cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
08 січня 2014 року Справа № 913/3229/13
Провадження №19пд/913/3229/13
За позовом Комунального теплопостачаючого підприємства "Алчевськтеплокомуненерго" , м.Алчевськ Луганської області
до відповідача Дочірнього підприємства "Відділ робітничого постачання" Публічного акціонерного товариства "Алчевський металургійний комбінат" , м.Алчевськ Луганської області
про спонукання до укладення договору від 09.10.2013 № 100/1 про надання послуг з централізованого теплопостачання
Суддя господарського суду Луганської області Косенко Т.В.
Секретар судового засідання Дрожанова О.В.
У засіданні брали участь:
від позивача - Польова В.В., начальник юридичного відділу, довіреність № 4549 від 01.01.2014;
від відповідача - представник не прибув.
СУТЬ СПОРУ:
Комунальним теплопостачаючим підприємством "Алчевськтеплокомуненерго" заявлено вимогу про зобов'язання Дочірнє підприємство "Відділ робітничого постачання" Публічного акціонерного товариства "Алчевський металургійний комбінат" укласти договір про надання послуг з централізованого теплопостачання № 100/1 з 09.10.2013, виклавши його в редакції позивача.
Ухвалою господарського суду Луганської області від 29.11.2013 було порушено провадження у справі та її розгляд призначений на 18.12.2013.
Ухвалою господарського суду Луганської області від 18.12.2013 розгляд справи був відкладений на 08.01.2014.
Представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідач не скористався своїм правом, передбаченим ст.22 Господарського процесуального кодексу України, не забезпечив участі повноважного представника у судовому засіданні, хоча про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення № 9420700728589.
Згідно до п.п.3.9.1, 3.9.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.2011 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог ч.1 ст.64 та ст.87 Господарського процесуального кодексу України. У випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Також відповідач не надав суду відзив на позовну заяву, а ненадання відзиву на позовну заяву та неприбуття у судове засідання не перешкоджає розгляду спору по суті, згідно положень ст.75 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача, господарський суд Луганської області
ВСТАНОВИВ:
Дочірнє підприємство "Відділ робітничого постачання" Публічного акціонерного товариства "Алчевський металургійний комбінат" (відповідач) є споживачем послуг з централізованого теплопостачання, що виробляється Комунальним теплопостачаючим підприємством "Алчевськтеплокомуненерго" (позивач).
Згідно ст.11 Цивільного кодексу України підставою виникнення цивільних прав і обов'язків (зобов'язань) є, зокрема, договір.
Статтею 174 Господарського кодексу України передбачено, що господарські зобов'язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
Статтею 627 Цивільного кодексу України передбачено, що відповідно до ст.6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відповідно до ч.3 ст.179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.
Статтями 24, 25 Закону України "Про теплопостачання" передбачена обов'язковість укладення договору на постачання теплової енергії між енергоспостачальником і споживачем.
Частиною 1 ст.19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Підпунктом 3 ч.2 ст.21 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що виконавець зобов'язаний підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором.
Таким чином, обов'язковість укладення договору на постачання теплової енергії між енергоспостачальником і споживачем визначена законодавством.
Статтею 181 Господарського кодексу України визначений порядок укладення господарських договорів.
Дотримуючись вказаного порядку позивач листом від 09.10.2013 № 3578 звернувся до відповідача з проектом договору № 100/1 від 09.10.2013 про надання послуг з централізованого теплопостачання.
Відповідач листом № 555 від 21.10.2013 повернув позивачу підписаний договір № 100/1 від 09.10.2013 з протоколом розбіжностей. Розбіжності виникли стосовно п.3.1 договору, який визначає строки оплати за надані послуги та розмір штрафних санкцій за порушення термінів оплат.
Позивач, розглянувши протокол розбіжностей, листом №3806 від 23.10.2013 відмовив в його підписанні, посилаючись на Закон України "Про захист економічної конкуренції" та Господарський кодекс України.
Листом № 570 від 28.10.2013 відповідач повторно направив на розгляд протокол розбіжностей до договору № 100/1 від 09.10.2013, наполягаючи на тому, що Законом України "Про теплопостачання" та типовим договором, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 21.07.2005, за прострочення платежу передбачена сплата пені; крім того, ст.231 Господарського кодексу України також передбачає штрафні санкції за порушення грошових зобов"язань у відсотках, розмір яких визначається обліковою ставкою НБУ, у зв"язку з чим вимоги стосовно стягнення додаткового штрафу у розмірі 7% відповідач вважає некоректними.
Позивач листом № 3904 від 30.10.2013 повторно відмовив відповідачу у врегулюванні розбіжностей та повернув останньому надані примірники протоколу розбіжностей.
Наявність неврегульованих умов договору стало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом. Тобто по суті спірним є один пункт договору, а саме п.3.1.
Як вже зазначалось судом, обов'язковість укладення договору про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води прямо передбачена приписами діючого законодавства, а надавати зазначені послуги відповідачу може тільки Комунальне теплопостачаюче підприємство "Алчевськтеплокомуненерго".
Відповідно до абзацу 4 ч.4 ст.179 Господарського кодексу України при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.
Пунктом 8 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету міністрів України № 630 від 21.07.2005 (далі - Правила 630) передбачено, що послуги надаються споживачеві згідно з договором, що оформляється на основі типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.
Частиною 3 ст.184 Господарського кодексу України передбачено, що укладення господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору.
Відповідно до ч.1 ст.26 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" істотними умовами договору на надання житлово-комунальних послуг є: 1) найменування сторін; 2) предмет договору; 3) вичерпний перелік житлово-комунальних послуг, тарифи та їх складові на кожну з цих послуг, загальна вартість послуг; 4) порядок оплати за спожиті житлово-комунальні послуги; 5) порядок перерахунків розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості; 6) права та обов'язки сторін; 7) порядок контролю та звіту сторін; 8) порядок вимірювання обсягів та визначення якості наданих послуг; 9) визначення точок розподілу, в яких відбувається передача послуг від виконавця/виробника споживачу; 10) порядок обслуговування мереж та розподіл повноважень щодо їх експлуатації та відновлення (ремонту); 11) умови доступу в квартиру, будинок, приміщення, на земельну ділянку для усунення аварій, неполадок, огляду мереж, зняття контрольних показників засобів обліку; 12) порядок здійснення ремонту; 13) відповідальність сторін та штрафні санкції за невиконання умов договору; 14) порядок вирішення спорів; 15) перелік форс-мажорних обставин; 16) строк дії договору; 17) умови зміни, пролонгації, припинення дії договору; 18) дата і місце укладення договору.
Згідно ч.1, ч.2 ст.275 Господарського кодексу України за договором енергопостачання енергопостачальне підприємство (енергопостачальник) відпускає електричну енергію, пару, гарячу і перегріту воду (далі - енергію) споживачеві (абоненту), який зобов'язаний оплатити прийняту енергію та дотримуватися передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного обладнання, що ним використовується. Відпуск енергії без оформлення договору енергопостачання не допускається.
Проаналізувавши зміст запропонованого позивачем проекту договору № 100/1 про надання послуг з централізованого теплопостачання від 09.10.2013 суд дійшов висновку, що він в цілому по формі і по змісту відповідає типовому договору, форма якого затверджена постановою Кабінету міністрів України № 630 від 21.07.2005 та містить всі істотні умови, які встановлюються законом для договорів даного типу.
Що стосується вимог позивача про викладення п.3.1 договору в запропонованій ним редакції слід зазначити наступне.
Статтею 181 Господарського кодексу України передбачений загальний порядок укладення господарських договорів, зокрема, ч.7 вказаної статті встановлено, що якщо сторона, яка одержала протокол розбіжностей щодо умов договору, заснованого на державному замовленні або такого, укладення якого є обов'язковим для сторін на підставі закону, або сторона - виконавець за договором, що в установленому порядку визнаний монополістом на певному ринку товарів (робіт, послуг), яка одержала протокол розбіжностей, не передасть у зазначений двадцятиденний строк до суду розбіжності, що залишилися неврегульованими, то пропозиції другої сторони вважаються прийнятими.
В даному випадку укладення договору є обов"язковим в силу закону.
Як вбачається з матеріалів справи та вже зазначалось судом, позивач звернувся до відповідача з листом № 3578 від 09.10.213 (а.с.24), до якого був доданий проект договору № 100/1 від 09.10.2013, відповіддю на який листом № 555 від 21.10.2013 (а.с.25) відповідач повернув підписаний проект договору з протоколом розбіжностей, в якому не погодився з редакцією тільки одного пункту договору, а саме п.3.1.
Таким чином, позивачем, враховуючи дату звернення з даним позовом до суду (25.11.2013 - а.с.31, 32) був пропущений, встановлений ч.7 ст.181 Господарського кодексу України двадцятиденний строк для звернення до суду з позовом про врегулювання розбіжностей, а оскільки спору по іншим пунктам договору у сторін немає, п.3.1 слід вважати прийнятим в редакції відповідача, а саме: "п.3.1 .... а, за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості" з тексу договору виключити.
Крім того, слід зазначити наступне.
Відповідно до ч.1 ст.230 Господарського кодексу України штрафними санкціями визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання.
Частиною 1 ст.231 Господарського кодексу України передбачено, що законом щодо окремих видів зобов'язань може бути визначений розмір штрафних санкцій, зміна якого за погодженням сторін не допускається.
Відповідно до ч.2 ст.231 Господарського кодексу України у разі якщо порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов'язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовуються, якщо інше не передбачено законом чи договором, у таких розмірах:
- за порушення умов зобов'язання щодо якості (комплектності) товарів (робіт, послуг) стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісних (некомплектних) товарів (робіт, послуг);
- за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості.
Виходячи із положень зазначеної норми, застосування до боржника, який порушив господарське зобов'язання, штрафної санкції у вигляді штрафу та пені, передбаченого абз.3 ч.2 ст.231 Господарського кодексу України, можливо при сукупності відповідних умов, а саме: якщо інший розмір певного виду штрафних санкцій не передбачений договором або законом; якщо, між іншим, порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, якщо допущено прострочення виконання негрошового зобов'язання, пов'язаного з обігом (поставкою) товарів, виконанням робіт, наданням послуг, з вартості яких і вираховується у відсотковому відношенні розмір штрафу та пені.
Така думка висловлена в постановах Верховного Суду України від 06.12.2010 № 42/562 та від 28.02.2011 по справі № 23/225.
До того ж, в п.2.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 14 від 17.12.2013 "Про деякі питання практики застосування законодавства про відповідальність за порушення грошового зобов"язання" роз"яснено, що господарським судам необхідно мати на увазі, що штрафні санкції, передбачені абзацом третім частини другої статті 231 Господарського кодексу України, застосовується за допущене прострочення виконання лише негрошового зобов"язання, пов"язаного з обігом (поставкою) товару, виконанням робіт, наданням послуг, з вартості яких й вираховується у відсотковому відношенні розмір штрафних санкцій.
Згідно ст.187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору. День набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.
Статтею 649 Цивільного кодексу України передбачено, що розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування та в інших випадках, встановлених законом, вирішуються судом. Розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору не на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, можуть бути вирішені судом у випадках, встановлених за домовленістю сторін або законом.
Враховуючи викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.
Згідно ч.2 ст.49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на позивача, оскільки спір виник внаслідок його неправильних дій.
Керуючись ст.ст.49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1.Позов Комунального теплопостачаючого підприємства "Алчевськтеплокомуненерго" до Дочірнього підприємства "Відділ робітничого постачання" Публічного акціонерного товариства "Алчевський металургійний комбінат" задовольнити частково.
2. Вважати укладеним з моменту набрання рішенням законної сили договір № 100/1 про надання послуг з централізованого теплопостачання від 09.10.2013 між Комунальним теплопостачаючим підприємством "Алчевськтеплокомуненерго" та Дочірнім підприємством "Відділ робітничого постачання" Публічного акціонерного товариства "Алчевський металургійний комбінат" у наступній редакції:
ДОГОВІР № 100/1
про надання послуг з централізованого теплопостачання
м. Алчевськ « 09» 10 2013 р.
КОМУНАЛЬНЕ ТЕПЛОПОСТАЧАЮЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «АЛЧЕВСЬКТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО», надалі «Виконавець», в особі директора Грицай Володимира Володимировича, що діє на підставі Статуту, з однієї сторони, та ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО «ВІДДІЛ РОБІТНИЧОГО ПОСТАЧАННЯ» ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «АЛЧЕВСЬКИЙ МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОМБІНАТ», надалі «Споживач», в особі директора Шеншина А.А., що діє на підставі Статуту, з іншої сторони, уклали цей договір про нижченаведене:
1. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ.
1.1. Виконавець зобов'язується, згідно „Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення", затверджених ПКМУ 630 від 21.07.2005 року (далі ПРАВИЛА), надавати споживачеві вчасно та відповідної якості послуги з централізованого опалення, а споживач зобов'язується своєчасно оплачувати надані послуги за встановленими тарифами у строки і на умовах, передбачених договором.
1.2. Розрахунки за послуги з централізованого опалення здійснюються відповідно затверджених Постановою Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг України тарифів для груп споживачів (Постанова Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг України № 60 від 30.09.2011 р.) в розмірі:
ІІІ-я категорія - 602,92 грн. за 1 Гкал., без ПДВ.
При зміні тарифів на послуги з центрального опалення, нові тарифи обов'язкові для споживача з моменту їх введення.
1.3. Усі розрахунки по цьому договору виконуються на підставі платіжних документів, що їх виписує виконавець споживачеві щомісячно протягом опалювального періоду не пізніше 25 числа наступного місяця.
2. ХАРАКТЕРИСТИКА ОБ'ЄКТА НАДАННЯ ПОСЛУГ.
2.1. загальна площа приміщень, які опалюються, складає 1205,0 м2 (перелік всіх опалювальних приміщень у додатку № 1 - перелік - дислокація опалювальних об'єктів споживача);
2.2. Максимальне теплове навантаження за договором 0,0985 Гкал/г (відповідно до додатку № 3).
Плата за надані послуги за наявності засобів обліку теплової енергії справляється за їх показанням згідно з пунктами 10-13 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення ( далі - Правила).
2.3. Акт та схема стосовно точок розподілу, в яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві відображені у додатку № 4, який є невід'ємною частиною договору.
3. ОПЛАТА СПОЖИТИХ ПОСЛУГ.
3.1. Розрахунковим періодом є календарний місяць. Оплата за надані послуги вноситься не пізніше 25 числа місяця, що настає за розрахунковим. У разі затримання надходження коштів за спожиті послуги споживач зобов'язаний сплатити пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного Банку України від простроченої суми за кожний день прострочення.
3.1.1. розрахунковий рахунок на сплату пені та штрафних санкцій за несвоєчасну сплату послуг з централізованого теплопостачання:
р/р 26008423066 в АБ «Укргазбанк» м. Київ, МФО 320478.
3.2. За наявності засобів обліку теплової енергії справляння плати за нормативами (нормами) споживання допускається, у випадках, якщо засіб обліку з будь - якої нагоди не працює.
3.3. У разі надання послуг не в повному обсязі, відхилення їх кількісних і якісних показників від нормативних, виконавець здійснює перерахунок розміру плати, складаючи відповідний акт на підставі Постанови КМУ від 17.02.2010 № 151 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості».
4. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ СТОРІН.
Споживач має право:
4.1. Отримувати вчасно та відповідної якості послуги згідно із умовами договору;
4.2. Отримувати інформацію про перелік послуг, їх вартість, загальну суму місячного платежу, структуру тарифів, норм споживання, режиму надання послуг, їх споживчі властивості;
4.3. Подавати письмову заяву про перевірку кількісних і якісних показників надання послуг (температура у приміщеннях).
4.4. Ознайомлюватися з нормативно - правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг.
4.5. Вносити за погодженням з виконавцем у договір будь - які зміни (зміна реквізитів, адреси, об'ємів та інше).
Споживач зобов'язаний:
4.6. Оплачувати послуги в установлені договором строки.
4.7. Забезпечити доступ до мережі, засобів обліку теплової енергії представників виконавця для зняття контрольних показань засобів обліку теплової енергії - згідно з вимогами нормативно - правових актів у сфері житлово - комунальних послуг;
4.8. Забезпечувати цілісність засобів обліку теплової енергії та не втручатися в їх роботу;
4.8.1. Розбір теплоносія з системи опалення категорично забороняється. У разі виявлення водоразбору з систем опалення через крани та інші пристрої, постачальник складає відповідний акт з застосуванням штрафних санкцій у розмірі 10 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян згідно п.8 ст.31 Закону України „Про теплопостачання" від 02.06.2005 р.
4.9. Своєчасно проводити підготовку приміщення і його санітарно - технічних приладів, пристроїв та обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період із складання з представником виконавця акта обстеження системи опалення на початку опалювального періоду.
4.10. При отриманні повідомлення про припинення надання теплоносія вжити заходів відповідно до додатку № 2.
Виконавець має право:
4.11. Припинити повністю або частково подачу теплової енергії у таких випадках: несплати рахунків за надані послуги протягом терміну, встановленого цим договором;
недопущення представників виконавця в приміщення, де знаходиться тепловикористовуюче обладнання або до засобів обліку теплової енергії;
аварійних і планово-профілактичних ремонтах на магістральних мережах, систем теплопостачання і пов'язаних з ними випробуваннями.
4.12. Укладати додаткові угоди з відображенням змін в договорі (зміна банківських реквізитів; зміна тарифів, затверджених міською радою; і т.п.).
Виконавець зобов'язаний:
4.13. Забезпечувати вчасне та відповідної якості надання послуг згідно із умовами договору.
4.14. Надавати інформацію про перелік послуг, їх вартість, загальну суму місячного платежу, структуру тарифів, нормативів (норм) споживання, режиму надання послуг, їх споживчі властивості.
4.15. Контролювати щомісяця передані дані засобів обліку теплової енергії.
4.16. Своєчасно проводити роботи з усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини.
4.17. Прийняти письмову заяву від споживача про вимір температури і розглянути її не пізніше, ніж через 10 днів з дня одержання заяви із складанням відповідного акта.
4.18. Підтвердженням надання послуг з централізованого теплопостачання є надання актів обстеження на повну готовність систем теплопостачання та актів підключення опалення.
4.19. У випадках припинення надання теплоносія забезпечити своєчасне оповіщення відповідно до додатку № 2.
5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН.
5.1. Споживач несе відповідальність згідно із законодавством і цим договором за:
недотримання вимог нормативно - правових актів у сфері житлово- комунальних послуг;
несвоєчасне внесення платежів за послуги;
втручання у роботу засобів обліку теплової енергії;
порушення зобов'язань, встановлених цим договором.
5.2. Виконавець несе відповідальність у разі:
- неналежного надання або не надання послуг;
- порушення прав споживачів згідно із законодавством;
- порушення зобов'язань, встановлених цим договором.
6. ПОРЯДОК РОЗВ'ЯЗАННЯ СПОРІВ.
6.1. У разі порушення виконавцем умов договору споживач викликає представника виконавця для складання та підписання акта - претензії споживача, в якому зазначаються строки, види порушень кількісних та якісних показників послуг тощо. Акт - претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їх підписами. У разі неприбуття представника виконавця у визначений договором строк або необґрунтованої відмови від підписання, акт - претензія вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
6.2. Акт - претензія подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.
6.3. Виконавець може відмовити споживачеві в задоволенні його претензій щодо відхилення кількісних і якісних показників послуг на підставі:
- показань реєстраційних технічних засобів, атестованих і опломбованих відповідними органами Держспоживстандарту;
- правильність показань засобів обліку теплової енергії;
У разі обґрунтованості претензій споживача витрати, пов'язані з їх перевіркою, відшкодовуються виконавцем, у разі необґрунтованості - споживачем.
6.4. У разі виникнення спорів або розбіжностей Сторони зобов'язуються вирішувати їх шляхом взаємних переговорів та консультацій.
6.5. У разі недосягнення Сторонами згоди, спори (розбіжності) вирішуються у судовому порядку.
7. ФОРС - МАЖОРНІ ОБСТАВИНИ.
7.1. Сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов'язань за цим Договором у разі виникнення обставин непереборної сили, які не існували під час укладання Договору та виникли поза волею Сторін (аварія, катастрофа, стихійне лихо, епідемія, епізоотія, війна тощо).
7.2. Сторона, що не може виконувати зобов'язання за цим Договором унаслідок дії обставин непереборної сили, повинна не пізніше ніж протягом 7 днів з моменту їх виникнення повідомити про це іншу Сторону у письмовій формі.
7.3. Доказом виникнення обставин непереборної сили та строку їх дії є відповідні документи, які видаються в установленому законодавством порядку.
8. СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ.
8.1. Цей договір укладається до 31 грудня 2013 р і набирає чинності з дня його укладення. Договір вважається щороку продовженим, якщо за місяць до закінчення його строку однією із сторін не буде письмово заявлено про розірвання або необхідність перегляду.
8.2. Договір може бути розірваний достроково у разі:
- зникнення потреби в отриманні послуги або відмови споживача від користування послугами виконавця;
- переходу права власності на приміщення до іншої особи;
- невиконання умов договору сторонами договору.
8.3. Договір складено у двох примірниках, один з яких зберігається у споживача, другий - у виконавця.
9. ІНШІ УМОВИ.
9.1. Якщо підключення об'єктів життєзабезпечення, освіти та виховання дітей, а також інших об'єктів, що розташовані в окремих приміщеннях, відбулося при наявності акту готовності з зауваженням представника постачальника, претензії з приводу якості послуг в опалювальний період не приймаються.
9.2. Для постійного зв'язку з виконавцем та врегулювання всіх питань, пов'язаних з виконанням умов цього договору споживач призначає свого відповідального за теплове господарство в особі
Робочий тел. __ 4-99-28, 4-48-84
Цілодобовий телефон виконавця 33377
9.3. З метою забезпечення виконання договору та з метою здійснення сторонами прав та обов'язків за договором представники сторін, що підписали договір, підписанням договору надають згоду на обробку відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» своїх персональних даних, які вказані в договорі.
Представники сторін, що підписали договір, погоджуються, що сторони можуть надавати персональні дані представників сторін:
- Органам державної влади, державним органам, органам місцевого самоврядування, їхнім посадовим та службовим особам у випадках та у порядку, передбачених законодавством;
- Третім особам, задіяним в процесі здійснення сторонами прав та виконання обов'язків за договором.
Представники сторін підтверджують, що ознайомлені з правами, наданими їм Законом України «Про захист персональних даних».
10. АДРЕСИ І ПІДПИСИ СТОРІН.
Виконавець Споживач
КТП «Алчевськтеплокомуненерго», ДП «ВРП» ПАТ«АМК»
94214, м. Алчевськ, Луганська область, 94207, м.Алчевськ, Луганська область,
вул. Ленина, 126, вул. Леніна, 30
п/р 2603913423066 в АБ «Укргазбанк» п/р 26004619946461
м. Київ, МФО 320478, у ПАТ «Промінвестбанк»
код ОКПО 02132266, МФО 300012
свід. про реєстрацію 16270484, Код 35038242
ІПН 021322612069. Свідоцтво 100346295
Платник податку на прибуток ІПН 350382412069
на загальних засадах.
Директор КТП „АТКЕ" Директор ДП «ВРП» ПАТ«АМК»
Відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 13.01.2014.
Суддя Т.В.Косенко
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 08.01.2014 |
Оприлюднено | 14.01.2014 |
Номер документу | 36604366 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Косенко Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні