ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 грудня 2013 р. (17:23) Сімферополь Справа №801/7859/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря судового засідання Коваленко Х.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом
Підприємства "Арсенал"
до Управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Сімферополь АР Крим
про скасування рішення та спонукання до виконання певних дій,
за участю представників сторін:
від позивача - Надточаєв Дмитро Михайлович, довіреність № 8 від 01.04.13, паспорт НОМЕР_1;
від відповідача - Асрян Ліана Вачаганівна, довіреність № 10 від 02.09.13, посвідчення НОМЕР_2.
Суть спору: Підприємство "Арсенал" звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Сімферополь АР Крим про скасування рішення від 01.07.2013 року №1467 про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником несвоєчасно нарахованого єдиного внеску в сумі 4693,40грн.
У судовому засіданні, яке відбулося 17.12.2013 року представник позивача наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Представник відповідача проти задоволення адміністративного позову заперечував.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Підприємства "Арсенал" зареєстровано у якості юридичної особи 22.01.1999 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.43).
З 10.06.2013 року по 14.06.2013 року відповідачем була проведена перевірка підприємства «Арсенал» щодо правильності нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, контроль за нарахуванням і сплатою яких покладено на пенсійний фонд України за період з 04.11.2002 по 30.04.2013 року; своєчасності перерахування авансових платежів у вигляді сум страхових внесків за період з 01.01.2004 по 20.01.2011 повноти і своєчасності перерахування авансових платежів, у вигляді сум єдиного внеску, за період з 20.01.2011 по 20.05.2013 рік; відомостей наданих у Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування за період з 01.01.2004 по 30.04.2013 рік, за результатами перевірки відповідачем складено акт №90-ю від 14.06.2013 року про результати планової перевірки підприємства «Арсенал» (ЄДРПОУ 30266750) (а.с.7-14).
На підставі акту №90-ю від 14.06.2013 року відповідачем винесено рішення №1467 від 01.07.2013 року, яким до підприємства «Арсенал» про застосування штрафних санкцій у розмірі 4693,40грн. за донарахування своєчасно не нарахованого єдиного внеску у загальному розмірі 9386,80грн. (а.с.19).
Не погодившись з рішенням №1467 від 01.07.2013 року про застосування штрафних санкцій позивач звернувся до суду. Дослідивши надані докази, суд зазначає наступне.
Відповідно до п.1 ч. 2 ст. 6 Закону України від 08.07.2010 № 2464 - У1 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464) платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно і в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до п.4 ч.2 ст. 6 - надавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування і нейтральним органом виконавчої влади у сфері статистики.
Порядок обчислення і сплати єдиного внеску визначається п.2, 5,7,8.9 ст.9 Закону №2464 обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, згідно з якими проводиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону нараховується єдиний внесок. Сплата єдиного внеску здійснюється виключно у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для його зарахування .
Згідно п. 4.9 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління пенсійного фонду України 27.09.2010 № 21-5. зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 за № 994 / 18289 (далі - Інструкція № 21-5 від 27.09.2010 ) обчислення єдиного внеску органами Пенсійного фонду здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного соціального внеску, звітності, яка подається платниками до органів Пенсійного фонду, актів звірок з податковими органами про нараховані суми доходу, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму виплат (доходу), на які нараховується єдиний внесок.
Відповідно до п.3.1 Розділу III Порядку ведення органами Пенсійного фонду України обліку надходжень сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 № 21-2 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 під № 988/ 18283 (далі - Порядок № 21-2 ) з метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів автоматично формуються картки особових рахунків платників на підставі документів , зазначених у розділі II цього Порядку.
Згідно п.п.2.2 Розділу II Порядку № 21-2 документами, на підставі яких ведеться облік сум нарахованих платежів шляхом занесення інформації про суми, які підлягають сплаті платниками, до карток особового рахунку платників, є самостійно визначені платником звіти про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, які подаються платниками до органів Пенсійного фонду та на підставі яких здійснюється нарахування єдиного внеску.
Як вже зазначалося вище, на підставі п.1. п.2 ст. 7 Закону України від 05.04.2007 № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» відділом Управління по контрольно-перевірочній роботі за нарахуванням та сплатою платежів до ПФУ з 10.06.2013 по 14.06.2013 було проведено планову документальна перевірка підприємства «Арсенал», за результатами якої складено акт № 90-ю від 14.06.2013 року.
У ході перевірки встановлені наступні порушення:
Перевіркою правильності нарахування та сплати єдиного внеску встановлено порушення п.1. п.4 ч.2 ст.6 Закону України № 2464 та п.п.3.1.1 . п.п.3.5 п. 3 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої постановою правління пенсійного фонду України 27.09.2010 №21-5 зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 за № 994/18289 (далі - Інструкція № 21-5 від 27.09.2010 ), в результаті чого:
- донараховано суму заробітної плати , на яку нараховується і з якої утримується єдиний внесок на суму 21763,24 грн.;
- донараховано суму єдиного внеску на загальну суму 9386,80 грн.
Відповідно до п.п.6.3 п.6 Інструкції від 27.09.2010 № 21-5, Підприємству «Арсенал» було виписано вимогу про сплату недоїмки ю-844 від 14.06.2013, а також Розпорядження №74 від 14.06.2013 про усунення порушень, виявлених в ході документальної перевірки (а.с.97-98).
Дані карток особового рахунку свідчать про те, що платником не були надані Звіти про суму нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування органам Пенсійного фонду України (далі - Звіт) за лютий, березень, травень, липень 2012 року.
Відповідачем було винесено рішення №1468 від 01.07.2013 року про застосування штрафних санкцій до позивача за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яким до позивача застосовані штрафні санкції у розмірі 680,00грн. (а.с.94)
У судовому засіданні представник позивача зазначив, що підприємство погодилося з рішенням №1468 від 01.07.2013 року про застосування штрафних санкцій до позивача за несвоєчасне подання звітів та сплатило суму заборгованості у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №173 від 12.07.2013 року (а.с.95), але позивач не може погодитися з рішенням №1467 від 01.07.2013 року про застосування штрафних санкцій у розмірі 4693,40грн. за несвоєчасне нарахування єдиного внеску, у зв'язку з тим, що фактично суми єдиного внеску били перераховані та відображені у первинній бухгалтерській звітності підприємства.
Суд зазначає, що фактичне перерахування сум єдиного внеску та відображення його в первинній бухгалтерській звітності підприємства, без надання відповідних відомостей до органів Пенсійного фонду, згідно чинного законодавства не може вважатися своєчасним нарахуванням єдиного внеску.
В наслідок неподання звітів за лютий, березень, травень, липень 2012 року, в картці особового рахунку в графі «переплата» (а.с.82-86) утворилася необґрунтовано завищена сума переплати. Фактичне перерахування сум єдиного внеску та відображення цього в первинної звітності без надання відповідних відомостей органам Пенсійного фонду, згідно діючого законодавства не може вважатися своєчасним нарахуванням єдиного внеску.
Згідно п.3 ч.11 ст. 25 Закону № 2464 за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний базовий звітний період, за який донараховано таку суму, але не більше як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.
На підставі вищезазначеного, згідно з актом перевірки №90-ю від 14.06.2013 п.п.7.2.7 п.7.2 Інструкції № 21-5 від 27.09.2010 Рішенням Управління від 01.07.2013 №1467 відповідно до ч.3 п. 11 ст.25 Закону № 2464 до позивача правомірно застосовані штрафні санкції за донарахування своєчасно не нарахованого єдиного внеску в розмірі 4693,40 грн.
Відповідно до ст. 70 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
В свою чергу, ч. 2 ст. 71 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Отже, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування в спорі покладається на відповідача - орган публічної влади (суб'єкта владних повноважень), який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.
Судом встановлено, що відповідач відповідно до ст. 71 КАС України, діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, урахував усі обставини, що мають значення при прийнятті рішень, на обов'язковість урахування яких прямо вказують законодавчі акти, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації.
За таких обставин враховуючи викладене, оцінивши надані сторонами докази та матеріали справи у їх сукупності, суд дійшов висновку, що правові підстави для задоволення вимог позивача відсутні, у зв'язку з чим суд відмовляє в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Під час судового засідання, яке відбулось 17.12.2013 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 160 КАС України постанову складено у повному обсязі 20.12.2013 року.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 70, 71, 158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.В.Петренко
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2013 |
Оприлюднено | 14.01.2014 |
Номер документу | 36561687 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Воробйова Світлана Олександрівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Воробйова Світлана Олександрівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні