Постанова
від 14.11.2013 по справі 823/3243/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 листопада 2013 року справа № 823/3243/13-а

м. Черкаси

12 год. 10 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Каліновської А.В.,

при секретарі - Хіврич В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом першого заступника прокурора м. Черкаси в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства «Зернопромсервіс» про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів,-

ВСТАНОВИВ:

Перший заступник прокурора м. Черкаси в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся в Черкаський окружний адміністративний суд з адміністративним позовом до приватного акціонерного товариства «Зернопромсервіс», в якому просить стягнути з відповідача штраф за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 1 700 грн.

В обґрунтування вимог першим заступником прокурора зазначено, що до ПрАТ «Зернопромсервіс» за правопорушення на ринку цінних паперів постановою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.04.2013р. №606-ЦД-4-Е було застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 1 700 грн., за неподання інформації в термін, визначений чинним законодавством. Оскільки, у встановленому законодавством порядку ПрАТ «Зернопромсервіс» постанову не оскаржило та штраф не сплатило, тому він підлягає стягненню в судовому порядку.

Прокурор та представник Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належним чином повідомлені про час, дату та місце судового розгляду справи в судове засідання не з'явилися, на адресу суду направили клопотання про розгляд справи за їх відсутності, позовні вимоги підтримують в повному обсязі.

Відповідач, про час, дату та місце судового засідання, повідомлений належним чином, в судове засідання не з'явився, про причину своєї неявки не повідомив, заперечення на позов не надав, а тому суд вирішив провести розгляд справи за його відсутності на підставі наявних матеріалів справи.

Відповідно до частини 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Приватне акціонерне товариство «Зернопомсервіс», як суб'єкт господарювання - юридична особа, ідентифікаційний код - 24412434, зареєстроване 06.04.2000р., що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осію та фізичних осіб-підприємців

Відповідно ч. 1 ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23 лютого 2006р. №3480-ІV (далі - Закон України №3480-ІV) регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: - розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; - опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; - розміщення на власному веб-сайті (ч. 4 ст. 40 Закону України №3480-ІV).

Згідно ч. 6 ст. 40 Закону України №3480-ІV строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до п. 1 глави 1 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію у повному обсязі. Звітним періодом для складання річної інформації є календарний рік.

Главою 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів від 19 грудня 2006р. №1591 визначено порядок розкриття регулярної річної інформації на фондовому ринку, яким передбачено що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: -розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; - опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; - подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

ПрАТ «Зернопромсервіс» строком до 01.06.2012р. не подано до територіального органу Комісії за місцем знаходження емітента в електронній та паперовій формі регулярної річної інформації за 2011 рік. На підставі цього позивачем 27.03.2013р. складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 754 -ЦД-4-Е.

29.03.2013р. Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Розгляд справи було призначено на 18.04.2013р. о 11 год. 05 хв. За вихідним №03/02/2752/ПР від 01.04.2013р., вказана постанова була надіслана відповідачеві.

До розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів ПрАТ «Зернопромсервіс» письмових заперечень, клопотань або пояснень надано не було.

На підставі вищевказаного, за неподання регулярної річної інформації про результати фінансово-господарської діяльності за 2011р. до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на ПрАТ «Зернопромсервіс» було накладено штраф в розмірі 1 700 грн., про що прийнято постанову від 18.04.2013р. №606-ЦД-4-Е.

Станом на час розгляду справи, заборгованість ПрАТ «Зернопромсервіс» зі сплати штрафу в розмірі 1 700 грн. погашена не була.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон України № 448/96-ВР).

Відповідно до ст. 1 Закону України № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1 ст. 5 Закону України № 448/96-ВР передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно частин 1-4 ст. 6 Закону України № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до п. 14 ст. 8 Закону України № 448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Пунктом 7 статті 11 Закону України № 448/96-ВР визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Положеннями п. 4 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії

з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 № 1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 5 листопада 2012 р. за № 1855/22167 зокрема, передбачено, що постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), вважається надісланою (врученою) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо її вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом. Доказом надіслання вищезазначеного документу є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.

Як вбачається з матеріалів справи, постанова від 18.04.2013р. №606-ЦД-4-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів була надіслана ПрАТ «Зернопромсервіс» рекомендованим листом, що підтверджується реєстром поштових відправлень №280 від 22.04.2013р. із наявністю відбитку календарного штемпеля.

Статтею 11 Закону України № 448/96-ВР передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

У матеріалах справи відсутні відомості щодо оскарження вищезазначеної постанови..

За вказаних обставин, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а вимоги такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з приватного акціонерного товариства «Зернопромсервіс» (18000, м. Черкаси, вул. Чехова, 53, ідентифікаційний код - 24412434) в дохід бюджету через Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (03680, м. Київ, вул. Горького, 51, ідентифікаційний код - 38039715) штраф в розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя А.В. Каліновська

Дата ухвалення рішення14.11.2013
Оприлюднено16.01.2014
Номер документу36633285
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/3243/13-а

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

Постанова від 14.11.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Каліновська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні