Постанова
від 22.10.2013 по справі 2а-10076/10/19/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

22 жовтня 2013 р. (12 год. 45 хв.) Справа №2а-10076/10/19/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кузнякової С.Ю., за участю секретаря судового засідання Лєбєдєвої О.М., прокурора Блохіної Г. В., представника позивача Муравльової А.Т., представників відповідача Бабіч Л.Й., Заноздри О.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом прокурора Первомайського району АР Крим в інтересах держави в особі Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Заря-Агро"

про стягнення заборгованості.

Обставини справи: Прокурор Первомайського району АР Крим в інтересах держави в особі Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом (з урахуванням уточнень від 21.08.2013р.) про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Заря-Агро0" 328647,83 грн. заборгованості отриманої, але не перерахованої суми податку з доходів фізичних осіб.

Прокурор та представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі з підстав наведених у позові, та просили їх задовольнити, надавши пояснення по суті.

Представники відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечували, та просили відмовити у задоволенні позову у повному обсязі, обґрунтованість своєї позиції виклали у письмових запереченнях на позов та додаткових поясненнях (а.с. 49, 76, 99).

Розглянувши матеріали справи, заслухавши думку представників сторін та прокурора, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

23.03.2010р. Первомайською районною державною податковою інспекцією АР Крим було проведено планову виїзну перевірку ЗАТ АФ «Зоря», код ЄДРПОУ 25152142, з питань повноти обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб, податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за період з 01.07.2008р. по 31.12.2009р., за результатами якої була складена довідка № 247/1701/2515242 (а.с. 8-10)

Перевіркою своєчасності внесення до бюджету податку з доходів фізичних осіб встановлено порушення пп. 8.1.2 п. 8.1. ст. 8 Закону України «Про доходи з фізичних осіб» № 889-ІV від 2.05.2003р. Також зазначено, що на період, що перевірявся, сума нарахованого податку з доходів фізичних осіб складає 337777,24 грн. Сальдо з податку з доходів фізичних осіб на 01.01.2010р. К-т - 335649,83 грн.

Наведена сума в розмірі 335649,83 грн. як сальдо з податку з доходів фізичних осіб на 01.01.2010р. також підтверджується актом звірки взаєморозрахунків з податку з доходів фізичних осіб від 16.11.2010р.(а.с. 83, 213).

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податок з доходів фізичних осіб є загальнодержавним податком порядок зарахування якого визначається законами України.

Таким законом до набрання чинності Податковим кодексом України був Закон України "Про податок з доходів фізичних осіб", норми якого є спеціальними по відношенню до Закону України "Про систему оподаткування" у спірних правовідносинах.

Пунктом 1.15 ст. 1 цього Закону було надано визначення податкового агенту, яким є юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону.

При цьому, найманою особою є фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію виключно за дорученням або наказом працедавця згідно з умовами укладеного з ним трудового договору (контракту) відповідно до закону. При цьому усі вигоди від виконання такої трудової функції (крім заробітної плати такої найманої особи, інших виплат чи винагород на її користь, передбачених законодавством), а також усі ризики, пов'язані з таким виконанням або невиконанням, отримуються (несуться) працедавцем (п. 1.8 ст. 1 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»).

В силу пп.8.1. п.8.1 ст.8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб», на податкового агента покладається обов'язок при нарахуванні оподатковуваного доходу на користь платника податку, утримати податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену відповідними нормами Закону.

При цьому, пп.8.1.2 п.8.1 ст.8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» визначено, що податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Також, вказаною нормою встановлено, що, якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.

Відповідно до п. 19.2 ст. 19 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» особи, які відповідно до цього Закону мають статус податкових агентів, зобов'язані, зокрема: а) своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок; б) надавати у строки, встановлені законом для податкового кварталу, якщо інше не визначено нормами цього Закону, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також сум утриманого з них податку податковому органу за місцем свого розташування.

Разом з цим, матеріалах справи є акт звірки взаєморозрахунків з податку з доходів фізичних осіб по якому станом на 01.07.2010р. сплинув строк позовної давності від 16.11.2010р. (а.с. 211).

З наведеного акту вбачається, що сума податку з доходів фізичних осіб, по якому станом на 01.07.2010р. сплинув строк позовної давності склала 94998,16 грн.

Строк позовної давності, до набрання чинності Податкового кодексу України 01.01.2011р. було визначено нормами статті 15 Закону України від 21.12.2000, № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі Закон № 2181).

Відповідно до п.п.15.2.1 п.15.2 ст. 15 Закону № 2181 у разі, коли податкове зобов'язання було нараховане податковим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 15.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні податкового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів від дня узгодження податкового зобов'язання. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або до визнання боргу безнадійним.

Отже, зі змісту вказаної норми вбачається, що строки позовної давності застосовуються тільки до узгодженої суми податкового зобов'язання.

Статтею 5 Закону № 2181 було визначено порядок самостійного узгодження податкового зобов'язання платником податків та апеляційного узгодження податкового зобов'язання.

Так, згідно із п.5.1 ст. 5 Закону № 2181 податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Заповнення і подання органам державної податкової служби України податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, та сум утриманого з них податку (далі - податковий розрахунок) відповідно до вимог підпункту «б» пункту 19.2 статті 19 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» на час виникнення спірних правовідносин було врегульовано Порядком заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за ф. № 1ДФ, затвердженим Наказом Державної податкової адміністрації України № 451 від 29.09.2003 року.

Таким чином, до 01.01.2011 року податковим законодавством не було передбачено подання податкової декларації щодо сум податку, нарахованого та утриманого з найманих працівників. Такі дані відображались у розрахунку за ф. № 1ДФ.

Під час розгляду справи суду не було надано доказів, що спростовують своєчасне виконання відповідачем зобов'язання щодо надання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, а також сум утриманих з них податків шляхом подання відповідних відомостей за формою №1ДФ.

Таким чином, сума податку з доходів фізичних осіб, по якому станом на 01.07.2010р. сплинув строк позовної давності склала 94998,16 грн., що також підтверджується актом звірки від 16.11.2010р. (а.с. 211), в зв'язку з чим, у суду відсутні правові підстави для стягнення наведеної суми у судовому порядку, тому позовні вимоги щодо стягнення наведеної суми задоволенню не підлягають.

Позивач, з урахуванням часткової сплати, просить стягнути з відповідача 328647,83 грн., обґрунтованість розміру якої наводить у розрахунку податкового боргу (а.с. 191-196).

Приймаючи до ували, що суд прийшов до висновку про відсутність правових підстав в частині стягнення суми податку з доходів фізичних осіб в розмірі 94998,16 грн., а також те, що матеріалами справі підтверджено не внесення відповідачем до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб, зокрема довідкою позивача № 247/1701/2515242 та актом звірки взаєморозрахунків з податку з доходів фізичних осіб від 16.11.2010р., суд вважає за можливе задовольнити позовні вимоги в частині стягнення суми податку з доходів фізичних осіб в розмірі 233649,67 грн. (328647,83 грн. - 94998,16 грн.).

З урахуванням наведеного суд не приймає до уваги доводи відповідача по яких він просить відмовити у задоволенні позову.

Вступну та резолютивну частину постанови проголошено у судовому засіданні 22.10.2013 року.

У повному обсязі постанова виготовлена та підписана 25.10.2013 року.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальність «Заря-Агро» (ЄДРПОУ 25152142) заборгованість з податку з доходів фізичних осіб в загальному розмірі 233649,67 грн. (двісті тридцять три тисячі шістсот сорок дев'ять грн. шістдесят сім коп.) на р/р 33216800700213, отримувач УДКСУ в Первомайському районі АР Крим (смт. Первомайське), ОКПО 37273586, МФО 824026, код платежу 11010100, банк ГУ ДКСУ в АР Крим м. Сімферополь.

3. В решті позовних вимог - відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кузнякова С.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення22.10.2013
Оприлюднено17.01.2014
Номер документу36678715
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10076/10/19/0170

Постанова від 22.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 09.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 27.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 25.06.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 07.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

Ухвала від 23.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні