10/7392-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 79-57-10, факс 79-58-82
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"17" січня 2007 р. Справа №10/7392-А
за позовом Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції м.Кам'янець-Подільський
до Закритого акціонерного товариства "Харчовик" м. Кам'янець-Подільський
про стягнення 3677,63 грн. заборгованості
Суддя Виноградова В.В. Секретар судового засідання Матущак В.В.
Представники сторін:
позивача Кушнір Д.А.- за довіреністю №14971/10/10-017 від 31.08.2006р.
відповідача не з'явився
Суть спору:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою про стягнення з відповідача 3677,63 грн. заборгованості по податку з доходів фізичних осіб –за період з 01.06.2004р. по 31.12.2005р., яка була виявлена в ході виїзної планової документальної перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства .
Зазначає, що в ході перевірки встановлено, що за період з 01.06.2004р. по 31.12.2005р., відповідачем нараховано податку з доходів фізичних осіб в сумі 14275грн. 51 коп., а перераховано до бюджету лише 9874грн. 53 коп., не перерахованою до бюджету залишилась сума в розмірі 3677 грн. 63 коп., яку необхідно було сплатити в порядку передбаченому п.п.8.1.2. п.8.1. ст.8 Закону України „Про оподаткування доходів фізичних осіб" від 23.05.2003 року № 889-ІУ (далі по тексту Закон № 889- IV), де зазначено, що податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.
Акцентує увагу на тому, що відповідно п.п.1.15. ст.1 Закону № 889-ІУ відповідач є податковим агентом на якого згідно п.п.9.8.2. п.9.8. ст.9 покладено обов'язок утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок за ставкою, визначеною у пункті 7.1 статті 7 Закону №889-ІУ (починаючи з 1 січня 2004 року та до 31 грудня 2006 року ставка оподаткування визначена п.7.1. статті 7 встановлюється на рівні 13% від об'єкта оподаткування). Згідно п.п.20.3.2. п.20.3. ст.20 Закону № 889-ІУ, у разі, коли податковий агент до або під час виплати доходу на користь платника податку не здійснює нарахування, утримання або сплату (перерахування) цього податку, відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок таких дій, покладається на такого податкового агента.
В обґрунтування вимог посилається на п.п.3.2.1 п.3.2. ст.3 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181-III відповідно до яких у будь-яких випадках, коли платник податків згідно з законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки з доходів фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.
В підтвердження своїх вимог посилається на податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податків за третій, четвертий квартали 2004 року; податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податків за перший, другий, третій, четвертий квартали 2005 року; картки особового рахунку; акт виїзної планової документальної перевірки № 4199 234 32843998 від 01.06.2006 року.
Позивачем в порядку ст. 51 КАС України подано письмову заяву про уточнення позовних вимог в якій просить звернути стягнення на активи відповідача податковий борг по податку з доходів фізичних осіб в розмірі 3677,63 грн. Дане клопотання приймається судом.
Відповідач повноважного представника в судове засідання не направив, проте надіслав суду клопотання про неможливість направити поважного представника відповідача в судове засідання, просить суд розглянути справу без участі відповідача. При цьому, заборгованість по податку із доходів фізичних осіб визнає в повному обсязі.
Розглядом матеріалів справи встановлено :
Закрите акціонерне товариство „Харчовик” м. Кам'янець-Подільський зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію №219995 серії А00 від 27.02.2004р., включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, що підтверджується довідкою Хмельницького обласного управління статистики №451, взяте на облік як платник податків з 12.03.2004р., про що видано довідку №3536.
Кам'янець-Подільською ОДПІ проведено виїзну планову документальну перевірку дотримання вимог податкового та валютного законодавства ЗАТ „Харчовик” м. Кам'янець-Подільський за період з 01.06.2004р. по 31.12.2005р., за результатами якої складено акт перевірки від 01.06.2006р. №4199234 32843998. В ході перевірки встановлено, що станом на 01.06.2004р. сальдо по податку з доходів фізичних осіб відсутнє. За період з 01.06.2004р. по 31.12.2005р. підприємством нараховано 14275,51 грн. податку з доходів фізичних осіб, перераховано до бюджету за вказаний період 9874,53 грн. податку. Станом на 01.01.2006р. за вказаний період по ЗАТ „Харчовик” сальдо складає 4400,98 грн.
Зроблено висновок про несвоєчасне перерахування податку з доходів фізичних осіб за період з 01.06.2004р. по 31.12.2005р., чим порушено вимоги п.п.8.1.2 п.8.1 ст. 8 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб”, внаслідок чого заборгованість по податку з доходів фізичних осіб за вказаний період станом на 01.01.2006р. становить 3677,63 грн.
З метою погашення податкового боргу, у відповідності до пп.6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” відповідачу було вручено дві податкові вимоги: перша –№1/32 від 02.02.2006р. та друга №2/116 від 10.03.2006р. з відмітками про їх одержання відповідачем відповідно 07.02.2006р. та 13.03.2006р. згідно поштового повідомлення про вручення відповідачу.
Позивачем у відповідності до пп.7.2.1 п.7.2 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" було прийнято рішення №19 від 13.04.2006р. про застосування заходів погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення його активів.
В в'язку із непогашенням заборгованості по податку з доходів фізичних в добровільному порядку , позивачем подано позов до суду про звернення стягнення 3677,63 грн. заборгованості по сплаті податку з фізичних осіб на активи відповідача.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне.
Статтею 67 Конституції України та ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" на платників податків покладено обов'язок своєчасно та у повному обсязі сплачувати загальнодержавні та місцеві податки і збори до державного та місцевих бюджетів.
Принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників визначаються Законом України “Про систему оподаткування “ .
Відповідно до ст.14 Закону України “Про систему оподаткування “ до загальнодержавних податків віднесено податок на доходи фізичних осіб.
Згідно п.п. 8.1.1, 8.1.2 п. 8.1. ст. 8 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб” (надалі –Закон №889) податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону. Податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.
Відповідно до п.4 п.19.2 ст. 19 Закону №889 передбачено, що особи, які відповідно до цього Закону мають статус податкових агентів, зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок; надавати у строки, встановлені законом для податкового кварталу, якщо інше не визначено нормами цього Закону, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також сум утриманого з них податку податковому органу за місцем свого розташування. У разі коли зазначена особа протягом звітного кварталу не виплачує такі доходи або виплачує доходи не всім платникам податку, зазначена звітність не подається або подається стосовно платників податку, які фактично отримали такі доходи. При цьому податковий агент –це юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону.( п.1.15 ст.1 Закону №889)
Статтею 7 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" визначено ставки податку.
Статтею 20 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" передбачено, що особами відповідальними за погашення податкового зобов'язання або податкового боргу з цього податку (податку з доходів фізичних осіб) —є юридична особа, яка зобов'язана нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджетів цей податок і вони несуть фінансову відповідальність.
Відповідно до наказів ДПА України від 30.12.1997р. №473 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 19.01.1998р. №26/2466 “Про затвердження форми довідки “Про суми виплачених доходів і утриманих з них податків та інших обов'язкових платежів фізичних осіб юридичними особами усіх форм власності та фізичними особами –суб'єктами підприємницької діяльності “ (ф. №8ДР) , Порядку заповнення та подання юридичними особами усіх форм власності і фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності ф.№8ДР” та від 29.09.2003р. №451 (Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.10.2003р. № 960/8281 “Про затвердження форми податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф. №1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку“ позивач зобов'язаний подавати до податкового органу відповідну звітність.
В поданих відповідачем до податкового органу довідках форми №1-ДФ боржник самостійно визначав та вказував суми нарахованого та утриманого податку з доходів фізичних осіб, чим узгоджував своє зобов'язання перед бюджетом. Крім того, заборгованість в сумі 3677,63 грн. зафіксована атом перевірки від 01.06.2006р., який підписаний керівником без заперечень. В адміністративному та судовому порядку дана сума відповідачем не оскаржувалась. Відповідач в письмових поясненнях заявлену суму заборгованості визнає. Доказів про сплату заборгованості суду не подано.
Згідно п.3.1.1 ст.3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
При цьому, згідно п.2.3.1. ст. 2 та 1.6. ст.1 зазначеного Закону та ст.10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” позивачу надано право здійснювати заходи з примусового стягнення податкового боргу, тобто проводити звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу.
Законом №2181 визначено, що податковий борг –це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному порядку, яке не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Враховуючи вищенаведене, позовні вимоги обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції м. Кам'янець-Подільський до Закритого акціонерного товариства “Харчовик” м. Кам'янець-Подільський про стягнення 3677, 63 грн. заборгованості на активи задоволити.
Звернути стягнення 3677, 63 грн. (три тисячі шістсот сімдесят сім грн. 63 коп.) заборгованості на активи Закритого акціонерного товариства “Харчовик” м. Кам'янець-Подільський , вул.Індустріальна,3 (код ЄДРПОУ 32843998) на користь Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції м. Кам'янець-Подільський, вул. Огієнка,74 (код ЄДРПОУ 03057590).
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя В.В. Виноградова
Віддрук. 3 прим. :
1 - до справи,
2 - позивачу,
3 - відповідачу.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 365822 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні