Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 січня 2014 р. Справа № 805/18207/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучка В.М., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області до державного підприємства «Шахтарськантрацит» в особі відокремленого підрозділу «Автобаза» про стягнення боргу з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за Списком № 2 за період з 01.07.2013 року по 01.10.2013 року в сумі 51629,88 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області (далі - УПФУ, позивач) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до державного підприємства «Шахтарськантрацит» (далі - ДП «Шахтарськантрацит», відповідач) в особі відокремленого підрозділу «Автобаза» (далі - ВП «Автобаза») про стягнення боргу з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за Списком № 2 за період з 01.07.2013 року по 01.10.2013 року.
Позивач уточнив позовні вимоги, згідно яких просить стягнути з відповідача заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за Списком № 2 за період з 01.07.2013 року по 01.10.2013 року в сумі 51 629,88 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що згідно з даними особового рахунку страхувальника по ВП «Автобаза» утворився борг з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за списком № 2, призначених на пільгових умовах за період з 01.07.2013 року по 01.10.2013 року у розмірі 51 629,88 грн. Оскільки, зазначена сума заборгованості відповідачем не сплачена, позивач у відповідності до чинного законодавства просить суд стягнути наведену суму заборгованості з відповідача у судовому порядку.
Представник позивача Бєдак А.І. (довіреність від 13.01.2013 року № 300/10 у судовому засіданні надав клопотання розглянути справу в порядку письмового провадження (а.с. 40).
Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Через канцелярію відповідач суду надав клопотання про розгляд справи без участі його представника, а також зазначив, що проти позовних вимог в сумі 51 629,88 грн. не заперечує.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України, суд визнав можливим розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.
Державне підприємство «Шахтарськантрацит» є юридичною особою, зареєстроване виконавчим комітетом Шахтарської міської ради Донецької області 30.04.2003 року за № 1 265 105 0020 000009, ідентифікаційний код 32299510, місцезнаходження - 86211, Донецька область, м. Шахтарськ, вул. Крупської, буд. 20.
ДП «Шахтарськантрацит» має відокремлений підрозділ «Автобаза», створеного наказом по ДП «Шахтарськантрацит» від 23.08.2011 року № 127, який діє у відповідності до Положення, затвердженого Генеральним директором ДП «Шахтарськантрацит» Рубан В.В. 01.09.2011 року та погодженого профспілкою Шахтарського територіального комітету профспілки працівників вугільної промисловості.
Згідно облікової картки, ВП «Автобаза» перебуває на обліку в УПФУ в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області з 03.10.2011 року за № 05-55-01-1728/05553, ідентифікаційний код 37885393, місцезнаходження - 86200, Донецька область, м. Шахтарськ, вул. Капустіна, буд. 1.
Позивачем на підставі розрахунків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України від 09.07.2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (надалі - Закон № 1058) в частині пенсій призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», визначено розмір витрат, які підлягають відшкодуванню відповідачем за період з липня 2013 року по вересень 2013 року за списком № 2 у загальному розмірі 51629,88 грн., а саме: по пенсіонерам - ОСОБА_3 в сумі 3708,63 грн., ОСОБА_4 в сумі 4247,61 грн., ОСОБА_5 в сумі 3246,87 грн., ОСОБА_6 в сумі 4401,84 грн., ОСОБА_7 в сумі 3430,44 грн., ОСОБА_8 в сумі 4642,23 грн., ОСОБА_9 в сумі 3501,54 грн., ОСОБА_10 в сумі 5289,18 грн., ОСОБА_11 в сумі 3024,12 грн., ОСОБА_12 в сумі 4779,20 грн., ОСОБА_13 в сумі 4094,70 грн., ОСОБА_14 в сумі 6263,52 грн.
Відповідно до преамбули Закону № 1058, цей Закон визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.
Отже, спірні правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Закону № 1058 та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно з частиною другою розділу XV «Прикінцеві положення» Закону № 1058 пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами Закону № 1058 у разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення».
У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 Закону № 1058. При цьому, зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до 01.01.2004, тобто до набрання чинності цим Законом.
Відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону № 1058 пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди: 1) особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення».
У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.
При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Згідно пункту 6 Інструкції «Про порядок обчислення та сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1 (далі - Інструкція № 21-1), відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Пунктом 6.4 розділу 6 Інструкції 21-1 встановлено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону № 1058, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Згідно положень пункту 6.5 Інструкції 21-1 розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.
Згідно з пунктом 6.8 розділу 6 Інструкції 21-1, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Відповідно до пункту 6.10 Інструкції 21-1, відшкодування сум і фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, здійснюється підприємством на рахунки органу пенсійного фонду за місцем його реєстрації.
Станом на час розгляду справи сума заборгованості відповідачем у добровільному порядку сплачена не була.
Відповідно до приписів статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України (КАСУ) відповідач може визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи. Судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.
Беручи до уваги те, що позовні вимоги про стягнення заборгованості відповідач визнав в повному обсязі, про що подав до суду відповідну заяву, підстави для неприйняття якої у суду відсутні, але станом на день розгляду цього спору сума боргу у розмірі 8 165 328,78 грн. відповідачем не сплачена, суд дійшов висновку що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.
З огляду на зазначене та беручи до уваги докази, які наявні у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги УПФУ є обґрунтованими та вважає їх такими, що підлягають задоволенню повністю.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 2, 11, 17-20, 69-72, 94, 122, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області до державного підприємства «Шахтарськантрацит» в особі відокремленого підрозділу «Автобаза» про стягнення боргу з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за Списком № 2 за період з 01.07.2013 року по 01.10.2013 року в сумі 51629,88 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з державного підприємства «Шахтарськантрацит» (ідентифікаційний код 32299510, місцезнаходження - 86211, Донецька область, м. Шахтарськ, вул. Крупської, буд. 20) кошти з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій по відокремленому підрозділу «Автобаза» за період з 01.07.2013 року по 01.10.2013 року на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області у розмірі 51629,88 грн. (п'ятдесят одна тисяча шістсот двадцять дев'ять грн. 88 коп.).
Постанову виготовлено в нарадчій кімнаті 13 січня 2014 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги.
В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Суддя Чучко В.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2014 |
Оприлюднено | 17.01.2014 |
Номер документу | 36635329 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні