Ухвала
від 10.01.2014 по справі 826/238/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 У Х В А Л А

про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову

10 січня 2014 року № 826/238/14

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П. розглянувши клопотання Харківської міської громадської організації інвалідів "КРЕАВИТА" про забезпечення адміністративного позову в адміністративній справі

за позовомХарківської міської громадської організації інвалідів "КРЕАВИТА" до Центральної виборчої комісії, ОСОБА_1, ОСОБА_2 провизнання дій протиправними,

ВСТАНОВИВ:

10.01.2014 Харківська міська громадська організація інвалідів "КРЕАВИТА" звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Центральної виборчої комісії, ОСОБА_1, ОСОБА_2 про визнання дій протиправними.

Разом з позовною заявою позивачем було подано клопотання про забезпечення адміністративного позову, в якому він просив суд: " 1. Заборонити Центральній виборчій комісії направляти представника (представників) на збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з приводу прийняття на всеукраїнському референдумі Закону України «Про втрату мандату народного депутата України»; 2. Заборонити ОСОБА_1 вчиняти дії з організації та проведення 17 січня 2014 року о 18 год.00 хв. на площі Конституції у м. Харкові зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з приводу прийняття на всеукраїнському референдумі Закону України «Про втрату мандату народного депутата України»; 3. Заборонити ОСОБА_2 вчиняти дії з організації та проведення 17 січня 2014 року о 18 год.00 хв. на площі Конституції у м. Харкові зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з приводу прийняття на всеукраїнському референдумі Закону України «Про втрату мандату народного депутата України» ".

В обґрунтування необхідності вжиття заходів забезпечення адміністративного позову позивач посилається на те, що розгляд даної справи не буде закінчено до дня проведення зборів громадян щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з приводу прийняття на всеукраїнському референдумі Закону України «Про втрату мандату народного депутата України», а саме, до 17.01.2014, з огляду на що існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам позивача протиправними діями відповідачів.

Відповідно до частини першої статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Частиною першою статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі.

Згідно з частинами другою та третьою статті 30 Закону України "Про всеукраїнський референдум" не пізніше ніж за п'ять календарних днів до дня проведення зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму їх ініціатори повинні письмово повідомити про дату, час, місце і мету зборів Центральну виборчу комісію. Центральна виборча комісія направляє на збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму представника (представників) для посвідчення факту проведення зборів.

Відповідно до повідомлення ОСОБА_1 та ОСОБА_2, як ініціаторів зборів громадян України, від 27.12.2013 про збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з приводу прийняття на всеукраїнському референдумі Закону України «Про втрату мандату народного депутата України» будуть проведені 17.01.2014 о 18.00.

При цьому Центральна виборча комісія, отримавши зазначене письмове повідомлення щодо проведення всеукраїнського референдуму, повинна направити на заплановані на 17.01.2014 збори свого представника (представників).

Враховуючи викладене та неможливість розглянути адміністративну справу за позовною заявою Харківської міської громадської організації інвалідів "КРЕАВИТА" до 17.01.2014 - дати запланованих зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з приводу прийняття на всеукраїнському референдумі Закону України «Про втрату мандату народного депутата України», суд вважає обґрунтованими доводи позивача про існування небезпеки заподіяння шкоди його інтересам та щодо неможливості відновлення таких інтересів внаслідок дій відповідача 1.

Разом з тим, клопотання позивача в частині заборони ОСОБА_1 та ОСОБА_2 вчиняти дії з організації та проведення 17.01.2014 о 18 год.00 хв. на площі Конституції у м. Харкові зборів громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з приводу прийняття на всеукраїнському референдумі Закону України «Про втрату мандату народного депутата України» не підлягає задоволенню, оскільки питання про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання, у тому числі заборони проведення зборів, вирішується у порядку, встановленому статтею 182 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з частиною третьою статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України, подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, але суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються. Ухвала негайно надсилається до суб'єкта владних повноважень, що прийняв рішення, та є обов'язковою для виконання.

Частина четверта статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що адміністративний позов, крім способу, встановленого частиною третьою цієї статті, може бути забезпечено забороною вчиняти певні дії.

З урахуванням зазначеного, суд вважає за доцільне задовольнити клопотання позивача про забезпечення адміністративного позову частково.

Частиною п'ятою статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що виконання ухвал з питань забезпечення адміністративного позову здійснюється негайно. Виконання ухвал про заборону вчиняти певні дії виконуються в порядку, встановленому законом для виконання судових рішень.

З огляду на викладене, керуючись статтями 117, 118, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

ПОСТАНОВИВ:

1.Клопотання Харківської міської громадської організації інвалідів "КРЕАВИТА" (61009, Харківська область, м. Харків, Червонозаводський район, вулиця Волинська, будинок, 18, код ЄДРПОУ 25995366) про забезпечення адміністративного позову - задовольнити частково.

2.Заборонити Центральній виборчій комісії (01133, м. Київ, Печерський район, площа Лесі Українки, будинок 1, код ЄДРПОУ 21661450) направляти представника (представників) на збори громадян України щодо проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з приводу прийняття на всеукраїнському референдумі Закону України «Про втрату мандату народного депутата України».

3.В іншій частині заявленого клопотання відмовити.

4.Ухвала підлягає негайному виконанню.

Відповідно до частини п'ятої статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України виконання ухвал з питань забезпечення адміністративного позову здійснюється негайно.

Відповідно до частини шостої статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала з питань забезпечення адміністративного позову може бути оскаржена. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Суддя О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.01.2014
Оприлюднено17.01.2014
Номер документу36655556
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/238/14

Ухвала від 13.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Постанова від 19.03.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 19.03.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 10.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 10.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні