Постанова
від 16.12.2013 по справі 801/10803/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 грудня 2013 р. Справа №801/10803/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Трещової О.Р. , при секретарі Габовій Н.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим

до Приватного підприємства "Вікторія плюс"

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим до Приватного підприємства "Вікторія плюс" про стягнення заборгованості з податку на додану вартість та пені у сумі 297 127,27 грн. та податку на прибуток приватних підприємств у сумі 377 129,66 грн., на загальну суму 674 256,93 грн.

Адміністративний позов мотивований тим, що ПП «Вікторія плюс» станом на день звернення позивача з позовом не сплачений податок на додану вартість, податок на прибуток приватних підприємств у сумі 674 256,93 гривень, що стало підставою для звернення позивача до суду.

Ухвалами суду від 28.11.2013 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження і справу призначено до судового розгляду.

У судове засідання представники сторін не з'явилися, повідомлені належним чином про час, дату судового розгляду. Представник позивача надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників сторін.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Отже, органи доходів і зборів у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.

Таким чином, судом встановлено, що Державної податкової інспекції у м.Сімферополі Головного управління Міндоходів в АР Крим під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом.

Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Приватне підприємство "Вікторія плюс" є юридичною особою, яка зареєстрована 22.04.2002 р., що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 16.09.2013 року.

Приватне підприємство "Вікторія плюс" зареєстровано платником податків у ДПІ в м. Сімферополі АР Крим ДПС з 28.05. 2002 року за № 9459-К.

Таким чином, судом встановлено, що Приватне підприємство "Вікторія плюс" є суб'єктом господарювання, юридичною особою, платником податків, зобов'язане виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України).

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Відповідно до п. 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до пункту 31.11 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Податковий агент зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.

Статтею 34 Податкового кодексу України встановлено, що податковим періодом може бути календарний рік, календарний квартал, календарний місяць, календарний день.

Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності до 01.04.2011 року були встановлені Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року № 3394 (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до п.п. 11.1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) передбачені такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Згідно з п.16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду.

Таким чином, Приватне підприємство "Вікторія плюс" зобов'язане щоквартально протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем податкового кварталу, подавати до податкового органу декларації з податку на прибуток.

Згідно п.17.1.1. ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності з 01.04.2011 році встановлені Податковим кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

Згідно з п.133.1 ст.133 ПК України платниками податку з числа резидентів є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами.

Відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 ПК України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.

Відповідно до п.152.1 ст.152 ПК України податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу, від податкової бази, визначеної згідно зі статтею 149 цього Кодексу.

Згідно з п. 152.9 ПК податковими періодами з податку на прибуток є: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому ведення податкового обліку здійснюється наростаючим підсумком із початку року.

Відповідно до норм Податкового кодексу України звітний податковий період починається з першого календарного дня податкового періоду і закінчується останнім календарним днем податкового періоду, крім виробників сільськогосподарської продукції, визначених статтею 155 цього розділу.

Згідно з вимогами статті 49 ПКУ податкова декларація платниками податку на прибуток підприємств, за винятком виробників сільськогосподарської продукції, визначених ст. 155 ПКУ, подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного періоду Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 49.20 ст. 49 ПКУ).

Отже, платник податків зобов'язаний сплатити суму податку на прибуток підприємств, зазначену у поданій ним декларації з податку на прибуток, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку для подання декларації.

Судом встановлено, що 05.10.2012 року на підставі ст.20, розділу І, п.п.78.1.1. п.78.1. ст.78, ст. 79 гл. 8 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, повідомлення №669/22-1 від 19.09.2012 р. та наказу ДПІ у м. Сімферополі №2123 від 19.09.12р. «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПП «Вікторія Плюс», ДПІ у м. Сімферополі проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ПП «Вікторія Плюс» з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначенні податку на прибуток та податок на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ БВП «Строитель-плюс» (ЄДРПОУ 31263808), ПП «Комманд» (ЄДРПОУ 37081766), ПП «Укрторгпартнер» (ЄДРПОУ 36693415), КП «Альянс» (ЄДРПОУ 32468182), ПП «Ротонда-Торг» (ЄДРПОУ 36165656), ПП «Габарит-груп» (ЄДРПОУ 35941644) за період з 01.07.2009р. по 30.06.2012р. (01.07.2009р.- 31.12.2011 р., лютий 2012р.)

ПП «Вікторія Плюс» проінформовано про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки наказом №2123 від 19.09.12p. та повідомленням №669/22-1 від 19.09.2012р., які направлені поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу 22.09.2012р. та вручено 24.09.2012р. представнику ПП «Вікторія Плюс».

Перевірку проведено з відома директора ПП «Вікторія Плюс» Карпенко А.Й.

В результаті перевірки складено Акт №6986/22-1/31937503 від 05.10.2012 р., з якого вбачається, що документальною позаплановою невиїзною перевіркою ПП «Вікторія Плюс» встановлено порушення п.5.1.ст.5, п.п. 5.2.1. п.5.2., п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств" від 22.05.1997р. № 283/97-BP (зі змінами та доповненнями), п.п.14.1.185, 14.1.191 ст.14, пп.138.1.1 п. 138.1 ст.138, п.138.2 ст.138. п.п. 139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового Кодексу від 2 грудня 2010 року № 2755-V в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 290034 грн., у т.ч. 3 кв. 2009 р. у сумі 14446 грн., 4 кв. 2009 р. у сумі 13467 грн., 1 кв. 2010р. у сумі 14524 грн., 2 кв. 2010р. у сумі 31566 грн., 3 кв. 2010 p. у сумі 62126 грн., 4 кв. 2010 р. у сумі 65635 грн., 1 кв. 2011р. у сумі 50190 гри., 2 кв. 2011р. 26887 грн.; 3 кв. 2011р. 4355 грн.; 4 кв. 2011 р. 4854 грн.; 1 кв. 2012р. 1984 грн.

Судом встановлено, що на підставі акту перевірки ДПІ у м. Сімферополь АРК ДПС було складено та винесено податкове повідомлення-рішення від 20.12.2012 року № 0012592204 яким ПП «Вікторія Плюс» на підставі п.п. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 відповідно до п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання по податку на прибуток на 322914,50 гривень, у т.ч. за основним платежем 275588,00 грн., за штрафними санкціями 47326,50 грн. (податкове повідомлення-рішення повернуто 21.01.2013р., відповідно до відмітки на поштовому повідомленні «за закінченням терміну зберігання»).

Як встановлено судом, відповідач не оскаржував податкове повідомлення-рішення від 20.12.2012 року № 0012592204, а тому, оскільки ці суми не оскаржувалися відповідачем, вони є узгодженими.

Судом встановлено, що податкове зобов'язання в розмірі 322914,50 грн. відповідачем сплачено частково в сумі 454,79 гривень, сума боргу складає 322459,71 грн.

Також судом встановлено, що 20.05.2013 року посадовими особами ДПІ у м. Сімферополь АР Крим проведено перевірку та складено акт перевірки № 2855/15.1/31937503 про результати камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток, згідно з яким встановлено порушення терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на прибуток протягом строків, визначених п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, сума сплаченого податкового боргу - 434 грн., граничний термін спати - 31.01.13 р., дата сплати - 19.02.13 р.

Також встановлено, що на підставі акту перевірки ДПІ у м. Сімферополь АРК №2855/15.1/31937503 від 20.05.13 року було складено та винесено податкове повідомлення-рішення від 21.05.2013 р. №0007051501, згідно з яким на відповідача накладено штрафні санкції в розмірі 43,40 гривень, яке отримане відповідачем 23.05.2013 року, про що свідчить підпис на коренці податкового повідомлення-рішення.

Як встановлено судом, відповідач не оскаржував податкове повідомлення-рішення від 21.05.2013 р. №0007051501, а тому, оскільки ця сума не оскаржувалась відповідачем, вона є узгодженою.

Судом встановлено, що податкове зобов'язання в розмірі 43,40 грн. відповідачем не сплачено.

Судом встановлено, що на підставі податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2012 р. №9085 від 10.05.2012 р., наданою ПП «Вікторія Плюс» до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 434 грн.

Судом встановлено, що станом на час розгляду справи відповідачем самостійно визначене податкове зобовязання з податку на прибуток в сумі 434, 00 гривень не сплачено, що підтверджується розрахунком суми заборгованості, дослідженим в судовому засіданні.

Судом встановлено, що згідно з довідкою про стан розрахунку з бюджетом на 16.10.2013 р. на суму податкового боргу з податку на прибуток відповідачеві нарахована пеня за невчасну сплату податкового зобов'язання у сумі 54192,55 грн.

Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача з податку на прибуток складає 377129,66 гривень.

Порядок, підстави та строки сплати податку на додану вартість в 2009 році по 01.01.2011 р. передбачені Законом України "Про податок на додану вартість" (що діяв на час виникнення спірних правовідносин та який втратив чинність з 01 січня 2011 року згідно з Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI, надалі -Закон України "Про податок на додану вартість").

Відповідно до п.1.7 статті 1 Закону України "Про податок на додану вартість" (що діяв на час виникнення спірних правовідносин та який втратив чинність з 01 січня 2011 року згідно з Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI, надалі -Закон України "Про податок на додану вартість") податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначене згідно з цим Законом.

Відповідно до п.п.7.4.1 п.7.4. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" 7.4.1. податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до п.п.7.2.4 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" право на складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку.

Згідно з п.п.7.2.6 п.п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.

Згідно з п.п.7.2.3 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг).

Порядок, підстави та строки сплати податку на додану вартість в 2011-2012 році передбачені Податковим кодексом України №2755-VI від 02.12.2010 року.

Пунктом 203.1, ст.203 Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до п.203.2 ст.203 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Як зазначено вище, 05.10.2012 року на підставі ст.20, розділу І, п.п.78.1.1. п.78.1. ст.78, ст. 79 гл. 8 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, повідомлення №669/22-1 від 19.09.2012 р. та наказу ДПІ у м. Сімферополі №2123 від 19.09.12р. «Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ПП «Вікторія Плюс», ДПІ у м. Сімферополі АРК ДПС проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ПП «Вікторія Плюс» з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначенні податку на прибуток та податок на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ БВП «Строитель-плюс» (ЄДРПОУ 31263808), ПП «Комманд» (ЄДРПОУ 37081766), ПП «Укрторгпартнер» (ЄДРПОУ 36693415), КП «Альянс» (ЄДРПОУ 32468182), ПП «Ротонда-Торг» (ЄДРПОУ 36165656), ПП «Габарит-груп» (ЄДРПОУ 35941644) за період з 01.07.2009р. по 30.06.2012р. (01.07.2009р.- 31.12.2011 р., лютий 2012р.).

В результаті перевірки складено Акт №6986/22-1/31937503 від 05.10.2012 р., з якого вбачається, що документальною позаплановою невиїзною перевіркою ПП «Вікторія Плюс» встановлено порушення п.4.1 ст.4, п.п.7.4.1, 7.4.2, п.п.7.4.5 п. 7.4. п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України від 03.04.1997р. №168/97-ВР «Про податок на додану вартість» із змінами та доповненнями та пп. 14.1.191 п.14.1 ст. 14, п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, пп. 187.1.а п. 187.1 ст. 187. п. 201.1 ст. 201, п. 198.2, 198.3, 198.6 ст.198 Податкового Кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 234842 грн., у т.ч.:- липень 2009 р. 4533 грн., за серпень 2009р. у сумі 7024 грн., за жовтень 2009р. у сумі 8136 грн.; за листопад 2009р. у сумі 1603 грн., грудень 2009 p.- 1035 грн., січень 2010р. - 4186 грн.. за лютий 2010 р. у сумі-7433 грн.; за травень 2010р. у сумі -11018 грн.; за червень 2010р. у сумі - 14235 грн., липень 2010 р. у сумі -15103 грн.,за серпень 2010р. у сумі - 21864 грн., за вересень 2010р. у сумі 12734 грн., жовтень 2010р.у сумі -17102 грн., за листопад 2010р. у сумі -10192 грн., за грудень 2010 р. у сумі - 25214 грн.; січень 2011р.- 21620 грн., за лютий 2011 p. у сумі - 6076 грн., за березень 2011 р. у сумі - 12456 грн.; за квітень 2011р. у сумі - 13856 грн., за травень 2011р. у сумі 2672 грн., за червень 2011 р.. у сумі -6852 грн., за вересень 2011 р. у сумі 3787 грн., жовтень 2011 p.у сумі 1121 грн., за листопад 2011 p. у сумі -3100 грн., за лютий 2012 p. у сумі 1890 грн.

Судом встановлено, що на підставі акту перевірки ДПІ у м. Сімферополь АРК ДПС було складено та винесено податкове повідомлення-рішення від 20.12.2012 року № 0012602204, яким ПП «Вікторія Плюс» на підставі п.п. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 відповідно до п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість на 253054,25 гривень, у т.ч. за основним платежем 215149 грн., за штрафними санкціями 37905,25 грн. (податкове повідомлення-рішення повернуто 21.01.2013р., відповідно до відмітки на поштовому повідомленні «за закінченням терміну зберігання»).

Як встановлено судом, відповідач не оскаржував податкове повідомлення-рішення від 20.12.2012 року № 0012602204, а тому, оскільки ці суми не оскаржувалися відповідачем, вони є узгодженими.

Судом встановлено, що податкове зобов'язання в розмірі 253054,25 грн. відповідачем сплачено частково в сумі 1669,61 грн., сума боргу складає 251384,64 грн.

Судом встановлено, що на підставі податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2013 р. від 18.02.2013 р., наданою ПП «Вікторія Плюс» до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 157,00 грн.

Судом встановлено, що ПП «Вікторія Плюс» визначена сума податку до теперішнього часу не сплачена.

Судом встановлено, що на підставі податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2013 р. від 18.03.2013 р., наданою ПП «Вікторія Плюс» до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 118,00 грн.

Судом встановлено, що ПП «Вікторія Плюс» визначена сума податку до теперішнього часу не сплачена.

Судом встановлено, що на підставі податкової декларації з податку на додану вартість за березень 2013 р. від 18.04.2013 р., наданою ПП «Вікторія Плюс» до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 888,00 грн.

Судом встановлено, що ПП «Вікторія Плюс» визначена сума податку до теперішнього часу не сплачена.

Судом встановлено, що на підставі податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2013 р. від 19.06.2013 р., наданою ПП «Вікторія Плюс» до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 58,00 грн.

Судом встановлено, що ПП «Вікторія Плюс» визначена сума податку до теперішнього часу не сплачена.

Судом встановлено, що на підставі податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2013 р. від 18.07.2013 р., наданою ПП «Вікторія Плюс» до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 16,00 грн.

Судом встановлено, що ПП «Вікторія Плюс» визначена сума податку до теперішнього часу не сплачена.

Судом встановлено, що на підставі податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2013 р. від 20.08.2013 р., наданою ПП «Вікторія Плюс» до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС, відповідачем самостійно визначена сума податку до сплати - 26,00 грн.

Судом встановлено, що ПП «Вікторія Плюс» визначена сума податку до теперішнього часу не сплачена.

Крім того, позивачем на підставі довідки про розрахунки з бюджетом від 16.10.2013 року нарахована пеня за несвоєчасну сплату ПДВ в сумі 44479,63 гривень, яка відповідачем також не сплачена.

Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача з податку на додану вартість складає 297127,27 гривень.

Отже, сума податкового боргу ПП «Вікторія Плюс» з податку на додану вартість та податку на прибуток приватних підприємств складає 674256,93 гривень (377129,66 + 297127,27).

Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до п.59.4 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Судом встановлено, що 04.02.2013 року ДПІ в м. Сімферополь АРК ДПС була складена податкова вимога № 533 на суму податкового боргу в розмірі 674194,38 гривень, яка була направлена відповідачу 18.02.2013 року та отримана ним 19.02.2013 року, про що свідчить підпис на повідомленні про вручення поштового відправлення.

Відповідно до облікової картки платника та розрахунку суми заборгованості відповідачем не сплачена сума податкового боргу в розмірі 674256,93 гривень, у тому числі основний платіж - 490309,60 гривень, штрафні санкції - 85275,15 гривень, пеня - 98672,18 гривень.

На підставі викладеного, суд вважає, що факт несплати відповідачем у встановленому законом порядку та строки суми податкового боргу з податку на прибуток та з податку на додану вартість в розмірі 674256,93 гривень є повністю доведеними позивачем та підтверджується доказами, дослідженими у судовому засіданні.

Згідно з п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.1 ст.95 ПК України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з п.95.4 ст.95 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів в рахунок погашення податкового боргу.

Приймаючи до уваги, що податковий борг в розмірі 674 256,93 гривень відповідачем станом на день розгляду справи не сплачений, позивачем повністю дотриманий порядок стягнення такого боргу, визначений Податковим кодексом України, суд відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20, ст. 95 Податкового кодексу України вважає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з Приватного підприємства "Вікторія плюс" коштів в рахунок погашення податкового боргу в сумі 674 256,93 гривень.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

У зв'язку зі складністю справи судом 16.12.2013 року проголошена вступна та резолютивна частина постанови, а 18.12.2013 року постанова складена у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ

1.Позовні вимоги задовольнити.

2.Стягнути з Приватного підприємства "Вікторія плюс" (ідентифікаційний код 31937503) кошти в рахунок погашення податкового боргу в сумі 674 256,93 гривень.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.12.2013
Оприлюднено15.01.2014
Номер документу36596078
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/10803/13-а

Постанова від 16.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні