькому області, код бюджетної класифікації 21081100, МФО 834016, ЄДРПОУ 37944338, одержувач: державний бюджет м. Краматорськ) штраф у сумі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп.
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частину 24 грудня 2013 року.
Постанова виготовлена у повному обсязі 30 грудня 2013 року.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення складання постанови у повному обсязі, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Кірієнко В.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2013 |
Оприлюднено | 13.01.2014 |
Номер документу | 36556736 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кірієнко В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні