Постанова
від 17.01.2014 по справі 825/7/14
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

16 січня 2014 року Чернігів Справа № 825/7/14

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді - Д'якова В.І.,

за участю секретаря - Дурицької К.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Варвинського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення незаконно виплачених коштів,-

В С Т А Н О В И В:

Варвинський районний центр зайнятості (далі - Варвинський РЦЗ, позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1, відповідач) в якому просить суд стягнути з відповідача на його користь незаконно отримані кошти в сумі 1677,38 грн.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що ОСОБА_1 з 17.02.2010 по 24.06.2011 була зареєстрована на обліку як безробітна в Варвинському РЦЗ. Згідно з проведеним інформаційним обміном, районний центр зайнятості отримав інформацію, що відповідач в період перебування на обліку в Варвинському РЦЗ як безробітна, виконувала роботу по зняттю показників лічильника в ВАТ «Чернігівгаз» в період з 21.03.2011 по 31.03.2011 та отримувала заробітну плату, про що не повідомила центр зайнятості. Вказане призвело до незаконного отримання відповідачем коштів за участь в оплачуваних громадських роботах за періоди з 18.04.2011 по 29.04.2011, з 19.05.2011 по 31.05.2011 та з 02.06.2011 по 14.06.2011 в Варвинській селищній раді в сумі 1677, 38 грн. На підставі ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», вказана сума підлягає стягненню з відповідача.

Представник позивача до суду не з'явився, надав заяву про розгляд справи за його відсутності, позов підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Розглянувши подані документи і матеріали, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 з 24.02.2010 по 24.06.2011 перебула на обліку в Варвинському РЦЗ як безробітна та отримувала соціальні послуги та забезпечення відповідно до ст. 7 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

Судом встановлено, що в період перебування на обліку в Варвинському РЦЗ відповідач брала участь в оплачуваних громадських роботах в Варвинській селищній раді та за періоди з 18.04.2011 по 29.04.2011, з 19.05.2011 по 31.05.2011 та з 02.06.2011 по 14.06.2011 отримала кошти в сумі 1677, 38 грн. Вказане підтверджується копіями корінців направлень на громадські роботи від 18.04.2011 №2563110418001010, від 19.05.2011 №2563110519001004, від 02.06.2011 №2563110602002008, копіями строкових договорів від 18.04.2011, від 19.05.2011, від 02.06.2011 та довідкою Варвинського РЦЗ за №03/1198 від 20.12.2013 про нараховану відповідачу заробітну плату та нарахований єдиний внесок на заробітну плату ( а.с. 7, 8, 9, 10, 11, 12, 16).

Згідно з проведеним інформаційним обміном, позивач отримав інформацію, що відповідач в період перебування на обліку в Варвинському РЦЗ, як безробітна, виконувала роботу по зняттю показників лічильника в ВАТ «Чернігівгаз» в період з 21.03.2011 по 31.03.2011 та отримувала заробітну плату.

За результатами розслідування Варвинським РЦЗ складено акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення від 02.12.2013 №100 (а.с.14), яким встановлено, що ОСОБА_1 працювала по договору цивільно-правового характеру в ВАТ «Чернігівгаз» (послуги по зняттю показників лічильника), про що свідчить копія трудової угоди від 21.03.2011 (а.с.13).

На підставі виявлених правопорушень з боку ОСОБА_1, директором Варвинського РЦЗ прийнято наказ від 03.12.2013 №86 «Про повернення коштів гр. ОСОБА_1» (а.с.15).

04.12.2013 Варвинським РЦЗ направлено позивачу претензією за №01/1143 та надано строк для добровільного повернення незаконно отриманих коштів в сумі 1677, 38 грн. (а.с.17). Проте, заборгованість відповідачем не сплачена.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Відповідно до статті 4 Закону України від 05.07.2012 року №5067-VI «Про зайнятість населення» до зайнятого населення належать, зокрема, особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно.

На виконання Закону України від 02.03.2000 №1533-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (далі - Закон №1533-III) був розроблений Порядок надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20 листопада 2000 року №307 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2000 року за № 915/5136 (далі - Порядок №307), який визначає механізм призначення, виплати допомоги по безробіттю, у т.ч. одноразової для організації безробітними підприємницької діяльності, та обчислення страхового стажу.

Згідно пункту 1.2. розділу 1 Порядку №307 допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітними підприємницької діяльності надається застрахованим та незастрахованим особам, визнаним у встановленому порядку безробітними.

Відповідно до статті 43 Закону України «Про зайнятість населення» статус безробітного може набути: особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи; інвалід, який не досяг встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійного віку та отримує пенсію по інвалідності або соціальну допомогу відповідно до законів України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» та «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам»; особа, молодша 16-річного віку, яка працювала і була звільнена у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, зокрема припиненням або перепрофілюванням підприємств, установ та організацій, скороченням чисельності (штату) працівників. Статус безробітного надається зазначеним у частині першій цієї статті особам за їх особистою заявою у разі відсутності підходящої роботи з першого дня реєстрації у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, незалежно від зареєстрованого місця проживання чи місця перебування.

Державна служба зайнятості має право направляти безробітних громадян за їх бажанням на оплачувальні громадські роботи, фінансування яких, в розумінні ч. 2 ст. 7 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» є видом соціальних послуг.

Відповідно до ч.1, 2 ст.31 Закону України «Про зайнятість населення» громадські роботи є видом суспільно корисних оплачуваних робіт в інтересах територіальної громади, які організовуються для додаткового стимулювання мотивації до праці, матеріальної підтримки безробітних та інших категорій осіб і виконуються ними на добровільних засадах. Громадські роботи, що відповідають потребам певної територіальної громади або задовольняють суспільні потреби територіальних громад, організовуються місцевими державними адміністраціями, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад за участю територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, на договірних засадах. Порядок організації громадських та інших робіт тимчасового характеру затверджує Кабінет Міністрів України.

Пунктом 8 частини 1 статті 45 Закону України «Про зайнятість населення» встановлено, що реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі, зокрема, встановлення факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких було прийнято рішення про надання їй статусу безробітного, призначення (виплати) матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг.

Відповідно статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що відповідач незаконно отримала кошти за участь в оплачуваних громадських роботах в Варвинській селищній раді в сумі 1677, 38 грн., оскільки в період перебування на обліку в Варвинському РЦЗ одночасно перебула у трудових відносинах з ВАТ «Чернігівгаз», про що не повідомила центр зайнятості, всупереч вимогам статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

Відповідно до статті 39 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.

Відповідачем не надано жодних належних доказів, що спростовують викладені в позовній заяві обставини.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги Варвинського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення незаконно виплачених коштів є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Варвинського районного центру зайнятості - задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Варвинського районного центру зайнятості (17600, Чернігівська область, смт. Варва, вул. Шевченка, 40А, код ЄДРПОУ 14248583, на р/р 37176300901085 ГУДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592) незаконно виплачені кошти за участь в оплачуваних громадських роботах у сумі 1677 (одна тисяча шістсот сімдесят сім) грн. 38 коп.

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя В.І. Д'яков

З оригіналом згідно.

Суддя В.І. Д'яков

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2014
Оприлюднено17.01.2014
Номер документу36678990
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/7/14

Постанова від 17.01.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Ухвала від 09.01.2014

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні