cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 910/20980/13 13.01.14 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "РОЗА ВІТРІВ"
до Приватного підприємства "Центр оздоровлення"
про стягнення 485504,06 грн.
Суддя Грєхова О. А.
Представники сторін:
від позивача: Силкіна В. С. - представник за довіреністю
від відповідача: Вітківська С. В. - директор, Кононенко М. О. - представник за довіреністю
СУТЬ СПОРУ :
Заявлено позов про стягнення з Приватного підприємства "Центр оздоровлення" заборгованості за Договором на виконання чартерних повітряних перевезень № 11/02-11 від 25.02.2011 року в розмірі 485504,06 грн., в тому числі 479929,43 грн. основного боргу, 5574,63 грн. пені.
Позивач вказує, що відповідно до укладеного між сторонами договору № 11/02-11 від 25.02.2011 позивачем надано на користь відповідача послуги з перевезення. Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач зазначає, що в порушення умов договору, зобов'язання з оплати послуг відповідач не виконав.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 30.10.2013 року порушено провадження по справі № 910/20980/13, розгляд справи призначено на 02.12.2013 року.
02.12.2013 через канцелярію суду від відповідача надійшов відзив на позов в якому останній зазначив, що позивач в порушення п. 2.2.7 договору та п. 8 додатків 4, 5 не здійснив перерахунок вартості виконаного перевезення з урахуванням кількості пасажирів заявлених у списках на підставі підписаного акту звірки. За розрахунком відповідача загальна сума заборгованості за надані послуги перевезення за додатками 4-5 до договору склала 29477,00 грн. Оскільки позивач після отримання інформації про кількість фактично перевезених пасажирів, на підставі підписаних сторонами актів звірки відповідно до додатків 4-5, не проводив перерахунок вартості виконаних перевезень, відповідач дійсно здійснював оплату послуг відповідно до п. 7 додатків 7-9 частково. Проте, в порушення п. 2.2.7 договору та п. 8 додатків 7-9 до нього, позивач знову не проводив перерахунок вартості виконаного перевезення з урахуванням кількості пасажирів, заявлених в списках на підставі підписаного сторонами акту звірки, не надсилав перерахунок відповідачеві та порушив п. 2.2.7 договору та п. 8 додатків 7-9. Загальна заборгованість за надані послуги перевезення за додатками 7-9 відповідача перед позивачем за розрахунком відповідача складає 67 450,63 грн.
У відповідності до ст. 77 ГПК України, у зв'язку з неявкою представника відповідача, у судовому засіданні 02.12.2013 року винесено ухвалу про відкладення розгляду справи на 16.12.2013 року.
13.12.2013 від позивача по справі через відділ діловодства суду надійшли заперечення на відзив на позовну заяву в яких зазначено, що з урахуванням умов, визначених у п. 2.2.7 договору № 11/02-11, перерахунок вартості виконання перевезень здійснюється лише відносно вартості замовленого борт харчування (згідно кількості пасажирів, попередньо заброньованих в системі бронювання перевізника (а також доданих в аеропорту), та всіх фактично застосованих такс і зборів в аеропортах (згідно кількості фактично перевезених пасажирів). Вартість авіаперевезень, без урахування супутніх послуг (надання борт харчування та оплата такс і зборів у аеропортах) залишається незмінною. При твердій квоті місць вся відповідальність за не реалізацію місць блоку лягає на туроператора незалежно від причини не реалізації. Фінансові втрати несе тур фірма. На підставі пунктів додатків 4-5, 7-9 до договору № 11/02-11, позивачем по факту здійснення рейсів було проведено перерахунок вартості виконання перевезень в залежності від вартості замовленого борт харчування (згідно кількості пасажирів, попередньо заброньованих в системі бронювання перевізника (а також доданих в аеропорту), та всіх фактично застосованих такс і зборів в аеропортах (згідно кількості фактично перевезених пасажирів), що відображено у відповідних актах виконаних робіт (звірки взаєморозрахунків).
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 16.12.2013 за клопотанням представника позивача продовжено строк вирішення спору та відкладено розгляд справи на 13.01.2014.
Представник позивача в судовому засіданні 13.01.2013 підтримав заявлені позовні вимоги.
Представник відповідача в судовому засіданні 13.01.2013 надав пояснення щодо заперечень на відзив в яких зазначив, що зазначене позивачем тлумачення поняття «твердий блок місць» не містить застереження щодо відповідальності замовника у випадку не реалізації повного блоку місць та неможливості перерахунку передплати відповідно до кількості фактично перевезених пасажирів. Положення Повітряного кодексу України не містять умов та/або вимог, та будь-яких обмежень щодо оплати повного блоку місць, а також застереження щодо неможливості здійснення перевізником перерахунку внесеної замовником передплати за повий блок місць відповідно до кількості фактично перевезених пасажирів. Невиконання позивачем взятих на себе зобов'язань щодо здійснення перерахунку вартості виконаного перевезення з урахуванням кількості пасажирів заявлених в списках, є порушенням п. 2.2.7 договору та п. 8 додатків 4, 5, 7-9 до договору та статті 526 ЦК України. Перерахунок вартості перевезення здійснюється як відносно вартості замовленого борт харчування (згідно кількості пасажирів, заявлених у списках), та і за виконання перевезень (згідно кількості пасажирів, заявлених у списках), за такси і збори в аеропортах, згідно кількості виписаних авіаквитків та на підставі цього, виставлених перевізником рахунків.
Представник відповідача в судовому засіданні 13.01.2013 надав письмові пояснення до відзиву до яких додав акти виконаних робіт з урахуванням кількості перевезених пасажирів та пояснив методику здійсненого перерахунку.
На виконання вимог ст. 81-1 ГПК України складено протоколи судових засідань, які долучено до матеріалів справи.
Відповідно до ст. 82 Господарського процесуального кодексу України рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами та витребуваних судом.
У судовому засіданні 13.01.2014 року відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
25.02.2011 між ТОВ "Авіаційна компанія "РОЗА ВІТРІВ" (перевізник) та ПП "Центр оздоровлення" (замовник) укладено договір про виконання чартерних повітряних перевезень № 11/02-11 (надалі -"Договір").
Відповідно до п. 1 договору замовник доручає, а перевізник приймає на себе зобов'язання виконати, на підставі заявки замовника, чартерні повітряні перевезення, що іменується надалі «перевезення», за маршрутом, розкладом та на умовах, що вказані в додатках до даного договору.
Замовник проводить оплату за кожне перевезення, вказане в додатках до даного договору, у вигляді 100% передоплати, не пізніше 5 банківських днів до виконання перевезення на підставі рахунку перевізника, шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок перевізника. Датою оплати вважається дата зарахування грошових коштів на поточний рахунок перевізника (п. 3.1 договору).
Розрахунки між сторонами здійснюються в українських гривнях за наступною схемою: у випадку, якщо на день здійснення оплати різниця між курсом НБУ та міжбанківським валютним курсом буде становити більше або дорівнює 2%, то розрахунки між сторонами будуть здійснюватися в гривнях за міжбанківським валютним середнім курсом продажу долара США/євро, що вказаний на сайті www.bin.com.ua на 16:00 годину дня, що передує дню оплати (п. 3.2.1 договору). У випадку, якщо на день здійснення оплати різниця між курсом НБУ та міжбанківським валютним курсом буде становити менше 2%, то розрахунки між сторонами будуть здійснюватися в гривнях за курсом НБУ на день оплати (п. 3.2.2 договору).
Додатком № 4 від 07.02.2012 до договору сторони домовилися, що перевізник зобов'язується виконати перевезення пасажирів замовника на умовах твердого блоку місць за маршрутом Київ (Бориспіль) - Тіват - Київ (Бориспіль) номер рейсу 7W 7029/30, на ПС В-734/А-320/А-321 за наступним розкладом (п. 1 додатку № 4 до договору).
Вартість одного місця на кожному рейсі програми незалежно від типу ПС становить 230,00 дол. США (в т. ч. ПДВ - 0%), не включаючи пасажирські аеропортові збори, збори за безпеку, аеронавігацію, витрати та борт харчування на всьому маршруті (п. 2. додатку № 4 до договору).
Вартість виконання рейсів, з 14.06.2011 по 17.09.2011 по кожній даті включно, за маршрутом Київ (Бориспіль) - Тіват - Київ (Бориспіль) розраховується, виходячи з повного блоку місць з урахуванням пп. 1, 2, 4 даного додатку, ПДВ по ставці 0% Вказана вартість включає аеропортні збори, збори за безпеку, аеронавігацію, витрати на борт харчування на всьому маршрут (п. 5 додатку 4 до договору).
Замовник, гарантуючи виконання своїх зобов'язань, вносить гарантійний платіж у розмірі вартості одного авіаперевезення, включаючи вартість пасажирських аеропонних зборів і борт харчування з розрахунку повного блоку місць на останньому рейсі програми у гривнах, з урахуванням п. 3.2 договору, згідно наступного графіку: в дату підписання додатку, але не пізніше 15.03.2012 - 10% гарантійного платежу; до 15.04.2012 - 40% гарантійного платежу; до 15.05.2012 - решта 50% гарантійного платежу. Гарантійний платіж не повертається замовнику у випадку відміни або зменшення замовником програми рейсів, узгодженої в даному додатку (п. 6 додатку № 4 до договору).
Повна оплата за замовлені місця кожного окремого рейсу проводиться не пізніше п'яти банківських днів до дати виконання рейсу у гривнях, з урахуванням п. 3.2 договору, яка включає в себе вартість виконання авіаперевезення, пасажирські аеропортові збори, збори за безпеку, аеронавігацію, витрати на борт харчування на всьому маршруті з розрахунку повного блоку місць кожного відповідного рейсу (п. 7 додатку № 4 до договору).
По факту виконання рейсів згідно п. 1 даного додатку, після отримання інформації про кількість фактично перевезених пасажирів, на підставі підписаного сторонами акту звірки, перевізник протягом 3 банківських днів здійснює перерахунок вартості виконання перевезень у гривнях, з урахуванням п. 3.2 договору (п. 8 додатку № 4 до договору).
Додатком № 5 від 07.02.2012 до договору сторони домовилися, що перевізник зобов'язується виконати перевезення пасажирів замовника на умовах твердого блоку місць за маршрутом Київ (Бориспіль) - Спліт - Київ (Бориспіль) номер рейсу 7W 7033/34, на ПС В-734/А-320/А-321 за наступним розкладом (п. 1 додатку № 5 до договору).
Вартість одного місця на кожному рейсі програми незалежно від типу ПС становить 230,00 дол. США (в т. ч. ПДВ - 0%), не включаючи пасажирські аеропортові збори, збори за безпеку, аеронавігацію, витрати та борт харчування на всьому маршруті (п. 2. додатку № 5 до договору).
Вартість виконання рейсів, з 14.06.2011 по 17.09.2011 по кожній даті включно, за маршрутом Київ (Бориспіль) - Спліт - Київ (Бориспіль) розраховується, виходячи з повного блоку місць з урахуванням пп. 1, 2, 4 даного додатку, ПДВ по ставці 0% Вказана вартість включає аеропортні збори, збори за безпеку, аеронавігацію, витрати на борт харчування на всьому маршрут (п. 5 додатку 5 до договору).
Замовник, гарантуючи виконання своїх зобов'язань, вносить гарантійний платіж у розмірі вартості одного авіаперевезення, включаючи вартість пасажирських аеропонних зборів і борт харчування з розрахунку повного блоку місць на останньому рейсі програми у гривнах, з урахуванням п. 3.2 договору, згідно наступного графіку: в дату підписання додатку, але не пізніше 01.03.2012 - 10% гарантійного платежу; до 01.04.2012 - 40% гарантійного платежу; до 01.05.2012 - решта 50% гарантійного платежу. Гарантійний платіж не повертається замовнику у випадку відміни або зменшення замовником програми рейсів, узгодженої в даному додатку (п. 6 додатку № 5 до договору).
Повна оплата за замовлені місця кожного окремого рейсу проводиться не пізніше п'яти банківських днів до дати виконання рейсу у гривнях, з урахуванням п. 3.2 договору, яка включає в себе вартість виконання авіаперевезення, пасажирські аеропортові збори, збори за безпеку, аеронавігацію, витрати на борт харчування на всьому маршруті з розрахунку повного блоку місць кожного відповідного рейсу (п. 7 додатку № 5 до договору).
По факту виконання рейсів згідно п. 1 даного додатку, після отримання інформації про кількість фактично перевезених пасажирів, на підставі підписаного сторонами акту звірки, перевізник протягом 3 банківських днів здійснює перерахунок вартості виконання перевезень у гривнях, з урахуванням п. 3.2 договору (п. 8 додатку № 5 до договору).
Додатком № 7 від 26.02.2012 до договору сторони домовилися, що перевізник зобов'язується виконати перевезення пасажирів замовника на умовах твердого блоку місць за маршрутом Київ (Бориспіль) - Тіват - Київ (Бориспіль) номер рейсу 7W 7211/12, на ПС В-321/А-320/А-734 за наступним розкладом (п. 1 додатку № 7 до договору).
Вартість одного місця на кожному рейсі програми незалежно від типу ПС становить 225,00 дол. США (в т. ч. ПДВ - 0%), не включаючи пасажирські аеропортові збори, збори за безпеку, аеронавігацію, витрати та борт харчування на всьому маршруті (п. 2. додатку № 7 до договору).
Вартість виконання рейсів, з 17.06.2011 по 30.09.2011 по кожній даті включно, за маршрутом Київ (Бориспіль) - Тіват - Київ (Бориспіль) розраховується, виходячи з повного блоку місць з урахуванням пп. 1,2 , 4 даного додатку, ПДВ по ставці 0% Вказана вартість включає аеропортні збори, збори за безпеку, аеронавігацію, витрати на борт харчування на всьому маршрут (п. 5 додатку 7 до договору).
Замовник, гарантуючи виконання своїх зобов'язань, вносить гарантійний платіж у розмірі вартості одного авіаперевезення, включаючи вартість пасажирських аеропонних зборів і борт харчування з розрахунку повного блоку місць на останньому рейсі програми у гривнах, з урахуванням п. 3.2 договору, згідно наступного графіку: в дату підписання додатку, але не пізніше 01.04.2012 - 10% гарантійного платежу; до 01.05.2012 - 40% гарантійного платежу; до 01.06.2012 - решта 50% гарантійного платежу. Гарантійний платіж не повертається замовнику у випадку відміни або зменшення замовником програми рейсів, узгодженої в даному додатку (п. 6 додатку № 4 до договору).
Повна оплата за замовлені місця кожного окремого рейсу проводиться не пізніше п'яти банківських днів до дати виконання рейсу у гривнях, з урахуванням п. 3.2 договору, яка включає в себе вартість виконання авіаперевезення, пасажирські аеропортові збори, збори за безпеку, аеронавігацію, витрати на борт харчування на всьому маршруті з розрахунку повного блоку місць кожного відповідного рейсу (п. 7 додатку № 4 до договору).
По факту виконання рейсів згідно п. 1 даного додатку, після отримання інформації про кількість фактично перевезених пасажирів, на підставі підписаного сторонами акту звірки, перевізник протягом 3 банківських днів здійснює перерахунок вартості виконання перевезень у гривнях, з урахуванням п. 3.2 договору (п. 8 додатку № 7 до договору).
Додатком № 8 від 26.02.2012 до договору сторони домовилися, що перевізник зобов'язується виконати перевезення пасажирів замовника на умовах твердого блоку місць за маршрутом Київ (Бориспіль) - Тіват - Київ (Бориспіль) номер рейсу 7W 7213/14, на ПС В-321/А-320/В-734 за наступним розкладом (п. 1 додатку № 8 до договору).
Вартість одного місця на кожному рейсі програми незалежно від типу ПС становить 245,00 дол. США (в т. ч. ПДВ - 0%), не включаючи пасажирські аеропортові збори, збори за безпеку, аеронавігацію, витрати та борт харчування на всьому маршруті (п. 2. додатку № 8 до договору).
Вартість виконання рейсів, з 14.06.2011 по 17.09.2011 по кожній даті включно, за маршрутом Київ (Бориспіль) - Тіват - Київ (Бориспіль) розраховується, виходячи з повного блоку місць з урахуванням пп. 1, 2, 4 даного додатку, ПДВ по ставці 0% Вказана вартість включає аеропортні збори, збори за безпеку, аеронавігацію, витрати на борт харчування на всьому маршрут (п. 5 додатку 8 до договору).
Замовник, гарантуючи виконання своїх зобов'язань, вносить гарантійний платіж у розмірі вартості одного авіаперевезення, включаючи вартість пасажирських аеропонних зборів і борт харчування з розрахунку повного блоку місць на останньому рейсі програми у гривнах, з урахуванням п. 3.2 договору, згідно наступного графіку: в дату підписання додатку, але не пізніше 01.04.2012 - 10% гарантійного платежу; до 01.05.2012 - 40% гарантійного платежу; до 01.06.2012 - решта 50% гарантійного платежу. Гарантійний платіж не повертається замовнику у випадку відміни або зменшення замовником програми рейсів, узгодженої в даному додатку (п. 6 додатку № 8 до договору).
Повна оплата за замовлені місця кожного окремого рейсу проводиться не пізніше п'яти банківських днів до дати виконання рейсу у гривнях, з урахуванням п. 3.2 договору, яка включає в себе вартість виконання авіаперевезення, пасажирські аеропортові збори, збори за безпеку, аеронавігацію, витрати на борт харчування на всьому маршруті з розрахунку повного блоку місць кожного відповідного рейсу (п. 7 додатку № 8 до договору).
По факту виконання рейсів згідно п. 1 даного додатку, після отримання інформації про кількість фактично перевезених пасажирів, на підставі підписаного сторонами акту звірки, перевізник протягом 3 банківських днів здійснює перерахунок вартості виконання перевезень у гривнях, з урахуванням п. 3.2 договору (п. 8 додатку № 8 до договору).
Додатком № 9 від 26.02.2012 до договору сторони домовилися, що перевізник зобов'язується виконати перевезення пасажирів замовника на умовах твердого блоку місць за маршрутом Київ (Бориспіль) - Спліт - Київ (Бориспіль) номер рейсу 7W 7165/66, на ПС А-321/А-320/В-734 за наступним розкладом (п. 1 додатку № 9 до договору).
Вартість одного місця на кожному рейсі програми незалежно від типу ПС становить 245,00 дол. США (в т. ч. ПДВ - 0%), не включаючи пасажирські аеропортові збори, збори за безпеку, аеронавігацію, витрати та борт харчування на всьому маршруті (п. 2. додатку № 9 до договору).
Вартість виконання рейсів, з 08.06.2011 по 21.09.2011 по кожній даті включно, за маршрутом Київ (Бориспіль) - Спліт - Київ (Бориспіль) розраховується, виходячи з повного блоку місць з урахуванням пп. 1, 2, 4 даного додатку, ПДВ по ставці 0% Вказана вартість включає аеропортні збори, збори за безпеку, аеронавігацію, витрати на борт харчування на всьому маршрут (п. 5 додатку 9 до договору).
Замовник, гарантуючи виконання своїх зобов'язань, вносить гарантійний платіж у розмірі вартості одного авіаперевезення, включаючи вартість пасажирських аеропонних зборів і борт харчування з розрахунку повного блоку місць на останньому рейсі програми у гривнах, з урахуванням п. 3.2 договору, згідно наступного графіку: в дату підписання додатку, але не пізніше 01.04.2012 - 10% гарантійного платежу; до 01.05.2012 - 40% гарантійного платежу; до 01.06.2012 - решта 50% гарантійного платежу. Гарантійний платіж не повертається замовнику у випадку відміни або зменшення замовником програми рейсів, узгодженої в даному додатку (п. 6 додатку № 9 до договору).
Повна оплата за замовлені місця кожного окремого рейсу проводиться не пізніше п'яти банківських днів до дати виконання рейсу у гривнях, з урахуванням п. 3.2 договору, яка включає в себе вартість виконання авіаперевезення, пасажирські аеропортові збори, збори за безпеку, аеронавігацію, витрати на борт харчування на всьому маршруті з розрахунку повного блоку місць кожного відповідного рейсу (п. 7 додатку № 9 до договору).
По факту виконання рейсів згідно п. 1 даного додатку, після отримання інформації про кількість фактично перевезених пасажирів, на підставі підписаного сторонами акту звірки, перевізник протягом 3 банківських днів здійснює перерахунок вартості виконання перевезень у гривнях, з урахуванням п. 3.2 договору (п. 8 додатку № 9 до договору).
Позивач зазначає, що надав відповідачу послуги по перевезенню пасажирів на суму в розмірі 769 811,37 грн., що підтверджується: двосторонньо підписаними актами виконаних робіт (звірки взаєморозрахунків): № 09/7029/30 за вересень 2012р., № 09/7033/23 за вересень 2012 та не підписаними зі сторони відповідача актами виконаних робіт (звірки взаєморозрахунків): 13-06/11_01-11/7 за червень 2013 року, № 13-07/11_02-11/7 за липень 2013р., № 13.06/11_02-11/8 за червень 2013року, № 13-06/11_02-11/9 за червень 2013року.
Відповідно до п. 3.8 договору акти виконаних робіт за поточний місяць сторони підписують не пізніше 20 числа місяця наступного за звітним.
Не пізніше 2 тижнів з дня виконання останнього рейсу на умовах додатків до цього договору сторони здійснюють остаточні взаєморозрахунки та підписують акт взаєморозрахунків. На підставі цього акту, сторона-дебітор виплачує стороні-кредитору належну до сплати суму протягом трьох банківських днів з дня підписання акта звірки (п. 3.9 договору).
Щомісячно до 15-го числа місяця, наступного за звітним, перевізник направляє замовнику акт звірки взаєморозрахунків. При звірці коригуються розбіжності облікових даних сторні. Термін розгляду акту-звірки взаєморозрахунків - десять днів з моменту отримання акту замовником. У випадку не повернення акту звірки взаєморозрахунків замовникові перевізнику, акт звірки взаєморозрахунків вважається підписаним (п. 3.10 договору).
Як вбачається з матеріалів справи позивач направляв відповідачу акти виконаних робіт (звірки взаєморозрахунків): 13-06/11_01-11/7 за червень 2013 року, № 13-07/11_02-11/7 за липень 2013р., № 13.06/11_02-11/8 за червень 2013року, № 13-06/11_02-11/9 за червень 2013року та зведений акт за липень 2013р., що підтверджується описом вкладення в цінний лист та квитанцією кур'єрської служби доставки (дата отримання 26.07.2013 та копіями фіскального чеку № 7565 від 21.08.2013, опису вкладення в цінний лист від 21.08.2013, повідомлення про вручення поштового відправлення.
З матеріалів справи вбачається, що позивач склав зведений акт за липень 2013р., який направляв відповідачу, що підтверджується копіями фіскального чеку № 7565 від 21.08.2013, опису вкладення в цінний лист від 21.08.2013, повідомлення про вручення поштового відправлення.
Відповідач частково розрахувався за надані йому послуги в розмірі 289 881,94 грн., що підтверджується виписками з банківського рахунку позивача.
15.09.2012 відповідач надав позивачу гарантійний лист № 8 в якому просив позивача дозволити погасити заборгованість в розмірі 96232,00 грн. у строк до 21.09.2012.
22.08.2013 позивач звернувся до відповідача з претензією № 13/08-1592 про сплату заборгованості по договору за 2012 та 2013 роки.
Позивач виставив відповідачу рахунки-фактури: № 146 від 25.07.2013, № СП-0014218 від 18.0.2013, № СР-0014219 від 18.07.2013р. на оплату за надані послуги з перевезення пасажирів.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач звертався до позивача з листом від 24.07.2013, в якому повідомляв позивача, що оплата по договорам на блоці місць 2013 буде проводитися з розрахунку реальної завантаженості блоку місць на поточну дату вильоту, починаючи з першого вильоту і до кінця політних програм.
У відповідь на лист відповідача позивач зазначив, що пропозиція відповідача викладена у листі від 24.07.2013 є неприйнятною та суперечить умовам договорів між позивачем та відповідачем (лист № 13/07-1404 від 25.07.2013).
На підтвердження надання послуг з перевезення пасажирів позивач надав суду також копії завдань на політ: від 08.07.2013, від 18.07.2013, від 29.07.2013, від 08.06.2013, від 22.06.2013, від 27.06.2013, від 29.06.2013.
З огляду на наведене, позивач звернувся до Господарського суду міста Києва з вимогою про стягнення з відповідача 479929,43 грн. основного боргу, 5574,63 грн. пені.
Виходячи з принципу повного, всебічного та об'єктивного розгляду справи, суд вважає вимоги позивача до відповідача такими, що підлягають задоволенню частково, враховуючи наступне:
Відповідно до ст.509 Цивільного кодексу України, ст.173 Господарського кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Зобов'язання згідно із ст.ст.11, 509 Цивільного кодексу України, ст.174 Господарського кодексу України виникають, зокрема, з договору.
Оцінивши зміст Договору, з якого виникли цивільні права та обов'язки сторін, суд дійшов до висновку, що укладений між сторонами правочин за своїм змістом і правовою природою є договором перевезення, який підпадає під правове регулювання ст.908- ст.928 ЦК України.
Відповідно до ч.1 ст.193 Господарського кодексу України та ст. 526 Цивільного кодексу України зобов'язання мають виконуватися належним чином відповідно до умов закону, інших правових актів, договору, а за відсутністю таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно з ч.1 ст.530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
При цьому, приписи ч.7 ст. 193 Господарського кодексу України та ст. 525 Цивільного кодексу України встановлюють загальне правило щодо заборони односторонньої відмови від зобов'язання або односторонньої зміни його умов, що кореспондується із вимогами ст. 629 Цивільного кодексу України щодо обов'язковості договору для виконання сторонами.
Як свідчать матеріали справи, позивач надав відповідачу послуги по перевезенню пасажирів на суму в розмірі 769811,37 грн., що підтверджується: двосторонньо підписаними актами виконаних робіт (звірки взаєморозрахунків): № 09/7029/30 за вересень 2012р., № 09/7033/23 за вересень 2012 та не підписаними зі сторони відповідача актами виконаних робіт (звірки взаєморозрахунків): 13-06/11_01-11/7 за червень 2013 року, № 13-07/11_02-11/7 за липень 2013р., № 13.06/11_02-11/8 за червень 2013року, № 13-06/11_02-11/9 за червень 2013року.
Заперечуючи проти позову відповідач у відзиві на позов зазначив, що позивач не здійснив перерахунок вартості виконаного перевезення з урахуванням кількості пасажирів заявлених у списках на підставі підписаного акту звірки, не надіслав перерахунок відповідачеві, чим порушив п. 2.2.7 договору та п. 8 додатків 4, 5, 7, 8, 9 до договору. Відповідно до контррозрахунку відповідача заборгованість за надані послуги перевезення з урахуванням часткових оплат перед позивачем складає 96927,63 грн.
Відповідач надав суду скореговані ним акти виконаних робіт (звірки розрахунків): № 13-06/11_02-11/9 від 30.06.2013, № 13-06_02-11/8 від 30.06.2013, № 13-06/11_02-11/7 від 30.06.2013, № 13-07/11_02-11/7 від 31.07.2013, № 09/7029/30 за вересень 2012 р., № 09/7033/34 за вересень 2012р. на загальну суму 386809,57 грн.
Факт виконання позивачем своїх зобов'язань за договором сторонами не оспорюється, проте між сторонами існує спір щодо перерахунку вартості виконаного перевезення з урахуванням кількості пасажирів заявлених у списках у відповідності до п. 2.2.7 договору та п. 8 додатків 4, 5, 7, 8, 9 до договору.
Загальними засадами цивільного законодавств зокрема є свобода договору (п. 3 ст. 3 ЦК України).
Відповідно до ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків; договір є відплатним, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає із суті договору.
Відповідно до ст. 6 ЦК України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (ст. 627 ЦК України).
Відповідно до п. 2.2.1 договору, в редакції додаткової угоди № 1 від 26.02.2013 до договору № 11/02-11 від 25.02.2011, відповідач зобов'язався здійснювати бронювання місць згідно квоти, зазначеної в додатках до даного договору за 24 години до виконання рейсу. При цьому замовник зобов'язаний вносити повні дані про пасажирів у систему бронювання перевізника, заповнюючи всі поля. Внесення змін до системи бронювання дозволяється не пізніше ніж за 4 години до вильоту рейсу. Пасажир, дані якого не внесені до системи бронювання перевізника не пізніше ніж за 4 години до вильоту відповідного рейсу за розкладом, може бути прийнятий до перевезення лише за умови письмового інформування перевізника замовником за електронною адресою: crs@windrose.aero, a.zalevskaya@windrose.kiev.ua.
Пунктом 2.2.7 договору, в редакції додаткової угоди № 1 від 26.02.2013 до договору № 11/02-11 від 25.02.2011, передбачено, що відповідач зобов'язаний розраховуватись за авіаперевезення, а також замовлене бортхарчування згідно кількості пасажирів, попередньо заброньованих в системі бронювання перевізника (а також доданих в аеропорту), та всі фактично застосовані такси і збори в аеропортах, згідно кількості фактично перевезених пасажирів та на підставі цього, виставлених перевізником рахунків на умовах договору та додатків до нього.
Відповідно до п. 8 додатків №№ 4, 5, 7, 8, 9 до договору сторони погодили, що по факту виконання рейсів згідно п. 1 даного додатку, після отримання інформації про кількість фактично перевезених пасажирів, на підставі підписаного сторонами акту звірки, перевізник протягом 3 банківських днів здійснює перерахунок вартості виконання перевезень у гривнях, з урахуванням п. 3.2 договору № 11/02-11.
Відтак, суд дійшов висновку, при наявності волі сторін з урахуванням умов, викладених у п. 2.2.7 договору, перерахунок вартості виконання перевезень здійснюється відповідно до кількості фактично перевезених пасажирів.
Твердження позивача про те, що перерахунок вартості перевезення здійснюється лише відносно вартості замовленого борт харчування та всіх фактично застосованих такс і зборів в аеропортах з огляду на застосоване у п. 1 додатків №№ 4, 5, 7, 8, 9 до договору поняття «твердий блок місць» не заслуговує на увагу, оскільки, ані умовами договору, ані нормами чинного законодавства України не визначено поняття «твердий блок місць» і які умови сторони розуміють під ним.
Необгрунтованим та непідтвердженим жодними доказами також є твердження позивача, що при твердій квоті місць вся відповідальність за не реалізацію місць блоку лягає на туроператора незалежно від причин їх не реалізації.
Таким чином, суд приймає наданий контррозрахунок відповідачем щодо наданих послуг по договору, як такий, що здійснений у відповідності до умов договору, додатків до нього, додаткової угоди та вимог чинного законодавства.
Матеріалами справи підтверджується наявність у відповідача грошового зобов'язання по сплаті на користь позивача 96927,63 грн. на підставі договору за надані послуги по перевезенню.
За таких обставин суд приходить до висновку про стягнення з відповідача суми основного боргу в розмірі 96927,63 грн., відповідно до контррозрахунку відповідача.
Крім того, позивач звернувся до суду з вимогою про стягнення з відповідача 5574,63 грн. пені нарахованої за період з 13.09.2013 по 21.10.2013.
Згідно ст. 610 ЦК України порушення зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Приписами ст. 611 Цивільного кодексу України визначено, що у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.
Частиною 1 ст. 546 ЦК України передбачено, що виконання зобов'язання може забезпечуватись, зокрема, неустойкою. Згідно з ч. 1 ст. 549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання.
Статтею 230 ГК України також передбачено, що порушення зобов'язання є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим кодексом (неустойка, штраф, пеня), іншими законами або договором.
Відповідно до ч. 6 ст. 232 ГК України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано.
Згідно пункту 4.3 договору за кожний день порушення терміну сплати платежів по даному договору, замовник сплачує пеню в розмірі 0.5% від суми боргу за кожний день прострочення платежу, але не більше подвійної облікової ставки НБУ.
Перевіривши поданий позивачем розрахунок пені, суд встановив, що позивач нарахував пеню на суму основної заборгованості в розмірі 479929,43 грн., проте судом встановлено, що сума заборгованості відповідача перед позивачем по договору складає 96927,63 грн.
З огляду на зазначене, позовні вимоги в частині стягнення пені підлягають задоволенню частково відповідно до розрахунку суду в сумі 1346,36 грн.
Відповідно до положень статті 49 ГПК України, судові витрати покладаються на сторони пропорційно задоволеним позовним вимогам.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 32, 33, 34, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити частково.
2. Стягнути з Приватного підприємства "Центр оздоровлення" (04114, м. Київ, вулиця Автозаводська, 77, квартира 96; ідентифікаційний код 30554850) з будь-якого рахунку, виявленого державним виконавцем під час виконання рішення, на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіаційна компанія "РОЗА ВІТРІВ" (04071, м. Київ, вулиця Волоська, 50/38, офіс 134; ідентифікаційний номер 32657656) основну заборгованість у розмірі 96927 (дев'яносто шість тисяч дев'ятсот двадцять сім) грн. 63 коп., пеню в розмірі 1346 (одна тисяча триста сорок шість) грн. 36 коп., судовий збір у розмірі 1965 (дев'ять тисяч сімсот десять) грн. 48 коп.
3.Після набрання рішенням законної сили видати наказ.
4. В іншій частині позовних вимог відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Дата підписання: 15.01.2014р.
Суддя Грєхова О.А.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2014 |
Оприлюднено | 16.01.2014 |
Номер документу | 36639438 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Грєхова О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні