cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"12" грудня 2013 р.Справа № 922/4173/13
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Шатернікова М.І.
при секретарі судового засідання Супрун М.М.
розглянувши справу
за позовом Харківської міської ради, м. Харків до Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "Болєв", м. Харків про внесення змін до договору оренди землі за участю представників сторін:
позивача - Щолокова Н.О., дов. № 08-11/60/2-13 від 03.01.2013 р.
відповідача - не з'явився
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Харківська міська рада, звернувся до господарського суду Харківської області із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "БОЛЄВ", в якій просить суд внести зміни до договору оренди землі від 14.05.2005 р. № 75113/05 шляхом визнання договору про зміну до вказаного договору оренди землі укладеним у редакції, викладеній у позовній заяві. В обґрунтування позовних вимог посилається на 13, 144 Конституції України, ст.ст. 12, 93, 125, 126, 189 та п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, ст.ст. 15, 30 Закону України "Про оренду землі", ст.ст. 5, 13, 15, 21 Закону України "Про оцінку земель", ст.ст. 629, 649, 651, 653, 654, 792 ЦК України, ст.ст. 3, 4, 10, 15, 45, 46, 107, 109, 119, 120 ЦПК України. Судовий збір у розмірі 1147,00 грн. просить суд покласти на відповідача.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 02.10.2013 р. за вищевказаним позовом було порушено провадження у справі № 922/4173/13 та розгляд справи призначено на 22.10.2013р. о 12:00 год.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 22.10.2013 р. розгляд справи № 922/4173/13 було відкладено на 13.11.2013р. о 10:00 год.
У судовому засіданні 13.11.2013 р. було оголошено перерву до 21.11.2013 р. о 10:00, з метою надання сторонами додаткових доказів по справі.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 21.11.2013 р. строк розгляду спору було продовжено на 15 днів до 16 грудня 2013 року.
У судовому засіданні 21.11.2013 р. було оголошено перерву до 03 грудня 2013 р. о 10:00 та у судовому засіданні 03.12.2013 р. було оголошено перерву до 11:30 12 грудня 2013 р. Після перерви судове засідання поновлено та продовжено у тому ж складі суду.
В судовому засіданні 12.12.2013 р. представник позивача позовні вимоги підтримує в повному обсязі з підстав наведених у позовній заяві, зокрема посилаючись на діюче законодавства, прийняті Харківською міською радою рішення та Постанову Пленуму ВГСУ № 6 від 17.05.2011р., в якій зазначено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку, в зв'язку з чим просить внести зміни до договору оренди землі шляхом зміни його п.п. 5, 9 в частині визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розміру орендної плати.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечує, про що надав суду відзив на позовну заяву, в якому наголошено, що в оренду відповідачу передано земельну ділянку загальною площею 0.1498 га, натомість фактично відповідачем використовується 0,0596 га, а інші 0,0902 га є виконаними роботами з благоустрою. Крім того, відповідач зазначає, що за змістом приписів ст. 629, 651 ЦК України, ст. ст. 13, 23 ЗУ "Про оренду землі" договір є обов'язковим для виконання сторонами; зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом; договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом, проте доказів істотного порушення з боку відповідача умов договору позивач не наводить, позивач не заперечує і не спростовує те, що земельна ділянка належним чином оцінена та передана відповідачу на законних підставах, а договір оренди не містить такої умови для його зміни як переоцінка.
Сторони у судовому засіданні зазначили, що ними надані усі документи необхідні для розгляду справи по суті.
Приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивності господарського процесу, закріплені п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України, ст. 4-3 та ст. 33 ГПК України, суд вважає, що господарським судом в межах наданих йому повноважень сторонам створені усі належні умови для надання доказів у справі та є підстави для розгляду справи за наявними у справі матеріалами.
З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, всебічно та повно дослідивши надані докази, суд встановив наступне.
На підставі рішення Харківської міської ради ХVІІІ сесії ХХІV скликання від 24 грудня 2003 року № 276/03 "Про припинення та надання у користування земельних ділянок юридичним та фізичним особам" між Харківською міською радою (позивачем) та Товариством з обмеженою відповідальністю фірмою "БОЛЄВ" (відповідачем) 14 травня 2005 року був укладений Договір оренди, зареєстрований 14 травня 2005 року за № 75113/05 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", відповідно до умов якого відповідачу в оренду строком до 01 січня 2053 року надано земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі житлової та громадської забудови, загальною площею 0,1498 га по вул. Халтуріна, 3а у м. Харкові.
Відповідно до пункту 2 Договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,1498 га, у тому числі: під забудовою 0,0596 га., інших угідь 0,0902 га.
Згідно з п. 3 договору, на земельній ділянці знаходиться об'єкт нерухомого майна, який належить відповідачу на праві колективної власності - нежитлова будівля літ. А-2, а також інші об'єкти інфраструктури.
В п. 5 сторони визначили, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно з довідкою № 247/05 від 08.02.2005 р. становить 806165,00 грн.
У відповідності до п. 8 договору його укладено строком до 01.01.2053 р.
Згідно до п. 9 орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок відділу державного казначейства у м. Харкові у розмірі орендної плати в місяць за земельну ділянку становить 2005 рік - 944,56 грн.; 2006 рік - 1084,96 грн.; з 2007 року - 1276,43 грн.
Згідно пункту 13 Договору розмір орендної плати переглядається у разі зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; внаслідок інфляції - щорічно; погіршання стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.
У відповідності до п. 36 договір зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.
Згідно з рішеннями 17 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 25.12.2007р. № 335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року", рішень 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008р. № 42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року" та № 41/08 "Про затвердження "Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові" зі змінами та доповненнями, внесеними на протязі 2008-2009 років з 01.03.2008 року змінюється базова вартість 1 кв.м. земель м. Харкова та запроваджується новий порядок визначення розміру орендної плати за користування земельними ділянками.
Управлінням земельних відносин на адресу ТОВ фірми "БОЛЄВ" направлено попередження від 16.11.2009 р. № 9583/0/84-09 щодо приведення розміру орендної плати у відповідності до вимог чинного земельного законодавства.
28.12.2009 р. на адресу управління земельних відносин надійшла заява від ТОВ фірма "Болєв" з проханням привести у відповідність до чинного законодавства розмір орендної плати, визначений у договорі оренди землі № 75113/05 від 14.05.2005 р.
У відповідь на вказану заяву ТОВ фірми "Болєв" управління земельних відносин листом від 20.01.2010 р. № 334/0/84-10 повідомило зазначену юридичну особу, що проведено перерахунок розміру орендної плати та підготовлено проект додатковою угоди до договору оренди землі № 75113/05 від 14.05.2005 р., та запропоновано узгодити цю угоду відповідно до чинного законодавства.
Листами від 26.04.2010 р. № 05/10 та від 28.04.2010 р. № 08/10 ТОВ фірма "Болєв" повідомило Харківську міську раду про свою незгоду з розміром нової орендної плати та проханням переглянути розмір орендної плати, розрахованої згідно нової нормативно-грошової оцінки землі.
Листами управління земельних відносин від 20.05.2010 р. № 4892/0/84-10, від 11.06.2010 р. № 5701/0/84-10 ТОВ фірмі "Болєв" надано відповідь, та повідомлено, що розрахунок розміру орендної плати здійснено у відповідності до вимог чинного законодавства України, а також зазначено, що протягом двох років додаткову угоду до вказаного договору оренди землі не укладено, у зв'язку з чим управлінням будуть передані необхідні матеріали до Юридичного департаменту міської ради для захисту прав територіальної громади міста у судовому порядку.
Листом - пропозицією від 21.07.2011 р. № 6815/0/84-11 управління земельних відносин Харківської міської ради повідомило відповідача, що з 01.03.2008 року змінюється базова вартість 1 кв.м. земель м. Харкова та запроваджується новий порядок визначення орендної плати за користування земельними ділянками. В зв'язку з цим було направлено на розгляд та погодження підписані, скріплені печаткою три примірника договору про зміну договору оренди земельної ділянки від 14.05.2005 р. № 751 13/05, та три примірника розрахунку орендної плати з проханням повернути вищевказані документи у двадцятиденний строк після їх одержання. Разом з тим, було попереджено що, у разі незадоволення зазначеної пропозиції у встановлений строк (20 днів після одержання) управлінням земельних відносин Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин будуть підготовлені документи для подачі позовної заяви до суду з метою укладання договору про зміну договору оренди землі в примусовому порядку.
Відповіді на пропозиції до управління земельних відносин Харківської міської ради відповідачем надані не були.
Згідно акту обстеження земельної ділянки від 23.11.2011 р. № 3344/11 земельна ділянка по вул. Халтуріна, 3-А у м. Харкові використовується ТОВ фірмою "БОЛЄВ" для експлуатації та обслуговування випічного та розфасовочного цеху, магазину і кафе в межах та на умовах договору оренди землі від 14.05.2005 р. № 75113/05.
Відповідно до Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, щодо об'єкта нерухомого майна від 07.08.2013 р. № 7644651 право власності на нежитлову будівлю літ. "А-2", загальною площею 773,1 кв.м. зареєстровано за ТОВ фірмою "БОЛЄВ".
Станом на момент звернення позивача до суду з позовною заявою додаткову угоду до договору оренди землі між сторонами не підписано.
Такі обставини, на думку позивача, свідчать про порушення прав та охоронюваних законом інтересів держави і є підставою для їх захисту у судовому порядку.
Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог і заперечень проти них суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, що знаходяться на території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.
Відповідно до ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень міських рад у галузі земельних відносин на території міст належить: здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства.
Згідно п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Отже, земельна ділянка за адресою: м. Харків, вул. Халтуріна, 3-А знаходиться у віданні Харківської міської ради.
Відповідно до ст. 189 Земельного кодексу України самоврядний контроль за використанням та охороною земель здійснюється сільськими, селищними, міськими, районними та обласними радами.
Згідно п. 1.4. рішення 14 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 04.07.2007 р. № 146/07 "Про внесення змін до рішення 22 сесії Харківської міської ради 4 скликання від 23.06.2004р. № 87/04 "Про затвердження Положення про самоврядний контроль за використанням та охороною земель у м. Харкові" основними завданнями самоврядного контролю за використанням та охороною земель є запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень та вжиття відповідних заходів щодо їх усунення.
Відповідно до розділу 3. Положення про самоврядний контроль за використанням та охороною земель у м. Харкові, затвердженого рішенням 22 сесії Харківської міської ради 4 скликання від 23.06.2004р. № 87/04 посадові особи відділу самоврядного контролю за використанням та охороною земель мають право обстежувати земельні ділянки, передбачені пунктом 1.2. цього Положення, щодо дотримання умов їх використання та охорони відповідно до чинного законодавства України та укладених договорів оренди (тимчасового користування, тимчасового користування на умовах оренди). Складати Акти обстеження стану та дотримання умов використання земельних ділянок та за фактом виявлення порушень законодавства подавати матеріали до відповідних державних органів для вжиття необхідних заходів та притягнення винних осіб до відповідальності відповідно до закону.
Загальні умови укладення договорів визначені статтею 179 Господарського кодексу України, частиною 3 якої, зокрема, передбачено, що укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, у випадку, якщо існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладання договору для певних категорій суб'єктів господарювання.
Згідно ст. 792 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов'язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.
Статтею 93 Земельного кодексу України передбачено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
У відповідності до ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Згідно ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
З урахуванням наведених положень чинного законодавства України суд приходить до висновку про те, що взаємовідносини між позивачем та відповідачем щодо оренди землі врегульовані відповідним господарським договором - договором оренди, зареєстрованим в державному реєстрі. При цьому укладення цього договору є обов'язковим у разі використання відповідачем земельної ділянки за адресою: м. Харків, вул. Халтуріна, 3-А в силу наведених вище приписів чинного законодавства.
Згідно ст. 187 ГК України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.
У відповідності до ст. 649 ЦК України розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування та в інших випадках, встановлених законом, вирішуються судом.
З урахуванням викладеного, на підставі матеріалів справи суд приходить до висновку про те, що укладення договору оренди землі може відбуватися в судовому порядку (оскільки укладення договору наразі є обов'язковим в силу приписів чинного законодавства України). При цьому наразі вбачається, що позивачем додержаний встановлений досудовий порядок укладання договорів в судовому порядку, запропонована додаткова угода до договору відповідає вимогам чинного законодавства та не порушує прав та охоронюваних законом інтересів сторін.
Всупереч вимог ст. 4-3 та ст. 33 ГПК України (судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності; сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами; кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень) відповідач доказів на спростування викладених обставин не надав. У зв'язку з цим суд приходить до висновку про наявність у справі достатніх правових підстав для задоволення позовних вимог про зобов'язання відповідача внести зміни до договору оренди землі від 14.05.2005 р. № 75113/05 шляхом визнання договору про зміну до вказаного договору оренди землі укладеним в редакції позивача, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України та ст.188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Згідно от. 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін, у випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Згідно ст. 30 Закону України "Про оренду землі" у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Вказані норми щодо умов зміни договору оренди землі знайшли своє відображення у пункті 36 договору оренди землі від 14.05.2005р. за № 7513/05.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про плату за землю" використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.
Згідно ст. 15 Закону України "Про оренду землі", ст. 284 Господарського кодексу України однією із істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Відповідно до п. 13 договору оренди землі від 14.05.2005р. № 7513/05 сторони передбачили, що розмір орендної плати переглядається у разі: а) зміни умов господарювання, передбачених договором; б) зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів; в) внаслідок інфляції - щорічно; г) погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; д) в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до ст. 654 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору вчинюється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Ст. 13 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Згідно із ст. 15 цього Закону підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Відповідно до ст. 18 вказаного Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Так, Рішенням 17 сесії Харківської міської ради "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2007р." від 25.12.2007р. № 335/07 затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 253,30 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2007р. та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.
Також встановлено, що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2007р." вводиться в дію з 1 березня 2008 року.
Рішенням Харківської міської ради від 27.02.2008р. № 42/08 (із змінами та доповненнями, внесеними рішенням Харківської міської ради від 25.02.2009р. № 31/09) затверджено Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2007р.
Відповідно до п. 1.1. Положення регламентує надання підприємствам, установам та організаціям міста, фізичним особам інформації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок для обчислення земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності та здійснення цивільно-правових угод із земельними ділянками.
Пунктом 2 встановлюються обов'язки суб'єктів процесу встановлення плати за землю.
Юридичні особи - землекористувачі та власники земельних ділянок - на підставі даних державного земельного кадастру щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок самостійно обчислюють земельний податок за встановленою формою та надають її до відповідної податкової інспекції разом з податковою декларацією на поточний рік, сплачують земельний податок згідно з встановленими строками.
З матеріалів справи вбачається, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки, яка використовується відповідачем в рамках спірного договору, відповідно до витягу з технічної документації № 2563/09 від 01.12.2009 р. становить 2337882 грн., а з урахуванням коефіцієнту індексації за 2009 р. складає 2475817 грн. Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 457/10 від 10.02.2010 р. на рік становить 4,00745 168 % від її нормативної грошової оцінки і складає 99217,17 грн., або в місяць 8268,09 грн.
Згідно ст. 21 Закону України "Про інформацію" інформація державних органів та органів місцевого самоврядування - це офіційна документована інформація, яка створюється в процесі поточної діяльності законодавчої, виконавчої та судової влади, органів місцевого та регіонального самоврядування. Основними джерелами інформації органів місцевого і регіонального самоврядування є акти органів місцевого та регіонального самоврядування.
Інформація органів місцевого самоврядування доводиться до відома заінтересованих осіб шляхом опублікування її в офіційних друкованих виданнях, опублікування її в інших засобах масової інформації або публічного оголошення через аудіо та аудіовізуальні засоби масової інформації.
Згідно вимог ст. 21 Закону України "Про інформацію" рішення Харківської міської ради та її органів розміщуються на офіційному сайті Харківської міської ради, публікуються в газеті "Харьковские известия", Бюлетенях міської ради.
За таких умов, вищевказані рішення Харківської міської ради опубліковані та вважаються такими, що доведені до відома зацікавлених осіб.
Згідно ст. 144 Конституції України та ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рішення Харківської міської ради є обов'язковими для виконання на території міста Харкова.
Пунктом 2.19. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" судам роз'яснено, що у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
Так, рішення Харківської міської ради від 25.12.2007р. № 335/07, від 27.02.2008р. № 42/08 та 41/08 є діючими, в судовому чи адміністративному порядку не скасовані, приписи прокурора на дані рішення не вносилися, відповідачем таких доказів суду не надано, відсутні вони і в матеріалах справи.
В матеріалах справи наявні листи управління земельних відносин, якими відповідача було повідомлено про обов'язковість укладення додаткової угоди щодо приведення у відповідність розміру орендної плати.
За таких підстав, відповідачу було відомо про необхідність укладення додаткової угоди щодо приведення у відповідність розміру орендної плати.
Враховуючи вище викладе, оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Згідно з ч. 3 ст. 653 ЦК України та ч. 5 ст. 188 ГК України якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.
За таких обставин суд приходить до висновку про наявність у справі достатніх правових підстав для визнання позовних вимог законними, обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання розподілу судового збору суд керується ст. 49 ГПК України і покладає судовий збір на відповідача.
На підставі викладеного, на підставі ст.ст. 13, 144 Конституції України, ст.ст. 12, 93, 125, 126, 189 Земельного кодексу України, п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, ст.ст. 179, 187, 284 Господарського кодексу України, ст.ст. 649, 651, 653, 654, 792 Цивільного кодексу України, ст.ст. 15, 30 Закону України "Про оренду землі", ст.ст. 13, 15, 18 Закону України "Про оцінку землі", ст. 2 Закону України "Про плату за землю", ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", керуючись ст.ст. 1, 4, 4-3, 12, 33, 43, 44, 49, 82-85 ГПК України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Внести зміни до договору оренди земельної ділянки від 14.05.2005 р. № 75113/05 шляхом визнання договору про зміну до вказаного договору оренди землі укладеним у наступній редакції:
"ДОГОВІР ПРО ЗМІНУ
Договору оренди землі, зареєстрованого 14.05.2005 року за № 75113/05 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах".
«___»
Харківська міська рада Харківської області в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного 6боку та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФІРМА "БОЛЄВ" в особі генерального директора Дерев*янко Н.І. з другого боку, домовились про нижченаведене:
1. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000 р. № 783 №Про проведення індексації грошової оцінки земель", рішення 17 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 25.12.2007 р. № 335/07 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2007 р.", рішень 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 р. № 42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2007 р." та № 41/08 "Про затвердження "Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові", рішення 25 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 10.09.2008 р. № 242/08 "Про внесення змін до рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008р. №41/08 „Про затвердження „Положення про порядок визначення розмірів орендної плати при укладанні договорів оренди землі в м. Харкові", листа Державного комітету України із земельних ресурсів від 11.01.2011 р. № 344/22/6-11 пункти 5. та 9. договору оренди землі, зареєстрованого «14» травня 2005 р. за № 75113/05 змінити і викласти у такій редакції:
"5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу із технічної документації № 2563/09 від 01.12.2009 р. становить 2337882 грн. (два мільйона триста тридцять сім тисяч вісімсот вісімдесят дві гривні), а з урахуванням коефіцієнту індексації за 2009 рік складає 2475817 грн. (два мільйони чотириста сімдесят п*ять тисяч вісімсот сімдесят гривень).
При змінах в нормативній грошовій оцінці земель за рішенням міської ради Орендар за свій рахунок виконує розрахунок оновленої нормативної грошової оцінки земельної ділянки і направляє один екземпляр відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки."
"9. Орендна плата за земельну ділянку вноситься Орендарем щомісячно у грошовій формі на рахунок Державного казначейства у Харківській області. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки.
Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 457/10 від 10.02.2010 р. на рік становить 4,00745168 % від її нормативної грошової оцінки і складає - 99217,17 грн. (дев*яносто дев'ять тисяч двісті сімнадцять гривень сімнадцять копійок), або в місяць - 8268,09 грн. (вісім тисяч двісті шістдесят вісім гривень дев'ять копійок.)"
2. Цей договір про зміну є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого 14 травня 2005 р. за № 75113/05 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і складений та підписаний в трьох примірниках, один із яких залишається у органі, який провів його державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.
ОРЕНДОДАВЕЦЬ ОРЕНДАР
Харківська міська рада Товариство з обмеженою
Харківської області відповідальністю фірма
код 04059243 "БОЛЄВ"
м. Харків, м-н Конституції, 7
61038, м. Харків, вул. Халтуріна, 3-А
р/рах. 26004301814818 БВ філії ПІБ
м. Харкова, МФО 351458, код 22693021
В особі міського голови В особі генерального директора
/ підпис/ /підпис/
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю фірми "БОЛЄВ" (код ЄДРПОУ 22693021; адреса: 612038, м. Харків, вул. Халтуріна, 3-А) на користь Харківської міської ради (код 04059243, адреса: 61200, м. Харків, м-н. Конституції, 7) 1147,00 грн. судового збору.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 17.12.2013 р.
Суддя Шатерніков М.І.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2013 |
Оприлюднено | 17.01.2014 |
Номер документу | 36646217 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Шатерніков М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні