ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 січня 2014 р. 11:35год. Справа №801/11077/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Богацької А.О., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дельта Інжинірінг"
про стягнення,
без участі представників сторін
Суть спору: До Окружного адміністративного суду АР Крим надійшов адміністративний позов Феодосійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дельта Інжинірінг» про стягнення з банківських рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Дельта Інжинірінг» коштів у розмірі податкового боргу в сумі 5269,00 грн. в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач, в порушення норм Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI зі змінами та доповненнями не сплачує заборгованість з податку на додану вартість у сумі 5269,00 грн.
Сторони явку своїх представників у судове засідання 13.01.2014р. не забезпечили.
До дня розгляду справи від позивача надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності його представника (а.с.25).
Відповідач у судове засідання не з'явився, про місце, день та час його проведення повідомлений належним чином - на адресу, зазначену у позовній заяві (а.с.2-зворотний бік а.с.2), у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.4-6) направлено 10.12.2013р. судову повістку про виклик у судове засідання рекомендованою кореспонденцією, яку було повернуто 18.12.13р. з відміткою пошти: «За закінченням терміну зберігання» (а.с. 23, 24).
Враховуючи те, що відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України, особа, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином, суд вважає, що відповідач про день, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Дельта Інжинірінг» (далі - ТОВ «Дельта Інжинірінг») зареєстровано у якості юридичної особи 13.04.2009р., ідентифікаційний код юридичної особи 36460674, за адресою: 98184, АР Крим, м. Феодосія, смт. Орджонікідзе, вул.Бондаренко, б. 2, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АГ № 163337 (а.с. 4-зворотний бік а.с. 6).
Судом встановлено, що ТОВ «Дельта Інжинірінг» перебуває на обліку в Феодосійській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим (далі - Феодосійська ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим) з 14.04.2009р.; за неосновним місцем обліку перебуває в ДПІ у Соломянському районі ГУ Міндоходів у м. Києві; з 01.06.2013р. за неосновним місцем обліку у Лозівській ОДПІ ГУ Міндоходів (Первомайське відділення) перебуває у стані - ліквідаційна процедура за рішенням (постановою) суду від 04.12.2012р. № 2а-11649/12/0170/11 з підстави неподання протягом року податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності (а.с.7-8).
Крім того, ТОВ «Дельта Інжинірінг» зареєстровано платником ПДВ 27.04.2009р., свідоцтво платника ПДВ № 100265443 (дата початку дії з 04.02.2010р.) анульовано 07.06.2012р. за ініціативою ДПІ; свідоцтво платника ПДВ №100255009 (дата початку дії з 22.11.2009р.) анульовано 04.02.2010р. за ініціативою платника; свідоцтво платника ПДВ № 100230138 (дата початку дії з 14.06.2009р.) анульовано 22.11.2009р. за ініціативою платника; свідоцтво платника ПДВ №100224344 (дата початку дії з 27.04.2009р.) анульовано 14.06.2009р. за ініціативою платника. Також, ТОВ «Дельта Інжинірінг» 29.12.2011р. зареєстровано платником Єдиного соціального внеску за №26290000043797 (а.с.7-8).
Судом встановлено, що ТОВ «Дельта Інжинірінг» має наступні рахунки в установах банків: з 01.07.2010р. (взято на облік 02.07.2010р.) р/р 26006231695403 в АТ «УкрСиббанк» МФО 351005 (долар США); з 30.03.2010р. (взято на облік 31.03.2010р.) р/р26007231695402 в АТ «УкрСиббанк» МФО 351005 (українська гривня); з 07.12.2009р. (взято на облік 08.12.2009р.) р/р 26008231695401 в АТ «УкрСиббанк» МФО 351005 (українська гривня); з 01.07.2010р. (взято на облік (02.07.2010р.) р/р 26009231695400 в АТ «УкрСиббанк» МФО 351005 (російський рубль); з 01.03.2011р. (взято на облік 02.03.2011р.) р/р 26009231695400 в АТ «УкрСиббанк» МФО 351005 (шведська крона); з 01.03.2011р. (взято на облік 02.03.2011р.) р/р 26009231695400 в АТ «УкрСиббанк» МФО 351005 (євро); з 22.04.2009р. (взято на облік 22.04.2009р.) р/р 26009231695400 в АТ «УкрСиббанк» МФО 351005 (українська гривня); з 19.01.2011р. (взято на облік 20.01.2011р.) р/р 26054231695400 в АТ «УкрСиббанк» МФО 351005 (українська гривня) (зворотний бік а.с. 7).
Як слідує з матеріалів справи, 23.07.2012р. Феодосійською ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2012р. ТОВ «Дельта Інжинірінг», за наслідками якої складено Акт від 23.07.2012р. № 850/15-02/36460674 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість.
З Акту перевірки від 23.07.2012р. № 850/15-02/36460674 слідує, що перевіркою встановлено порушення вимог пп. 49.18.1 (49.18.2) п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст.203 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI зі змінами та доповненнями, а саме: неподання податкової звітності з податку на додану вартість (а.с. 17-зворотний бік а.с. 17).
Судом встановлено, що Акт перевірки від 23.07.2012р. № 850/15-02/36460674 було направлено Феодосійською ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим відповідачу для ознайомлення рекомендованим листом з повідомленням 23.07.2012р., який було повернуто з відміткою пошти: «За зазначеною адресою не проживає» (а.с.16-зворотний бік а.с.16).
Як слідує з матеріалів справи, 24.07.2012р. Феодосійською ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за лютий 2012р., березень 2012р., квітень 2012р., травень 2012р., червень 2012р. ТОВ «Дельта Інжинірінг», за наслідками якої складено Акт від 24.07.2012р. № 856/15-02/36460674 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість.
З Акту перевірки від 24.07.2012р. № 856/15-02/36460674 слідує, що перевіркою встановлено порушення вимог пп. 49.18.1 (49.18.2) п. 49.18 ст. 49 розділу ІІ, п. 203.1 ст.203 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI зі змінами та доповненнями, а саме: неподання податкової звітності з податку на додану вартість (а.с.15-зворотний бік а.с. 15).
Судом встановлено, що Акт перевірки від 24.07.2012р. № 856/15-02/36460674 було направлено Феодосійською ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим відповідачу для ознайомлення рекомендованим листом з повідомленням 24.07.2012р., який було повернуто 11.08.2012р. з відміткою пошти: «За зазначеною адресою не проживає» (а.с.14-зворотний бік а.с.14).
Як слідує з матеріалів справи, на підставі Акту перевірки від 23.07.2012р. №850/15-02/36460674 Феодосійською ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим прийнято податкове повідомлення-рішення від 16.08.2012р. № 0001321502, яким відповідачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 170,00 грн., в тому числі за штрафними(фінансовими) санкціями 170,00 грн. (а.с.13).
Також, на підставі Акту перевірки від 24.07.2012р. № 856/15-02/36460674 Феодосійською ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим прийнято податкове повідомлення-рішення від 16.08.2012р. № 0001311502, яким відповідачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 5100,00 грн., в тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями 5100,00 грн. (а.с.12).
У встановленому законом порядку Феодосійська ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до ТОВ «Дельта Інжинірінг» про стягнення грошових коштів за податковим боргом з податку на додану вартість у загальній сумі 5269,00 грн.
Перевіряючи правомірність заявлених вимог, суд встановив наступне.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Таким чином, відповідач є платником податків і зборів, зобов'язаний у строки, встановлені чинним законодавством, вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України та законами з питань митної справи.
Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - Податкового кодексу України) платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Також, відповідно до пп. 19-1.1.2. п. 19-1.1 ст. 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, зокрема, контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
Пунктом 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до пп. 47.1.1 п. 47.1 ст. 47 Податкового кодексу України відповідальність за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах, несуть, зокрема, юридичні особи, постійні представництва нерезидентів, які відповідно до цього Кодексу визначені платниками податків, а також їх посадові особи. Відповідальність за порушення податкового законодавства відокремленим підрозділом юридичної особи несе юридична особа, до складу якої він входить.
Також п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Відповідно до пп. 1 п. 180.1 ст. 180 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є будь-яка особа, що провадить господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу.
Податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України).
Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації (п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України).
Як слідує з матеріалів справи, перевіркою (Акт перевірки від 23.07.2012р. №850/15-02/36460674; Акт перевірки від 24.07.2012р. № 856/15-02/36460674) встановлено порушення вказаних норм Податкового кодексу України, а саме: неподання ТОВ «Дельта Інжинірінг» податкової звітності з податку на додану вартість (а.с.15-зворотний бік а.с.17).
Також, п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 120.1 ст.120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Таким чином, Феодосійською ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим відповідачу правомірно нараховані штрафні (фінансові) санкції за порушення пп. 49.18.1 п. 49.18 ст.49 розділу ІІ, п. 203.1 ст.203 розділу V Податкового кодексу України, а саме: 170,00 грн. за неподання податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2012р.; 5100,00 грн. (1020 грн. х 5) за неподання податкової звітності з податку на додану вартість за лютий 2012р., березень 2012р., квітень 2012р., травень 2012р., червень 2012р.
Крім того, п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо:
платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію;
дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;
згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;
рішенням суду, що набрало законної сили, особу визнано винною в ухиленні від сплати податків;
дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;
результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.
Відповідно до п. 54.5 ст. 54 Податкового кодексу України, якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно з п. 57.3 ст. 54 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідно до п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України у разі, коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення. Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій.
Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов'язання визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.
Відповідно до п. 58.2 ст. 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення.
Контролюючий орган веде реєстр виданих податкових повідомлень-рішень щодо окремих платників податків.
Згідно з п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Судом встановлено, що податкове повідомлення-рішення від 16.08.2012р. №0001321502, яким відповідачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 170,00 грн., в тому числі за штрафними санкціями 170,00 грн., та податкове повідомлення-рішення від 16.08.2012р. №0001311502, яким відповідачу визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 5100,00 грн., в тому числі за штрафними санкціями 5100,00, направлені Феодосійською ОДПІ ГУ Міндоходів в АР Крим 17.08.2012р. відповідачу рекомендованим листом з повідомленням, який було повернуто з відміткою пошти: «За закінченням терміну зберігання» (а.с. 11-зворотний бік а.с.11).
Таким чином, податкові повідомлення-рішення від 16.08.2012р. № 0001321502 на суму 170,00 грн. та від 16.08.2012р. №0001311502 на суму 5100,00 грн. вважаються врученими відповідачу належним чином.
Суд зазначає, що вказані податкові повідомлення-рішення відповідачем в адміністративному та судовому порядку оскаржено не було.
Таким чином, заборгованість відповідача з податку на додану вартість на загальну суму 5269,00 грн., в тому числі: 5269,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями є узгодженою і набула статусу податкового боргу.
Відповідно до пп. 20.1.34. п. 20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Також, згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (ч.1 п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу (ч.2 п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України).
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України).
Судом встановлено, що позивачем зазначені приписи Податкового кодексу України виконані, відповідачу було направлено податкову вимогу від 13.12.2012р. № 189 на суму податкового боргу 5269,00 грн., в тому числі 5269,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій, рекомендованим листом з повідомленням, який було повернуто з відміткою пошти: «За закінченням терміну зберігання» (а.с. 18-19), а отже є підстави для стягнення судом суми податкового боргу з відповідача.
Таким чином, станом на день розгляду справи, за відповідачем обліковується заборгованість на загальну суму 5269,00 грн., в тому числі: 169,00 грн. за штрафними фінансовими санкціями з урахуванням часткового погашення за податковим повідомленням-рішенням від 16.08.2012р. № 0001321502, 5100,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями за податковим повідомленням-рішенням від 16.08.2012р. №0001311502 (а.с.9).
Щодо способу захисту права позивача за позовом суд зазначає наступне.
Згідно з пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Крім того, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України).
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України).
Відповідно до абз. 1 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з п. 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, суд вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів в рахунок погашення податкового боргу.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не сплатив у повному обсязі податковий борг, не спростував жодних фактів з приводу необґрунтованості позовних вимог та доказів про сплату податкової заборгованості у повному обсязі суду не надав.
На підставі вищевикладеного, суд вважає, що позовні вимоги позивача про стягнення заборгованості з податку на додану вартість на загальну суму 5269,00 грн., в тому числі: 5269,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій - є обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи та підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Дельта Інжинірінг» (ідентифікаційний код юридичної особи 36460674; 98184, АР Крим, м. Феодосія, смт.Орджонікідзе, вул. Бондаренко, б. 2) кошти в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 5269,00 грн. (п'ять тисяч двісті шістдесят дев`ять грн.).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя А.О. Кушнова
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2014 |
Оприлюднено | 17.01.2014 |
Номер документу | 36665128 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні