Справа № 815/128/14
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 січня 2014 року о 12 год. 40 хв. м. Одеса
У залі судових засідань № 25
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
при секретарі судового засідання - Мороз А.П.
за участю сторін:
представника позивача - Алєксєєва К.О. (по довіреності)
представника відповідача - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до Фірми «Аквазар-ЛТД» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулось Територіальне управління Держгірпромнагляду в Одеській області з адміністративним позовом до Фірми «Аквазар-ЛТД» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Фірми «Аквазар-ЛТД» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (м. Одеса, вул. Балківська, буд. 130-Б) шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації автозаправочної станції з газозаправочним пунктом за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, буд. 130-Б, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей, зобов'язання Фірми «Аквазар-ЛТД» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (м. Одеса, вул. Балківська, буд. 130-Б) повністю зупинення виконання робіт по експлуатації автозаправочної станції з газозаправочним пунктом за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, буд. 130-Б, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
Представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позові, оскільки перевіркою діяльності Фірми «Аквазар-ЛТД» у формі ТОВ встановлені порушення нормативно-правових актів, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, а тому до відповідача мають бути застосовані заходи реагування у вигляді зупинення виконання робіт по експлуатації автозаправочної станції з газозаправочним пунктом.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, був належним чином повідомлений про розгляд справи (аркуші справи 24, 28), письмові заперечення на позов та докази, які б спростовували позовні вимоги відповідачем не надані.
Представником відповідача 13.01.2014 року подано клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку із не ознайомленням із матеріалами справи та не отриманням позовної заяви (аркуш справи 33).
Суд звертає увагу на те, що клопотання про ознайомлення із матеріалами справи та відкладення розгляду справи подавались представником 13.01.2014 року через канцелярію суду, а тому суд вважає, що представник відповідача мав можливість ознайомитись з матеріалами справи безпосередньо у приміщенні Одеського окружного адміністративного суду, однак відповідач не скористався своїм правом, передбаченим ст. 49 КАС України.
Крім того, згідно змісту телефонограми про повідомлення відповідача про відкриття провадження, призначення справи до судового розгляду та здійснення виклику відповідача у судове засідання, відповідачу роз'яснено його право на отримання відповідних процесуальних документів та копії позовної заяви у приміщенні Одеського окружного адміністративного суду (аркуш справи 24), та в матеріалах справи наявні докази направлення позивачем 27.12.2013 року позовної заяви з усіма додатками відповідачу.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про відсутність порушень прав відповідача на ознайомлення з матеріалами справи, на отримання позову та доданих до нього документів, не вбачає підстав для відкладення розгляду справи відповідно до ст. 128 КАС України, а тому розгляд справи проведено за відсутності представника відповідача.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» №877-V від 05.04.2007 року державним наглядом (контролем) є діяльність уповноважених законом органів державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема, належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Заходами державного нагляду (контролю) є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно до ст. 38 Закону України «Про охорону праці», «Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України», затвердженого 06.04.2011 року Указом Президента України №408/2011 та «Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України в Одеській області», затвердженого 02.12.2011 року Наказом Держгірпромнагляду України №186-к Держгірпромнагляд України та його територіальний орган - Територіальне управління Держгірпромнагляду України в Одеській області забезпечують реалізацію державної політики та здійснюють державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю.
На виконання своїх повноважень, за постановою прокуратури Малиновського району м. Одеси про призначення перевірки від 26.11.2013 року (аркуш справи 12), відповідно до наказу №701 від 10.12.2013 року та направлення №19/09/03-90 від 10.12.2013 року Територіальним управлінням Держгірпромнагляду в Одеській області у період з 12.12.2013 року по 13.12.2013 року проведено позаплановий захід Фірми «Аквазар-ЛТД» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю з питань дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки на об'єкті: АЗС за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, буд. 130-Б, за результатами якого складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) №15/09-03-94 від 13.12.2013 року (аркуші справи 13-16).
Зазначеною перевіркою встановлено 23 порушення нормативно-правових актів з охорони праці, з яких 9 порушень створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про охорону праці» №2694-XII від 14.10.1992 року державна політика в галузі охорони праці базується, у т.ч. на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Згідно із п. 1.4, п. 2.26 «Положення по організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України», затвердженого 11.08.2011 року Наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України №826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2011 року за №1531/20269 загроза життю та здоров`ю працівників - це виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в т.ч. такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки.
У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження в виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або, якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» №877-V від 05.04.2007 року повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Як вбачається з акту перевірки №15/09-03-94 від 13.12.2013 року, відповідач зазначив, що виявлені порушення будуть усунені у найкоротші терміни із повідомленням про їх усунення, проте відповідачем як до Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області так і до суду не надано відповідних доказів про усунення виявлених перевіркою порушень, та будь-яких пояснень по суті спору від відповідача також не надходило.
Крім того, в матеріалах справи міститься припис Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області №15/09/03-94 від 13.12.2013 року (аркуші справи 17-18) із вимогами усунути порушення, встановлені під час перевірки до 15.01.2014 року, який 13.12.2013 року отриманий директором Фірми «Аквазар-ЛТД» у формі ТОВ.
Станом на 15.01.2014 року відповідачем вимоги припису №15/09/03-94 від 13.12.2013 року не виконані, заперечення та докази які б підтверджували усунення порушень до позивача та до суду не надходили, припис не оскаржений.
Таким чином, оскільки позивачем виявлені порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, що викладено а акті перевірки відносно Фірми «Аквазар-ЛТД» у формі ТОВ, суд вважає що у Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області є всі підстави для звернення до суду з позовом про застосування до відповідача заходів реагування в сфері державного нагляду.
При цьому, відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей, виконуються негайно.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» №877-V від 05.04.2007 року застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.
В даному випадку скасування заходів реагування здійснюється за приписами ст. 183-2 КАС України за заявою про скасування заходів реагування в разі, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно із ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищевикладене, оскільки перевіркою встановлено порушення Фірмою «Аквазар-ЛТД» у формі ТОВ вимог законодавства, які можуть створити загрозу життю та здоров'ю людей, відповідачем не надано доказів на спростування зазначених доводів, з метою недопущення спричинення такої шкоди, суд вважає за необхідне зупинити роботи Фірми «Аквазар-ЛТД» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (код ЄДРПОУ 20921073) по експлуатації автозаправочної станції з газозаправочним пунктом за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, буд. 130-Б, до отримання дозволу на відновлення зазначених робіт у відповідності до вимог законодавства.
Судові витрати розподіляються відповідно до приписів ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до Фірми «Аквазар-ЛТД» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Фірми «Аквазар-ЛТД» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (м. Одеса, вул. Балківська, буд. 130-Б) шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації автозаправочної станції з газозаправочним пунктом за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, буд. 130-Б, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей, зобов'язання Фірми «Аквазар-ЛТД» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (м. Одеса, вул. Балківська, буд. 130-Б) повністю зупинення виконання робіт по експлуатації автозаправочної станції з газозаправочним пунктом за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, буд. 130-Б, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей - задовольнити повністю.
Зупинити роботи Фірми «Аквазар-ЛТД» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (код ЄДРПОУ 20921073) по експлуатації автозаправочної станції з газозаправочним пунктом за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, буд. 130-Б, до отримання дозволу на відновлення зазначених робіт у відповідності до вимог законодавства.
Допустити до негайного виконання постанову суду в частині зупинення робіт Фірми «Аквазар-ЛТД» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (код ЄДРПОУ 20921073) по експлуатації автозаправочної станції з газозаправочним пунктом за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, буд. 130-Б, до отримання дозволу на відновлення зазначених робіт у відповідності до вимог законодавства.
Постанова набирає законної сили у порядку ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга на постанову подається до Одеського окружного адміністративного суду, та одночасно її копія надсилається до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Повний текст постанови складено та підписано 17 січня 2014 року.
Суддя Л.І. Свида
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2014 |
Оприлюднено | 17.01.2014 |
Номер документу | 36678730 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні