cpg1251
Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 січня 2014 року Справа № 805/17606/13-а
приміщення суду за адресою: м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Чучко В.М., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Горлівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-будівельна компанія «Прогрес» про стягнення податкового боргу у загальній сумі 2 329 658,53 грн. за рахунок готівки,-
В С Т А Н О В И В:
Горлівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі - Горлівська ОДПІ, позивач) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-будівельна компанія «Прогрес» (далі - ТОВ ВБК «Прогрес») про стягнення податкового боргу у загальній сумі 2 329 658,53 грн. за рахунок готівки.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має податкову заборгованість яка виникла у зв'язку з несплатою відповідачем узгоджених сум грошового зобов'язання згідно податковим повідомленням-рішенням та нарахованої пені у загальному розмірі 2 329 658,53 грн., у тому числі: по податку на прибуток у розмірі 1 040 387,50 грн. (з яких: основний платіж - 881 822,22 грн., штрафні санкції - 45 627,50 грн., пеня - 112 937,78 грн.), по податку на додану вартість у розмірі 1 38 321,52 грн. (з яких: основний платіж - 755 659,00 грн., штрафні санкції - 187 269,00 грн., пеня - 95 393,52 грн.), по податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами із доходів платника податку в сумі 250 439,51 грн. (з яких: основний платіж - 200 351,58 грн., штрафні санкції - 50 087,93 грн.), а також по заборгованості з адміністративних штрафів та інших санкцій в сумі 510,00 грн. Приймаючи до уваги факт несплати відповідачем суми заборгованості у строк, встановлений чинним законодавством України, позивач просить стягнути наведені суми у судовому порядку.
У відповідності до ч. 4 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.
Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-будівельна компанія «Прогрес» є юридичною особою, місцезнаходження реєстраційної справи - у Реєстраційній службі Горлівського міського управління юстиції Донецької області; ідентифікаційний код - 36029087, місцезнаходження: 84601, Донецька область, м. Горлівка, Центрально-Міський район, проспект Леніна, буд. 51 офіс 12. Відповідно до довідки про взяття на облік платника податків від 22.08.2013 року № 1305711400177 ТОВ ВБК «Прогрес» перебуває на податковому обліку в Горлівської ОДПІ (Центрально-Міському відділенні) з 19.09.2008 року за № 19965.
Судом з матеріалів справи встановлено, що Горлівською ОДПІ була проведена позапланова невиїзна перевірка ТОВ ВБК «Прогрес» (код за ЄДРПОУ 36029087) з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток підприємства, податку на додану вартість та податку з доходів фізичних осіб за період з 19.09.2008 року по 30.09.2012 року, про що було складено акт від 22.11.2012 року № 1145/22-2/36029087.
За висновками цього акту вбачається, що проведеною перевіркою було встановлено про порушення ТОВ ВБК «Прогрес» вимог податкового законодавства, а саме:
- заниження податку на прибуток в сумі 196 553,00 грн.; заниження податок на прибуток в сумі 693 427,00 грн.; не надані податкові декларації з податку на прибуток за 2-4 квартал 2011 року, за 1 квартал, 2 квартал та 3 квартал 2012 року;
- заниження податку на додану вартість з 19.09.2008 року по 31.12.2010 року в сумі 407 339,00 грн.; заниження податку на додану вартість з 01.01.2011 року по 30.09.2012 року в сумі 609 879,00 грн.; не надані податкові декларації з податку на додану вартість за листопад-грудень 2011 року, січень-вересень 2012 року;
- ТОВ ВБК «Прогрес» до загального місячного оподатковуваного доходу у сумі 1 499 745,02 грн. не включено податок на доходи фізичних осіб, що призвело до заниження податку на суму 234 374,65 грн.;
За результатами зазначеного акту перевірки від 22.11.2012 року № 1145/22-2/36029087 позивачем прийняті наступні податкові повідомлення-рішення:
- від 15.03.2013 року № 0000062334 про збільшення відповідачу суми грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств (код платежу 3011021000) на загальну суму 927 463,50 грн., у тому числі: за основним платежем 881 836,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 45 627,50 грн.
- від 15.03.2013 року № 0000072334 про збільшення відповідачу суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість (код платежу 3014010100) на загальну суму 942 928,00 грн., у тому числі: за основним платежем 755 659,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 187 269,00 грн.
- від 15.03.2013 року № 0000081741 про збільшення відповідачу суми грошового зобов'язання по платежу «Акти перевірок по податку на доходи фізичних осіб» (код платежу 11010401) на загальну суму 250 439,51 грн., у тому числі: за основним платежем 200 351,58 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 50 087,93 грн.
- від 15.03.2013 року № 0000082334 про збільшення відповідачу суми грошового зобов'язання по платежу «Адміністративні штрафи та інші санкції» (код платежу 3021081100) на суму 510,00 грн.
Крім того, як слідує з матеріалів справи, позивачем нараховано відповідачу пеню:
- по податку на прибуток - в сумі 112 937,78 грн.
- по податку на додану вартість - в сумі 95 393,52 грн.
Наведені суми відповідачем до бюджету не сплачені, що підтверджено довідками Горлівської ОДПІ про заборгованість ТОВ «ВБК «Прогрес» та картками облікових рахунків ТОв ВБК «Прогрес», що є в матеріалах справи.
Як слідує з матеріалів справи, за рахунок переплати податку на прибуток в сумі 13,78 грн. сума боргу за основним платежем зменшилась до 881 822,22 грн. (881 836,00 грн. - 13,78 грн.).
З урахуванням наведеного, сума боргу відповідача становить у загальному розмірі 2 329 658,53 грн., у тому числі: по податку на прибуток у розмірі 1 040 387,50 грн. (з яких: основний платіж - 881 822,22 грн., штрафні санкції - 45 627,50 грн., пеня - 112 937,78 грн.), по податку на додану вартість у розмірі 1 38 321,52 грн. (з яких: основний платіж - 755 659,00 грн., штрафні санкції - 187 269,00 грн., пеня - 95 393,52 грн.), по податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами із доходів платника податку в сумі 250 439,51 грн. (з яких: основний платіж - 200 351,58 грн., штрафні санкції - 50 087,93 грн.), а також по заборгованості з адміністративних штрафів та інших санкцій в сумі 510,00 грн.
Заборгованість у відповідача є безперервною. З метою здійснення заходів щодо погашення відповідачем податкової заборгованості перед бюджетом, Горлівською ОДПІ приймалися заходи відповідно до вимог Податкового кодексу України, а саме: боржнику надсилалася податкова вимога від 27.06.2013 року № 1203-19.
Також з матеріалів справи судом встановлено, що майно ТОВ ВБК «Прогрес» знаходиться у податковій заставі Горлівської ОДПІ згідно акту опису майна № 2 від 23.08.2013 року.
Вказані заходи не призвели до погашення заборгованості.
В матеріалах справи відсутні докази оскарження відповідачем зазначених вище податкових повідомлень-рішень та податкової вимоги в адміністративному чи судовому порядку.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Приписами статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п. 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п. 110.1 ст. 110 ПКУ), зокрема: фінансову відповідальність (пп. 111.1.1 п. 111.1 ст. 111 ПКУ).
Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з Податковим кодексом України та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2 ст. 111 ПКУ).
Відповідно до п. 113.3 ст. 113 Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно вимог Податкового кодексу України за результатами перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації в органі державної податкової служби вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Податкове повідомлення-рішення приймається керівником податкового органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень.
Згідно з пп. 14.1.157 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
У відповідності до п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо, зокрема: платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Приписами ст. 129 Податкового кодексу України встановлено, що після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
За пунктом 129.4 статті 129 Податкового кодексу України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Станом на день розгляду даної адміністративної справи грошове зобов'язання згідно наведеним вище податковим повідомленням-рішенням та нарахованих сум пені у загальному розмірі 2 329 658,53 грн., у тому числі: по податку на прибуток приватних підприємств (код платежу 3011021000) у розмірі 1 040 387,50 грн. (з яких: основний платіж - 881 822,22 грн., штрафні санкції - 45 627,50 грн., пеня - 112 937,78 грн.), по податку на додану вартість (код платежу 3014010100) у розмірі 1 38 321,52 грн. (з яких: основний платіж - 755 659,00 грн., штрафні санкції - 187 269,00 грн., пеня - 95 393,52 грн.), по платежу «Акти перевірок по податку на доходи фізичних осіб» (код платежу 11010401) в сумі 250 439,51 грн. (з яких: основний платіж - 200 351,58 грн., штрафні санкції - 50 087,93 грн.), по платежу «Адміністративні штрафи та інші санкції» (код платежу 3021081100) в сумі 510,00 грн. ТОВ ВБК «Прогрес» в бюджет не сплачене.
Граничні терміни сплати зазначених сум сплинули 26.06.2013 року.
Податковим кодексом України (далі - ПКУ) встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання ( пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
З огляду на таке, грошове зобов'язання з наведених платежів, що не сплачені відповідачем в установлені строки є податковим боргом.
Приписами Податкового кодексу України встановлені обов'язки платників податків, такі як, виконання законних вимог контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів.
Наведені розрахунки податкового боргу відповідають положенням законодавства, фактичним обставинам справи та відповідачем не спростовані.
Згідно зі п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Приписами ст. 95 Податкового кодексу України визначено, що Контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі..
Контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Так, механізм стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу визначений у Порядку стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1244.
У відповідності до п. 95.5 ст. 95 Податкового кодексу України вилучені відповідно до цієї статті готівкові кошти вносяться посадовою особою контролюючого органу до банку в день їх стягнення для перерахування до відповідного бюджету чи державного цільового фонду в рахунок погашення податкового боргу платника податків. У разі неможливості внесення зазначених коштів протягом того самого дня їх необхідно внести в банк наступного робочого дня. Забезпечення збереження зазначених коштів до моменту їх внесення в банк здійснюється відповідним контролюючим органом.
Також суд зазначає, що відповідно до п. 87.9 ст. 89 Податкового кодексу України У разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов'язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Беручи до уваги те, що відповідач у встановлені законодавством строки суму податкової заборгованості не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Докази, які б спростували доводи позивача відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, 105, 122, 158 - 162, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позовну заяву Горлівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-будівельна компанія «Прогрес» про стягнення податкового боргу у загальній сумі 2 329 658,53 грн. за рахунок готівки - задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-будівельна компанія «Прогрес» (ідентифікаційний код 36029087, місцезнаходження: 84601, Донецька область, м. Горлівка, Центрально-Міський район, проспект Леніна, буд. 51 офіс 12) за рахунок готівки, що йому належить в рахунок погашення податкового боргу у загальному розмірі 2 329 658,53 грн. (два мільйони триста двадцять дев'ять тисяч шістсот п'ятдесят вісім грн. 53 коп), у тому числі: по податку на прибуток приватних підприємств (код платежу 3011021000) у розмірі 1 040 387,50 грн. (з яких: основний платіж - 881 822,22 грн., штрафні санкції - 45 627,50 грн., пеня - 112 937,78 грн.), по податку на додану вартість (код платежу 3014010100) у розмірі 1 38 321,52 грн. (з яких: основний платіж - 755 659,00 грн., штрафні санкції - 187 269,00 грн., пеня - 95 393,52 грн.), по платежу «Акти перевірок по податку на доходи фізичних осіб» (код платежу 11010401) в сумі 250 439,51 грн. (з яких: основний платіж - 200 351,58 грн., штрафні санкції - 50 087,93 грн.), по платежу «Адміністративні штрафи та інші санкції» (код платежу 3021081100) в сумі 510,00 грн.
Постанову виготовлено у нарадчій кімнаті 09 січня 2014 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Суддя Чучко В.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2014 |
Оприлюднено | 14.01.2014 |
Номер документу | 36560905 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні