Постанова
від 14.01.2014 по справі 801/11592/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 січня 2014 р. Справа №801/11592/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кононової Ю.С., за участю секретаря судового засідання Магері М.В., представника позивача Юнусової Е.М., відповідача ОСОБА_2, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Красногвардійського районного центру зайнятості

до ОСОБА_2

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

Красногвардійський районний центр зайнятості звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до ОСОБА_2 про стягнення 1737,29 грн.

Позовні вимоги мотивує тим, що відповідач була зареєстрована та перебувала на обліку в Красногвардійському районному центрі зайнятості як безробітна в період часу з 28.06.2013 року по 06.10.2013 року, у зв'язку з чим отримувала виплати від центру зайнятості відповідно до законодавства. Однак, позивачем було виявлено, що відповідач перебувала в трудових відносинах з АТ «СК» АХА Страхування» на підставі укладеного цивільно-правового договору, у зв'язку з чим з 01.07.2013 року по 06.10.2013 року незаконно отримувала допомогу по безробіттю. Відповідачеві було направлено повідомлення від 21.11.2013 року №01-15/1739 про необхідність відшкодувати незаконно отриману допомогу у розмірі 1737,29 грн., проте кошти повернуті не були.

Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволені позовних вимог.

Відповідач у судовому засіданні проти позовних вимог не заперечувала.

Вислухавши представника позивача, відповідача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з ст.1 Закону України "Про зайнятість населення", кожен має право на соціальний захист у разі настання безробіття, що реалізується шляхом:

1) участі в загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні на випадок безробіття, яке передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття;

2) надання безоплатних соціальних послуг, зокрема, інформаційно-консультаційних та профорієнтаційних, професійної підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації з урахуванням попиту на ринку праці, сприяння у працевлаштуванні, зокрема, шляхом фінансової підтримки самозайнятості та реалізації підприємницької ініціативи відповідно до законодавства;

3) надання особливих гарантій працівникам, які втратили роботу у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці;

4) надання додаткової гарантії зайнятості окремим категоріям населення, які не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці.

Згідно ст.1 Закону України "Про зайнятість населення", безробіття - соціально-економічне явище, за якого частина осіб не має змоги реалізувати своє право на працю та отримання заробітної плати (винагороди) як джерела існування;

безробітний - особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи;

Згідно з ст.43 Закону України "Про зайнятість населення", статусу безробітного може набути:

особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи;

інвалід, який не досяг встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійного віку та отримує пенсію по інвалідності або соціальну допомогу відповідно до законів України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам" та "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам";

особа, молодша 16-річного віку, яка працювала і була звільнена у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, зокрема припиненням або перепрофілюванням підприємств, установ та організацій, скороченням чисельності (штату) працівників.

Статус безробітного надається зазначеним у частині першій цієї статті особам за їх особистою заявою у разі відсутності підходящої роботи з першого дня реєстрації у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, незалежно від зареєстрованого місця проживання чи місця перебування.

Порядок реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно ст.44 Закону України "Про зайнятість населення", зареєстровані безробітні мають право, зокрема, на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та цього Закону;

Зареєстровані безробітні зобов'язані інформувати територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, протягом трьох робочих днів про обставини припинення реєстрації, визначені у частині першій статті 45 цього Закону.

Відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного.

Згідно з п.1, 8, 9 ст.45 Закону України "Про зайнятість населення", реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі:

зайнятості особи;

встановлення факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких було прийнято рішення про надання їй статусу безробітного, призначення (виплати) матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг;

встановлення факту виконання безробітним оплачуваної роботи (надання послуг);

Судом встановлено, що 21.06.2013 року ОСОБА_2 звернулась до Красногвардійського районного центру зайнятості із заявою, в якій просила вирішити питання її працевлаштування та зазначила, що підприємницькою діяльністю вона не займається, пенсію не отримує, не є найомним працівником по договору цивільно-правового характеру, не має інших передбачених законодавством доходів. Окрім того, зазначеною заявою відповідач зобов'язалась повідомити позивача у випадку працевлаштування, укладення цивільно-правових договорів, а також зайняття іншою діяльністю, яка пов'язана з отриманням прибутку (а.с.6). Наказом Красногвардійського районного центру зайнятості від 01.07.2013 року ОСОБА_2 був наданий статус безробітного.

Відповідно до наданих відомостей, Красногвардійським районним центром зайнятості було призначене та виплачувалося ОСОБА_2 матеріальне забезпечення по безробіттю з 21.06.2013 року по 07.10.2013 року (а.с.7-8).

Згідно з ч. 2 ст.36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Частиною 3 ст. 36 Закону передбачено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до п.п. 1) п. 5.5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України N 307 від 20.11.2000, виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами).

Тобто, з аналізу вищенаведених норм вбачається, що у разі укладення особою цивільно-правової угоди про виконання робіт або надання послуг, вона не вважається безробітною та не має права на отримання відповідної допомоги.

Актом розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" №86 від 13.11.2013 року в ході перевірки було встановлено, що ОСОБА_2 з 01.07.2013 року по 01.10.2013 року, тобто у період перебування на обліку у Красногвардійському районному центрі зайнятості знаходилась в трудових відносинах з АТ «СК «АХА Страхування» на підставі укладеної між ним цивільно-правової угоди, а саме: договору доручення №4433/63-13АС від 01.07.2013 року (а.с.10-13).

Тобто, проведеним розслідуванням було встановлено, що під час перебування на обліку як безробітна, ОСОБА_2 була зайнятою особою.

. Разом з тим, Красногвардійський районний центр зайнятості відповідач про зазначені обставини не попередила.

Згідно розрахунку сум матеріального забезпечення та соціальних послуг, виплачених Красногвардійським районним центром зайнятості, за період перебування ОСОБА_2 на обліку, їй було безпідставно виплачено матеріальне забезпечення за період з 01.07.2013 року по 01.10.2013 рік в сумі 1737,29 грн. (а.с.14, зворотній бік).

21.11.2013 року Красногвардійським районним центром зайнятості на адресу відповідача було направлено письмове повідомлення про необхідність в п'ятнадцятиденний строк перерахувати позивачеві незаконно одержані суми (а.с.15, 16), яке було отримано нею 26.11.2013 року, відповідно до відмітки на рекомендованому повідомлені (а.с.16, зворотній бік).

У зазначений термін відповідач у добровільному порядку заборгованість не погасила.

Оскільки відповідач не сплатила дану заборгованість в добровільному порядку, вона підлягає стягненню з неї примусово.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Оскільки позивач є звільненим від сплати судових витрат, вони не підлягають стягненню з відповідача.

Під час судового засідання, яке відбулось 14.01.2014 року, були оголошені вступна та резолютивна частини постанови.

Відповідно до вимог статті 163 КАС України, постанову у повному обсязі складено 16.01.2014 року.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Красногвардійського районного центру зайнятості - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Красногвардійського районного центру зайнятості (97000, АР Крим, смт.Красногвардійське, вул.Шевченка, 4, ідентифікаційний код 20708586) грошові кошти, виплачені як допомога по безробіттю у сумі 1737,29 грн. (одна тисяча сімсот тридцять сім гривень двадцять дев'ять копійок).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Ю.С. Кононова

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення14.01.2014
Оприлюднено17.01.2014
Номер документу36655547
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/11592/13-а

Постанова від 14.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кононова Ю. С.

Ухвала від 23.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кононова Ю. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні