Постанова
від 15.01.2014 по справі 816/7223/13-а
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 січня 2014 року м. ПолтаваСправа № 816/7223/13-а

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Супруна Є.Б.,

за участю:

секретаря судового засідання - Дубовик О.І.,

представника позивача - Харченка Л.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Укртрансгаз" в особі філії управління магістральних газопроводів "Черкаситрансгаз" до Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області, Державного кадастрового реєстратора відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області, треті особи: Лутовинівська сільська рада Козельщинського району Полтавської області, Козельщинська районна державна адміністрація Полтавської області, ОСОБА_2 про скасування рішення та зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

23 грудня 2013 року Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз" (далі - ПАТ "Укртрансгаз") в особі філії управління магістральних газопроводів "Черкаситрансгаз" (далі - філія УМГ "Черкаситрансгаз") звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області, Державного кадастрового реєстратора відділу Держземагенства у Козельщинському районі Полтавської області, треті особи: Лутовинівська сільська рада Козельщинського району Полтавської області, Козельщинська районна державна адміністрація Полтавської області про визнання протиправною відмови Державного кадастрового реєстратора щодо присвоєння кадастрового номера земельній ділянці, що знаходиться під ЛЕП філії УМГ "Черкаситрансгаз" на території Лутовиніської сільської ради; скасування рішення №РВ-5300005972013 від 04.03.2013 про відмову ПАТ "Укртрансгаз" у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; зобов'язання внести відомості до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера земельної ділянки, наданої позивачу у постійне користування згідно Державного акту І-ПЛ №000367.

Мотивуючи свої вимоги позивач стверджує, що державному кадастровому реєстратору відділу Держземагенства у Козельщинському районі було подано технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) зовнішніх меж земельної ділянки в натурі та заяву про внесення відомостей для внесення земельної ділянки, що знаходиться під ЛЕП філії УМГ "Черкаситрансгаз" на території Лутовинівської сільської ради, до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номеру. Рішенням №РВ-5300005972013 від 04.03.2013 державний кадастровий реєстратор відмовив у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме - перетин ділянок з ділянкою 5322082500:00:001:0163, що перебуває у власності іншої особи. Позивач наголошує, що дане рішення є неправомірним, оскільки порушує його законні права та інтереси, а тому підлягає скасуванню, як таке, що перешкоджає оформленню права постійного користування даною земельною ділянкою.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити.

Відповідачі проти позову заперечували, посилаючись на те, що прийняте державним кадастровим реєстратором рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру земельної ділянки під ЛЕП філії УМГ "Черкаситрансгаз" на території Лутовинівської сільської ради є правомірним та відповідає вимогам чинного законодавства, оскільки при реєстрації вказаної земельної ділянки програмою НКС (Національна кадастрова система) встановлено, що вона накладається на земельну ділянку з кадастровим номером 5322082500:00:001:0163, власником якої є гр. ОСОБА_2 на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ПЛ №062366, виданого 15.03.2007.

У судове засідання відповідачі не з'явилися, хоча були належним чином проінформовані про час, місце та дату розгляду справи. Надали до суду клопотання про розгляд справи за відсутності своїх представників.

Треті особи: Лутовинівська сільська рада та Козельщинська районна державна адміністрація Полтавської області явку уповноважених представників у судове засідання не забезпечили, хоча були належним чином повідомленні про дату, час та місце розгляду справи.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 09.01.2014 до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача залучено гр. ОСОБА_2.

Третя особа - ОСОБА_2 у судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.

За таких обставин суд вважає за можливе провести розгляд справи за даної явки сторін.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши залучені до матеріалів справи та зібрані судом письмові докази, застосувавши до спірних правовідносин відповідні норми матеріального та процесуального права, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України "Про реорганізацію дочірніх компаній Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 13.06.2012 №360-р та наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України "Про реорганізацію Дочірньої компанії "Укртрансгаз" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 18.07.2012 №530 припинено діяльність Дочірньої компанії "Укртрансгаз" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" (код ЄДРПОУ 30019801, місцезнаходження: 9/1, Кловський узвіз, м. Київ) шляхом її реорганізації - перетворення у Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз".

Згідно з п. 1.2 статуту ПАТ "Укртрансгаз" (а.с. 27), затвердженого рішенням установчих зборів ПАТ "Укртрансгаз" від 25.12.2012, товариство є правонаступником усіх майнових та немайнових прав та обов'язків Дочірньої компанії "Укртрансгаз" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України".

Відповідно до рішення 15 сесії 23 скликання Лутовинівської сільської Ради народних депутатів від 28.09.1999 УМГ "Черкаситрансгаз", яке являється філією ПАТ "Укртрансгаз", видано державний акт на право постійного користування землею І-ПЛ №000367 (а.с. 17), яка розташована на території Лутовинівської сільської ради.

Так, згідно державного акту І-ПЛ №000367 землекористувачу надано у постійне користування 0,0342 гектари землі для розміщення об'єктів трубопровідного транспорту. Площу земельної ділянки, наданої для розміщення та експлуатації об'єктів трубопровідного транспорту займають у визначених межах 0,0001 гектара - ЛЕП філії УМГ "Черкаситрансгаз".

11.07.2012 між ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" (Замовник) та ТОВ "НВП "Горизонт" (Виконавець) укладено договір №1207000328 про закупівлю послуг за державні кошти (а.с. 12-13), згідно умов якого виконавець зобов'язувався у 2012-2013 роках за завданням Замовника надати послуги з розробки землевпорядної документації та оформлення документів, що посвідчують право постійного користування земельними ділянками ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України", які знаходяться на території Полтавської області, а Замовник - прийняти і оплатити такі послуги.

На виконання умов вказаного договору, з метою переоформлення державного акту на право постійного користування земельної ділянки, що перебуває у постійному користуванні позивача та знаходиться на території Лутовинівської сільської ради, на якій розміщено об'єкти трубопровідного транспорту - ЛЕП філії УМГ "Черкаситрансгаз", ТОВ "НВП "Горизонт" розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) зовнішніх меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ПАТ "Укртрансгаз" для розміщення об'єктів трубопровідного транспорту на території Лутовинівської сільської ради, з урахуванням додатків до неї (а.с. 14-16).

У подальшому, ТОВ "НВП "Горизонт" подано державному кадастровому реєстратору відділу Держземагентства у Козельщинському районі технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) зовнішніх меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ПАТ "Укртрансгаз" для розміщення об'єктів трубопровідного транспорту на території Лутовинівської сільської ради та заяву від 02.03.2013 про внесення відомостей (змін до них) для внесення земельної ділянки під об'єктами трубопровідного транспорту філії УМГ "Черкаситрансгаз", що знаходиться на території Лутовинівської сільської ради, до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера. Вказана земельна ділянка не має кадастрового номера, оскільки на момент видачі у 2004 році державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ №000367 законодавством України присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам не передбачалося.

Рішенням №РВ-5300005972013 від 04.03.2013 (а.с. 19) державним кадастровим реєстратором відділу Держземагенства у Козельщинському районі Тристан І.Г. відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме: перетин ділянок з ділянкою 5322082500:00:001:0163.

Позивач не погодився із вказаним рішенням та звернувся до суду з позовом щодо його скасування та з вимогою внести відомості до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера земельної ділянки, наданої позивачу у постійне користування згідно Державного акту І-ПЛ №000367.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи обґрунтованість позовних вимог, суд виходить з наступного.

Згідно зі ст. 1 Закону України "Про державний земельний кадастр" від 07.07.2011 №3613-VI (в реакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Частиною 3 ст. 5 цього Закону встановлено, що порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру (далі - Порядок).

Відповідно до п. 73 Порядку державний кадастровий реєстратор у строк, що не перевищує 14 робочих днів з дня прийняття заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, зокрема, розглядає її разом з документами, зазначеними у п. 69 цього Порядку, та перевіряє: відповідність документів вимогам, зазначеним у п. 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до п. 74 цього Порядку.

Згідно з п. 74 Порядку державний кадастровий реєстратор протягом строку, встановленого п. 73 цього Порядку, перевіряє електронний документ на відповідність:

1) даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів);

2) вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа згідно з додатком 1;

3) даним документації із землеустрою та оцінки земель.

Пунктом 107 Порядку визначено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до п.п. 49 - 54 цього Порядку.

Згідно з п. 109 Порядку державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою:

1) особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки у разі її передачі у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи;

2) власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи;

3) органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності).

Пунктом 111 Порядку встановлено, що державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: 1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим п. 67 цього Порядку; 2) електронний документ відповідно до п. 74 цього Порядку.

Відповідно до п.п. 77, 79 Порядку у разі невідповідності електронного документа вимогам, зазначеним у п. 74 цього Порядку, Державний кадастровий реєстратор: 1) складає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру протокол проведення перевірки електронного документа за формою згідно з додатком 16; 2) повертає заявникові документацію із землеустрою та оцінки земель без позначки, зазначеної у пункті 75 цього Порядку, разом з електронним документом, протоколом його перевірки та іншими документами, крім документа, що підтверджує оплату послуг з внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, для виправлення зазначених у протоколі проведення перевірки електронного документа помилок та подання документів разом з цим протоколом для проведення повторної перевірки.

Розгляд доопрацьованого електронного документа, що містить відомості про результати робіт із землеустрою та оцінки земель, здійснюється у разі повторного звернення заявника відповідно до п.п. 66 - 78 цього Порядку.

Судом встановлено, що підставою для прийняття рішення №РВ-5300005972013 від 04.03.2013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, слугувала невідповідність електронного документа установленим вимогам.

Так, при здійсненні автоматизованої перевірки електронного документа на відповідність наявним даним Державного земельного кадастру, державним кадастровим реєстратором виявлено помилки, а саме: ділянка, яку передбачається зареєструвати накладається на іншу земельну ділянку з кадастровим номером 5322082500:00:001:0163.

Зокрема, у відповідності до викопіювання з національної кадастрової системи (а.с. 62-63), земельна ділянка, надана ПАТ "Укртрансгаз" в особі філії УМГ "Черкаситрансгаз" згідно державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ №000367, на якій розміщено об'єкт трубопровідного транспорту філії УМГ "Черкаситрансгаз" - ЛЕП, накладається на раніше зареєстровану земельну ділянку з кадастровим номером 5322082500:00:001:0163, що належить на праві власності ОСОБА_2 згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії ПЛ №062366 виданого 29.07.2004 (а.с. 69).

Згідно з п. 111 Порядку за результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор виконує, зокрема, одну з таких дій: приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до п.п. 70, 73, 77 - 85 цього Порядку в разі:

- невідповідності поданих документів, зазначених у п. 110 цього Порядку, вимогам законодавства;

- розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини;

- розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;

- подання заявником документів, зазначених у п. 110 цього Порядку, не в повному обсязі.

Таким чином, оскільки в результаті перевірки поданих до відділу Держземагенства у Козельщинському районі документів для державної реєстрації земельної ділянки виявлено факт накладення земельної ділянки позивача, наданої йому відповідно до державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ №000367 та земельної ділянки з кадастровим номером 5322082500:00:001:0163, що належить гр. ОСОБА_2, суд приходить до висновку, що відповідач при прийнятті рішення №РВ-5300005972013 від 04.03.2013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

За відсутності підстав для визнання протиправною відмови державного кадастрового реєстратора відділу Держземагенства у Козельщинському районі у присвоєнні кадастрового номеру земельній ділянці та скасування рішення №РВ-5300005972013 від 04.03.2013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, відсутні і підстави для зобов'язання відповідача вчинити дії у формі прийняття рішення про внесення відомостей до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номеру земельній ділянці, наданій ПАТ "Укртрансгаз" в особі філії УМГ "Черкаситрансгаз" згідно державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ №000367, що знаходиться під об'єктом трубопровідного транспорту - ЛЕП філії УМГ "Черкаситрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Лутовинівської сільської ради.

Отже суд приходить до висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими і не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови складено 17.01.2014.

Суддя Є.Б. Супрун

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2014
Оприлюднено17.01.2014
Номер документу36678759
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/7223/13-а

Ухвала від 24.12.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Постанова від 15.01.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 09.01.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 24.12.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні